Strona 1 z 1

626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 25 gru 2011, 17:00
przez BobBorewicz
Witam!

Założyłem jakieś 3 miesiące temu sekwencję ElpiGaz stella do mojej mazdy. Wszystko było dobrze, aż tu nagle przestało grzać w samochodzie. Temperatura na komputerze ustawiona na 29C a z dmuchawy leci zimno. Kolega sprawdził mi chłodnicę, dolał płynu, odpowietrzył i grzało przez chwilę a później znowu przestało. Później zaczęło się szarpanie na gazie, dwa razy nawet zgasł przy hamowaniu. Pojawiły się też problemy z odpalaniem samochodu. Nie mam pojęcia gdzie szukać usterki, za co się zabrać. Układ chłodniczy na 100% szczelny. Czy to kwestia termostatu a może nagrzewnicy? Jeśli tak to skąd problemy z szarpaniem gaśnięciem odpalaniem i gaśnięciem auta? Proszę o pomoc!:)

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 25 gru 2011, 17:52
przez Dawid_J-bie
Prawdopodobnie źle odpowietrzony układ. Może to być termostat.
Ja odpowietrzałem przy 12-14 stopniach około 30-40minut na benzynie.
Podobno to obojętne czy na gazie czy benzynie chodzi auto.
Około 2 razy musi zaciągnąc płyn. Tzn. wentylator musi się załączyć.
Troche to zajmuje :–) płyn dolewac do korka od chłodnicy.
Pozdrawiam
E:
Jakich korkach?
Tylko wlew od chłodnicy ma wpływ na odpowietrzanie.
A tak wogóle to spróbuj gazu dodać na odkręconym korku :–)
Tylko na jałowym biegu się odpowietrza. He he

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 25 gru 2011, 22:12
przez ueshiba
Odpowietrza się samoistnie, tylko na otwartych korkach wlewu płynu.
Czy płynu ubywa?
Jeśli tak, to przez to szarpie na gazie, pewnie nie ma ogrzewania układu gazu.

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 27 gru 2011, 15:17
przez BobBorewicz
Zrobiłem jak mówiliście poszła masa bąbelków z chłodnicy, gaz przestał szarpać, ale... na ogrzewaniu ustawione na 29C w czasie jazdy dmucha ciepłem a na postoju (przy włączonym silniku) chłodnym. Skąd ta różnica?

Edit:
Znowu przestał grzać, jak będę mieć chwilę to sprawdzę, ale mam wrażenie że ubywa płynu w chłodnicy

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 27 gru 2011, 22:34
przez ralfi2000
Możliwości, które mi przychodzą do głowy:
1. Masz parownik od gazu zamontowany powyżej układu chłodzenia i cały czas zapowietrza układ,
2. Masz gdzieś wyciek płynu, szczególnie lubi cieknąć na trójnikach plastikowych, którymi wpina się parownik w układ chłodzenia(zazwyczaj nagrzewnicy). Po tym czasie od montażu warto na ciepłym układzie dociągnąć opaski zaciskowe (tylko nie za mocno, żeby nie zerwac).
3. Uszczelka pod głowicą, co prawda najdroższa opcja, ale również najmniej prawdopodobna ;)

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 28 gru 2011, 16:09
przez BobBorewicz
A może termostat się nie otwiera i stąd problemy z chłodzeniem i jazdą na LPG? Wskazówka temperatury rośnie do ok. 3/4 zakresu, a płynu z chłodnicy ubyło, tymczasem w aucie zimno.

Edit: Z reduktora ciekło jak z kranu – na gwarancji, wymiana, mam nadzieję, że będzie już dobrze :)

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 31 mar 2012, 15:35
przez darkaman
Chcialbym zapytać jak to lopatologcznie stwierdzić z wypowiedzi rafi?

Możliwości, które mi przychodzą do głowy:
1. Masz parownik od gazu zamontowany powyżej układu chłodzenia i cały czas zapowietrza układ,

Re: 626 GF 97 2.0 Instalacja gazowa a ogrzewanie.

PostNapisane: 31 mar 2012, 17:35
przez Gregory
muunek napisał(a):
jeżeli parownik nie szronieje, to jest wszystko ok – temperatura parownika w czasie pracy jest na tyle wysoka,że nie utrzymasz przyłożonej dłoni i powinna być taka sama na całej ściance reduktora(jeżeli niżej ciepły, wyżej zimny, to jest nadal powietrze.)

POwodzenia


Parownik(reduktor) nie powinien być zamocowany powyżej korka na chłodnicy. Jeśli jeszcze połowa wysokości reduktora jest na wys. korka to często jest do przyjęcia.
Początek zapowietrzania red. może oznaczać że będzie on jeszcze cały ciepły, ale silnik może już chodzić nierówno na niskich obrotach.

Skąd ewentualne powietrze dostawać się może do układu chłodzenia, mimo wstępnie odpowietrzonego układu łącznie z reduktorem <nie powiem> Jest wiele możliwości :D