Strona 1 z 1

Mazda5 LPG – regulacja zaworów

PostNapisane: 24 mar 2012, 13:43
przez martin77
ZAkladam nowy watek poniewaz przejrzalem forum i kazdy pisze co innego i roznych modeli mazd.Moj watek dotyczy M5 a mianowicie jak to jest z ta regulacja zaworow czy one w naszych M5 nie sa samobslugowe?MOJ samochod ma obecnie przejechane 112.000 km ostatnio dzwonielem do serwisu mazdy na przeglad i nikt mi nic nie mowil o regulacji zaworow dostalem potwierdzenie meilem co nalezy zrobic przy obecnym przebiegu:Dzień Dobry
Zgodnie z historią serwisową Pana samochodu należy wykonać przegląd
samochodu po 112 tys km
W skład tego przeglądu wchodzi w :
-wymiana oleju silnikowego + filtr (Mazda Dexelia 5w30)
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-ew. wymiana filtra kabinowego
-wymiana płynu hamulcowego (ponieważ w historii auta nie był wymieniony)
-wymiana świec zapłonowych (w historii auta nie były wymieniane)
-sprawdzenie i ew wymiana filtra powietrza
I TU PYTANIE DO WAS CZY PRZY GAZIE TRZEBA ROBIC REGULACJE ZAWOROW??? <nauka>

PostNapisane: 24 mar 2012, 17:05
przez klajgus
W tym silniku reguluje się zawory, dobierając odpowiedniej grubości szklanki. Teoretycznie jest to bezobsługowe, ale na benzynie ,a na gazie trzeba się o to zatroszczyć . Ja miałem podobny przebieg do ciebie gdy pierwszy raz sprawdziłem luzy, i już nie było ciekawie :( . Wydechowe zaworki wszystkie w dolnej granicy tolerancji, a jeden już był poniżej tolerancji. Po przejechaniu jeszcze 15 tys. km i w chwili wolnego czasu, w zeszłym tygodniu postanowiłem wyregulować, trochę kręcenia było, ale teraz wszystkie mam w górnej granicy tolerancji, mam nadzieje ze na jakieś 50 tys/km mam temat zaworów z głowy

Re: Watek odnosnie regulacji zaworow na LPG MAZADA 5

PostNapisane: 24 mar 2012, 17:41
przez martin77
Czyli z tego co rozumie powinienem po zalozeniu gazu zatroszczyc sie o zawory,rozumie ze robiles to sam,a moze ktos sie orientuje jaka jest cena w/w przyjemnosci!!!

PostNapisane: 24 mar 2012, 19:24
przez klajgus
martin77 napisał(a):rozumie ze robiles to sam,a moze ktos sie orientuje jaka jest cena w/w przyjemnosci!!!


Tak robiłem to sam. Ja bym ci radził na początek sprawdzić luzy zaworowe, będziesz wiedział czy masz powody do zmartwień :) , jeśli masz troszkę zdolności manualnych to dasz sobie rade, dobry szczelinomierz kupisz już za 50 zł.Luzy sprawdza sie na ZIMNYM silniku i dla zaworow wydechowych (bo tylko te "siadaja" ) to 0,30 +– 0.03. Co do samej regulacji to już jest troszkę bardziej skomplikowane, bo trzeba zdjąć wałek rozrządu, co nie jest łatwe z powodu zastosowanego w tym silniku łańcucha rozrządu, ale i na to jest sposób.. Pytałem się w kilku warsztatach o cenę takiej usługi to mechanicy mówili od 400 do 500 zł + koszt szklanek oczywiście, szklanki w ASO mazdy to koszt 72zl za sztukę, co ciekawe te same szklanki w ASO forda kosztują już 32zl <rotfl> (pasują od fordowskiego duratea bo poza osprzętem to ten sam silnik) najgorsze dla mnie było to, ze nie maja tych szklanek na miejscu i muszą zamawiać i to trwa od 3 do 5 dni,a prędzej nie zamówisz dopóki nie wyciągniesz swojej szklanki i nie odczytasz jakiej jest grubości (wiedząc to zamawiasz odpowiednio cieńsza ) właśnie przez to tak długo zwlekałem z regulacja.

PostNapisane: 24 mar 2012, 22:18
przez enkai
klajgus napisał(a):W tym silniku reguluje się zawory, dobierając odpowiedniej grubości szklanki. Teoretycznie jest to bezobsługowe, ale na benzynie ,a na gazie trzeba się o to zatroszczyć .

Stanowczo NIE!

Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów jest standardową czynnością obsługową podczas eksploatacji silnika zasilanego zarówno benzyną jak i gazem. Różnica jest taka, że zaniedbania w tym zakresie – zaniedbania, silniki lepiej znoszą gdy są zasilane benzyną.

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:06
przez siemek55
@klajgus
fajnie to opisałeś. Ja właśnie zbieram fundusze bo tą czynność trzeba porostu zrobić (wykonany pomiar kompresji w moim przypadku 15,5-16,5 nie jest dal mnie miarodajny). Pamiętajmy że do w/w kosztów dochodzi jeszcze uszczelka 320PLN. Ceny w aso mają kosmosu, dlatego ważne będzie znaleźć kumatego mechanika.

PostNapisane: 24 mar 2012, 23:37
przez klajgus
siemek55 napisał(a):kosztów dochodzi jeszcze uszczelka 320PLN


Ja już dwa razy ściągałem pokrywę zaworów i nie wymieniałem tej uszczelki i o dziwo nic nie cieknie po ostatniej robocie i 900km przejechanych :) Ta uszczelka jest gumowa i dosyć "mięsista" zawsze ja przed montażem czyszczę i nawet sylikonu nie daje. Co do mechanika, to ja miałem umówiony termin, ale jak się okazało mechanik się rozchorował,a ja urlopu przełożyć nie mogłem, wiec postanowiłem to zrobić sam, na forum forda znalazłem taka mini foto relacje i z jej pomocą, a także Workshop_Manual_Mazda 6 się udało. A jako ciekawostkę napisze ze nie kupiłem żadnej nowej szklanki :) tylko ze tak powiem zregenerowałem stare <jupi> kosztowało mnie to 50zl i to była cala kasa jaka poszła na regulacje

PostNapisane: 25 mar 2012, 13:56
przez siemek55
Już ktoś pisał na forum że można tą uszczelkę ponownie założyć (chyba nawet Ty). No co kto lubi. Twój przykład pokazuje że można. Co do samodzielnej regulacji to chyba się nie odważę. Szklanki można w niewielkim stopniu na dopasować na szlifierce do płaszczyzn. Ten patent też jest mi znany. Zobaczymy. Na razie stresu nie ma. Fajnie jakbyś podał link do tej fotorelacji.

PostNapisane: 25 mar 2012, 15:09
przez klajgus
siemek55 napisał(a):zklanki można w niewielkim stopniu na dopasować na szlifierce do płaszczyzn. Ten patent też jest mi znany. Zobaczymy. Na razie stresu nie ma. Fajnie jakbyś podał link do tej fotorelacji.


ja nie szlifowałem, tylko kolega mi jak by to napisać "liznął" od wewnątrz na tokarce taki mały trzonek który właśnie współpracuje z zaworem, ja bał bym się szlifować szklankę od góry, pewnie jest ona jakoś utwardzana i poprzez szlifowanie osłabiasz jak nie zeszlifowujesz ta warstwę. Sposób użyty prze zemnie wydaje mi się bardziej bezpieczny , myślę ze właśnie tak producent robi całą wymiarowke tych szklanek ,raczej na pewno nie odlewają szklanek z co 0.03mm wielkością. W tym linku
https://picasaweb.google.com/1102965401 ... eo_zawory#

masz fotki jak zrobić regulacje bez ściągania łańcucha rozrządu, mam nadzieje ze właściciel fotek i szefostwo forum :) nie będzie <cisza> mnie za to ze wstawiłem to tutaj. Ponadto polecam przestudiowanie forum forda, maja ciekawy temat związany z regulacja

Re: Watek odnosnie regulacji zaworow na LPG MAZADA 5

PostNapisane: 25 mar 2012, 20:51
przez martin77
Dzieki bardzo uwazam to za ciekawa lekture nie tylko dla mnie ale moze przydac sie to wiekszej ilosci osob!!! <nauka>

Re: Watek odnosnie regulacji zaworow na LPG MAZADA 5

PostNapisane: 27 cze 2012, 20:50
przez AktorMG
Koledzy jak jak się ma regulacja luzów w Mazdzie 6 silniku 1.8 120 KM, tez są szklanki?
Zna ktoś dobrego fachmana w kujawsko-pomorskim coby mógł się zając tematem?

Mam nakręcone 100 000km i założyłem własnie gaz.

Re: Watek odnosnie regulacji zaworow na LPG MAZADA 5

PostNapisane: 30 lip 2012, 11:55
przez martin77
Koledzy bylem w serwisie mazdy opisalem sytuacje odnosnie regulacji zaworow,mowilem ze zalozylem gaz,powiedzieli ze do 150.000 tys kilometrow nic nie robic po takim przebiegu mozna podjac probe regulacji zaworow!Co wy na to???

PostNapisane: 16 sty 2013, 22:54
przez klajgus
klajgus napisał(a):w chwili wolnego czasu, w zeszłym tygodniu postanowiłem wyregulować, trochę kręcenia było, ale teraz wszystkie mam w górnej granicy tolerancji, mam nadzieje ze na jakieś 50 tys/km mam temat zaworów z głowy


Cytuje sam siebie <rotfl>
znowu w chwili wolnego czasu i dostępu do ciepłego garażu, sprawdziłem luzy zaworowe w mojej 6-tce. Skłoniło mnie do tego to, ze zaczęły mi dosyć znacznie falować obroty gdy dojeżdżałem do skrzyżowań z wciśniętym sprzęgłem (typowy objaw podpartych zaworów) . Ale ku mojej wielkiej radości <jupi> po sprawdzeniu , luzy prawie wogule się nie zmniejszyły po około 20 tys. przejechanych kilometrów. Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to po raz trzeci założyłem ta sama, i jak na razie nic nie cieknie (200km już przejechane)

Re: Watek odnosnie regulacji zaworow na LPG MAZADA 5

PostNapisane: 24 mar 2013, 17:38
przez martin77
Odnawiam temat i jednoczesnie mam pytanie czy nie wyregulowane zawory maja wplyw na wieksze zuzycie oleju silnikowego???Okolo 250ml na 1000 kilometrow

PostNapisane: 24 mar 2013, 22:12
przez siemek55
klajgus napisał(a): Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to po raz trzeci założyłem ta sama, i jak na razie nic nie cieknie (200km już przejechane)

przekonałeś mnie, założę tą samą <spoko>

PostNapisane: 28 lip 2015, 12:53
przez dzux
Widze że temat umarł :) czyli wszystko ok u zagazowanych 5 ? Ja u siebie sprawdzałem koszt pomiaru luzu zaworowego to 80zł, wynik npastępujący :
1 tłok – wydechowy – (0,29 ), (0,30) ssący – (0,25), (0,25)
2 tłok – wydechowy – (0,30), (0.29) ssący – (0,26), (0,26)
3 tłok – wydechowy – (0,31), (0,31) ssący – (0,26), (0,26)
4 tłok – wydechowy – (0,31), (0,31) ssący – (0,26), (0,26)
Mechanik mówi że jest ok ,chodz mam wrażenie że zawory troszkę cykają, też przymierzam się do gazu i mam nadzieję że bez regulacji zrobie z takimi luzami 50kkm na gazie :)

PostNapisane: 18 wrz 2015, 21:13
przez janow
klajgus napisał(a):[ zaczęły mi dosyć znacznie falować obroty gdy dojeżdżałem do skrzyżowań z wciśniętym sprzęgłem (typowy objaw podpartych zaworów) .


no to chyba się doczekałem, bo mam takie objawy na Pb (na LPG jeszcze ok)
94kkm z czego około 70kkm na LPG
czas zacząć na siłę szukać kogoś kto mi temat ogarnie
dla motorka L5 też poprawnie to 0,30 +– 0.03 ?

Re: Mazda5 LPG – regulacja zaworów

PostNapisane: 21 lis 2018, 10:58
przez kocur90
Kupiłem Mazdę 5 z przebiegiem 247 tys, poprzedni właściciel miał ją 5 lat i przejechał prawie 50 tys i z luzem nic nie robił. Postawiłem samochód do mechanika na regulację luzu bo coraz ciężej odpalał. Okazało się że na dwóch cylindrach luz był prawie na 0!!! W ostatnim momencie przyjechałem na regulację, to jest szczęście :)