Szarpie na niskich obrotach tylko na lpg.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mamil_23 » 1 paź 2011, 02:18

Siema. Madzi cos dolega... zaczela mi szarpac na 1,2,3 na niskich obrotach( jak przekraczam okolo 2 tys obrotow), na poczatku dzialo sie to tylko czasami, a dzisiaj to juz trudno bylo ujechac... Na paliwie jest wszystko okey. Co moze byc przyczyna? Dodam ze jak juz przekrocze 2,5tys to dziala bardzo dobrze. :) Pozdrawiam i czekam na propozycje: swiece, kable wymienione. :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Barni » 1 paź 2011, 13:00

Osobiście nie mam gazu, ale może ddo gazownika podjeć i niech Ci wyreguluje może.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 17:38
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez mamil_23 » 2 paź 2011, 02:00

Nowe objawy: Szarpie i na benzynie i na lpg i juz w zakresie 1900 do 3000 obrotow na kazdym biegu... I odpala za 5 czasami 10 razem... a tak to odpala i odrazu gasnie. ;/
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez lord1988_rr » 2 paź 2011, 09:42

sprawdź dolotpowietrza czy nie jest popękany, ja miałem podobnie jak Ty.
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez michalszarpak » 2 paź 2011, 16:53

Miałem podobny problem tylko że u mnie wyglądało to tak że w czasie jazdy na 1, 2, 3 biegu bez gazu maiłem tak jakby się dusił, po dodaniu gazu do ok 2000 obrotów też go szarpało, wymieniłem świece i wszystko jest ok <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez mamil_23 » 2 paź 2011, 18:15

Tylko ze ja swiece wymienialem niecale 2tys temu ;/ i mi jeszcze do tego wszystkiego nie chce odpalac... Odpala i gasnie po sekundzie. A dolot napewno jest szczelny :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez bobinho » 2 paź 2011, 20:05

Pierwsza najważniejsza informacja jaka powineneś nam udzielić, jesli chcesz abyśmy pomogli Ci przez internet, to jakie błędy pokazuje komputer a jeśli nie komputer to dioda która sam sobie zrobisz. Jesli nie wiesz jak, to poczytaj sobie o diagnostyce na forum, następnie podaj nam błędy i będziemy dalej działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez luki_92_92 » 2 paź 2011, 20:39

Aparat zapłonowy obstawiam, miałem praktycznie to samo, później tak szarpało że się nie dało jeździć, aż zgasło i już nie odpaliło dopóki aparatu mi mechanik nie zregenerował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez MarekSz » 5 paź 2011, 23:46

Ja obstawiam cewki albo przewody WN. Sprawdź czy fajki przewodów i cewek nie są za krótkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2011, 23:54
Posty: 149 (0/7)
Skąd: Białystok
Auto: była: Mazda 323f BJ 1,6 '01;
Mazda MX-5 1,8 NBFL '02
jest: Mazda 3 BL 1,6 MZR '09

Postprzez diapazon » 7 paź 2011, 00:53

Ostatnio miewam ten sam problem-pewnego dnia wywaliło mi nawet Check i przy okazji reduktor...panowie w firmie (–) go wymienili, wszystko sprawdzili – wyszło im że raczej do wymiany kable i świece, co niniejszym czynię za 12 godzin :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 04:16
Posty: 81
Skąd: Poznań/Ziemia Lubuska
Auto: Mazda GF FS & Stag300+ , H 2000, ACR01, Tomasetto AT02

Postprzez rrrobson » 7 paź 2011, 11:12

Jeśli wywala check, to może to być spowodowane źle ustawioną mieszanką (za uboga).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez diapazon » 7 paź 2011, 23:53

...mieszanka jest raczej OK-instalkę robiłem w firmie PITEC-a tam raczej nie odwalają fuszerki...Widzę to po spalaniu i osiągach. Check wyskoczył jako wypadanie zapłonu. Dzisiaj Kol. Fasola widział jeden z przewodów-przy wymianie po prostu się urwał :) Po wymianie przewodów i świec-zupełnie inny wóz, śmiga aż miło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2011, 04:16
Posty: 81
Skąd: Poznań/Ziemia Lubuska
Auto: Mazda GF FS & Stag300+ , H 2000, ACR01, Tomasetto AT02

Postprzez Sadek_PL » 11 paź 2011, 22:14

najczęstszą przyczyną jaką znam takich objawów to właśnie kable zapłonowe i świece – tak było i w moim przypadku :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez klajgus » 14 paź 2011, 21:35

mi tez poszarpywało na 2,3-cim biegu tak do 2tys/obr.jak za mocno gaz wciskałem (nawet nauczyłem się z tym jeździć ) dzisiaj kurier przywiózł świece i przewody, wymieniłem i problem rozwiązany. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez bartek7895 » 17 paź 2011, 11:45

u mojego ojca w passacie 2.8 vr6 byl identyczny problem gazownik ktory zakladal mu gaz stwierdzil ze to sonda. sonda wymieniona a problem nie zniknal
Początkujący
 
Od: 11 mar 2011, 14:42
Posty: 13
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG 94r.

Postprzez bartek7895 » 17 paź 2011, 11:47

a pozniej stwierdzil ze to katalizator zapchany, katalizator po zdemontowaniu wyglada idealnie, teraz gwarancja na lpg sie juz skonczyla a problem nadal nie rozwiazany
Początkujący
 
Od: 11 mar 2011, 14:42
Posty: 13
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG 94r.

Postprzez Sadek_PL » 28 lis 2011, 12:15

tak jak pisaliśmy wcześniej świece + kabelki WN i problem rozwiązany :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez Orson » 4 gru 2011, 15:44

Witam.

Opiszę swój przypadek i zarazem problem w tym temacie, bo jest mniej więcej podobny.

Od jakiegoś czasu po odpaleniu auta na zimnym silniku po osiągnięciu odpowiedniej temp. gazu następuje przejście z benzyny na gaz. Wszystko jest ok do momentu dojeżdżania np. do świateł albo skrzyżowania. Auto wchodzi na niskie obroty i tu zaczyna się problem. Zaczyna szarpać i skaczą obroty. Jeżeli zdążę się zatrzymać, wrzucić na "P" (tak to automat) i go "przygazować" wchodzi z powrotem na gaz i jest ok. Zanim się zagrzeje silnik może się tak zdarzyć jeszcze kilka razy, chociaż nie ma reguły. Przy ciepłym silniku było wszystko ok.

Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymieniany był przełącznik stopu i czujnik ABS, co wiązało się z odłączeniem akumulatora. Wracając powyższy problem zaczął się nasilać. Nawet przy rozgrzanym silniku samochód gaśnie. Jak zejdzie poniżej 1000 obr. wskazówka obrotomierza zaczyna szaleć od 0-1000 i auto momentalnie gaśnie, przerzucając przy tym na benzynę. Dzisiaj rano wsiadłem do auta, odpaliłem, poczekałem aż silnik się rozgrzeje i niby przez jakiś czas było ok. Jednak po kilkunastu minutach pobytu w sklepie, samochód normalnie odpalił ale po sekundzie, dwóch zgasł. I tak chyba ze trzy razy. Potem odpalił i ok.

I teraz moje pytanie. Czy odłączenie akumulatora przez mechanika mogło spowodować tak nagłe nasilenie problemu? Czy w ogóle to wina instalacji gazowej (STAG300)? I czy może to być , tak jak w przypadku kolegi/kolegów powyżej, wina przewodów WN i świec?
Proszę o jakieś info, bo jutro się wybieram do mechanika i chcę wiedzieć mniej więcej na czym stoję.

PS. Znajomy powiedział mi po opisaniu pierwszych objawów, że to może być silniczek krokowy, ale czy na pewno?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez m4tys » 9 gru 2011, 10:38

Orson napisał(a):Witam.
samochód normalnie odpalił ale po sekundzie, dwóch zgasł. I tak chyba ze trzy razy. Potem odpalił i ok.


Jak na benzynie wolne obroty nie skaczą to krokowy jest ok. Odłącz wężyk podciśnienia łączący parownik z kolektorem i napisz czy nie czuć z niego gazu. Czy od czasu jak autko zaczęło szwankować nie wzrosło spalanie ? Poszukaj na forum jak się sprawdza przewody WN.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 13:48
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 98r. 1.8 LPG BRC SQ24

Postprzez Orson » 9 gru 2011, 12:36

Siema.

Spalanie wzrosło o ok. 1L po przeglądzie instalacji i wymianie filtrów f. ciekłej i stałej. A problem był już wcześniej, z tym, że nie tak wyraźny jak teraz.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy LPG