Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez szkodnik_byd » 6 lut 2018, 09:21

Wtryski nie muszą być Herkulesa mi polecili te fabryczne z zestawu Silver wyglądają identycznie jak Hercules jednak mają od wewnątrz lepiej polerowane powierzchnię – choć sam nie rozbierałem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez stefan » 6 lut 2018, 14:21

Bardzo dobry zestaw będziesz zadowolony. Ja na podobnym Zenith pro obd tylko z parownikiem Gutnera zrobiłem ponad 30000 i mucha nie siada.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez szkodnik_byd » 7 lut 2018, 15:07

Ja już mam 70 tysięcy zrobione
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Razglaz » 8 lut 2018, 13:37

szkodnik_byd napisał(a):Wtryski nie muszą być Herkulesa mi polecili te fabryczne z zestawu Silver wyglądają identycznie jak Hercules jednak mają od wewnątrz lepiej polerowane powierzchnię – choć sam nie rozbierałem


To właśnie wtryski hercules mają wewnątrz polerowane powierzchnie. Coś chyba pokręciłeś?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2018, 12:52
Posty: 24 (0/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: było
323f BA 1997r.
Rx-8 HP 2003r.
3BK 2.3l USA 2006
Obecnie
3BM 2.0 2014

Postprzez szkodnik_byd » 8 lut 2018, 14:47

Z tobą w tej kwestii kłócić się nie będę

I jak sprawdzałem po napisaniu tego poprzedniego posta Herkulesy właśnie mam u siebie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez reicz » 8 lut 2018, 20:11

dzięki chłopaki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2018, 20:57
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0 B+LPG

Postprzez KrzyzakMitsu » 1 paź 2018, 19:35

Za tydzień jadę na montaż LPG do mojej CR29. Na pewno będą to podzespoły STAGa bo taką autoryzację (i pewnie najlepsze rabaty) ma monter z którym się umówiłem.
Osobiście zamontowałem sam instalację LPG w Mitsubishi Galant V6 z 1998 r i były to (istotne elementy):
– sterownik LPG Tech 326
– wtryski Barracuda od ALEX
– reduktor KME Silver.
Węże FARO 8mm, węże gumowe Parker, z kompensacją (na filtrze Y z odstojnikiem) – są co prawda 3x droższe od Semperita, ale miałem Semperita w Renault Scenic i po 2 latach się kruszy... to jest śmieć chętnie montowany bo instalacja zaczyna sprawiać kłopoty zaraz po gwarancji. Za same części płaciłem niecałe 2000zł potem jeszcze 500zł za legalizację, ale mam tak schowaną instalację, że nawet jej nie widać. Tak samo zresztą pracuje – żadnej różnicy. Montowałem sam, bo inni proponowali mi ją za 4300zł. A tak wiem, że jest dobrze, że wiercenie było przy zdjętym kolektorze, że jest szczelnie i wiem dokładnie gdzie co jest wpięte.
Teraz w CR29 są 4 cylindry i różnica ceny nie będzie taka drastyczna.
LPGtech świetnie się konfiguruje, zrobiłem to raz i do tej pory krzywe są niemal idealne. W tym czasie 3x regulowałem ciśnienie parownika.
Zastanawiam się jakie konkretnie wymiary butli będą pasować do tej małej wnęki na zapasówkę. Planuję oczywiście podnieść tylną kanapę, tylko nie wiem ile będzie bezpiecznie – 2cm? 5cm? Słyszałem, że po podniesieniu o 5cm mieści się butla 46litrów – tylko jakie konkretnie ma wymiary?

Edit – patrzyłem na fotorelacje dzux'a i chciałem podziękować za info o podniesionej kanapie i większej butli. Chyba jednak zostawię małą w sensie 34 litry z podgiętym pływakiem – zasięg 200km nie powala, ale też nie jest tragedią, gdy można LPG zatankować co kilkanaście km.
Mam jednak uwagę do samego montażu – wygląda to paskudnie, węże na wierzchu, parownik na kielichu utrudnia dostęp do węża klimatyzacji... Zrobione jest to tragicznie, amatorsko. Ja robiąc pierwszy raz w życiu i bez żadnego doświadczenia zrobiłem to tak, że widać tylko filtr fazy lotnej... Wszystkie wtryski mam na trójnikach idealnie porozmieszczane a w V6 nie ma za dużo miejsca pod maską... tu można było to naprawdę ładnie poukładać... a wężyki od nagrzewnicy do parownika mają u mnie max 30cm...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez ryba82 » 16 kwi 2019, 17:26

Witam Panowie.
Mam szybkie pytanie jakie silniki w Maździe 5 CW są najlepsze do gazu?
Proszę wymienić w kolejności od najlepszych pod instalację gazową do najgorszych. Słyszałem że najlepsze to 2.0 144 koni ponoć są bez bezpośredniego wtrysku, najczęściej są one montowane ze skrzynią automatyczną czy to prawda? Jak te silniki się sprawują.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2019, 13:36
Posty: 4

Postprzez alk80 » 16 kwi 2019, 17:57

jeżeli to prawda że 2.0 na wtrysku pośrednim jest tylko z automatem a nie zależy ci na nim to bierz 1.8, dynamika auta może być lepsza przy manualu niż w automacie z ciut mocniejszym silnikiem,
pamiętaj że ważny jest wybór montera bo od niego zależy czy instalacja nie będzie robić problemów i będzie działać jak należy,
fachowca polecam poszukać tu –>
Polecane zakłady montujące instalacje gazowe
https://goo.gl/maps/cXf7A3B8hU92
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ryba82 » 16 kwi 2019, 19:51

Dzięki za odpowiedź.
Rozumiem że silnik 1,8 benzyna jest najlepszy pod gaz i że jest bez bezpośredniego wtrysku?
Ile kosztuje mniej więcej instalacja do takiego silnika.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2019, 13:36
Posty: 4

Postprzez alk80 » 16 kwi 2019, 20:04

1.8 są na wtrysku pośrednim,
za dobry montaż musisz się liczyć z kwotą ok 3 tyś zł,
tylko proszę cię nie pchaj się w żadną włoską instalację bo to kiepski montaż i nie ta jakość co kilka lat temu, nie daj się naciągnąć na żadne bajery że lubryfikacja ochrania zawory, że sterownik lpg robi sobie auto korekty po obd – to może przynieść więcej szkody niż pożytku,
jeśli monter nie demontuje kolektora do wiercenia – odpuść,
jeśli nie stroi instalacji po korektach obd lub przy pomocy sondy afr – odpuść,
polskie instalacje już dawno przebiły jakością inne instalacje (po za Prince – ale to klasa premium, również w serwisie) a do tego nie ma problemu z serwisem, gwarancyjnym i po gwarancyjnym, no i nie jest taki drogi jak w przypadku włoskich instalacji,
w Mazda 5 koszt instalacji może trochę podnieść kombinacja z tylnymi fotelami jeśli masz wersję 7 osobową
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 17 kwi 2019, 12:06

Ja mam 2.3 i też jest wtrysk pośredni, STAG QBOX Basic – zapłaciłem 3300zł (oczywiście poszło w koszty firmy).
Chodzi normalnie poza tym, że źle podłączony jest kabel od obrotów i czasem na wolnych się przełącza.
I też mam automat.
Zbiornik max co wchodzi to 30-parę litrów, jak podegniesz pływak to zatankujesz 30 litrów LPG co wystarczy na max. 280 km, średnio 230-250 km robię.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Pattson477 » 18 kwi 2019, 14:16

Instalacja przeważnie kosztuje około 3 tysięcy, tylko trzeba znaleźć kogoś kto porządnie to zrobi, bo są przypadki gdzie płacimy, a instalacja zbyt dobrze nie jest zrobiona.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2019, 21:41
Posty: 30
Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992

Postprzez alk80 » 18 kwi 2019, 14:22

Pattson477 napisał(a):Instalacja przeważnie kosztuje około 3 tysięcy, tylko trzeba znaleźć kogoś kto porządnie to zrobi, bo są przypadki gdzie płacimy, a instalacja zbyt dobrze nie jest zrobiona.
masz rację, a z moich obserwacji wynika że to najczęściej montaże robione przez "fachowców" z brc
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Pattson477 » 19 kwi 2019, 11:26

Dlatego też trzeba uważać na tych pseudo fachowców żeby nie stracić po prostu kasy.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2019, 21:41
Posty: 30
Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992

Postprzez alk80 » 19 kwi 2019, 11:33

Pattson477 napisał(a):Dlatego też trzeba uważać na tych pseudo fachowców żeby nie stracić po prostu kasy.
żeby nie mieć problemów z użytkowaniem auta na lpg, żeby instalacja była dobrana do auta, żeby działała jak należy, żeby nie niszczyła silnika, żeby nie było problemu z ewentualnym serwisem tej instalacji
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Pattson477 » 20 kwi 2019, 11:25

No tak, wiadomo, że trzeba uważać żeby nie mieć żadnych problemów z instalacją, pomijając już kwestie pieniędzy. W sumie chyba lepiej wydać więcej, a mieć zrobione porządnie.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2019, 21:41
Posty: 30
Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992

Postprzez KrzyzakMitsu » 20 kwi 2019, 21:14

Koszt nie zawsze oznacza lepszą jakość.
Warto wcześniej wybadać i zapytać jak oni to widzą. Gdy oddawałem mazdę do gazownika to mówię jakie auto a gość od razu mówi jakie podzespoły i wspomina o detalach typu unoszenie ostatniego rzędu siedzeń – od razu widać, że wie ocb i że pewnie już takie auta robił – to dobrze wróży.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Dam626 » 28 kwi 2019, 11:07

Zanim oddam gdziekolwiek auto czytam mnóstwo opinii na temat firmy. Wiem, że opinie mogą być oszukane, ale jakoś łatwiej oddaje mi się auto do kogoś kto ma mnóstwo pozytywów, niż do kogoś kogo wyzywają w sieci, że jest złym mechanikiem.
Jeśli chodzi o instalacje gazową, koszt jest praktycznie taki sam wszędzie. Oczywiście trzeba uważać na pseudo mechaników, ale nie możemy wykluczyć, że akurat na takiego nie natrafimy.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2019, 21:40
Posty: 20
Auto: Mazda 5, 1.8, 2007

Postprzez Lipa111 » 6 maja 2019, 09:13

Opinie w sieci są przecież przeróżne. Nie znajdziesz firmy która ma 100% pozytywnych opinii.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2019, 21:19
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 I

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG