Strona 1 z 1

Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 4 sty 2012, 00:49
przez misza116
Witam,

zapytam, zanim mechanicy naciągną mnie na wymianę połowy auta...
Auto szarpało mi na LPG . Wymieniłem filtr fazy lotnej, ciekłej, było to samo, potem świece (na NGK, wciąż szarpał), i kable WN (na Valeo). Po wymianie kabli przez pierwsze 300 km byłem wniebowzięty, chodził równiutko na PB i LPG. Teraz znowu mam to samo, zapalił się check, szarpie na LPG, i nie mam pomysłów gdzie jeszcze tego szukać...Dalej grzebać w aparacie zapłonowym, wymieniać po kolei? Co następne? Nie rzucam się od razu na wymianę wszystkiego, chociaż tak by pewnie było najlepiej, ale finanse mnie ograniczają póki co.

pozdrawiam

misz

Re: Szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 4 sty 2012, 10:38
przez siemek55
A regulowałeś LPG po wymianie świeć i kabli.
P.S. kable valeo do mnie nie przemawiają. Na forum piszą raczej o NGK i Denso. Skoro masz Check na desce to przeczytaj kod błędu i będziesz wiedział co dalej robić. Od tego bym zaczął.

PostNapisane: 4 sty 2012, 18:06
przez tutee
od kodu błędu trzeba oczywiście zacząć
Ja ze swoim miałem podobny problem a skończyło się na regulacji polecam jednak dobry warsztat bo od tego dużo zależy

Re: Szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:35
przez misza116
Kod błędu – pierwsze co mi przyszło do głowy, znalazłem opis jak wymrugac za pomoca diody, i niestety brakuje u mnie jednego pinu.. Z regulacją chciałem się wstrzymać, bo czasem potrafią więcej zepsuć niż poprawić, a wciąż podejrzewam aparat zapłonowy. Dzień po wymianie kabli śmigał. W sumie dopóki się dobrze nie rozgrzeje – to jedzie równiutko.

PostNapisane: 5 sty 2012, 12:10
przez noxes
ja bym stawiał na przewody WN. Sprawdź po ciemku czy nie ma przebicia.

Re: Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 16 sty 2012, 10:52
przez maros223
Witam! Podepnę się do tematu. Moja Madzia 1.5 1998 BJ szarpie, gdy jadę ze stałą prędkością w przedziale 90-110 km/h. Uczucie takie jakby pedał gazu był puszczany. Instalacja ma 2 miesiące. Sterownik to jakiś Tomasetto :| gaziarz tak wyregulował po 1000 km, że pod górkę wjechać ciężko bo zaczęło się szarpanie na 1,2 i 3 przy większym gazie. Z forum wyczytałem o przęłączaniu się z pełnej sekwencji w półsekwencję i o funkcji "zubażanie Mazda", której pewnie powyższy sterownik nie posiada. Na benzynce Madzia śmiga!!! Dodam że spalanie LPG 13l/100 (króciutkie dystanse). Jechać do gaziarza i kłócić się, żeby zabierał tą "instalkę" sobie z powrotem, czy da się to jakoś obejść?? Dzięki za pomoc.

PostNapisane: 17 sty 2012, 21:27
przez KZZK
misza116 – co do Twojego problemu ja również stawiałbym na kable WN. Skoro po ich zmianie przez jakiś czas wszystko było ok, to mogło się to stać za wyłącznie ich sprawą. Wykręć świecie i sprawdź, czy na izolatorach nie widać przebić i pęknięć. A następnym razem kupuj kable NGK. Chyba nie ma na forum nikogo, kto by na nie narzekał ;)

maros223 – dla Ciebie podobne rady. Najpierw zadbaj o stan zapłonu, a dopiero jeżeli będziesz pewien, że z nim wszystko jest w porządku zabieraj się za instalacje. 90% wszystkich problemów z szarpaniem spowodowanych jest kablami bądź świecami. Dopiera reszta to padające wtryskiwacze, zła regulacja itd. <oczko>

Re: Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 24 sty 2012, 10:22
przez maros223
KZZK święte słowa. Znajomy mechanik wymienił mi świece, na jednym z izolatorów był ślad przebicia. Prawdopodobnie styki w izolatorach były tak zaśniedziałe, że iskra szukała wyjścia bokiem. Po przeczyszczeniu styków i wymianie świec – szarpanie ustąpiło ;) dzięki za rady. Pozdrawiam.

Re: Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 18 kwi 2012, 18:38
przez Betlej_20
Witam
Mam problem z przewodami zapłonowymi:(

Mianowicie, zaczął samochód szarpać, wieczorem patrzyłem na przewody do widać było przebicie.
Wymieniłem przewody na SENTECHa, pojeździłem 1 tydzień i przewody znów miały przebicie ;/

Wczoraj skończyłem przekładać silnik, założyłem nowe NGK i znów to samo, znów przebicie....

Czy to jest możliwe, że taki pech, że trafiły mi się wadliwe 2 razy pod rząd czy może przyczyny szukać gdzie indziej??
Może cewka, aparat zapłonowy??
Dodam, że świece mam nowe też NGK.

PostNapisane: 1 maja 2012, 21:52
przez kołomax_lpg
maros223 To typowe objawy przejścia z wtrysku sekwencyjnego na półsekwencyjny lub dwufazowy. Tak czy inaczej przefikane. Ogarniam to w 100% na Diego i Nevo.

Re: Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

PostNapisane: 21 maja 2014, 00:52
przez dgolf
W celu odciążenia układu WN przy pracy na LPG ustawia się mniejszą przerwę. Ja dałem 0,8 i przestała szarpać. Świece polecam NGK. 50 000 na LPG i jeszcze żadna nie padła.