Problem z szarpaniem zaraz po przełączeniu na gaz

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Betlej_20 » 19 mar 2014, 22:40

To nie można na rozgrzanym silniku podejrzeć jaka jest dawka gazu na zimnym?? Te mapki są z danego momentu czy stałe w całym zakresie tem. i o obrotów?
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 22:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez abudabdi » 19 mar 2014, 23:27

Betlej_20 napisał(a):Jeszcze jedno, na czym polega ustawianie mapy lpg przez podłączenie pod OBD?

pod OBD widać korekty AFR i sondę co pomaga w ustawieniu lecz trzeba się na tym znać <nauka>

Dopisano 19 mar 2014 23:29:

Betlej_20 napisał(a):To nie można na rozgrzanym silniku podejrzeć jaka jest dawka gazu na zimnym?? Te mapki są z danego momentu czy stałe w całym zakresie tem. i o obrotów?
można po podpięciu się pod komp lpg wszystko widać całe dawkowanie
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (4/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Przemek323c » 20 mar 2014, 07:19

Betlej_20 napisał(a):To nie można na rozgrzanym silniku podejrzeć jaka jest dawka gazu na zimnym??


To nie dziala w taki sposob. Zeby poprawnie naprawic problem trzeba go najpierw zobaczyc a skoro silnik nie byl zimny to dzialanie po omacku. Problemow z zimnym silnikiem moze byc cala masa i takie dzialanie na goraco to zazwyczaj droga przez meke. "Mapki" sa wzgledem calego zakresu obciazenia silnika (poza open loopem bo tam to na napiecie sondy albo AFR) i obrotow. Temperaturowo mozesz zazwyczaj zdejmowac tylko krzywa korekty po temperaturze w %, to jednak wymaga czesto troche "laboratoriow" i kilku prob. Inaczej i prosciej mowiac. Zdjal dawke na zimno – OK, ale o ile, dla jakiej temperatury i dlaczego akurat tam ? Nie zawsze tez trzeba dawac na –.

Betlej_20 napisał(a):Te mapki są z danego momentu czy stałe w całym zakresie tem. i o obrotów?


"Mapki" sa wzgledem podcisnienia w kolektorze, czasu wtryskow i ewentualnie obrotow, jak ktos byl na tyle kumaty zeby ustawic korekty po obrotach.

abudabdi napisał(a):pod OBD widać korekty AFR i sondę co pomaga w ustawieniu lecz trzeba się na tym znać


Jak sie ktos zna to ustawi bez problemu bez wspomagania sie obd albo skorzysta z zewnetrznego w celu kalibracji.
Przemek323c
 

Postprzez Betlej_20 » 23 mar 2014, 01:28

Dzięki chłopaki za obszerną i konkretną odpowiedź:)
To trzeba będzie jechać i zostawić auto u mechanika aż ostygnie.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 22:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez ogarnij » 30 mar 2014, 10:58

Wcisnę się trochę u mnie tez szarpało na gazie w trakcie jazdy. Miałem KME Diego g3 nic nie pomogło przestawianie regulowanie w końcu zdecydowałem się na zmianę sterownika na optima pro tec reduktor shark no i najważniejsze wtryskiwacze baracuda. Zgrali mi to [tiiit] nawet nie czuć jak się przełącza na gaz. Po prostu [tiiit] to wszystko zostało zgrane. :D

Polecam firmę

Ti-Gas woj. podlaskie Łapy ul. Cmentarna 38
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2012, 20:22
Posty: 50 (4/2)
Skąd: Łapy / Podlaskie
Auto: Była Mazda 323f BA 1.8
Był Ford Mondeo MK1 2.5 v6 170 KM (porażka)
Jest Mazda 323f BJ 2.0 diesel 70 KM

Postprzez AR164 » 27 cze 2014, 08:48

Witam, Jestem nowy ale w skrócie mogę coś podpowiedzieć. Szarpanie wszelkiego rodzaju zakładając że silnik na benzynie pracuje doskonale i możemy wykluczyć niedomagania zapłonowe bierze się zwykle z pracy wtryskiwaczy gazowych, rzadko nadciśnienia na reduktorze lub złym montażu i ustawieniu. Wtryski poddające się czyszczeniu i okresowej kalibracji ( "Valdemary" i inne jego podróbki, cóż za technika :D ) objawiają się kalectwem nawet po przejechaniu 20tys, są zbyt wolne i mają tendencje do klejenia się na zimno. Dojeździć je do granic naszej lub ich wytrzymałości i kupić coś przyzwoitego, pozmieniać filtry i dobrze auto ustawić – 50-150 tkm bez najmniejszych problemów.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2014, 08:32
Posty: 7
Auto: TA, millenia miller engine '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG