Witam
Posiadam Mazdę Premacy 2002r. 1,8 74kW.
W zeszłym miesiącu założyłem do niej gaz. Stag4, Hana 2000, Magic Jet III.. Mam pytanie do użytkowników samochodów z gazem. Czy silnik na gazie może pracować inaczej niż na benzynie??.
Nigdy wcześniej nie jeździłem samochodem na gazie.
Wydaj mi się że podczas dodawania gazu, podczas jazdy na 2,3,4 biegu silnik pracuje nieco inaczej.
Inny jest "klang" silnika mam wrażenie że z silnika wydobywa się dziwny "turkot" przy przyspieszaniu.
Nie wiem czy mam jakieś "omamy: czy rzeczywiście tak jest a jeżeli tak to czy jest to normalne.
Jeżeli jest to nie normalne to gdzie szukać przyczyny, samochód mam 2 miesiące i tak naprawdę nie wiem w jaki jest stanie. Silnik ma podobno zrobione 124 000 i do 2010 roku był serwisowany, mam książkę ale jakoś nie wieże w te zapisy. ASO nic też nie może powiedzieć do dopiero od 2006 roku robili ewidencję elektroniczną.
Proszę o sugestie.
Inna praca silnika
Strona 1 z 1
ueshiba napisał(a):Wtryski gazu mogą wydawać takie dźwięki.
Dokładnie. Dodatkowo u mnie pedał gazu jest jeszcze bardziej czuły, tzn. trzeba umiejętnie nim operować, aby nie szarpało. Spadek mocy zapewne sam zauważyłeś
- Od: 28 cze 2010, 11:54
- Posty: 40
- Skąd: Świdnica
- Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan
Andi_79 napisał(a):No własnie
gaz najzdrowszy dla silnika nie jest.
. Czytać, czytać....potem pisać. Kto ci takich głupot naopowiadał
Poczytaj co mają do powiedzenia koledzy z założonym EGT w aucie z LPG. Inna mieszanka powoduje pewne restrykcje co do olejów i przeglądów. ale to wszystko. To tak na marginesie, bo takie opinie bolą, szczególnie w tym wątku. Poza tym naprawdę nie masz co się martwić o pracę wtryskiwaczy.
O olejach masz tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=128239&start=20
i stary watek tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=11168&start=5120
Moja uwaga abyś przy wyborze nie kierował się ceną, bo to ostatni z argumentów który należy brać pod uwagę. Olej jest jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie, i oszczędność rzędu 100PLN na przegląd jest nieopłacalna. Dodatkowo "wspomaga" prace na LPG (mieszanka z założenia bardziej "sucha"). Ja stosuje AMS 10w40. Ty musisz zwrócić uwagę na stan swojego silnika (przebieg itp.)
Co do przeglądów to miałem na myśli: regulację, regulację, regulację .. no i wymieniane w terminie filtry. Warto pamiętać o zaworach (luzach), gdyż mazda nie ma kompensacji luzów tak jak jest to zrobione w np. Oplu. Stad tez często problemy z samochodami zasilanymi LPG w samochodach bez kompensacji luzów (Mazda, Ford itd). A wynika to z braku świadomości użytkowników.
Poza tym to jedyne różnice w samochodach zasilanych różnymi paliwami.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=128239&start=20
i stary watek tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=11168&start=5120
Moja uwaga abyś przy wyborze nie kierował się ceną, bo to ostatni z argumentów który należy brać pod uwagę. Olej jest jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie, i oszczędność rzędu 100PLN na przegląd jest nieopłacalna. Dodatkowo "wspomaga" prace na LPG (mieszanka z założenia bardziej "sucha"). Ja stosuje AMS 10w40. Ty musisz zwrócić uwagę na stan swojego silnika (przebieg itp.)
Co do przeglądów to miałem na myśli: regulację, regulację, regulację .. no i wymieniane w terminie filtry. Warto pamiętać o zaworach (luzach), gdyż mazda nie ma kompensacji luzów tak jak jest to zrobione w np. Oplu. Stad tez często problemy z samochodami zasilanymi LPG w samochodach bez kompensacji luzów (Mazda, Ford itd). A wynika to z braku świadomości użytkowników.
Poza tym to jedyne różnice w samochodach zasilanych różnymi paliwami.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości