Jaka instalacja LPG (Mazda 6/5/3 2.3)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez SebastianS » 17 lut 2013, 19:25

Xionc napisał(a):Hej!

Mam 2.3 MT i tak się zastawiam nad LPG. Czy ten silnik nie jest przypadkiem spokrewniony z Fordem jakimiś ceramicznymi gniazdami zaworów? Jak zużycie oleju? Wzrosło, bez zmian, ile Ci łyka?

Trudno mi powiedzieć, gdzie fizycznie powstaje silnik 2.3, ale konstrukcyjnie jest to fordowski duratec, identyczny jak 2.0, tylko o zwiększonej pojemności i mocy. Gniazda zaworowe są utwardzane poprzez ceramizację ich przylgni, więc jak każdy Duratec – i ten silnik wymaga staranności od gazownika, a od właściciela auta – rozważnego wyboru zakładu dokonującego konwersji.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez WisniaUs » 22 mar 2013, 14:00

Witam kolejne 4kkm polecialy na LPG i nadal wszystko OKI.Zero problemów.Falowaly obroty od jakiegos czasu ale tydzien temu przeczyscilem sobie przepustnice i autko smiga jak salonowe.Pozdrawiam <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez brodaM6 » 23 mar 2013, 10:12

Panowie czy przez lejący brudny wtrysk gazu może mi wywalać p0171 przez różnice w LFT 20.3%
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gazparts » 23 mar 2013, 18:16

duża korekta na +
wywali checka , sprawdź nastawy instalacji , oczywiście niesprawny wtryskiwacz może też spowodować takie zachowanie korekt .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez brodaM6 » 27 mar 2013, 09:34

:( panowie co jest ,na pb zwijam asfalt ,a na lpg z miejsca rzuca mi samochodem zanim ruszy,check wywalał mi p0171 ale jak zgas wczoraj rano tak do dziś go nie widać,koledzy z działu GG podpowiadają maf ,tylko jeżeli podaje złe info, to czy check nie powinien sie palić non stop,ostatnio miałem wypadanie zapłonu p0301 ,cyl.1 dlatego sie pytałem post wyżej czy może mieć to wpływ na ubogą mieszanke.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez WisniaUs » 16 kwi 2013, 22:55

Hejka 38 000 km na LPG i wszystko cacy.Padło łożysko w prawym kole ale to chyba nie wina GAZU :P .Pewno to jakiś zamach albo brzoza wpadła w szprychy.Gazujcie w Busku bo warto.Pozdrawiam <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez SebastianS » 17 kwi 2013, 14:22

Wisniaus napisał(a):Pewno to jakiś zamach albo brzoza wpadła w szprychy.

Szalenie wyszukany dowcip. Gratuluję.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez enkai » 18 kwi 2013, 00:00

SebastianS napisał(a):Trudno mi powiedzieć, gdzie fizycznie powstaje silnik 2.3, ale konstrukcyjnie jest to fordowski duratec, identyczny jak 2.0, tylko o zwiększonej pojemności i mocy. Gniazda zaworowe są utwardzane poprzez ceramizację ich przylgni, więc jak każdy Duratec – i ten silnik wymaga staranności od gazownika, a od właściciela auta – rozważnego wyboru zakładu dokonującego konwersji.


Nieprawda.
Silniki "L" zaprojektowano w Maździe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
This engine is designed by Mazda and is also used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez SebastianS » 18 kwi 2013, 00:23

enkai napisał(a):
SebastianS napisał(a):Trudno mi powiedzieć, gdzie fizycznie powstaje silnik 2.3, ale konstrukcyjnie jest to fordowski duratec, identyczny jak 2.0, tylko o zwiększonej pojemności i mocy. Gniazda zaworowe są utwardzane poprzez ceramizację ich przylgni, więc jak każdy Duratec – i ten silnik wymaga staranności od gazownika, a od właściciela auta – rozważnego wyboru zakładu dokonującego konwersji.


Nieprawda.
Silniki "L" zaprojektowano w Maździe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine
This engine is designed by Mazda and is also used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.

A gdzie tu coś sobie przeczy? Uwielbiam, kiedy ktoś potwierdza cytowaną przez siebie wypowiedź, zaczynając od "nieprawda". To są dokładnie takie same silniki, jak fordowski Duratec, tylko rozwiercony, bo w Fordzie się nie spotkałem z 2.3l. Ok, dla wyeliminowania jakichkolwiek wątpliwości jakie może powziąć ktoś mniej inteligentny – choć nie ma to znaczenia dla kontekstu wypowiedzi – tekst powienien brzmieć "...ale konstrukcyjnie jest to to samo co fordowski Duratec...". Ale wtedy też byś się czegoś czepił. Zresztą nihil novi, niektórzy po prostu tak mają.
Mam nadzieję, że ci lżej.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez enkai » 18 kwi 2013, 00:59

SebastianS napisał(a):Uwielbiam, kiedy ktoś potwierdza cytowaną przez siebie wypowiedź, zaczynając od "nieprawda".

Przedziwne upodobania. Co jest napisane widać a wynika z tego jednoznacznie, że w/g twojej nieomylności ten silnik jest Forda a to jest nieprawda. Bzdurzenie o ceramizowanych gniazdach i nadęty ton od którego odwykłem odkąd nie ma ciebie na lpg-forum.pl tego nie zmieni.
Więc dla jasności. Wyciąganie wniosków co do zastosowanego w Maździe silnika, który jest konstrukcją Mazdy w kontekście zastosowania go w Fordzie jest bzdurzeniem a kręcenie w stylu który przed chwilą zaprezentowałeś jest zwyczajnym pajacowaniem.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez SebastianS » 18 kwi 2013, 13:55

enkai napisał(a):
SebastianS napisał(a):Uwielbiam, kiedy ktoś potwierdza cytowaną przez siebie wypowiedź, zaczynając od "nieprawda".

Przedziwne upodobania. Co jest napisane widać a wynika z tego jednoznacznie, że w/g twojej nieomylności ten silnik jest Forda a to jest nieprawda. Bzdurzenie o ceramizowanych gniazdach i nadęty ton od którego odwykłem odkąd nie ma ciebie na lpg-forum.pl tego nie zmieni.
Więc dla jasności. Wyciąganie wniosków co do zastosowanego w Maździe silnika, który jest konstrukcją Mazdy w kontekście zastosowania go w Fordzie jest bzdurzeniem a kręcenie w stylu który przed chwilą zaprezentowałeś jest zwyczajnym pajacowaniem.

Moja wypowiedź odnosiła się jasno do kwestii sposobu utwardzania gniazd zaworowych w silniku 2,3 mazdy, który jest identyczny jak w silnikach Forda, które nie są silnikami Mazdy nota bene, tylko Forda, budowanymi w oparciu o licencję. Więc zaczynanie komentowania mojej wypowiedzi od "nieprawda" zgodnie z wszelką logiką powinno zostać odebrane jako negacja tego co napisałem o gniazdach zaworowych. Jeśli masz wiedzę zdolną obalić to co napisałem (a na pewno masz bo przecież wiesz wszystko najlepiej) – to jej użyj. Jeśli nie, to bądź łaskaw kontynuować odwykanie od mojego tonu i nie prowokować kłotni prymitywnymi tekstami, najlepiej z daleka obchodząc wątki w których zabieram głos.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez WisniaUs » 18 kwi 2013, 20:20

Silnik 2.3 jezdzi w USA w Fordach np Maverick jak i w autach Mercury (czyli bogatsza wersja Ford) Natomiast jak byłem moja mazda na serwisie u Dealera w USA to po oznaczeniach silnika wyszlo ze jest produkowany w Meksyku.I tylko powiem co słyszałem od servisu mazdy tam to to ze silnik 2.3 jest Mazdy i ford z nich korzysta tak jak mazda korzysta z fordowskich 2.0 i 3.0V6.Ale w mazdzie duzo forda to fakt np.plyta podłogowa od mondeo,hamulce ford,nawet na bagnecie pisze FoMoCo,Ford Motor Company.Jaka prawda jest ,nie wiem.Wiem tylko ze mam 2.3 ponad 200 000 tys km z tego 38 000 na LPG i niedotykane palcem nic.Dla mnie moze go robic nawet FSO byle tak samo byl niezawodny jak ten co mam.Jak dbasz tak masz a i to czasem zawodzi bo mam tez skode fabie z cudnym VW silnikiem 1.4 benz,dbam o nia tez jak o mazde i co mam??? kupe czesko-niemieckiego badziewia.A ma przejechane 83 000 km i bez LPG.Skoda,VW,Audi,Seat,NIemieckie- mowie stanowczo NEVER!!!!!!!!!!!!!!! Dobre na chodowle KRÓLI w ogrodzie albo gołebi.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 kwi 2013, 16:41 przez WisniaUs, łącznie edytowano 2 razy
WisniaUs
 

Postprzez rafi12344 » 23 cze 2013, 10:37

Witam mam pytanie jaką instalacje/ podzespoły najlepiej montować do tego silnika ? Ponieważ kompletnie się na tym nie znam postanowiłem sięgnąć po waszą rade w jednym z warsztatów dostałem następującą propozycje
STAG
sterownik -stag 4
reduktor(parownik) – zeta
wtryskiwacze – valtek

Cena 2400 zł
rafi12344
 

Postprzez Kailen » 26 cze 2013, 08:19

Na wstępie wtryskiwacze dopadają pomyśl o hanie ewentualnie jakimś zamienniku reduktor jest OK a Stag 4... Premium, Eco czy Plus ??
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez gwaw » 28 cze 2013, 10:07

Ja i moich dwóch kolegów założyliśmy zestaw Elpigaz – Stella exclusive. Nie jest zbyt popularny na forum ale ja gdybym miał znowu zakładać instalację na pewno bym założył ten sam. Zaletą takiego rozwiązania jest to że kupujesz zestaw od jednego producenta. Ponadto sterownik podłączony jest do gniazda EOBD i to sprawia, że instalacja nie rozregulowuje się bowiem parametry ustalane są na bieżąco i nie zmienia się charakterystyka pracy silnika. Ponadto trwałość jest b. wysoka wg deklaracji co najmniej 100 tyś wszystkie elementy powinny funkcjonować, gwarancja 5 lat, wtryski i-Plus o innej konstrukcji (talerzykowej) która zapewnia trwałość. Ja przejechałem 40 tyś i jestem zaskoczony bo nic z tym nie trzeba robić a auto jeździ tak jak na benzynie.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez brodaM6 » 29 cze 2013, 10:49

przyznam że zdebiałem temperatura utrzymuje sie powyżej 10st i błąd 171 znikł ,ostatnio miałem wypadanie zapłonu przy 160/h na lpg,a na pb rozpedzam sie do 180/h i nic zero wypadania zapłonu świece nowe juz siedziały przy tym zjawisku :|
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pawe999 » 14 lip 2013, 16:55

To ile taki montaż zestawu elpigaz-stella wyniesie do mazy 6 2.3?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 16:39
Posty: 25
Auto: Mazda 6 1.8 2002

Postprzez gwaw » 14 lip 2013, 21:06

Płaciliśmy po 2800 z tym że było to w grudniu 11. Myślę jednak, że cena dzisiaj będzie podobna. Żeby było taniej jeździliśmy z Warszawy do Łomży bo tam polecił mi znajomy warsztat. Ogólnie nie za dużo jest autoryzowanych warsztatów elpigazu w Wawie chyba dwa a wtedy to tylko jeden. Zresztą bałem się tej operacji i zdecydowłem się jak zobaczyłem jak temu znajomemu założyli i jestem zdowolony
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez pawe999 » 15 lip 2013, 20:22

Ja jestem z okolic Kłodzka woj dolnoślaskie
Czy może ktoś zna w tych rejonach dobrych,zaufanych mechaników?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 16:39
Posty: 25
Auto: Mazda 6 1.8 2002

Postprzez MAZDA_FUN » 1 wrz 2013, 13:14

Witam

Postanawiam odświeżyć trochę temat ponieważ borykam sie z kupnem kolejnej Mazdy ;–)
Zastanawialem sie nad Dieselkiem w 3 2,2 motorek, aczkolwiek w tym momencie bardziej jestem przekonany do zestawu benz+lpg.
Jak :dokształcałem" sie w tym temacie to widziałem tylu zwolenników co przeciwników takiego połączenia.
Ja mam pytanie, który silnik benz mazdy jest najlepszy do zagazowania? Który znosi GAZ lepiej..
3->BK, BL:
2,0 151KM
2,3 – czy ta wersja to tylko import z USA?

6->GH:
2,0 147KM
2,5 170KM

Czy ma ktos z Forumowiczów takowa Mazdzie "doGAZowana"? i moze sie podzielic (tutaj) opinią??

z gory dzieki.
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy LPG