Strona 1 z 2
Homologacja zbiornika gazu

Napisane:
21 wrz 2005, 14:34
przez J23
Kupiłem wczoraj MAZDE 626 GE 1.8 z gazem sekwencyjnym III tak zwany holender
i tu schody okazuje się że muszę homologować zbiornik. W warsztacie z inst. gaz doradzono mi bym wymienił butle i będę miał polską homologacje na 10 lat bo w innym przypadku tą holenderską trzeba będzie homologować co 2 lata.
O co chodzi z tymi Holendrami jak wygląda sytuacja,
aha jescze jedno kiedy przycisk przełączy się z benzyny na gaz bo przy jeździe miejskiej nie przełancza się sam muszę o tym pamiętac i sam przełanczam. Wspomnę tylko że nie znam się na gazie kompletnie.
Poprawiłem temat gdyż ten nie mówił z jakim problemem mamy do czynienia.
Loczek

Napisane:
21 wrz 2005, 20:19
przez Grayson
J23 napisał(a):W warsztacie z inst. gaz doradzono mi bym wymienił butle i będę miał polską homologacje na 10 lat bo w innym przypadku tą holenderską trzeba będzie homologować co 2 lata.
Dziwne!Ja pojechalem na homologacje i dostalem przedluzenie do 2015 roku.Chyba cie naciagaja!
J23 napisał(a):aha jescze jedno kiedy przycisk przełączy się z benzyny na gaz bo przy jeździe miejskiej nie przełancza się sam muszę o tym pamiętac i sam przełanczam. Wspomnę tylko że nie znam się na gazie kompletnie
Ciezko cie zrozumiec o co ci chodzi z tym przelaczaniem.Prawdopodobnie posiadasz przelacznik gaz-benzyna.W pozycji gornej odpala na benzynie i zaraz sam przelacza sie na gaz(zalecam odpalac tylko latem choc sam wychodze z zalozenia ze czy lato czy zima odpalac na benzynie nagrzac silnik i dopiero przelaczyc).W dolnej pali na samej benzynie.Ja odpalam na benzynie i jak silnik sie rozgrzeje przelaczam w pozycje gorna gaz.Niestety ten typ tak ma.

Napisane:
22 wrz 2005, 11:40
przez J23
i właśnie w tym żecz, że sam muszę zmieniać na gaz.
Myślałem że jak jest gaz sekwencyjny to przełącznik po rozgrzaniu się silnika sam przełącza na gaz.
PS. jestem kompletny laik jeśli chodzi o LPG
chętnie skorzystam z cennych uwag.

Napisane:
22 wrz 2005, 17:40
przez Grayson
[quote="J23"]i właśnie w tym żecz, że sam muszę zmieniać na gaz.
Myślałem że jak jest gaz sekwencyjny to przełącznik po rozgrzaniu się silnika sam przełącza na gaz A jakiej firmy masz instalacje?

Napisane:
22 wrz 2005, 18:53
przez J23
KOLTEC

????????????????

Napisane:
22 wrz 2005, 21:17
przez Grayson
J23 napisał(a):KOLTEC
No i wszystko!Ten typ tak ma!

Napisane:
22 wrz 2005, 22:26
przez J23
czli jak
prosze o rozszerzenie tematu


Napisane:
23 wrz 2005, 21:32
przez Wojtas_323F
Ja miałem ten sam problem i musiałem wymienić butlę. Przy tym spece wycieli mi mały wałek, bo miałem wskaźnik poziomu gazu a teraz już nie mam bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić. A w holenderskiej bez polskiej homologacji wszystko chodziło elegancko. Z przełączaniem z benzyny na gaz to jest totalna dowolność; ja mam 2 generację i przestwaia się samo zaraz po odpaleniu, u znajomego w lanosie przestawia się samo jak złapie temperature:) zimą wychodzi mu że dełu się przełącza na gaz jak zajeżdza na parking pod robotą albo wrócił do domu. Pewnie jak masz przełącznik benzyna/gaz to powinienes go używać. Jak silnik się rozgrzeje to na gaz. Chociaz nie wiem czy to konieczność, kiedyś miałem bmw zagazowane i praiw e 3 lata jeździłem i odpalałem tylko na gazie i nie było problemów.

Napisane:
25 wrz 2005, 01:37
przez Grzyby
z tym wycięciem poziomu gazu
Wojtas_323F napisał(a):bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić
to jakieś wielkie gó....o prawda. Ja mam butlę polska (STAKO) i i mam wskaźnik.
Nieźli spece


Napisane:
25 wrz 2005, 15:00
przez J23
Jeszcze jedno pytanie
czy aby homologować instalacię Holenderską wystarczy wymienić
TYLKO butle na gaz

???????????????????????


Napisane:
26 wrz 2005, 15:03
przez hans_68
Ja też mam holendra i homologację zdaje sie na 10 lat. Tak twierdził gość co ją sprowadził. Więc ktoś tu nie ma racji.

Napisane:
27 wrz 2005, 19:56
przez Grayson
J23 napisał(a):czli jak
Hmmmm.....wyloze ci to lopatologicznie!Na desce masz przycisk(podobny do wlacznika jak w odkurzaczu Zelmer gora -dol lub prostych lampkach nocnych...) owy przycisk jest koloru czarnego jednak w gornej jego czesci znajduje sie czerwony kwadracik.Przy wlaczeniu stacyjki ten kwadracik zaczyna mrugac czerwonym pulsujacym swiatelkiem.Tak samo pulsuje przy uruchamianiu silnika(silnik uruchamia sie na benzynie i zaraz przechodzi na gaz).Zauwazyles napewno ze w chwile po uruchomieniu silnika(okolo 1-2 sekundy) kwadracik zaczyna sie swiecic lekkim czerwonym swiatelkiem.To znak ze juz silnik pracuje na gazie.Jezeli przelaczysz przycisk w dolne polozenie to silnik uruchomi sie na benzynie i bedzie na niej pracowal(nie bedzie zadnego swiatelka).W tym polozeniu silnik bedzie chodzil wylacznie na benzynie.Moja rada! Uruchamiaj silnik w polozeniu przycisku dol(benzyna)i jak drgnie wskazowka temperatury silnika przelacz w polozenie gora (gaz).Czynnosc ta zalecam szczegolnie zima i w chlodne dni.Latem jak uwazasz.
holenderskie LPG

Napisane:
1 paź 2005, 18:59
przez doro
ja mam 626 zoryginalną instalacją holenderską z 1994 roku (prawdopodobnie EGI). samochód trafił do Polski w 97. zaraz za cłem przeszedł hoologację przez UDT z automatycznym przedłużeniem czasu homologacji do 2007r. peien spec od LPG i Madzi spod Zawiercia przetłumaczył mi jednak ostatnio, że ponowna legalizacja bańki przez UDT może finansowo być równoważna z zakupem nowego zbiornika. polskie odpwiedniki z instalacji holenderskiej podobno są dużo droższe od tak zwanych włochów, ale warte swojej ceny. wykonaj telefon do UDT. pomiń specjalistów od LPG. sprzedadzą Ci nowy zbiornik z dwóch powodów: zysk dla nich, a po drugie wizyta w UDT to typowa papierologia.
powodzenia

Napisane:
1 paź 2005, 21:35
przez Wojtas_323F
mariusz.grzyb napisał(a):z tym wycięciem poziomu gazu
Wojtas_323F napisał:
bo podobno w homologowanej polskiej butli nie da sie tego zrobić
to jakieś wielkie gó....o prawda. Ja mam butlę polska (STAKO) i i mam wskaźnik.
Masz wskaźnik na desce rozdzielczej? U mnie był zamiast poziomu benzyny był poziom gazu, w bagażniku na butli też mam wskaźnik, ale taki wskaźnik to ja mam gdzieś.
J23 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie
czy aby homologować instalacię Holenderską wystarczy wymienić TYLKO butle na gaz?
Dokładnie tak

Napisane:
2 lis 2005, 11:27
przez rx69
butla do holendra kosztuje jakies 250 PLN w Stako. Zawory przekrecane ze starej butli – efekt – dalej wskazuje poziom gazu na desce rozdzielczej.

Napisane:
2 lis 2005, 12:00
przez Grzyby
Wojtas_323F napisał(a):Masz wskaźnik na desce rozdzielczej? U mnie był zamiast poziomu benzyny był poziom gazu, w bagażniku na butli też mam wskaźnik, ale taki wskaźnik to ja mam gdzieś.
a to sorki, nie mam wskaźnika na desce, ale przy przełączniku mam diodę która pokazuje rezerwę gazu (a to mi wystarczy)


Napisane:
5 paź 2006, 10:25
przez Puhcio
Odgrzewam troche temat ...
Czy ktoś spotkał się z koltec'em w V6 (KL) ?

Napisane:
30 paź 2008, 12:42
przez flashmaniac
@rx69
A ile zaplaciles za przelozenie butli ?
Nie wiedzialem ze mozna kupic butle do holendra bedzie kompatybilna ze wskaznikiem na desce.

Napisane:
15 lis 2008, 20:51
przez Skrzypek_na_dachu
A ja mam pytanie z innej beczki... też mam holendra ale przerzucam się na Pb a że butla do gazu jest duuuża i w poprzek za tylną kanapą to chcę ją wyjąć... ino ni wim jak się za to zabrać
Może ktoś coś poradzi
Nie chę wywalać całej instalacji bo zależy jak ceny będą paliwa i LPG i żeby w razie co włożyć ją znowu i podpiąć instalacje do butli.
A butla mi przeszkadza bo bagażnik jak na moje potrzeby troche mały przez tą butle


Napisane:
15 lis 2008, 20:54
przez flashmaniac
masz lpg i chcesz jezdzic na benzynie ?
