Witaj!
Te adresy są z "polecanych" warsztatów na
Forum LPGEw. popatrz jeszcze sam to może znajdziesz coś innego.
Z tym dłuższym uruchamianiem silnika raczej na 95% wiąże się nieszczelny wtryskiwacz.
Podobnie jest z wypadaniem zapłonów bo może tłoczek się po prostu zacierać we wtryskiwaczu.
maestro67 napisał(a):Z tego co gdzieś znalazłem to ten mój reduktor (prawdopodobnie zavoli zeta) to nie jest produkt wysokiej klasy więc może faktycznie słabo się do tego samochodu nadaje.
Reduktor ten co masz jest jaki jest (mam nadzieję, że jest to wersja "zeta S" a nie "N") ale inni też na nim jeżdżą i chwalą sobie.
Podobać ci się on nie musi – ważne aby działał prawidłowo.
A patrząc na testy tego reduktora względem innych to wcale tak źle nie wypada.
maestro67 napisał(a):Możliwe, że mieszanka jest zbyt bogata na niskich obrotach.
.....
Po jednej regulacji na starych wtryskach zauważyłem, że z odpalaniem i szarpaniem przy ruszaniu jest trochę lepiej natomiast po kolejnej regulacji było gorzej i z szarpaniem na zimnym i z odpalaniem
To już kwestia regulacji.
Najogólniej to sekwencja działa na podstawie odczytu czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i parametrów aktualnych silnika.
Cała ta zależność czasów otwarcia wtryskiwaczy, podciśnienia w dolocie, ciśnienia i temperatury gazu, predkości obrotowej silnika i czasów otwarcia wtryskiwaczy gazowych nosi nazwę "mapy".
To nic więcej jak wielowymiarowa tabela (lub prościej: wielomian n-tego stopnia) w której w zależności od parametrów chwilowych pracy silnika jest wyliczany czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych.
Oczywiście montażysta programując sterownik ma wpływ na te czasy i może je skorygować całościowo albo np. w pewnych obszarach obciążeń.
Dlatego jest taki nacisk na to aby autko miało poprawnie pracować na benzynie bo to własnie od kompa benzynowego najwięcej zależy.
Ale jeśli instalacja niedomaga (niezależnie czy to benzyna czy gaz) to sterownik ma tylko pewien zakres regulacji a powyżej tych granic już nic nie jest w stanie zrobić.
Rada ta co była wcześniej: spróbować zmienić listwę.
Nie zaszkodziłoby też sprawdzić jakie jest ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy po dłuższym postoju ale tego bez kompa lub zamontowanego manometru nie sprawdzisz.