Regenaeracja wtryskiwaczy valtek rail

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez pawcio1017 » 5 kwi 2013, 00:38

Jako że zaczęły się u mnie problemy z gazem (szarpanie, lekkie przerywanie przy 2000rpm, falowanie obrotów i bardzo głośna praca wtrysków) zacząłem sie interesować tematem. Przypadkiem trafiłem na temat regeneracji wtrysków – dotychczas słyszałem tylko o wymianie całej listwy. Z tego co sie orientuje to mam jedną z najpopularniejszych listew valteka – czerwoną (3ohm?) Ktoś może rozwinąć temat, regenerował u siebie? Warto sie w to bawić? Wychodzi jak by ie patrzeć sporo taniej. Da rade samemu to ogarnąć czy mimo wszystko na regeneracje trzeba oddać do gazownika? No i zasadnicze pytanie – rozumiem że po wymianie takich reperaturek niezbędna regulacja instalacji? (dodam że u mnie centralka STAG-200 jeśli to coś zmienia ) :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zadra » 5 kwi 2013, 13:24

wiem,że regeneracja jest możliwa, ale prawidłowa praca wtryskiwaczy po regeneracji jest wypadkową zastosowanych zestawów naprawczych oraz dokładności wykonania.
Znalazłem przez google nawet fotorelacje z regeneracji (może nawet valteków – nie pamietam) – wszystko co potrzeba wraz ze zdjęciami elementów wewnętrznych.

Poszukaj i pomyl,czy dasz radę(myślę,że spokojnie sobie poradzisz).
Mam nadzieję,że zrobisz sam, a nie oddasz do regeneracji gazownikowi, który nie będzie miał powodów aby się starać i dobrze to wykonać.

Po wszystkim zmienią się wydatki i charakterystyka pracy, więc przydałoby się podjechać na regulację.

Napisz jak wyszło.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pawcio1017 » 5 kwi 2013, 17:41

Zdecydowałem sie spróbować zregenerować. Dla pewności chciałem sprawdzić jaki mam model listwy, otwieram maske i ZONK. Byłem przekonany że mam czerwone valteki a coś mi sie ubzdurało bo siedzi umnie listwa Autogaz z czarnymi cewkami 3ohm. Po zdjęciach w aukcjach z kształtu wnioskuje że jest to listwa Rail Apache IG1. W związku z tym orientuje sie ktoś może czy tłoczki od valteków do niej podejdą?

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-listwy-valtek-4-szt-oryginal-i3092958857.html
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marcin L » 5 kwi 2013, 22:50

podejdą ale jeszcze trzeba ustawić na odpowiedni skok
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez pawcio1017 » 5 kwi 2013, 23:06

Marcin L napisał(a):podejdą ale jeszcze trzeba ustawić na odpowiedni skok


Tym zajmie sie już gazownik <oczko> No chyba że można to zrobić bez specjalnych przyrządów i ktoś potrafi wytłumaczyć jak (bo ja wiem tylko którymi śrubkami sie to reguluje, ale ile i w którą strone obracać oraz po czym wiadomo że jest dobrze ustawiony to nie wiem) :P Mam tylko nadzieje, że po założeniu nowych tłoczków będzie wszystko chodziło jeszcze jako-tako żeby na gazie sie dało jeździć bo nie wiem czy tak od razu znajde chwile żeby podjechać do gazowni <oczy> Wymiana razem z filtrami najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu więc zdam relacje
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez zadra » 5 kwi 2013, 23:42

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pawcio1017 » 6 kwi 2013, 12:27



Już czytałem, ale dzięki <oczko> Wielkiej filozofii nie ma więc myśle że ogarne. Dysz nie zamierzam zmieniać, conajwyżej je wypłukać w benzynce i przedmuchać ale nie wiem czy to dobry pomysł wykręcać te dysze z kolektora czy tamte lepiej już zostawić w spokoju <co?>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez adis555 » 6 kwi 2013, 12:46

Upewnij się jakie masz wtryski. Ja mialem valtecki czerwone nowej generacji które byly nieregenorwalne. Jedynie moglem dysze przeczyscic chociaż byly czyste. I nie pomoglo mi to w moich problemach z gazem.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez pawcio1017 » 6 kwi 2013, 12:56

adis555 napisał(a):Upewnij się jakie masz wtryski. Ja mialem valtecki czerwone nowej generacji które byly nieregenorwalne. Jedynie moglem dysze przeczyscic chociaż byly czyste. I nie pomoglo mi to w moich problemach z gazem.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2


Reperaturki już zamówione więc zobaczymy czy coś z tego wyjdzie. Jak nie pomoże to nowa listwa wpadnie, bo obecnie już jeżdżenie to katowanie silnika. Ewidentnie któryś wtrysk sie zawiesza i leje
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez adis555 » 6 kwi 2013, 13:01

Dlatego ja wracam chyba do benzyny bo przy moich przebiegach więcej wydam na filtry regulacje regeneracje niż to warte. Niby tanio się jedzie ale koszty poboczne czasami dobijaja. Wszystko zależy od przelotów.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez pawcio1017 » 6 kwi 2013, 13:06

adis555 napisał(a):Dlatego ja wracam chyba do benzyny bo przy moich przebiegach więcej wydam na filtry regulacje regeneracje niż to warte. Niby tanio się jedzie ale koszty poboczne czasami dobijaja. Wszystko zależy od przelotów.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2


U mnie przeloty nie małe – średnio 2-3tys/miesiac. OD prawie 20tys km ostatnio zakupione filtry (18zł) i zestaw naprawczy (37zł) oraz dopłata przy przeglądzie za LPG (63zł) to jedyne wydatki związane z gazem. Nawet jak przyjdzie mi zakupić teraz jednak nową listwe i zmienić reduktor (wyszłoby jakieś 500 -600pln) to zwróci mi sie to w miesiąc jeżdżenia :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marcin L » 8 kwi 2013, 14:56

pokzana instrukcja nie zawiera bardzo waznej kalibracji wiec moim zdaniem nie jest użyteczna

aby wtrysk był prawidłowo zregenerowany nalezy ustawić skok tłoczka

albo kupić inne wtryskwiacze których się nie kalibruje :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez zadra » 8 kwi 2013, 21:43

Jest to jedna z wielu instrukcji, która opisuje co-nieco i ukazuje budowę wewnętrznych elementów.

Ani zachęcam, ani zniechęcam..
Miło byłoby, gdyby podobna instrukcja z regeneracji pojawiła się na naszym forum..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pawcio1017 » 9 kwi 2013, 00:45

muunek napisał(a):Miło byłoby, gdyby podobna instrukcja z regeneracji pojawiła się na naszym forum..


Pomyślimy :) Zdjęcia cyknąć to nie problem, gorzej potem znaleźć czas i sensownie opisać.

Filtry już mam, czekam na zestawy naprawcze i w tym tygodniu biore sie do roboty. Mam nadzieje, że wszystko pójdzie zgodnie z planem ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marcin L » 9 kwi 2013, 10:13

uściślając, regeneracja wtrysków valtek na nic się nie zda jeżeli nie zakończymy jej ustawieniem skoku tłoczka

filmik tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=tO12nl4rXeY


a najprostsze urządzenie służęce do tej operacji

http://www.drypa.pl/produkt1134_DIAGNOS ... altek.html

potem regulacja map i może będzie jakoś działać ;))
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez pawcio1017 » 16 kwi 2013, 22:55

A więc po małych niespodziankach (przy okazji rozbierania dolotu postanowiłem wyczyścić przepustnice i przepływomierz i uszkodziłem sobie ten drugi...) jestem po wymianie filtrów i regeneracji wtryskiwaczy. Filtr fazy lotnej w miare czysty, nic sie z niego nie sypało. Filtr fazy ciekłej – czysty nie był, ale myśle że tez bez tragedii (wrzuce potem fotke). Co do regeneracji wtryskiwaczy – bez żadnych problemów zrobione. Najwazniejsze to wszystko na spokojnie demontować i grupować, żeby nie pomieszać potem dysz, cewek itp. Jeden z tłoczków chyba był już nieźle przytyrany – podejrzewam że to on tak stukał. Efekt po wymianie – jak dla mnie pozytywny. Znaczne wyciszenie listwy, silnik chodzi dużo równiej, praktycznie zero szarpania i spalanie spadło z 9,5/100 do 7,5/100. (aczkolwiek to może być wina przepływomierza). Nie mam porównania jak pracuje taka nowa listwa, ale w porównaniu z pracą takiej po 55tyś km (tyle moja Mazda przeleciała już na LPG) różnica jest kolosalna. W związku z przebojami z przepływomierzem nie miałem jeszcze czasu na podjechanie do warsztatu i wyregulowanie skoków tłoczków. Wszystko chodzi tak jak złożyłem na nowych zestawach. Jak znajdę wolną chwile to postaram się w tym temacie skleić jakąś mini-fotorelacje z poradami/sugestiami, bo strzeliłem pare fotek podczas wymiany <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kostasik » 1 maja 2013, 21:02

Witam, mam zamontowane czerwone valteki 3 ohmowe i są po regeneracji.

Zaczęło się od problemów z odpaleniem auta po dłuższym postoju (tak powyżej 3-4 godzin). Auto dłuuuugo kręciło, jak już odpaliło to po ponownym zgaszeniu motoru odpalało na dotyk.
Szybka diagnoza – zalany gazem i musi przepalić nadmiar mieszanki.
Główny podejrzany – reduktor (dodam, że też jak wtryski marny bo Skorpion), ale gazownik upierał się, że zacznie od diagnozy wtrysków. Wyszło mu, że są już zużyte i nadają się do regeneracji.
Naprawił je za 100zł i faktycznie problem długiego kręcenia ustąpił. Pracują też ciszej i kulturalniej na jałowym, ale nadal podczas przejścia 2500 – 3000 szarpie, chyba że zdecydowanie przyspieszam.
Po regeneracji sterownik (diego g3) był ustawiany, ale ciężko o kompromis między szarpaniem, spalaniem a dynamiką.

Generalnie jestem zadowolony z efektów regeneracji i ceny całego zabiegu.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez qazxsw1 » 3 maja 2013, 09:10

Chłopaki, zakładając że macie czerwone valteki (te tanie, wg wielu zwane elektrozaworami :–) ) proponuję nie bawić się w regenerację, tylko kupić nową listwę za 120 zł i macie święty spokój na kolejne x-dziesiąt tysięcy km. Ja w v6 miałem 2 listwy po 3 wtryskiwacze, wymiana trwała tyle co odkręcenie i założenie nowych (30 minut). Cena myślę że też nie wygórowana, wyszło coś koło 250 zł, a spokój i praca na nowych wtryskiwaczach bez porównania. Wiadomo, że te valteki nie grzeszą kulturą pracy, ale ich zaletą jest właśnie prostota, cena i odporność na nasz super gaz. Moje poprzednie waldemary przejeździły 65 tyś km. Jak kogoś stać to niech poszuka valteków 34, pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Przemek323c » 9 maja 2013, 21:31

To juz lepiej dolozyc 20zl do reg fastow i miec swiety spokoj.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG