KME NEVO w 323F BJ Check Engine i szarpaniecie przy 3500obr.
1, 2
Witam.
Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich wtajemniczonych. Posiadam od dwoch tygodni instalacje gazowa w mojej Mazdzie 323F `01 silnik 1.6 ZM. Wszystko bylo by swietnie tylko drecza mnie 2 problemy, a mianowicie po przejechaniu na gazie ok 250Km wyskakuje check engine z kodem bledu "niska sprawnosc katalizatora", druga sprawa to przy ok 3500tys +/– 200obr. nastepuje chwilowe szarpniecie tak jakby przez dostlownie moment zabraklo paliwa. Na benzynie tego typu problemow nie ma. Bylem na regulacji, ale ostatnio check engine znow sie zapalil. Czy ktos potrafil by jakos wyjasnic gdzie lezy problem. Instalacja wydaje mi sie, ze jest bardzo dobra:
Sterownik KME NEVO
Reduktor: KME SILVER
Wtryski: HANA 2000 *zalozone pionowo do kolektora
Dzieki za pomoc
Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich wtajemniczonych. Posiadam od dwoch tygodni instalacje gazowa w mojej Mazdzie 323F `01 silnik 1.6 ZM. Wszystko bylo by swietnie tylko drecza mnie 2 problemy, a mianowicie po przejechaniu na gazie ok 250Km wyskakuje check engine z kodem bledu "niska sprawnosc katalizatora", druga sprawa to przy ok 3500tys +/– 200obr. nastepuje chwilowe szarpniecie tak jakby przez dostlownie moment zabraklo paliwa. Na benzynie tego typu problemow nie ma. Bylem na regulacji, ale ostatnio check engine znow sie zapalil. Czy ktos potrafil by jakos wyjasnic gdzie lezy problem. Instalacja wydaje mi sie, ze jest bardzo dobra:
Sterownik KME NEVO
Reduktor: KME SILVER
Wtryski: HANA 2000 *zalozone pionowo do kolektora
Dzieki za pomoc
- Od: 7 sty 2012, 01:35
- Posty: 5
Witam.
Z uwagi na fakt że jest to mój pierwszy post na forum chciałem wszystkich serdecznie przywitać:) Mam dokładnie taki sam problem jak kolega neverluk. Na gazie przejechałem 7 tyś. km. Od początku była dziura w mocy przy 3500obr. Gazownik tłumaczył że wszystko jest nowe i musi się dotrzeć... Byłem kilkakrotnie na regulacji co niestety nie pomagało. W końcu stwierdził że reduktor uszkodzony i wymiana na nowy! Niestety i to nie pomogło w tej chwili moja 323f chodzi fatalnie na lpg. Dodam że mój silnik to 2.0FS ale z opisu wynika że zachowanie identyczne. Jeśli uda się się coś ustalić będę wdzięczny za informację. Z góry dzięki.
Z uwagi na fakt że jest to mój pierwszy post na forum chciałem wszystkich serdecznie przywitać:) Mam dokładnie taki sam problem jak kolega neverluk. Na gazie przejechałem 7 tyś. km. Od początku była dziura w mocy przy 3500obr. Gazownik tłumaczył że wszystko jest nowe i musi się dotrzeć... Byłem kilkakrotnie na regulacji co niestety nie pomagało. W końcu stwierdził że reduktor uszkodzony i wymiana na nowy! Niestety i to nie pomogło w tej chwili moja 323f chodzi fatalnie na lpg. Dodam że mój silnik to 2.0FS ale z opisu wynika że zachowanie identyczne. Jeśli uda się się coś ustalić będę wdzięczny za informację. Z góry dzięki.
- Od: 7 paź 2011, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Zebrzydowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive
Niestety świece są nowe a na benzynie auto śmiga jak trzeba... Jestem umówiony na kolejny serwis, chyba już piąty i zaczynam tracić nadzieję że silnik na lpg będzie pracował prawidłowo. Jeśli teraz nie pomogą to będę musiał szukać pomocy u kogoś innego i uderzę do bananminia jak pisał Wisniaus. Dodam że instalacja to STAG ISA2, reduktor ZAVOLI a wtryski matrix... Gazownik zapewniał że ten zestaw będzie idealny jak widać mylił się albo nie potrafi nad tym zapanować.
- Od: 7 paź 2011, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Zebrzydowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive
Micck85 wal do BANANMINA odrazu ,bo skoro 5ty raz jedziesz na serwis do nich to szkoda twojego czasu i nerwow heh.Pozdrawiam i uzupelnij profilek hejka a tu masz link www.autogaz-busko.pl
-
WisniaUs
Jeżeli chodzi o checka to pewnie katalizator jest już wypalony i spaliny na drugiej sondzie są za wysokie przez co pali się check ,(masz na myśli błąd P0420?)można tak jeździć ale z czasem wkład katalizatora może się rozsypać i zablokować spaliny,sensowne byłoby wyjęcie wkładu -można na tym jeszcze zarobić -i założyć coś w rodzaju dystansu na drugą sonde .
Drugi problem czyli obroty – nasze mazdy mają dotryski benzyny i dlatego sterownik gazu powinien mieć opcję "zubożenie mazda " poczytaj tutaj http://lpg-forum.pl/zubozanie-mazda-t7516.html wina leży pewnie w złej regulacji , na tym forum znajdziesz kogoś z twojej okolicy kto ogarnie ten temat.
Przed montażem obawiałem się właśnie tej dziury w obrotach ale nie potrzebnie bo mazda w pełnym zakresie chodzi bdb a mam takie graty:
Stag 300plus
Reduktor AC R-01
Hana czerwone
Instalatora znalazłem przez to forum i jestem zadowolony z montażu.
Drugi problem czyli obroty – nasze mazdy mają dotryski benzyny i dlatego sterownik gazu powinien mieć opcję "zubożenie mazda " poczytaj tutaj http://lpg-forum.pl/zubozanie-mazda-t7516.html wina leży pewnie w złej regulacji , na tym forum znajdziesz kogoś z twojej okolicy kto ogarnie ten temat.
Przed montażem obawiałem się właśnie tej dziury w obrotach ale nie potrzebnie bo mazda w pełnym zakresie chodzi bdb a mam takie graty:
Stag 300plus
Reduktor AC R-01
Hana czerwone
Instalatora znalazłem przez to forum i jestem zadowolony z montażu.
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Problem został rozwiązany, dokładna regulacja i wszystko w porzadku. Chociaż gazownik też potraktował to jako Ciekawostke bo latwo nie bylo. Co do check engine zobaczymy, byla robiona analiza spalin i wyszlo wzorowo wiec nie zabardzo sie ma to do niskiej sprawnosci kata.
- Od: 7 sty 2012, 01:35
- Posty: 5
Dziś byłem u gazownika... niestety problem znowu nie został rozwiązany. 1, 2 nie szarpi 3 przy pedale gazu wciśniętym do połowy szarpanie od 3400 do 3600 obrotów. Co ciekawe gdy wcisnę do podłogi praktycznie nieodczuwalne szarpanie. Na 4 biegu szarpie bez względu jak nacisnę pedał. Im wyższy bieg i większe obciążenie silnika tym jest to bardziej odczuwalne. Oczywiście znowu zapewniono mnie że jest już wszystko ok a jak się powtórzy to muszę zostawić samochód do regulacji na kilka dni;/ Chciałbym się upewnić i zapytać użytkowników którzy mają ten sam silnik i zubożenie (2.0 FS 131 KM) w swych mazdach czy praca na LPG jest płynna w w/w zakresie obrotów na każdym biegu? Zwracam się z prośbą o pomoc do Bananmina. Z gór dzięki.
- Od: 7 paź 2011, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Zebrzydowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive
micck85 napisał(a):Chciałbym się upewnić i zapytać użytkowników którzy mają ten sam silnik i zubożenie (2.0 FS 131 KM) w swych mazdach czy praca na LPG jest płynna w w/w zakresie obrotów na każdym biegu? Zwracam się z prośbą o pomoc do Bananmina. Z gór dzięki.
Ja osobiście nie odczuwam różnic w pomiędzy jazdą na PB a LPG
buczos napisał(a):micck85 napisał(a):Chciałbym się upewnić i zapytać użytkowników którzy mają ten sam silnik i zubożenie (2.0 FS 131 KM) w swych mazdach czy praca na LPG jest płynna w w/w zakresie obrotów na każdym biegu? Zwracam się z prośbą o pomoc do Bananmina. Z gór dzięki.
Ja osobiście nie odczuwam różnic w pomiędzy jazdą na PB a LPG
Dzięki za informację. A jakie masz wtryski? Po dzisiejszych oględzinach instalacji okazuje się że mam matrixy hd344.70 które z informacji jakie wyczytałem są do samochodów do 120KM...
- Od: 7 paź 2011, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Zebrzydowice
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive
buczos ma zestawik
reduktor ac r01
elektronika stag 4
wtryski hana 2000 pojedyńcze obok wtrysków benzynowych
reduktor ac r01
elektronika stag 4
wtryski hana 2000 pojedyńcze obok wtrysków benzynowych
buczos napisał(a):micck85 napisał(a):Chciałbym się upewnić i zapytać użytkowników którzy mają ten sam silnik i zubożenie (2.0 FS 131 KM) w swych mazdach czy praca na LPG jest płynna w w/w zakresie obrotów na każdym biegu? Zwracam się z prośbą o pomoc do Bananmina. Z gór dzięki.
Ja osobiście nie odczuwam różnic w pomiędzy jazdą na PB a LPG
bo masz wtryski hana
u mnie magic jet i niestety ale zamuła jest niezła do rozgrzania w pełni silnka
więc jak już inwestować od zera w instalację to tylko WTRYSKI HANA
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
Panowie,
Jeszcze takie małe pytanko, jako ze to moje pierwsze auto z pod znaku mazdy to chcialbym sie dowiedziec czy macie takie samo odczucie. Mianowicie gdy autko sobie pyrka na wolnych dodacie gazu to reakcja jest dopiero po chwili
Silnik sie nie dlawi albo spadaja obroty a pozniej rosna, poprostu tak jakby ma refleks szachisty
Poprzednio mialem toyoty i dzialo sie to praktycznie odrazu,a na obrotomierzu widac bylo przyrost. Nie trwa to dluzej niz sekunde, ale zastanawia mnie to czy ta marka juz tak ma. 
Aha, bez roznicy LPG czy PB
Jeszcze takie małe pytanko, jako ze to moje pierwsze auto z pod znaku mazdy to chcialbym sie dowiedziec czy macie takie samo odczucie. Mianowicie gdy autko sobie pyrka na wolnych dodacie gazu to reakcja jest dopiero po chwili

Aha, bez roznicy LPG czy PB
- Od: 7 sty 2012, 01:35
- Posty: 5
mariusz323wgr napisał(a):bo masz wtryski hana![]()
u mnie magic jet i niestety ale zamuła jest niezła do rozgrzania w pełni silnka
więc jak już inwestować od zera w instalację to tylko WTRYSKI HANA
Fakt, wszyscy o nich dobrze piszą i chyba nikt nie narzeka. Ja też niedawno zmieniałem wtryski od gazu, ale mimo, że bardzo chciałem zainwestować w hany, okazało się, że mój sterownik ich nie obsługuje. Wybór padł na OMVL'e i po pierwszych 500km nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. W porównaniu ze starymi bliżej niezidentyfikowanymi padakami, teraz jazda na gazie to bajka. Nie czuję różnicy pomiędzy PB a LPG.
Mam jedynie nadzieje, że w miarę kolejnych przejechanych kilometrów będę jedynie bardziej zadowolony
- Od: 21 sie 2011, 22:46
- Posty: 30
- Skąd: Piaseczno
- Auto: '97 626 GF
1.8/90KM
KZZK napisał(a):Fakt, wszyscy o nich dobrze piszą i chyba nikt nie narzeka. Ja też niedawno zmieniałem wtryski od gazu, ale mimo, że bardzo chciałem zainwestować w hany, okazało się, że mój sterownik ich nie obsługuje. Wybór padł na OMVL'e i po pierwszych 500km nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. W porównaniu ze starymi bliżej niezidentyfikowanymi padakami, teraz jazda na gazie to bajka. Nie czuję różnicy pomiędzy PB a LPG.
zależność jest taka że Mariusz ma zubożenie a Ty nie
a co do omvl – dobra listwa za niewielką cenę
ostatnio Mariusza szwagier montował u Nas mazdę na Hanach i jest chyba zadowolony
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości