Strona 1 z 1

Mazda 323c 1.5 stag 4

PostNapisane: 7 maja 2013, 11:03
przez groman94
Witam jestem nowy na forum. Krótko i konkretnie, jeśli autko spala mi srednio 10l LPG/100km, to mniej wiecej bedzie spalanie gazu na wolnych obrotach, na postoju przy rozgrzanym silniku? Tak orientacyjnie. głupich komentarzy sobie darujcie, z góry dzieki:)

PostNapisane: 7 maja 2013, 15:08
przez misiek1
Ilość spalonego gazu na postoju to troszkę takie wróżenie z fusów :D Ale myślę, że powinno się mieścić w granicach 1-1,5 l/h

Re: Mazda 323c 1.5 stag 400

PostNapisane: 9 maja 2013, 08:26
przez groman94
no to wielkie dzięki, twoja odpowiedz całkowicie mnie zadowala:D

PostNapisane: 9 maja 2013, 14:39
przez misiek1
Widzę, że kolega z Krosna :D Tylko, czy Krosno na Podkarpaciu, czy gdzieś indziej w Polsce?

PostNapisane: 9 maja 2013, 21:29
przez Przemek323c
Stag 400 ? Jestes pewny ?

PostNapisane: 10 maja 2013, 16:21
przez misiek1
Prawdopodobnie chodzi o Staga 4 a nie 400 :P

Re: Mazda 323c 1.5 stag 400

PostNapisane: 11 maja 2013, 15:13
przez groman94
Nasze podkarpackie Krosno:] no pewnie masz racje stag 4:D mój błąd <glupek2>
mam jeszcze jedno małe pytanko, bede sie zabierał do wymiany świec, i stąd pytanie, jakie świece? aktualnie mam jakieś 4-elektrodowe, są lepsze od tradycyjnych?:d

PostNapisane: 11 maja 2013, 16:59
przez gik
do gazu gorsze, bo nie możesz zmniejszyć przerwy co jest zalecane przy lpg, do tego przy lpg trzeba je częściej zmieniać, więc nie ma sensu przepłacać, kup jednoelektrodowe, najlepiej NGK i będziesz zadowolony ok 10 zł sztuka.

PostNapisane: 11 maja 2013, 17:38
przez Przemek323c
Ewentualnie zainteresuj sie irydowymi, sa drozsze ale sprawiaja mniej problemow. Czasem jednak jest tak ze lepiej zmieniacz czesciej a na te normalne tansze. Zmniejszanie przerwy to temat sporny. Jak dziala poprawnie na fabrycznej to moim zdaniem nie ma potrzeby zmniejszac.

Re: Mazda 323c 1.5 stag 4

PostNapisane: 12 maja 2013, 09:06
przez groman94
a no dzięki, bo własnie nie wiem czy to rzecziwiscie wina świec, ale czasem zaczyna sie krztusic przy dodawaniu gazu, i jak wyczyszcze świece to problem na jakis czas ustaje , po tygodniu- dwoch znowu to samo

PostNapisane: 12 maja 2013, 20:49
przez xedos1972
najlepsze są jedno elektrodowe gwarantują wyższą energię impulsu zapłonowego (nie rozkłada się on na kilka elektrod) nominalna świeca do np. 1.5 ZL ma 1.1 mm i zaleca się zmniejszenie jej do 0.9 mm dzięki temu zabiegowi zwiększymy energię impulsu zapłonowego a cały układ trochę odciążymy . świeca na LPG szybciej się zużywa ma trudniejsze warunki pracy więc wymiano po około 10 tyś. i czyszczenie nie wiele pomaga (trochę to trąca PRL-em ) świeca na LPG dostaje nieźle po pupie .
polecam świece DENSO K-16TT

PostNapisane: 13 maja 2013, 14:58
przez misiek1
groman94 napisał(a):a no dzięki, bo własnie nie wiem czy to rzecziwiscie wina świec, ale czasem zaczyna sie krztusic przy dodawaniu gazu, i jak wyczyszcze świece to problem na jakis czas ustaje , po tygodniu- dwoch znowu to samo

Kolego, mam interfejs do staga. Ugadajmy się gdzieś kiedyś to zobaczymy co masz tam naustawiane :D

PostNapisane: 13 maja 2013, 20:34
przez Przemek323c
xedos1972 napisał(a):najlepsze są jedno elektrodowe gwarantują wyższą energię impulsu zapłonowego (nie rozkłada się on na kilka elektrod) nominalna świeca do np. 1.5 ZL ma 1.1 mm i zaleca się zmniejszenie jej do 0.9 mm dzięki temu zabiegowi zwiększymy energię impulsu zapłonowego a cały układ trochę odciążymy . świeca na LPG szybciej się zużywa ma trudniejsze warunki pracy więc wymiano po około 10 tyś. i czyszczenie nie wiele pomaga (trochę to trąca PRL-em ) świeca na LPG dostaje nieźle po [tiiit] .
polecam świece DENSO K-16TT


Bez przesady az takiej tragedii nie ma. W wiekszosci to mity o duzo wiekszej temperaturze i nie wiadomo jakich warunkach pracy. Chyba ze smigasz na ubogo to co innego.

PostNapisane: 13 maja 2013, 23:16
przez xedos1972
jakby gaz był taki świetny i rownal się benzynie to producenci myslisz by z tego nie skorzystali ? czysty zysk dla klienta tani w eksploatacji pojazd . nie chodzi o temperaturę spalania bo ona jest niewiele większa a o czas spalania ,gaz dłużej się spala i trudniej następuje zapłon stąd te zabiegi.

PostNapisane: 14 maja 2013, 07:53
przez Przemek323c
Coraz wiecej jest fabrycznych zgazowanych aut. Jesli regulacja jest prawidlowa to swiece wygladaja prawie tak samo i na pb i na lpg. Czasem faktycznie lepiej zmniejszyc przerwe jesli poszarpuje bo inaczej cewka moze sie szybko skonczyc.

PostNapisane: 15 maja 2013, 08:43
przez groman94
no spoko jesli to nie problem to mozna kiedys bedzie sie zgadac:P ale instalacja jest nowa, zakladana moze 5tys km temu:P zastrzezen do instalacji nie mam:P

PostNapisane: 15 maja 2013, 09:12
przez Przemek323c
Daj zdjecie spod maski to zobaczymy czy nie ma zastrzezen.

PostNapisane: 15 maja 2013, 10:50
przez misiek1
groman94 napisał(a):no spoko jesli to nie problem to mozna kiedys bedzie sie zgadac:P

Napisz na Pw to się jakoś dogadamy :)