Mazda CX-9 3.7 V6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Przemek323c » 12 sie 2014, 11:30

Mimo ze male foto to juz widac ze wezyki z metra ciete i wkretki raczej na szybko, ale jak jezdzi to niech jezdzi.
Przemek323c
 

Postprzez emenems » 12 sie 2014, 12:41

Przemek323c napisał(a):Mimo ze male foto to juz widac ze wezyki z metra ciete i wkretki raczej na szybko
To akurat standard w BRC...

Przemek323c napisał(a):ale jak jezdzi to niech jezdzi.
To by naprawdę fajnie mogło jeździć, gdyby było poprawnie zamontowane.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 09:35
Posty: 15
Auto: nieMAZDA

Postprzez Speedy27 » 14 sie 2014, 09:52

Szczerze mówiąc to jeżeli instalacja działa i auto jeździ poprawnie to mi to wystarcza. Przez 2 lata jest gwarancja więc nawet jak coś walnie to po prostu wymienią;)
Mazda Inside
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 23:11
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG

Postprzez emenems » 14 sie 2014, 16:42

Speedy27 napisał(a):Przez 2 lata jest gwarancja więc nawet jak coś walnie to po prostu wymienią;)
Gwarancję masz na instalację gazową, a nie na np. zawory wydechowe, czy ich gniazda.

Ale nawet jeśli by coś złego z zaworami miało nastąpić, to oszczędzisz do tego czasu na nową (znaczy drugą – używaną) głowicę :)

Cały mit o szkodliwości gazu dla silników bierze się z niewłaściwego doboru komponentów (tu raczej dobre masz), nieprawidłowej regulacji (tego nie wiem, ale może być dobrze) i niepoprawnego montażu (u Ciebie nie jest za ciekawy).

Wtrysk gazu powinien w maksymalnym stopniu odtworzyć zasilanie benzynowe – czyli wkrętki jak najbliżej wtrysków benzynowych i pod podobnym kątem (a nie 'pod wiatr'), wężyki od wtrysków do wkrętek w kolektorze – możliwie krótkie, ale przede wszystkim równej długości.


Jak jest wszystko dobrze poskładane i wyregulowane, to nie ma prawa być odczuwalnej różnicy między paliwami, a przełączanie powinno się odbywać bez żadnego szarpnięcia – nawet pod obciążeniem (np. przyspieszanie na II-gim biegu, przy 3, 4, a nawet 5 krpm, z pedałem akceleracji w podłodze – zmień z PB na LPG i z LPG na PB – zobacz czy szarpnie?).
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 09:35
Posty: 15
Auto: nieMAZDA

Postprzez tomek670 » 14 sie 2014, 18:43

Bez urazy ale pedał akceleracji <co?> Gdyby tylko Bralczyk albo Miodek to przeczytali posiwieliby do reszty :D
W języku polskim mamy tyle pięknych określeń na ten pedał, np. pedał przyspieszenia , pedał gazu <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Speedy27 » 17 sie 2014, 19:22

emenems zrobiłem tak jak radziłeś z przyspieszaniem i zmianą. Jako że mam automat to było nieco gorzej ale w miarę się udało. Ogólnie przy mocnym przyspieszeniu i dojściu nawet do 5 tyś. nie szarpie przy zmianie. Praktycznie nic nie odczuwam, tak samo w drugą stronę. Więc wydaje mi się że jest ok, ale pewnie to ktoś kto się lepiej zna na LPG musiałby się przejechać.
Ogólnie autem byłem teraz nad morzem na weekend i auto szło bardzo dobrze, zero utraty mocy czy czegoś takiego;)
Mazda Inside
Wcześniej:
Mazda 6 2.0
Mazda 626 1990
Mazda 626 1985
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 23:11
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG

Postprzez emenems » 18 sie 2014, 16:02

tomek670 napisał(a):W języku polskim mamy tyle pięknych określeń na ten pedał, np. [...] pedał gazu

"Pedał gazu", to jest tylko podczas jazdy na LPG ;)
W dieslu, to jest "pedał nafty", albo "pedał diesla" :D

Speedy27 – no to wygląda na to, że raczej dobrze jest.
Sprawdź po jakimś przebiegu (1000km) jak wyglądają świece – czy każda ma taki sam kolor.
Nierównomierność 'ubarwienia' świec na poszczególnych cylindrach powinna Cię zaniepokoić i zaciągnąć do gwaranta instalacji – a jak wszystkie będą miały jeden, jasny kolor (często określany jako "kawa z mlekiem"), to nie pozostaje Ci nic innego, jak cieszyć się jazdą na tańszym i ekologicznym paliwie :) (zupełnie nie wiem czemu nazywanym "paliwem alternatywnym", bo u mnie, to podstawowe paliwo, a benzyny używam mocno alternatywnie – starając się nie dopuszczać do konieczności nadmiernego jej wypalania ;) ).
Początkujący
 
Od: 23 lip 2014, 09:35
Posty: 15
Auto: nieMAZDA

Postprzez Speedy27 » 19 sie 2014, 21:36

Zobaczymy, tysiąc km to przy moim trybie jazdy to niedługo zrobię więc dam jakoś znać jak to wszystko wygląda;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 23:11
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG

Postprzez Speedy27 » 1 wrz 2014, 10:08

Tak jak pisałem tysiąc kilometrów przejechane. Tak jak pisałeś sprawdzałem kolor tych świec, wydaje mi się że wszystko jest ok, szarpania brak, mocy nie traci. Więc ogólnie jestem z tej instalacji i warsztatu zadowolony;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 23:11
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG

Postprzez drout » 5 wrz 2014, 20:28

Ktoś coś powie o regulacji zaworów? Jaki koszt i gdzie robiliscie? Dajcie info. Mam na lpg przejechane 50kkm a przebieg 100kkm
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez drout » 13 wrz 2014, 20:27

Zakładałem u nich 2x kiedyś dawno temu robili to z wielką pasją a teraz przemiał straszny. Nie wiem czy 3x bym pojechał. Samochód jeździł ale coś lekko szarpać przy pełnym bucie miałem jechać na reg ale mi go ukradli. Teraz kupiłem z LPG tez brc i nic nie szarpie
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez Kondzior80 » 8 gru 2014, 14:54

Witajcie :) po raz pierwszy, jestem nowy na forum.
Panowie, w przyszłym roku będę posiadaczem mojego maleństwa Mazdy CX 9 silnik3,7 :D
Myślę o instalacji BRC, ponieważ mam instalacje tej firmy w obecnej Mazdzie 5 2.3 i daje radę.
Jaki warsztat polecicie w Wawie lub okolicach?
Kondzior80
 

Postprzez Speedy27 » 5 lut 2015, 22:23

Dokładnie stronę wcześniej masz kolego dwie relację z montażu do CX-7 i CX-9 w tym samym warsztacie, wystarczy przewinąć;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2014, 23:11
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6 2010 + LPG

Postprzez matylda » 20 gru 2015, 21:12

WITAJCIE. Potrzebuję założyć gaz do nowej (2015 salon PL) cx-9, ale nie utracić gwarancji. Na serwisie w momencie odbioru autka straszyli, że założenie gazu to utrata gwarancji.
W związku z tym widzę 2 drogi:
– czy jest jakiś serwis, który montuje LPG i nie zabiera gwarancji jeśli była instalacja u nich montowana?
– czy jest jakiś serwis, który wychodzi z założenia, skoro klient płaci za przegląd i nie ma jakiś napraw mechanicznych to po co zabierać mu gwarancję?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez dzux » 21 gru 2015, 22:19

Wejdz na forum-lpg tam takie tematy są poruszane dość często
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez jelonpan » 17 maja 2019, 11:27

Gdzie montuje się elektryczną pompę wody?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 13:31
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Cx-9 14 z USA 3,7 4x4 niedługo z gazem

Postprzez koszalin11 » 17 maja 2019, 18:46

Pierwsze pytanie to jak wpięty masz reduktor? W którym miejscu są cięte przewody wody? Prawidłowo powinien być wpięty w wąż wychodzący z głowicy który zasila nagrzewnice a jest pod rurą powietrza która idzie do przepustnicy. Kup pompę od mercedesa np taką jak ja kupiłem https://allegro.pl/oferta/mercedes-w211 ... 7821765167 bo średnice pasują i się wpinasz w grubszy wąż i wtedy reduktor i nagrzewnice są dogrzane. Zasilanie prądu weź ze skrzynki z bezpiecznikami jest tam + po stacyjce i wszystko ładnie hula.
W tym wątku masz ładnie pokazane https://lpg-forum.pl/prins-w-mazda-cx-9 ... 20reduktor
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2018, 09:00
Posty: 77 (0/3)
Auto: Mazda CX-9 3.7 AWD + LPG 2011R

Postprzez pandzia » 15 paź 2019, 15:11

Witam wszystkich , wlaśnie stałem sie posiadaczem cx9 2014 i szukam dobrego warsztatu w małopolsce ewentualnie slaskie ktory zamontuje mi instalacje gazowa oraz jaka i stalacje polecacie do niej. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2019, 15:00
Posty: 2
Auto: Mazda CX 9 2014 3.7 277km

Postprzez Rad4k » 30 paź 2019, 21:06

Cześć
właśnie zamontowałem instalację KME w Krakowie – firma autonagaz.net.
Sporo trzeba czekać – ja prawie 1,5 mca, dużo robią dużych silników – widziałem 2 Jeepy, w tym SRT. Podejście profesjonalne – umówione, zrobione tak jak w ustaleniach, polecam.
Na razie jestem na etapie testów (dopiero 1,5 kkm), spalanie mam ok. 20 l, pół na pół trasa/miasto.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2019, 09:55
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: CX-9, 2015

Postprzez pandzia » 20 sty 2020, 02:49

Witam ponownie, niedawno zainstalowałem gaz do mojej cx9 <jupi> , instalacja stag generacja q i powiem ze obeszlo sie bez dodatkowych pompek , autko ladnie grzeje i szybko przechodzi na gaz , nie ma problemów z dogrzewaniem auta. Spalanie od poczatku max 16l miasto , teraz trasa-miasto schodzi do 14l ( zimowki z duuuzzzym bierznikiem w gory). Instalacje załozyłem w Krakowie w Custom gaz service i polecam to miejsce . :D
Początkujący
 
Od: 15 paź 2019, 15:00
Posty: 2
Auto: Mazda CX 9 2014 3.7 277km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG