Strona 1 z 1

Dławienie/zanik mocy przy dodawaniu gazu na lpg???

PostNapisane: 10 kwi 2013, 22:50
przez obix
Witajcie,
przed tygodniem założyłem instalację w renomowanym warsztacie we Wrocławiu ( gazowali mi przed pięcioma laty 626 i było gites) i od tamtego czasu regularnie zauważam pewien bardzo niepokojący objaw. Otóż najczęściej przy ruszaniu występuje nagły zanik mocy, jakby coś dławiło dopływ paliwa. Niekiedy musiałem przełączyć szybko na benzynę, żeby jechać dalej. Z reguły jednak kilkakrotne pociśnięcie pedału gazu przywracało ( po ok. 3-5 sekundach) moc i auto jechało dalej jakby nigdy nic. Problem w tym, że na komputerze nie wykazało żadnych błędów, nie spada ciśnienie, więc sprawa dzieje się za czujnikiem ciśnienia, pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami. Dziś zmienili wszystkie wtryskiwacze na nowe ( Hana zielone) i problem dalej występuje. Ciekawe jest to, że dzieje się tak raz na ok. 20-30 startów, a niekiedy rzadziej. Może być to jednak niebezpieczne, gdy włączam się ruchu i potrzebuję większego przyspieszenia.
Czy ktoś miał już kiedyś podobny problem?
Instalacja to stag 300 isa2, reduktor ac 01R, wtryskiwacze Hana zielone

Aha, wyskoczył błąd silnika – sonda lambda 2, czyli ta za katalizotorem, ale to podobno nie ma z tym żadnego związku.

Oczywiście problem nie występuje/nie występował na benzynie

Mazda 6 check + zanik mocy przy 2000 obr

PostNapisane: 20 kwi 2013, 13:26
przez kaniasty
Witam. Mam Mazdę 6, 2.0 benz + Stag4, założoną 1,5 roku temu. Świece i kable wymienione 0,5 roku temu.

Od ok. 3 miesięcy przy niskiej temperaturze auto szarpało i dusiło się na LPG przy niskich obrotach,
(na benz. ok) od ok 2500 obr wkręcało się raczej normalnie.

Gazownik stwierdził, że to wina za niskiej temp. przełączania gazu i miał to zmienić ale wciąż jest tak samo, nawet gdy na dworze jest paręnaście stopni na plusie.

Wczoraj przy każdym uruchomieniu silnika słyszałem 3 krótkie sygnały dźwiękowe powtarzane 2 razy.
Dziś zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika.

w tygodniu umówię się z mechanikiem na diagnostykę ale proszę o info czy mogę korzystać z auta normalnie i co może być przyczyną??????

PostNapisane: 22 kwi 2013, 08:14
przez Przemek323c
Kiepski gazownik. Jesli graty masz dobre to najbardziej prawdopdobna jest zla regulacja, lub uszkodzenie np map sensora. Na benzynie silnik pracowal poprawnie ?

Re: PAli się kontrolka silnika + zanik mocy przy 2000 obr

PostNapisane: 22 kwi 2013, 19:04
przez kaniasty
Trzy długie sygnały powtarzane trzykrotnie to .... sygnał o koniecznym serwisowaniu okresowym.
Gazownik stwierdził, że wymiana filtra gazu załatwi problem.
Zobaczymy :)

PostNapisane: 26 kwi 2013, 17:07
przez Marcin L
w Gdyni jest dobry serwis lpg – Vanos Gdynia – na pewno pomogą :)