Mazda 6 -sekwencja – zapalająca się kontrolka silnika

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez lukart » 19 lis 2011, 12:43

Witam mam mały problem a mianowicie posiadam mazde 6 1.8, w ostatnich dniach zainstalowałem instalację LPG i od tego czasu zapala mi się kontrolka silnika. Wygląda to tak- odpalam zgaśnie i zapali się i pali przez następne 3-5 uruchomień potem gaśnie i znów po 3-5 uruchomieniach się zapala itd..., nie wiem czy to wina instalacji lpg czy to zbieg okoliczności bo samochód tak samo się zachowuje nawet jak wyłączę LPG ( włącznikiem), podłączając komputer ( u gazownika) pokazało błąd czujnika położenia przepustnicy 2,
Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 10:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez zetek » 27 lis 2011, 07:24

lukart napisał(a):Witam mam mały problem a mianowicie posiadam mazde 6 1.8, w ostatnich dniach zainstalowałem instalację LPG i od tego czasu zapala mi się kontrolka silnika. Wygląda to tak- odpalam zgaśnie i zapali się i pali przez następne 3-5 uruchomień potem gaśnie i znów po 3-5 uruchomieniach się zapala itd..., nie wiem czy to wina instalacji lpg czy to zbieg okoliczności bo samochód tak samo się zachowuje nawet jak wyłączę LPG ( włącznikiem), podłączając komputer ( u gazownika) pokazało błąd czujnika położenia przepustnicy 2,
Proszę o pomoc


Wymień czujnik lub wywal gaz
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 27 lis 2011, 08:56

w sumie, to ten temat nadaje sie do dzialu LPG, poniewaz wszystko wystapilo po zalozeniu gazu... :|

watek tam przenosze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17205 (116/423)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gazparts » 27 lis 2011, 11:32

lukart uzupełnij profil, dopisz jaka instalacja będzie łatwiej Ci pomóc.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 27 lis 2011, 11:48

Mogli Ci gaziarze zrobić drut jak SebastianS (gzw.pl) – http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=982 ... &start=379

W skrócie wkrętkami gazu przyblokowali VIS i była buba.

PS
To był efekt wiercenia w kolektorze dolotowym bez jego zdemontowania.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 359 (3/1)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez michnoll » 1 gru 2011, 10:16

Z tego co ostatnio rozmawiałem z kolegą, który ma kilka Mazd i to dużo wcześniej ode mnie to w Mazdzie 6 bardzo często po założeniu sekwencji zapala się ów czujnik a dodatkowo potrafią pękać kolektory, ale to tylko tak posłyszane...
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2010, 21:29
Posty: 45
Skąd: Nowa Sól
Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)

Postprzez wumar » 24 lip 2013, 20:27

Bzdurą jest to co pisze Michnol. U mnie też zapaliła się kontrolka mogąca świadczyć o awarii silnika. Po przejechaniu 1100 km udałem się na przegląd instalacji lpg. Facet coś pozmieniał w ustawieniach i po przejechaniu zapaliła się kontrolka ....No i nie wiedziałem, czy to faktyczna usterka czy też tylko od złych ustawień gazu....Pojechałem do ALMA LESISZ Grabiszyńska Wrocław – przejechaliśmy się kawałek, w tym czasie ponownie pomieszano w parametrach – i z głowy. Kontrolka jest sprawna, ale już nie świeci. A zatem przyczyną były ustawienia gazu. To oczywiśćie może się zdarzyć. Tak więc – bez obaw, trzeba jechać do swojego gazownika. A ja po raz kolejny polecam tę firmę. Obsługa? Tak jak powinno być. To ja- klient – jestem tam najważnieszy. BRAWO.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 19:15
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez Ven » 25 lip 2013, 16:57

Racja u mnie zapaliła się tylko raz, po wizycie u gazownika wyszło ze mam za niskie ciśnienie gazu. Facet pokręcił i wszystko git, normalna rzeczą jest ze świeżo założona instalacja potrzebuje regulacji, bo wszystko wychodzi w praniu :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 15:24
Posty: 983 (109/41)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Przemek323c » 30 lip 2013, 11:07

Ven napisał(a):mam za niskie ciśnienie gazu.


Wyglada na kiepska korekte po cisnieniu.
Przemek323c
 

Postprzez rufuse » 30 lip 2013, 20:34

U mnie ale w Premacy po przejechaniu 500km też zapaliła się ta kontrolka ale to od razu sprawdziłem okazało się że zbyt uboga mieszanka jade teraz na regulacje pierwsza po 1000km wiec dostroję instalacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 17:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

Postprzez Leszek22 » 1 sie 2013, 09:28

To się podłączę. Założyłem do Mazdy 3 1.6 2006 sekwencię STAG Premium + Hana. Odebrałem auto od gazownika, fajnie śmiga... do czasu. Po ok 30 minutach szarpnęło mną przy 120 km/h, wszystko się prawie zapaliło na tablicy. Po chwili zostały tylko check i trakcja i wskazania temperatury silnika na zero! WTF??? Wracam "zdenerwowany" do gazownika, podpina kompa – bład PT.... (nie pamiętam może PT0118) który mówi o wskazaniach czujnika temperatury silnika. Stwierdził, że przypadek, skasował, jadę... pod Szczercowem znów to samo. Mimo wyłączenia silnika i kontynuacji jazdy na benzynie auto nie idzie – znów chec i trakcja. Moje zdenerwowanie osiągnęło max maksimów. Cóż czekam na drugi dzień i od rana atakuję gazownika. Już na mój widok facet zdębiał ale po wysłuchaniu mnie zajął się problemem, choć stwierdził, że to wszystko bardzo dziwne, sam ma parę aut i takich numerów nie miał. Komp i w drogę. 10,20,30 km trasy i nic, zero!!! By cię szlak myślę. Facet widząc, że nic się nie dzieje, zaproponował, żebym jechał tak jak jeżdżę normalnie, OK :D . Redukcja, gaz, 5000 obrotów i po paru kilometrach mówi, że sterownik zmienia sposób wtrysku... 5 sek i znów szarpnięcie, kontrolki, pobocze, stop engine. Ale facet doświadczony, kazał mi odpalać, wrzucić 5 bieg przy 1000 obrotach i gaz do dechy – to samo. Pada diagnoza – wadliwy układ zapłonowy (coś nie wyrabia pod obciążeniem lub na skutek temperatury). Zjeżdżamy na serwis, demontaż filtra powietrza, cewek, świec. Czyszczenie wszystkiego, regulacja przerw w Denso TT (szczerze mówiąc elektroda górna byłą miękka jak masło <co?> ). Zaproponował zmianę świec, gdyż te mogą nie "wyrabiać" – zakupiłem irydowe Denso. Od tej pory (10000 km) chodzi jak burza zero problemów. Najdziwniejsze w tym wszystkim był błąd wskazywany przez ECU... Nadmienię, ze ten problem występował tylko na gazie, na benzynie było OK.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2013, 07:53
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '06 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG