Mazda Xedos 9 2.5V6 '02 – automat. Problem z regulacją, dławienie, duże spalanie

Witam,
Mam problem z poprawną regulacją instalacji gazowej. W samochodzie została założona instalacja firmy Stag. Od początku występuje pewien problem, otóż po przełączeniu z benzyny na gaz, kiedy silnik jest lekko rozgrzany, przy gwałtownym wciśnięciu gazu jest pewna pauza i dopiero po chwili auto reaguje. Jeśli jest zimno na zewnątrz (ok 5st) to nawet nie tyle jest pauza co szarpanie. Problem nie występuje przy delikatnym ruszaniu oraz po rozgrzaniu silnika a jest bardziej widoczny przy niskich temperaturach otoczenia.
Auto było regulowane już 3 krotnie, była podnoszona temperatura przełączania i obecnie wynosi aż 50 st jednak problem nadal występuje. Do tego jeśli przełączenie następuje na postoju przy temperaturze ok 0 st, silnik dławi się i gaśnie. Zużycie gazu w stosunku do benzyny przekracza +30%. Były wymieniane wtryskiwacze i reduktor na jakiś inny model. Świece i kable wysokiego napięcia są nowe.
Słyszałem o czymś takim jak "zubożenie mazda" ale podobno ma to zastosowanie przy silnikach 4 cylindrowych.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie jak go rozwiązać?
Dopisano 17 lis 2012, 14:11:
...dodam jeszcze, że auto źle teraz pali. Tzn. kiedy odpalam zimny silnik to jest ok ale kiedy jest już ciepły to trzeba długo kręcić zanim zapali. Chyba, że nie zapali za pierwszym razem to za drugim już normalnie. Jeśli jeżdżę na benzynie, w ogóle nie nie ma problemu z odpalaniem. Jeśli gasiłem na gazie i odpalam po chwili – ciężko.
Mam problem z poprawną regulacją instalacji gazowej. W samochodzie została założona instalacja firmy Stag. Od początku występuje pewien problem, otóż po przełączeniu z benzyny na gaz, kiedy silnik jest lekko rozgrzany, przy gwałtownym wciśnięciu gazu jest pewna pauza i dopiero po chwili auto reaguje. Jeśli jest zimno na zewnątrz (ok 5st) to nawet nie tyle jest pauza co szarpanie. Problem nie występuje przy delikatnym ruszaniu oraz po rozgrzaniu silnika a jest bardziej widoczny przy niskich temperaturach otoczenia.
Auto było regulowane już 3 krotnie, była podnoszona temperatura przełączania i obecnie wynosi aż 50 st jednak problem nadal występuje. Do tego jeśli przełączenie następuje na postoju przy temperaturze ok 0 st, silnik dławi się i gaśnie. Zużycie gazu w stosunku do benzyny przekracza +30%. Były wymieniane wtryskiwacze i reduktor na jakiś inny model. Świece i kable wysokiego napięcia są nowe.
Słyszałem o czymś takim jak "zubożenie mazda" ale podobno ma to zastosowanie przy silnikach 4 cylindrowych.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie jak go rozwiązać?
Dopisano 17 lis 2012, 14:11:
...dodam jeszcze, że auto źle teraz pali. Tzn. kiedy odpalam zimny silnik to jest ok ale kiedy jest już ciepły to trzeba długo kręcić zanim zapali. Chyba, że nie zapali za pierwszym razem to za drugim już normalnie. Jeśli jeżdżę na benzynie, w ogóle nie nie ma problemu z odpalaniem. Jeśli gasiłem na gazie i odpalam po chwili – ciężko.