Strona 1 z 2

Homologacja zbiornika gazu

PostNapisane: 21 wrz 2005, 14:34
przez J23
Kupiłem wczoraj MAZDE 626 GE 1.8 z gazem sekwencyjnym III tak zwany holender
i tu schody okazuje się że muszę homologować zbiornik. W warsztacie z inst. gaz doradzono mi bym wymienił butle i będę miał polską homologacje na 10 lat bo w innym przypadku tą holenderską trzeba będzie homologować co 2 lata.
O co chodzi z tymi Holendrami jak wygląda sytuacja,
aha jescze jedno kiedy przycisk przełączy się z benzyny na gaz bo przy jeździe miejskiej nie przełancza się sam muszę o tym pamiętac i sam przełanczam. Wspomnę tylko że nie znam się na gazie kompletnie.

Poprawiłem temat gdyż ten nie mówił z jakim problemem mamy do czynienia.
Loczek

PostNapisane: 21 wrz 2005, 20:19
przez Grayson
J23 napisał(a):W warsztacie z inst. gaz doradzono mi bym wymienił butle i będę miał polską homologacje na 10 lat bo w innym przypadku tą holenderską trzeba będzie homologować co 2 lata.

Dziwne!Ja pojechalem na homologacje i dostalem przedluzenie do 2015 roku.Chyba cie naciagaja!
J23 napisał(a):aha jescze jedno kiedy przycisk przełączy się z benzyny na gaz bo przy jeździe miejskiej nie przełancza się sam muszę o tym pamiętac i sam przełanczam. Wspomnę tylko że nie znam się na gazie kompletnie

Ciezko cie zrozumiec o co ci chodzi z tym przelaczaniem.Prawdopodobnie posiadasz przelacznik gaz-benzyna.W pozycji gornej odpala na benzynie i zaraz sam przelacza sie na gaz(zalecam odpalac tylko latem choc sam wychodze z zalozenia ze czy lato czy zima odpalac na benzynie nagrzac silnik i dopiero przelaczyc).W dolnej pali na samej benzynie.Ja odpalam na benzynie i jak silnik sie rozgrzeje przelaczam w pozycje gorna gaz.Niestety ten typ tak ma.

PostNapisane: 22 wrz 2005, 11:40
przez J23
i właśnie w tym żecz, że sam muszę zmieniać na gaz. :|
Myślałem że jak jest gaz sekwencyjny to przełącznik po rozgrzaniu się silnika sam przełącza na gaz. :| :| :|

PS. jestem kompletny laik jeśli chodzi o LPG
chętnie skorzystam z cennych uwag.

PostNapisane: 22 wrz 2005, 17:40
przez Grayson
[quote="J23"]i właśnie w tym żecz, że sam muszę zmieniać na gaz. :|
Myślałem że jak jest gaz sekwencyjny to przełącznik po rozgrzaniu się silnika sam przełącza na gaz A jakiej firmy masz instalacje?

PostNapisane: 22 wrz 2005, 18:53
przez J23
KOLTEC


??????????????????

PostNapisane: 22 wrz 2005, 21:17
przez Grayson
J23 napisał(a):KOLTEC

No i wszystko!Ten typ tak ma!

PostNapisane: 22 wrz 2005, 22:26
przez J23
czli jak <jelen>

prosze o rozszerzenie tematu :)

PostNapisane: 23 wrz 2005, 21:32
przez Wojtas_323F
Ja miałem ten sam problem i musiałem wymienić butlę. Przy tym spece wycieli mi mały wałek, bo miałem wskaźnik poziomu gazu a teraz już nie mam bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić. A w holenderskiej bez polskiej homologacji wszystko chodziło elegancko. Z przełączaniem z benzyny na gaz to jest totalna dowolność; ja mam 2 generację i przestwaia się samo zaraz po odpaleniu, u znajomego w lanosie przestawia się samo jak złapie temperature:) zimą wychodzi mu że dełu się przełącza na gaz jak zajeżdza na parking pod robotą albo wrócił do domu. Pewnie jak masz przełącznik benzyna/gaz to powinienes go używać. Jak silnik się rozgrzeje to na gaz. Chociaz nie wiem czy to konieczność, kiedyś miałem bmw zagazowane i praiw e 3 lata jeździłem i odpalałem tylko na gazie i nie było problemów.

PostNapisane: 25 wrz 2005, 01:37
przez Grzyby
z tym wycięciem poziomu gazu
Wojtas_323F napisał(a):bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić

to jakieś wielkie gó....o prawda. Ja mam butlę polska (STAKO) i i mam wskaźnik.
Nieźli spece <killer> <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 25 wrz 2005, 15:00
przez J23
Jeszcze jedno pytanie

czy aby homologować instalacię Holenderską wystarczy wymienić TYLKO butle na gaz ????????????????????????? :|

PostNapisane: 26 wrz 2005, 15:03
przez hans_68
Ja też mam holendra i homologację zdaje sie na 10 lat. Tak twierdził gość co ją sprowadził. Więc ktoś tu nie ma racji.

PostNapisane: 27 wrz 2005, 19:56
przez Grayson
J23 napisał(a):czli jak

Hmmmm.....wyloze ci to lopatologicznie!Na desce masz przycisk(podobny do wlacznika jak w odkurzaczu Zelmer gora -dol lub prostych lampkach nocnych...) owy przycisk jest koloru czarnego jednak w gornej jego czesci znajduje sie czerwony kwadracik.Przy wlaczeniu stacyjki ten kwadracik zaczyna mrugac czerwonym pulsujacym swiatelkiem.Tak samo pulsuje przy uruchamianiu silnika(silnik uruchamia sie na benzynie i zaraz przechodzi na gaz).Zauwazyles napewno ze w chwile po uruchomieniu silnika(okolo 1-2 sekundy) kwadracik zaczyna sie swiecic lekkim czerwonym swiatelkiem.To znak ze juz silnik pracuje na gazie.Jezeli przelaczysz przycisk w dolne polozenie to silnik uruchomi sie na benzynie i bedzie na niej pracowal(nie bedzie zadnego swiatelka).W tym polozeniu silnik bedzie chodzil wylacznie na benzynie.Moja rada! Uruchamiaj silnik w polozeniu przycisku dol(benzyna)i jak drgnie wskazowka temperatury silnika przelacz w polozenie gora (gaz).Czynnosc ta zalecam szczegolnie zima i w chlodne dni.Latem jak uwazasz.

holenderskie LPG

PostNapisane: 1 paź 2005, 18:59
przez doro
ja mam 626 zoryginalną instalacją holenderską z 1994 roku (prawdopodobnie EGI). samochód trafił do Polski w 97. zaraz za cłem przeszedł hoologację przez UDT z automatycznym przedłużeniem czasu homologacji do 2007r. peien spec od LPG i Madzi spod Zawiercia przetłumaczył mi jednak ostatnio, że ponowna legalizacja bańki przez UDT może finansowo być równoważna z zakupem nowego zbiornika. polskie odpwiedniki z instalacji holenderskiej podobno są dużo droższe od tak zwanych włochów, ale warte swojej ceny. wykonaj telefon do UDT. pomiń specjalistów od LPG. sprzedadzą Ci nowy zbiornik z dwóch powodów: zysk dla nich, a po drugie wizyta w UDT to typowa papierologia.
powodzenia

PostNapisane: 1 paź 2005, 21:35
przez Wojtas_323F
mariusz.grzyb napisał(a):z tym wycięciem poziomu gazu
Wojtas_323F napisał:
bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić

to jakieś wielkie gó....o prawda. Ja mam butlę polska (STAKO) i i mam wskaźnik.

Masz wskaźnik na desce rozdzielczej? U mnie był zamiast poziomu benzyny był poziom gazu, w bagażniku na butli też mam wskaźnik, ale taki wskaźnik to ja mam gdzieś.


J23 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie

czy aby homologować instalacię Holenderską wystarczy wymienić TYLKO butle na gaz?


Dokładnie tak

PostNapisane: 2 lis 2005, 11:27
przez rx69
butla do holendra kosztuje jakies 250 PLN w Stako. Zawory przekrecane ze starej butli – efekt – dalej wskazuje poziom gazu na desce rozdzielczej.

PostNapisane: 2 lis 2005, 12:00
przez Grzyby
Wojtas_323F napisał(a):Masz wskaźnik na desce rozdzielczej? U mnie był zamiast poziomu benzyny był poziom gazu, w bagażniku na butli też mam wskaźnik, ale taki wskaźnik to ja mam gdzieś.

a to sorki, nie mam wskaźnika na desce, ale przy przełączniku mam diodę która pokazuje rezerwę gazu (a to mi wystarczy) :P

PostNapisane: 5 paź 2006, 10:25
przez Puhcio
Odgrzewam troche temat ...


Czy ktoś spotkał się z koltec'em w V6 (KL) ?

PostNapisane: 30 paź 2008, 12:42
przez flashmaniac
@rx69
A ile zaplaciles za przelozenie butli ?
Nie wiedzialem ze mozna kupic butle do holendra bedzie kompatybilna ze wskaznikiem na desce.

PostNapisane: 15 lis 2008, 20:51
przez Skrzypek_na_dachu
A ja mam pytanie z innej beczki... też mam holendra ale przerzucam się na Pb a że butla do gazu jest duuuża i w poprzek za tylną kanapą to chcę ją wyjąć... ino ni wim jak się za to zabrać :|
Może ktoś coś poradzi ??
Nie chę wywalać całej instalacji bo zależy jak ceny będą paliwa i LPG i żeby w razie co włożyć ją znowu i podpiąć instalacje do butli.
A butla mi przeszkadza bo bagażnik jak na moje potrzeby troche mały przez tą butle <killer>

PostNapisane: 15 lis 2008, 20:54
przez flashmaniac
masz lpg i chcesz jezdzic na benzynie ? :)