Strona 1 z 1

koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 19 lis 2011, 17:26
przez maxim_wawa
w mojej 626 koltec ma ten wlacznik czarny z czerwona kontrolka (widzialem tez takie z podiałka stanu gazu)

otóz

wiem ze miganie mocniej/slabiej oznacza przelaczanie sie stanu LPG <–> PB
wiem ze jazenie sie to przelaczony na LPG

ale próbuje zinterpretowac co oznacza ciagle sweicenie sie diody jasnym swiatłem – mam wrazenie ze w takim momencie chodzi na Pb i zaraz przelacza sie na LPG – nie mam pojecia jak to interpretowac

zdarza mi sie to czasami w czasie dluzszego postoju na swiatłach

czy to moze uszkodzenie czegos, za bogata/za biedna mieszanka ??

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 20 lis 2011, 17:52
przez Dawid_J-bie
W tej inst. sa 3 elektrozawory. Jak by ci sie na pb przełączało to byś słyszał jak się zamyka na rodzielaczu, a póxniej na parowniku. Czy biedna, czy bogata? Sonda lambda odpowiada za to. Chyba przewody podciśnienia(są dwa jeden napewno idzie do map), odpowiadają za sygnał z sondy labda. Jeżeli się myle to przepraszam. Ale napewno sygnały z sondy są odbierane i podawany wedlug tego jest gaz. Ja nie patrze na przełącznik :–) Przekręcam kluczyk, otwiera się pierwszy elektr. na butli. Jak temp. silnika jest już odpowiednia elektr. na parowniku puszcza gaz. Gdy się wypełni inst. otwiera się na rozdzielaczu i idzie do wtrysków. :–) Mój przełącznik jest z "podziałką" Słychać elektrozawory jak się otwierają po koleji. Jak by coś to pisz na prv ostatnio zrobiłem całą kapitalke tej ist. mam troche pdfow i innych rzeczy na temat.
Pozdrawiam
Dawid

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 21 lis 2011, 08:46
przez maxim_wawa
Dawid_J-bie napisał(a):W tej inst. sa 3 elektrozawory. Jak by ci sie na pb przełączało to byś słyszał jak się zamyka na rodzielaczu, a póxniej na parowniku. Czy biedna, czy bogata? Sonda lambda odpowiada za to. Chyba przewody podciśnienia(są dwa jeden napewno idzie do map), odpowiadają za sygnał z sondy labda. Jeżeli się myle to przepraszam. Ale napewno sygnały z sondy są odbierane i podawany wedlug tego jest gaz. Ja nie patrze na przełącznik :–) Przekręcam kluczyk, otwiera się pierwszy elektr. na butli. Jak temp. silnika jest już odpowiednia elektr. na parowniku puszcza gaz. Gdy się wypełni inst. otwiera się na rozdzielaczu i idzie do wtrysków. :–) Mój przełącznik jest z "podziałką" Słychać elektrozawory jak się otwierają po koleji. Jak by coś to pisz na prv ostatnio zrobiłem całą kapitalke tej ist. mam troche pdfow i innych rzeczy na temat.
Pozdrawiam
Dawid


niewiele to wniosło do tematu :|

w koncu sam przeszukałem zagramaniczne strony i zapalenie sie kontrolki na wlaczniku na stałe oznacza zbyt bogata mieszanke – sprawdzilem tez błędy i wymiguje mi wlasnie zbyt bogata mieszanke

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 22 lis 2011, 11:52
przez Skrzypek_na_dachu
Musisz wyregulować ciśnienie gazu na reduktorze. Swoją drogą jeśli reduktor ma już nalatane km to warto go sprawdzić, czy nie puszcza gazu podciśnieniem (standardowy objaw przy reduktorze VG392), bo może to powodować zbyt bogatą mieszankę.

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 22 lis 2011, 18:14
przez maxim_wawa
a pamieta ktos może jak na krecenie reaguja sruby na 1 i 2 stopniu ?? zgodnie z logika w prawo zmiejszaja cisnienie czy odwrotnie niz logika nakazuje czyli w lewo zamyka dopływ jak to ma miejsce w kilku włoskich konstrukcjach ??

manometru nie mam, reduktor zregenerowalem bo wlasnie mi szarpal i dmuchał przez podcisnienie gaszac auto na LPg czasami

ale tymczasowo dopoki nie dorwe sie do manometru chcialbym troche przykrecic 1 stopien bo obawiam sie ze wlasnie on jest zbyt odpuszczony

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 22 lis 2011, 19:37
przez Skrzypek_na_dachu
Nie pamiętam jak było z regulacją, ale raczej standardowo, inaczej chyba bym zapamiętał. Podczas regulowania ciśnienia pamiętaj, żeby zaślepić wężyk podciśnienia. Prawidłowe wartości sciśnienia pewnie znasz, ale w razie gdyby ktoś szukał takiego info, to na 1 stopniu 1,5 bara, na 2-gim stopniu 1,0 bara.

Re: koltec necam – zachowanie przelacznika

PostNapisane: 30 lis 2011, 11:16
przez kubiec1
Co do ustawiania ciśnienia to należy jeszcze zaznaczyć, że pomiar I stopnia robimy na reduktorze, II na rozdzielaczu. Zwróć uwagę, że jeżeli masz czujnik ciśnienia (montowany na rozdzielaczu) i ustawisz zbyt niskie ciśnienie lub zbyt wysokie (+/– 10%) to silnik w ogóle nie będzie się przełączał na LPG. Z mojego doświadczenia wynika, że zmiana ciśnienia gazu nie wpływa w żaden sposób na ilość zużywanego paliwa, jeżeli o tym myślisz. Jak chcesz więcej poczytać na ten temat zapraszam na http://www.koltec.implesite.pl Pozdowienia :)