Mazda6 GH 2.5L 170KM – jaka instalacja?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez singo » 24 cze 2014, 08:45

Mam Staga 300-4 zmieniona listwa i wtryskiwacze HANA zielone i poza małą stratą mocy jest wszystko OK teraz zrobiłem 40tyś na gazie i mam lubryfikacje.Nie sądzę żeby robiła jaką szkodę,w starej 6ce nie miałem smarowania i wypaliło zawory po 100tyś na gazie.Z LPG jest problem przy źle dobranej instalacji lub źle ustawionych parametrach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez flywin » 24 cze 2014, 10:29

lubryfikacja to tylko pic na wodę

miałeś ,źle wyregulowaną instalacje i pewnie jakieś słabe podzespoły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez alanka » 24 cze 2014, 11:57

Niech wam samochodziki dobrze służą:)
-----------------------------

Tanie noclegi poznań
alanka
 

Postprzez singo » 24 cze 2014, 12:26

lubryfikacja to dodatek smarujący którego brakuje w gazie,jak był ołów w benzynie to był dodatkiem smarującym.kupiłem 323F 1.5 98r z wypalonymi zaworami a samochód bez LPG czyli złe podzespoły benzyny! <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez flywin » 24 cze 2014, 16:00

wiem co to lubryfikacja..

ale to jest zbyteczna rzecz, zapytaj jakiegoś konkretnego gazownika ,iż to jest pic na wodę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Przemek323c » 24 cze 2014, 16:22

singo napisał(a):lubryfikacja to dodatek smarujący którego brakuje w gazie,jak był ołów w benzynie to był dodatkiem smarującym.kupiłem 323F 1.5 98r z wypalonymi zaworami a samochód bez LPG czyli złe podzespoły benzyny! <glupek2>

Nie opowiadaj bajek. Olow nigdy niczego nie smarowal. Byl dodatkiem przeciwstukowym. Zawory nie wymagaja zadnego smarowania poza odrobina oleju w prowadnicy.
Przemek323c
 

Postprzez singo » 24 cze 2014, 16:57

dokładnie ołów zapobiegał spalaniu stukowemu i chronił gniazda zaworów po wprowadzeniu benzyny bezołowiowej zostały teoretycznie ulepszone gniazda zaworowe i zawory,żeby radziły sobie z tym problemem.gaz ma dużo wyższą temperaturę spalania i głowica się bardziej grzeje
PS ilu speców zapytasz o cokolwiek tyle usłyszysz opinii,zawsze ktoś ma racje ale nie wiesz kto dopóki sam tego nie doświadczysz a to najczęściej jest kosztowne <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez Przemek323c » 25 cze 2014, 06:41

singo napisał(a):gaz ma dużo wyższą temperaturę spalania i głowica się bardziej grzeje


No dobra. To JAKIE KONKRETNIE sa temperatury spalania ? Duzo wyzsze to pojecie wzgledne. Ja mierzylem i jedno i drugie, mozemy porownac wyniki.
Przemek323c
 

Postprzez singo » 25 cze 2014, 12:00

proponuje postudiować testy:http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i2/i7/r14427/OleksykP_WplywZasilania.pdf
miłego studiowania ja to doświadczyłem na własnej skórze nie mechanik płaci za naprawę tylko Ty, wciskając ciemnotę mają robotę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez Przemek323c » 25 cze 2014, 13:07

Znam to tylko gdzie tam sa podane KONKRETNE wartosci temperatury spalania paliwa bo jakos nie widze, za to wszedzie jest podane to co bylo napisane wczesniej ze zawory wypalaja sie przez uboga mieszanke. Dziwnym tez trafem wszedzie zakladali BRC a nie podawali nawet reszty gratow. Duzo zdan brzmi jak typowy belkot marketingowy nie poparty danymi. Jak mozna w naukowym podejsciu porownywac 2 wielkosc a nie podac konkretnej wartosci temperatury ?
Przemek323c
 

Postprzez singo » 25 cze 2014, 14:24

konkretna wartość temperatury spalanie benzyny w cylindrze to około 4000 st a gazu około 4500-4600st w zależności od składu mieszanki uboga wyższe spalanie,bogata niższe,wylot spalin w kolektor to już tylko około 450st .ma też znaczenie styl jazdy jak się pyrka to gniazda wytrzymają dłużej.
Najlepiej się uczyć na własnym doświadczeniu żeby takie mieć to trzeba trochę pojeździć ja zrobiłem jakieś 500 tyś km na benzynie i na LPG /temat to lubryfikacja/
PS w jaki sposób zmierzyłeś temperaturę w cylindrze wsadziłeś termometr zamiast świecy? hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez Przemek323c » 25 cze 2014, 19:39

Wsadzilem 4 termopary blisko kanalow wydechowych w glowicy i bylo daleko do twoich 4000st. Tyle jesli chodzi o temp gazow wylotowych ale nawet temp plomienia daleko do wartosci ktore podales.Zastanow sie co piszesz...
Moge prosic zrodlo ?
Przemek323c
 

Postprzez singo » 26 cze 2014, 11:30

spaliny przy wylocie w kolektor mają około 450st to nie jest temperatura spalania tylko po spaleniu
DALEKO DO WARTOŚCI TO POJĘCIE WZGLĘDNE nie moich wartości tylko badań laboratoryjnych tak jak pisałeś podaj swoje pomiary,może zostaniesz fizykiem
źródło: FIZYKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 20:17
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2008r GH 2.5 chip 187KM

Postprzez flywin » 26 cze 2014, 13:09

Dobra koniec Off Top'u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez chelek666 » 30 lip 2015, 14:15

Jakby ktoś się jeszcze zastanawiał jak wygląda regulacja luzów w M6 GH 2.5 to jest to za pomocą płytek.
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 22:29
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2,5 (170KM) 2009r.

Postprzez dirtyterror » 23 wrz 2015, 16:13

Odkopałem ten temat i: 4600 stopni temperatura spalania gazu? Jaki blok silnika by to wytrzymał :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 20:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez flashmaniac » 19 paź 2015, 15:25

chelek666 napisał(a):Jakby ktoś się jeszcze zastanawiał jak wygląda regulacja luzów w M6 GH 2.5 to jest to za pomocą płytek.


To już udało mi się znaleźć; Pytanie tylko czy konieczny jest demontaż wałków przy regulacji ?
Czasami jeśli płytki są nad szklankami to możliwa jest ich wymiana za pomocą specjalnego urządzenia.
Gorzej jak płytki są pod szklankami wtedy trzeba demontować wałki.
Więc jak tu jest ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 15:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez JAZZ » 11 gru 2015, 11:19

Panowie konkretne pytanie i proszę o konkretną odpowiedź. Jaka butla (wymiary zewnętrzne) maksymalnie wchodzi bez podnoszenia podłogi (nie wiem czy jest róznica hatchback/sedan/kombi ale pewnie nie). Czy może ktos ma większą z podniesioną podłogą 2-3 cm jestem w stanie przeboleć tym bardziej ze będę przesiadał sie z 323f to bagażnik dla mnie i tak jest ogromny <glupek2> . Bardziej zależy mi na zasięgu bo trasy długie będą.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 14:04
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BJ 1.6 '02 + BRC seq

Postprzez piolsm » 12 gru 2015, 22:27

Kolego do kombi wchodzi spokojnie 55 litrów i nad butlą mam 3cm luzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez treworo » 5 lut 2017, 17:24

Witam
kolego singo jaka masz instalacje ??
treworo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG