Premacy Lpg duże spalanie i szarpanie przy 2500 obrotów
1, 2
Witam
Jestem od pół roku posiadaczem Mazdy Premacy 1.8 ACTIVE z 2002 r. 101 km.
Pół roku temu założyłem w warsztacie z polecenia kolegi instalację gazową:
1. Reduktor – Tomasetto AT09A0102783.
2. Zawór gazowy – Tomasetto.
3. Wielozawór – Tomasetto.
4. ECU – STAG – 4.
5. Wtryskiwacz gazu – VALTEK.
Mój problem polega na tym że Mazda spala mi od 13 do 15 litrów gazu bez względu na styl jazdy. Benzyny spalała 7 do 8 litrów przy jeździe do 120 km/h.
Dodatkowo w okolicach od 2500 – do 2700 obrotów następuje szarpanie na każdym biegu, czasami przy dodawaniu gazu a czasami przy puszczaniu gazu.
Instalacja jest jeszcze na gwarancji ale gazownik nie może sobie poradzić z ustawieniem jej jak być powinno.
Przy poprzedniej wizycie a było i łącznie około 5 udało mu się tak ustawić że nie było szarpania ale teraz jak zaczął ustawiać żeby zmniejszyć spalanie szarpanie powróciło i spalanie dalej jest w tych granicach początkowych, a szarpania nie potrafił wykluczyć.
Proszę o podpowiedz co mam zrobić
Jestem od pół roku posiadaczem Mazdy Premacy 1.8 ACTIVE z 2002 r. 101 km.
Pół roku temu założyłem w warsztacie z polecenia kolegi instalację gazową:
1. Reduktor – Tomasetto AT09A0102783.
2. Zawór gazowy – Tomasetto.
3. Wielozawór – Tomasetto.
4. ECU – STAG – 4.
5. Wtryskiwacz gazu – VALTEK.
Mój problem polega na tym że Mazda spala mi od 13 do 15 litrów gazu bez względu na styl jazdy. Benzyny spalała 7 do 8 litrów przy jeździe do 120 km/h.
Dodatkowo w okolicach od 2500 – do 2700 obrotów następuje szarpanie na każdym biegu, czasami przy dodawaniu gazu a czasami przy puszczaniu gazu.
Instalacja jest jeszcze na gwarancji ale gazownik nie może sobie poradzić z ustawieniem jej jak być powinno.
Przy poprzedniej wizycie a było i łącznie około 5 udało mu się tak ustawić że nie było szarpania ale teraz jak zaczął ustawiać żeby zmniejszyć spalanie szarpanie powróciło i spalanie dalej jest w tych granicach początkowych, a szarpania nie potrafił wykluczyć.
Proszę o podpowiedz co mam zrobić
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
A znacie kogoś z okolic Warszawy kto profesjonalnie by mi to ustawił
Ma to też wpływ na spalanie?
Ma to też wpływ na spalanie?
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Dokładnie sprawdź błędy czy nie ma czegoś o sondzie lambda masz na tyle nowy samochód że masz złącze OBDII więc interface kosztuje jakieś 50 zeta [ELM327] i jak dorwiesz ScanXL to powinno Ci się już pięknie połączyć. A co do ustawienia instalacji to polecam użytkownika Bananamin, człowiek ze świętokrzyskiego który bawi się w STAGi osobiście nie byłem u niego bo mam instalacje BRC ale słyszałem o nim same pochlebne opinie od forumowiczów na zlotach i w chwilach zwątpienia z moim BRC próbowałem go namówić na rozszerzenie działalności ale nie wyszło nadal szukam godnego serwisu BRC w małopolsce w okolicach krakowa albo tarnowa
- Od: 22 maja 2010, 11:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Problem podobny jak u kolegi i moje pytanie brzmi: kto może polecić gazownika, który dobrze ustawi mi tą instalkę z okolicy Poznania.
KME DIEGO G3 + czerwone Valteki.
KME DIEGO G3 + czerwone Valteki.
i reduktor ciut słabawy, chyba kolega Cię nie lubi, albo zazdrości auta i polecił druciarską instalację...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
To ma mi pomóc w znalezieniu gazownika i prawidło ustawić instalację?
Dla ścisłości to reduktor faktycznie jest słaby bo Skorpion. Instalacja dawała radę, więc na pewno idzie ją odpowiednio wyregulować.
Dla ścisłości to reduktor faktycznie jest słaby bo Skorpion. Instalacja dawała radę, więc na pewno idzie ją odpowiednio wyregulować.
moja wypowiedź tyczyła się autora tematu, ale nawet ona może ci pomóc, będziesz na przyszłość wiedział, czego sobie nie dać wcisnąć
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Ponawiam temat.
A mianowicie byłem na ustawieniach u gazownika, tego co mi zakładał – wiadomo jest jeszcze na gwarancji.
Po ustawieniach nie ma szarpania auto jeździ płynnie ale spalanie dalej pozostało w okolicach 15 litrów gazu na 100 km, niezależnie od stylu jazdy, zmieniałem również stacje CPN i też nic.
Doradźcie mi co zrobić – jest szansa na walkę z gazownikiem – w sumie instalacja jest jeszcze na gwarancji do czerwca tego roku.
Gość mnie za każdym razem zbywa że to może wina auta, nie potrafi wskazać co jest nie tak i nie potrafi znaleźć przyczyny.
Jak podłączałem auto pod komputer przy wymianie czujnika ABS to nie wykazywało żadnych błędów komputera.
Wiadomo być może dałem się nabrać gazownikowi na taki zestaw ale wiadomo człowiek uczy się całe życie.
Piszecie że mam złą instalację ..... OK, ale czy pozostaje mi tylko jej wymiana??
Średnio opłaca mi się jazda na gazie w tym przypadku :/
Wierzę w Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Dopisano 12 kwi 2013, 09:12:
A i tak dla innych forumowiczów informacja:
Gaz montowałem w miejscowości Arynów koło Mińska Mazowieckiego.
A mianowicie byłem na ustawieniach u gazownika, tego co mi zakładał – wiadomo jest jeszcze na gwarancji.
Po ustawieniach nie ma szarpania auto jeździ płynnie ale spalanie dalej pozostało w okolicach 15 litrów gazu na 100 km, niezależnie od stylu jazdy, zmieniałem również stacje CPN i też nic.
Doradźcie mi co zrobić – jest szansa na walkę z gazownikiem – w sumie instalacja jest jeszcze na gwarancji do czerwca tego roku.
Gość mnie za każdym razem zbywa że to może wina auta, nie potrafi wskazać co jest nie tak i nie potrafi znaleźć przyczyny.
Jak podłączałem auto pod komputer przy wymianie czujnika ABS to nie wykazywało żadnych błędów komputera.
Wiadomo być może dałem się nabrać gazownikowi na taki zestaw ale wiadomo człowiek uczy się całe życie.
Piszecie że mam złą instalację ..... OK, ale czy pozostaje mi tylko jej wymiana??
Średnio opłaca mi się jazda na gazie w tym przypadku :/
Wierzę w Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Dopisano 12 kwi 2013, 09:12:
A i tak dla innych forumowiczów informacja:
Gaz montowałem w miejscowości Arynów koło Mińska Mazowieckiego.
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
15 l to o jakies 5 za dużo, ehhhh ciężko na odległość coś doradzić, jeszcze jak byś miał fotki ustawień staga i zapis oscyloskopu to można by bylo coś pokombinować. Reduktor masz trochę za słaby jak do szybko i wysoko kręcących się mazd, ale na upartego to powinno jechać jakotako, wejdź na stonę staga tzn firmy AC, tam można zamowić taką jakby kontrolę montażu i ustawień, przyjedzie przedstawiciel ac i popatrzy, tylko nie wiem czy to działa tylko dla warsztatów partnerskich czy dla każdego montującego staga, poszukaj tam może się uda i ktoś kumaty obleci ustawienia, albo pojedż do innego partnerskiego warsztatu staga, lista też na ich stronie, niepopuszczaj bo ten druciarz tylko czeka na koniec gwarancji. A czy wszystko ok z układem benzynowym możesz sprawdzić wykonując test spalania tylko na benzynie.
Pozdrawiam i zyczę powodzenia
Wysłane z mojego HTC Desire Z
Pozdrawiam i zyczę powodzenia
Wysłane z mojego HTC Desire Z
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
kostasik napisał(a):Problem podobny jak u kolegi i moje pytanie brzmi: kto może polecić gazownika, który dobrze ustawi mi tą instalkę z okolicy Poznania.
KME DIEGO G3 + czerwone Valteki.
W Poznaniu polecam http://www.pitec.pl/
Maja pojęcie o mazdach i tam gazowałem Premacy
No i wtryski przydałoby się wymienić na HANA.
Dzięki Chłopaki za odpowiedz
Zadzwonię tak jak mówisz gik do firmy i podpytam co mogę zrobić.
Na benzynie śmiga dobrze od razu widać różnicę i spalanie ma w granicach 8 litrów w zależności od warunków jazdy itp.
Po ostatnich ustawieniach gazu zniknęło szarpanie ale za to spalanie wzrosło o 2 litry/100 km.
Dałem się nabrać na montaż u tego "fachowca" a to za winą mojego kumpla który zakładał u niego gaz w Clio i go zachwalał, ale wiadomo tam inaczej silniki reagują na gaz, człowiek uczy się na błędach, szkoda.
Pisałem z Beniaminem i powiedział że można coś z tego ustawić chociaż mam nie za ciekawy komplet jak do mazdy, polecał mi Hany w miejsce Valteków, no i mówił że parownik nie jest za ciekawy, ale mimo wszystko dało by się coś z tego sklecić, widać że to w porządku facet bo nie naciąga na dodatkowe koszty tylko próbuje pomóc z tym co się ma w aucie. POLECAM.
Muszę do końca gwarancji "walczyć" z tym jak Go nazywacie "druciarzem" teraz spróbuję tak jak mówi gik. Jak coś ustalę dam znać.
Lucxxx jak nie będzie wyjścia to na pewno pojadę do Buska bo wszyscy zachwalają tą firmę i Beniamina.
Dzięki że pomagacie chłopaki.
Zadzwonię tak jak mówisz gik do firmy i podpytam co mogę zrobić.
Na benzynie śmiga dobrze od razu widać różnicę i spalanie ma w granicach 8 litrów w zależności od warunków jazdy itp.
Po ostatnich ustawieniach gazu zniknęło szarpanie ale za to spalanie wzrosło o 2 litry/100 km.
Dałem się nabrać na montaż u tego "fachowca" a to za winą mojego kumpla który zakładał u niego gaz w Clio i go zachwalał, ale wiadomo tam inaczej silniki reagują na gaz, człowiek uczy się na błędach, szkoda.
Pisałem z Beniaminem i powiedział że można coś z tego ustawić chociaż mam nie za ciekawy komplet jak do mazdy, polecał mi Hany w miejsce Valteków, no i mówił że parownik nie jest za ciekawy, ale mimo wszystko dało by się coś z tego sklecić, widać że to w porządku facet bo nie naciąga na dodatkowe koszty tylko próbuje pomóc z tym co się ma w aucie. POLECAM.
Muszę do końca gwarancji "walczyć" z tym jak Go nazywacie "druciarzem" teraz spróbuję tak jak mówi gik. Jak coś ustalę dam znać.
Lucxxx jak nie będzie wyjścia to na pewno pojadę do Buska bo wszyscy zachwalają tą firmę i Beniamina.
Dzięki że pomagacie chłopaki.
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Napisałem wczoraj do AC i po 22 kwietnia dadzą znać bo facet z działu technicznego ma wolne do 22,
Dam znać jak coś się dowiem
Dam znać jak coś się dowiem
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Dostałem 2 informacje od Pana z AC o następującej treści:
2
"Proszę pamiętać o tym iż gwarantem jest zakład który zakładał instalację w
Pańskim samochodzie. Należało by się zgłosić z pytaniem do tego właśnie
zakładu czy wyraził by na to zgodę (diagnostykę przez inny zakład).
Ewentualnie istnieje jeszcze jedna możliwość. Skoro warsztat nie daje sobie
rady z Pańskim samochodem to ma prawo wezwać od nas Regionalnego Doradcę
techniczno-Handlowego. Który to może przyjechać bezpośrednio do warsztatu
gdzie była zakładana instalacja i sprawdzić czy aby wszystko zostało
zamontowane/wyregulowane zgodnie z obowiązującymi zasadami."
1
"Problem z Pańskim samochodem jest jak najbardziej do rozwiązania.
Sterownik STAG 4 posiada funkcję "zubożenie mazda" która powinna
zniwelować szarpanie przy podanych przez Pana obrotach. Zwiększone spalanie
może być spowodowane błędną regulacją lub konfiguracją sprzętową instalacji.
Niestety ale bez danych w postaci nagranego pliku oscyloskopu oraz pliku
ustawień sterownika nie wiele mogę powiedzieć."
Z tą informacja udałem się do gazownika.......
"Zdjął" mi mapę i kazał pojeździć czy będzie mniejsze spalanie itp.
Twierdzi że doradca nie jest potrzebny!!!!???
Po zdjęciu mapy auto pali tyle samo czyli jakieś 15l gazu na 100km i do tego jest mniej dynamiczne
Gościu definitywnie odciąga mnie do końca gwarancji, czyli do 18 czerwca 2013 r.
Po majowym wekendzie jadę znowu do tego druciarza, ciekawe co znowu wymyśli....? Będę jeździł 2 razy w tygodniu do końca gwarancji a potem pojadę gdzieś do autoryzowanego serwisu AC na diagnostykę instalacji tak jak doradził mi gik.
Widzę że i tak na koniec mojej męki zagoszczę do Buska .....
2
"Proszę pamiętać o tym iż gwarantem jest zakład który zakładał instalację w
Pańskim samochodzie. Należało by się zgłosić z pytaniem do tego właśnie
zakładu czy wyraził by na to zgodę (diagnostykę przez inny zakład).
Ewentualnie istnieje jeszcze jedna możliwość. Skoro warsztat nie daje sobie
rady z Pańskim samochodem to ma prawo wezwać od nas Regionalnego Doradcę
techniczno-Handlowego. Który to może przyjechać bezpośrednio do warsztatu
gdzie była zakładana instalacja i sprawdzić czy aby wszystko zostało
zamontowane/wyregulowane zgodnie z obowiązującymi zasadami."
1
"Problem z Pańskim samochodem jest jak najbardziej do rozwiązania.
Sterownik STAG 4 posiada funkcję "zubożenie mazda" która powinna
zniwelować szarpanie przy podanych przez Pana obrotach. Zwiększone spalanie
może być spowodowane błędną regulacją lub konfiguracją sprzętową instalacji.
Niestety ale bez danych w postaci nagranego pliku oscyloskopu oraz pliku
ustawień sterownika nie wiele mogę powiedzieć."
Z tą informacja udałem się do gazownika.......
"Zdjął" mi mapę i kazał pojeździć czy będzie mniejsze spalanie itp.
Twierdzi że doradca nie jest potrzebny!!!!???
Po zdjęciu mapy auto pali tyle samo czyli jakieś 15l gazu na 100km i do tego jest mniej dynamiczne
Gościu definitywnie odciąga mnie do końca gwarancji, czyli do 18 czerwca 2013 r.
Po majowym wekendzie jadę znowu do tego druciarza, ciekawe co znowu wymyśli....? Będę jeździł 2 razy w tygodniu do końca gwarancji a potem pojadę gdzieś do autoryzowanego serwisu AC na diagnostykę instalacji tak jak doradził mi gik.
Widzę że i tak na koniec mojej męki zagoszczę do Buska .....
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Witam po przerwie
Byłem już kilka razy u tego druciarza i nic z tego dalej spalanie wynosi minimum 15l/100km.
Za każdym razem przestawiają mapę – auto jest na gazie zamulone i słabo się rozpędza a na benzynie jest OK.
Dodatkowo zaślepili mi EGR – rzekomo żeby Madzia nie szarpała – na razie zrobiłem jakieś 4000 km od zaślepienia i jest OK szarpania nie ma, ale nie wiem czy to zdrowe dla mojego Auta???.
Daruje już sobie wizyty w tym zakładzie w miejscowości Arynów koło Mińska Mazowieckiego bo ich podejście do klienta jest nie do określenia na tym forum . Nie polecam wam zakładania gazu w tym zakładzie, chyba że chcecie podnieść sobie adrenalinę. Jak przyjeżdżam to szef się "chowa" a pracownicy robią "karpia" i na tym rozmowa się kończy. Oni to mogą zakładać gaz chyba tylko w kuchenkach gazowych. Jak przychodziło do zakładania gazu i płacenia to było takie podejście do klienta że szok haha .
Straciłem dużo czasu i pieniędzy ale wiadomo człowiek uczy się na błędach .
Powiedzcie mi jeszcze co mam zmienić w mojej instalacji gazowej żeby Madzia paliła mniej i jaki to może być koszt, bo wiadomo studia rodzina itp., i czy po zmianie np. wtryskiwaczy Madzia będzie paliła mniej?
Pozdrawiam
Byłem już kilka razy u tego druciarza i nic z tego dalej spalanie wynosi minimum 15l/100km.
Za każdym razem przestawiają mapę – auto jest na gazie zamulone i słabo się rozpędza a na benzynie jest OK.
Dodatkowo zaślepili mi EGR – rzekomo żeby Madzia nie szarpała – na razie zrobiłem jakieś 4000 km od zaślepienia i jest OK szarpania nie ma, ale nie wiem czy to zdrowe dla mojego Auta???.
Daruje już sobie wizyty w tym zakładzie w miejscowości Arynów koło Mińska Mazowieckiego bo ich podejście do klienta jest nie do określenia na tym forum . Nie polecam wam zakładania gazu w tym zakładzie, chyba że chcecie podnieść sobie adrenalinę. Jak przyjeżdżam to szef się "chowa" a pracownicy robią "karpia" i na tym rozmowa się kończy. Oni to mogą zakładać gaz chyba tylko w kuchenkach gazowych. Jak przychodziło do zakładania gazu i płacenia to było takie podejście do klienta że szok haha .
Straciłem dużo czasu i pieniędzy ale wiadomo człowiek uczy się na błędach .
Powiedzcie mi jeszcze co mam zmienić w mojej instalacji gazowej żeby Madzia paliła mniej i jaki to może być koszt, bo wiadomo studia rodzina itp., i czy po zmianie np. wtryskiwaczy Madzia będzie paliła mniej?
Pozdrawiam
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Bez podpięcia pod komputer i przanalizowania wskazań oscyloskopu nic nie poradzimy, pali o jakieś 5 l za dużo, pewnie jest kosmiczny mnożnik w początkowym przedziale czasów wtrysku i pewnie jest niepodpięta lambda do sterownika lpg i ten szpec nie widział, że cały czas idzie na bogato... staga 4 można podostrajać mapą 3d, ciśnieniem i temperaturą, nie tylko mnożnikiem i na bank da się to ustawić, chyba, że coś mechanicznie masz sknocone, przez forum to jak wróżenie z fusów.
kup kabelek (ok 30 zł), ściągnij program i będziemy widzieć, może wtedy coś się rozjaśni
kup kabelek (ok 30 zł), ściągnij program i będziemy widzieć, może wtedy coś się rozjaśni
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Dzięki gik – szukam na Allegro kabelka ODB i jak już będę miał kabel i program to się odezwę co mam zrobić dalej.
Napisz na priw jaki program polecasz.
Byłem wczoraj z gazem u tego co mi go zakładał, jeździliśmy z 30 minut z kompem i coś tam ustawiał dzwonił do kolegi i pytał co zrobić, a on mu powiedział że może moja mazda pali dużo benzyny i wtedy proporcjonalnie pali więcej gazu – kazał zatankować auto benzyną do pełna pojeździć 100 km zatankować znowu do pełna i tak ze 2 – 3 razy aby zobaczyć ile benzyny pali mazda.
Dodam, że przed założeniem gazu madzia paliła 7 do 8 litrów benzyny i od razu po założeniu gazu spalanie gazu było około 15l/100 km, to działo się dosłownie jedno po drugim więc wątpię żeby tak szybko zmieniło się spalanie benzyny i spowodowało to automatycznie większe spalanie gazu.
Gazownik mówił że mogę mieć "zawieszoną" sondę lambda i check mi się nie świeci a wpływa to na spalanie gazu. Jeździł za kierownicą z laptopem i ustawiał ją tak żeby ustawić na "czuja" jakąś granicę pomiędzy normalną pracą a "zalewaniem" – nie wiem o co chodzi.
Mazda na benzynie jest bardzo żwawa a na gazie taka zamulona wiem że jest różnica pomiędzy jazdą na gazie i benzynie ale nie aż taka.
Ale Ok rozumie że przez forum bez zdjęć skanu danych nie da się pomóc więc jak kupię kabel i będę miał program to poproszę Cię o pomoc.
Dopisano 25 maja 2013, 23:49:
Gik jakbyś mógł jeszcze polecić ten kabelek, np. na allegro
Czy brać pierwszy lepszy?
Napisz na priw jaki program polecasz.
Byłem wczoraj z gazem u tego co mi go zakładał, jeździliśmy z 30 minut z kompem i coś tam ustawiał dzwonił do kolegi i pytał co zrobić, a on mu powiedział że może moja mazda pali dużo benzyny i wtedy proporcjonalnie pali więcej gazu – kazał zatankować auto benzyną do pełna pojeździć 100 km zatankować znowu do pełna i tak ze 2 – 3 razy aby zobaczyć ile benzyny pali mazda.
Dodam, że przed założeniem gazu madzia paliła 7 do 8 litrów benzyny i od razu po założeniu gazu spalanie gazu było około 15l/100 km, to działo się dosłownie jedno po drugim więc wątpię żeby tak szybko zmieniło się spalanie benzyny i spowodowało to automatycznie większe spalanie gazu.
Gazownik mówił że mogę mieć "zawieszoną" sondę lambda i check mi się nie świeci a wpływa to na spalanie gazu. Jeździł za kierownicą z laptopem i ustawiał ją tak żeby ustawić na "czuja" jakąś granicę pomiędzy normalną pracą a "zalewaniem" – nie wiem o co chodzi.
Mazda na benzynie jest bardzo żwawa a na gazie taka zamulona wiem że jest różnica pomiędzy jazdą na gazie i benzynie ale nie aż taka.
Ale Ok rozumie że przez forum bez zdjęć skanu danych nie da się pomóc więc jak kupię kabel i będę miał program to poproszę Cię o pomoc.
Dopisano 25 maja 2013, 23:49:
Gik jakbyś mógł jeszcze polecić ten kabelek, np. na allegro
Czy brać pierwszy lepszy?
- Od: 30 cze 2012, 23:42
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Był: Fiat 126P
Potem: Opel Corsa B 1.2
Obecnie:
MAZDA PREMACY, ACTIVE, 1840CM3 – 101KM, 2002 ROK, BENZYNA/GAZ (od 2012r.)
Platforma CP
Byle jaki kabel, byle miał końcówkę do Staga takiego jaki masz w aucie i był na usb, a program producent staga udostępnia na swojej stronie, ja płaciłem jakieś 30 zł za kabel
Wysłane z mojego HTC Vision
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości