Strona 1 z 1

Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 19 lis 2011, 12:43
przez lukart
Witam mam mały problem a mianowicie posiadam mazde 6 1.8, w ostatnich dniach zainstalowałem instalację LPG i od tego czasu zapala mi się kontrolka silnika. Wygląda to tak- odpalam zgaśnie i zapali się i pali przez następne 3-5 uruchomień potem gaśnie i znów po 3-5 uruchomieniach się zapala itd..., nie wiem czy to wina instalacji lpg czy to zbieg okoliczności bo samochód tak samo się zachowuje nawet jak wyłączę LPG ( włącznikiem), podłączając komputer ( u gazownika) pokazało błąd czujnika położenia przepustnicy 2,
Proszę o pomoc

Re: Zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 27 lis 2011, 07:24
przez zetek
lukart napisał(a):Witam mam mały problem a mianowicie posiadam mazde 6 1.8, w ostatnich dniach zainstalowałem instalację LPG i od tego czasu zapala mi się kontrolka silnika. Wygląda to tak- odpalam zgaśnie i zapali się i pali przez następne 3-5 uruchomień potem gaśnie i znów po 3-5 uruchomieniach się zapala itd..., nie wiem czy to wina instalacji lpg czy to zbieg okoliczności bo samochód tak samo się zachowuje nawet jak wyłączę LPG ( włącznikiem), podłączając komputer ( u gazownika) pokazało błąd czujnika położenia przepustnicy 2,
Proszę o pomoc


Wymień czujnik lub wywal gaz

Re: Zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 27 lis 2011, 08:56
przez Wojtek
w sumie, to ten temat nadaje sie do dzialu LPG, poniewaz wszystko wystapilo po zalozeniu gazu... :|

watek tam przenosze ;)

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 27 lis 2011, 11:32
przez gazparts
lukart uzupełnij profil, dopisz jaka instalacja będzie łatwiej Ci pomóc.

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 27 lis 2011, 11:48
przez enkai
Mogli Ci gaziarze zrobić drut jak SebastianS (gzw.pl) – http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=982 ... &start=379

W skrócie wkrętkami gazu przyblokowali VIS i była buba.

PS
To był efekt wiercenia w kolektorze dolotowym bez jego zdemontowania.

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 1 gru 2011, 10:16
przez michnoll
Z tego co ostatnio rozmawiałem z kolegą, który ma kilka Mazd i to dużo wcześniej ode mnie to w Mazdzie 6 bardzo często po założeniu sekwencji zapala się ów czujnik a dodatkowo potrafią pękać kolektory, ale to tylko tak posłyszane...

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 24 lip 2013, 20:27
przez wumar
Bzdurą jest to co pisze Michnol. U mnie też zapaliła się kontrolka mogąca świadczyć o awarii silnika. Po przejechaniu 1100 km udałem się na przegląd instalacji lpg. Facet coś pozmieniał w ustawieniach i po przejechaniu zapaliła się kontrolka ....No i nie wiedziałem, czy to faktyczna usterka czy też tylko od złych ustawień gazu....Pojechałem do ALMA LESISZ Grabiszyńska Wrocław – przejechaliśmy się kawałek, w tym czasie ponownie pomieszano w parametrach – i z głowy. Kontrolka jest sprawna, ale już nie świeci. A zatem przyczyną były ustawienia gazu. To oczywiśćie może się zdarzyć. Tak więc – bez obaw, trzeba jechać do swojego gazownika. A ja po raz kolejny polecam tę firmę. Obsługa? Tak jak powinno być. To ja- klient – jestem tam najważnieszy. BRAWO.

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 25 lip 2013, 16:57
przez Ven
Racja u mnie zapaliła się tylko raz, po wizycie u gazownika wyszło ze mam za niskie ciśnienie gazu. Facet pokręcił i wszystko git, normalna rzeczą jest ze świeżo założona instalacja potrzebuje regulacji, bo wszystko wychodzi w praniu :)

PostNapisane: 30 lip 2013, 11:07
przez Przemek323c
Ven napisał(a):mam za niskie ciśnienie gazu.


Wyglada na kiepska korekte po cisnieniu.

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 30 lip 2013, 20:34
przez rufuse
U mnie ale w Premacy po przejechaniu 500km też zapaliła się ta kontrolka ale to od razu sprawdziłem okazało się że zbyt uboga mieszanka jade teraz na regulacje pierwsza po 1000km wiec dostroję instalacje.

Re: Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

PostNapisane: 1 sie 2013, 09:28
przez Leszek22
To się podłączę. Założyłem do Mazdy 3 1.6 2006 sekwencię STAG Premium + Hana. Odebrałem auto od gazownika, fajnie śmiga... do czasu. Po ok 30 minutach szarpnęło mną przy 120 km/h, wszystko się prawie zapaliło na tablicy. Po chwili zostały tylko check i trakcja i wskazania temperatury silnika na zero! WTF??? Wracam "zdenerwowany" do gazownika, podpina kompa – bład PT.... (nie pamiętam może PT0118) który mówi o wskazaniach czujnika temperatury silnika. Stwierdził, że przypadek, skasował, jadę... pod Szczercowem znów to samo. Mimo wyłączenia silnika i kontynuacji jazdy na benzynie auto nie idzie – znów chec i trakcja. Moje zdenerwowanie osiągnęło max maksimów. Cóż czekam na drugi dzień i od rana atakuję gazownika. Już na mój widok facet zdębiał ale po wysłuchaniu mnie zajął się problemem, choć stwierdził, że to wszystko bardzo dziwne, sam ma parę aut i takich numerów nie miał. Komp i w drogę. 10,20,30 km trasy i nic, zero!!! By cię szlak myślę. Facet widząc, że nic się nie dzieje, zaproponował, żebym jechał tak jak jeżdżę normalnie, OK :D . Redukcja, gaz, 5000 obrotów i po paru kilometrach mówi, że sterownik zmienia sposób wtrysku... 5 sek i znów szarpnięcie, kontrolki, pobocze, stop engine. Ale facet doświadczony, kazał mi odpalać, wrzucić 5 bieg przy 1000 obrotach i gaz do dechy – to samo. Pada diagnoza – wadliwy układ zapłonowy (coś nie wyrabia pod obciążeniem lub na skutek temperatury). Zjeżdżamy na serwis, demontaż filtra powietrza, cewek, świec. Czyszczenie wszystkiego, regulacja przerw w Denso TT (szczerze mówiąc elektroda górna byłą miękka jak masło <co?> ). Zaproponował zmianę świec, gdyż te mogą nie "wyrabiać" – zakupiłem irydowe Denso. Od tej pory (10000 km) chodzi jak burza zero problemów. Najdziwniejsze w tym wszystkim był błąd wskazywany przez ECU... Nadmienię, ze ten problem występował tylko na gazie, na benzynie było OK.