Mazda5 LPG – regulacja zaworów

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez martin77 » 24 mar 2012, 12:43

ZAkladam nowy watek poniewaz przejrzalem forum i kazdy pisze co innego i roznych modeli mazd.Moj watek dotyczy M5 a mianowicie jak to jest z ta regulacja zaworow czy one w naszych M5 nie sa samobslugowe?MOJ samochod ma obecnie przejechane 112.000 km ostatnio dzwonielem do serwisu mazdy na przeglad i nikt mi nic nie mowil o regulacji zaworow dostalem potwierdzenie meilem co nalezy zrobic przy obecnym przebiegu:Dzień Dobry
Zgodnie z historią serwisową Pana samochodu należy wykonać przegląd
samochodu po 112 tys km
W skład tego przeglądu wchodzi w :
-wymiana oleju silnikowego + filtr (Mazda Dexelia 5w30)
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-ew. wymiana filtra kabinowego
-wymiana płynu hamulcowego (ponieważ w historii auta nie był wymieniony)
-wymiana świec zapłonowych (w historii auta nie były wymieniane)
-sprawdzenie i ew wymiana filtra powietrza
I TU PYTANIE DO WAS CZY PRZY GAZIE TRZEBA ROBIC REGULACJE ZAWOROW??? <nauka>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez klajgus » 24 mar 2012, 16:05

W tym silniku reguluje się zawory, dobierając odpowiedniej grubości szklanki. Teoretycznie jest to bezobsługowe, ale na benzynie ,a na gazie trzeba się o to zatroszczyć . Ja miałem podobny przebieg do ciebie gdy pierwszy raz sprawdziłem luzy, i już nie było ciekawie :( . Wydechowe zaworki wszystkie w dolnej granicy tolerancji, a jeden już był poniżej tolerancji. Po przejechaniu jeszcze 15 tys. km i w chwili wolnego czasu, w zeszłym tygodniu postanowiłem wyregulować, trochę kręcenia było, ale teraz wszystkie mam w górnej granicy tolerancji, mam nadzieje ze na jakieś 50 tys/km mam temat zaworów z głowy
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez martin77 » 24 mar 2012, 16:41

Czyli z tego co rozumie powinienem po zalozeniu gazu zatroszczyc sie o zawory,rozumie ze robiles to sam,a moze ktos sie orientuje jaka jest cena w/w przyjemnosci!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez klajgus » 24 mar 2012, 18:24

martin77 napisał(a):rozumie ze robiles to sam,a moze ktos sie orientuje jaka jest cena w/w przyjemnosci!!!


Tak robiłem to sam. Ja bym ci radził na początek sprawdzić luzy zaworowe, będziesz wiedział czy masz powody do zmartwień :) , jeśli masz troszkę zdolności manualnych to dasz sobie rade, dobry szczelinomierz kupisz już za 50 zł.Luzy sprawdza sie na ZIMNYM silniku i dla zaworow wydechowych (bo tylko te "siadaja" ) to 0,30 +– 0.03. Co do samej regulacji to już jest troszkę bardziej skomplikowane, bo trzeba zdjąć wałek rozrządu, co nie jest łatwe z powodu zastosowanego w tym silniku łańcucha rozrządu, ale i na to jest sposób.. Pytałem się w kilku warsztatach o cenę takiej usługi to mechanicy mówili od 400 do 500 zł + koszt szklanek oczywiście, szklanki w ASO mazdy to koszt 72zl za sztukę, co ciekawe te same szklanki w ASO forda kosztują już 32zl <rotfl> (pasują od fordowskiego duratea bo poza osprzętem to ten sam silnik) najgorsze dla mnie było to, ze nie maja tych szklanek na miejscu i muszą zamawiać i to trwa od 3 do 5 dni,a prędzej nie zamówisz dopóki nie wyciągniesz swojej szklanki i nie odczytasz jakiej jest grubości (wiedząc to zamawiasz odpowiednio cieńsza ) właśnie przez to tak długo zwlekałem z regulacja.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez enkai » 24 mar 2012, 21:18

klajgus napisał(a):W tym silniku reguluje się zawory, dobierając odpowiedniej grubości szklanki. Teoretycznie jest to bezobsługowe, ale na benzynie ,a na gazie trzeba się o to zatroszczyć .

Stanowczo NIE!

Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów jest standardową czynnością obsługową podczas eksploatacji silnika zasilanego zarówno benzyną jak i gazem. Różnica jest taka, że zaniedbania w tym zakresie – zaniedbania, silniki lepiej znoszą gdy są zasilane benzyną.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez siemek55 » 24 mar 2012, 22:06

@klajgus
fajnie to opisałeś. Ja właśnie zbieram fundusze bo tą czynność trzeba porostu zrobić (wykonany pomiar kompresji w moim przypadku 15,5-16,5 nie jest dal mnie miarodajny). Pamiętajmy że do w/w kosztów dochodzi jeszcze uszczelka 320PLN. Ceny w aso mają kosmosu, dlatego ważne będzie znaleźć kumatego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 24 mar 2012, 22:37

siemek55 napisał(a):kosztów dochodzi jeszcze uszczelka 320PLN


Ja już dwa razy ściągałem pokrywę zaworów i nie wymieniałem tej uszczelki i o dziwo nic nie cieknie po ostatniej robocie i 900km przejechanych :) Ta uszczelka jest gumowa i dosyć "mięsista" zawsze ja przed montażem czyszczę i nawet sylikonu nie daje. Co do mechanika, to ja miałem umówiony termin, ale jak się okazało mechanik się rozchorował,a ja urlopu przełożyć nie mogłem, wiec postanowiłem to zrobić sam, na forum forda znalazłem taka mini foto relacje i z jej pomocą, a także Workshop_Manual_Mazda 6 się udało. A jako ciekawostkę napisze ze nie kupiłem żadnej nowej szklanki :) tylko ze tak powiem zregenerowałem stare <jupi> kosztowało mnie to 50zl i to była cala kasa jaka poszła na regulacje
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 25 mar 2012, 12:56

Już ktoś pisał na forum że można tą uszczelkę ponownie założyć (chyba nawet Ty). No co kto lubi. Twój przykład pokazuje że można. Co do samodzielnej regulacji to chyba się nie odważę. Szklanki można w niewielkim stopniu na dopasować na szlifierce do płaszczyzn. Ten patent też jest mi znany. Zobaczymy. Na razie stresu nie ma. Fajnie jakbyś podał link do tej fotorelacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez klajgus » 25 mar 2012, 14:09

siemek55 napisał(a):zklanki można w niewielkim stopniu na dopasować na szlifierce do płaszczyzn. Ten patent też jest mi znany. Zobaczymy. Na razie stresu nie ma. Fajnie jakbyś podał link do tej fotorelacji.


ja nie szlifowałem, tylko kolega mi jak by to napisać "liznął" od wewnątrz na tokarce taki mały trzonek który właśnie współpracuje z zaworem, ja bał bym się szlifować szklankę od góry, pewnie jest ona jakoś utwardzana i poprzez szlifowanie osłabiasz jak nie zeszlifowujesz ta warstwę. Sposób użyty prze zemnie wydaje mi się bardziej bezpieczny , myślę ze właśnie tak producent robi całą wymiarowke tych szklanek ,raczej na pewno nie odlewają szklanek z co 0.03mm wielkością. W tym linku
https://picasaweb.google.com/1102965401 ... eo_zawory#

masz fotki jak zrobić regulacje bez ściągania łańcucha rozrządu, mam nadzieje ze właściciel fotek i szefostwo forum :) nie będzie <cisza> mnie za to ze wstawiłem to tutaj. Ponadto polecam przestudiowanie forum forda, maja ciekawy temat związany z regulacja
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez martin77 » 25 mar 2012, 19:51

Dzieki bardzo uwazam to za ciekawa lekture nie tylko dla mnie ale moze przydac sie to wiekszej ilosci osob!!! <nauka>
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez AktorMG » 27 cze 2012, 19:50

Koledzy jak jak się ma regulacja luzów w Mazdzie 6 silniku 1.8 120 KM, tez są szklanki?
Zna ktoś dobrego fachmana w kujawsko-pomorskim coby mógł się zając tematem?

Mam nakręcone 100 000km i założyłem własnie gaz.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 19:48
Posty: 25
Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01

Postprzez martin77 » 30 lip 2012, 10:55

Koledzy bylem w serwisie mazdy opisalem sytuacje odnosnie regulacji zaworow,mowilem ze zalozylem gaz,powiedzieli ze do 150.000 tys kilometrow nic nie robic po takim przebiegu mozna podjac probe regulacji zaworow!Co wy na to???
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez klajgus » 16 sty 2013, 21:54

klajgus napisał(a):w chwili wolnego czasu, w zeszłym tygodniu postanowiłem wyregulować, trochę kręcenia było, ale teraz wszystkie mam w górnej granicy tolerancji, mam nadzieje ze na jakieś 50 tys/km mam temat zaworów z głowy


Cytuje sam siebie <rotfl>
znowu w chwili wolnego czasu i dostępu do ciepłego garażu, sprawdziłem luzy zaworowe w mojej 6-tce. Skłoniło mnie do tego to, ze zaczęły mi dosyć znacznie falować obroty gdy dojeżdżałem do skrzyżowań z wciśniętym sprzęgłem (typowy objaw podpartych zaworów) . Ale ku mojej wielkiej radości <jupi> po sprawdzeniu , luzy prawie wogule się nie zmniejszyły po około 20 tys. przejechanych kilometrów. Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to po raz trzeci założyłem ta sama, i jak na razie nic nie cieknie (200km już przejechane)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez martin77 » 24 mar 2013, 16:38

Odnawiam temat i jednoczesnie mam pytanie czy nie wyregulowane zawory maja wplyw na wieksze zuzycie oleju silnikowego???Okolo 250ml na 1000 kilometrow
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez siemek55 » 24 mar 2013, 21:12

klajgus napisał(a): Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to po raz trzeci założyłem ta sama, i jak na razie nic nie cieknie (200km już przejechane)

przekonałeś mnie, założę tą samą <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dzux » 28 lip 2015, 11:53

Widze że temat umarł :) czyli wszystko ok u zagazowanych 5 ? Ja u siebie sprawdzałem koszt pomiaru luzu zaworowego to 80zł, wynik npastępujący :
1 tłok – wydechowy – (0,29 ), (0,30) ssący – (0,25), (0,25)
2 tłok – wydechowy – (0,30), (0.29) ssący – (0,26), (0,26)
3 tłok – wydechowy – (0,31), (0,31) ssący – (0,26), (0,26)
4 tłok – wydechowy – (0,31), (0,31) ssący – (0,26), (0,26)
Mechanik mówi że jest ok ,chodz mam wrażenie że zawory troszkę cykają, też przymierzam się do gazu i mam nadzieję że bez regulacji zrobie z takimi luzami 50kkm na gazie :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez janow » 18 wrz 2015, 20:13

klajgus napisał(a):[ zaczęły mi dosyć znacznie falować obroty gdy dojeżdżałem do skrzyżowań z wciśniętym sprzęgłem (typowy objaw podpartych zaworów) .


no to chyba się doczekałem, bo mam takie objawy na Pb (na LPG jeszcze ok)
94kkm z czego około 70kkm na LPG
czas zacząć na siłę szukać kogoś kto mi temat ogarnie
dla motorka L5 też poprawnie to 0,30 +– 0.03 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez kocur90 » 21 lis 2018, 09:58

Kupiłem Mazdę 5 z przebiegiem 247 tys, poprzedni właściciel miał ją 5 lat i przejechał prawie 50 tys i z luzem nic nie robił. Postawiłem samochód do mechanika na regulację luzu bo coraz ciężej odpalał. Okazało się że na dwóch cylindrach luz był prawie na 0!!! W ostatnim momencie przyjechałem na regulację, to jest szczęście :)
Początkujący
 
Od: 26 sty 2015, 14:11
Posty: 27
Skąd: Mińsk Mazowiecki nr rej. WM
Auto: Mazda 5 1,8 16v 2006r lpg brc sq24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG