Strona 1 z 4

Jakie macie przebiegi na instalacji LPG?

PostNapisane: 8 lip 2011, 15:22
przez siemek55
Witam wszystkich
zdecydowałem się tak jak Wy zagazować moją "Magdę". Usłyszałem jednak opinię, że te silniki nie najlepiej znoszą gaz. Były nawet podejrzenia, że to jest silnik Forda, a ten z natury po 30kkm na LPG można do piachu włożyć (głowica itd.). Dlatego proszę o wasze doświadczenia co do przebiegów na LPG. Wiem oczywiście że trzeba pamiętać o regulacji i przeglądach (inaczej każdy silnik można zajechać).
Będę wdzięczny za wasze doświadczenia.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 8 lip 2011, 17:20
przez gazparts
siemek55 napisał(a):Były nawet podejrzenia, że to jest silnik Forda,

bzdura
siemek55 napisał(a):a ten z natury po 30kkm na LPG można do piachu włożyć (głowica itd.).

bzdura razy 2
jak badziew założysz byle gdzie byle jak owszem (ale o tym chyba nie rozmawiamy)
ale dobra instalacja i prawidłowy montaż i nie będzie problemów :)

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 8 lip 2011, 21:41
przez siemek55
<spoko> , tylko że to nie były moje opinie a "fachowców". Udałem się do ludzi którym zaufałem i mam nadzieje że zaproponowali mi w miarę "dedykowany" zestaw do M6. Oczywiście czeka mnie kwestia ułożenia i ponownej regulacji. Mam nadzieje że będzie ok.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 9 lip 2011, 11:13
przez rrrobson
Z tego co widać w profilu to masz niezły zestaw. Nie powinno być problemów :)

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 9 lip 2011, 20:47
przez siemek55
To zasługa tego forum :D
Polecam wszystkim lekturę
No i piszcie o potwierdzonych przebiegach

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 10 lip 2011, 15:16
przez Lukano
bananmin napisał(a): siemek55 napisał(a):a ten z natury po 30kkm na LPG można do piachu włożyć (głowica itd.).
bzdura razy 2
jak badziew założysz byle gdzie byle jak owszem (ale o tym chyba nie rozmawiamy)
ale dobra instalacja i prawidłowy montaż i nie będzie problemów :)


Dokładnie. Jak się załozy I lun II generację do Forda to długo nie pociągnie. Ale dobrze dobrana, załozona i WYREGULOWANA IV będzie hulać aż miło. Do tego bez lubryfikacji, która poprawi raczej tylko nastrój użytkownika.
W poprzedniej firmie w której pracowałem mieliśmy kiedyś Focusa 1,6. Na LPg przejechał jakieś 150 tysięcy.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 26 wrz 2011, 22:10
przez klajgus
bananmin napisał(a):siemek55 napisał(a):Były nawet podejrzenia, że to jest silnik Forda,bzdura


czy aby na pewno to jest bzdura ?? ja bym nie był tego taki pewien, według mnie to są BAAAARDZO podobne silniki, wystarczy otworzyć maskę w mondeo żeby samemu się przekonać, a po ściągnięciu przykrywki zaworów naszym oczom ukazuje się TO SAMO CO W MAZDZIE, nie wiem jak wygląda to "głębiej" w silniku, ale głowice to są chyba te same

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 26 wrz 2011, 22:15
przez gazparts
silnik jest konstrukcji mazdy a ford podobny :P , ford nawet zapożyczył sobie zubożenie mazdy w niektórych silnikach :D
ale nie o tym w tym temacie :)

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 27 wrz 2011, 15:21
przez siemek55
No to jakie macie przebiegi?
Ja już 10kkm i na razie cisza(odpukać w niemalowane <glupek2> <oczko> )
Ty razem zalałem AMS 10W40 i kultura pracy o wiele lepsza(ale o tym w wątku olejowym).
Zastanawiam się czy to już czas na sprawdzenie luzów(przebieg 149kkm)
P.S. według ASO silniki benzynowe w początkowej fazie miały płytki, a następnie przeszli na szklanki. Można to ustalić na podstawie VIN'u

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 27 wrz 2011, 20:42
przez klajgus
112 tys, z tego 7 na LPG i jeden zawór do regulacji <płacze>

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 27 wrz 2011, 21:01
przez gazparts
klajgus napisał(a):7 na LPG i jeden zawór do regulacji

Prawidłowe strojenie lpg i dobre podzespoły to podstawa.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 27 wrz 2011, 21:46
przez klajgus
bananmin napisał(a):Prawidłowe strojenie lpg i dobre podzespoły to podstawa.


Myślę ze instalacje mam OK BRC-Sequent-24 zakładana w najlepszym serwisie w okolicy, serwis BOSCHA *niestety zakładają tylko BRC przez co kosztowało mnie to 3100 zl, ale nie żałuje i nie narzekam na instalacje , auto śmiga OK może poza sporadycznymi szarpnięciami przy przyspieszaniu poniżej 1,700 obr, ale na forum doczytałem ze to wina przewodów wysokiego napięcia, a regulacja zaworów to swoja drogą. Polecam innym kolega sprawdzenie luzów u siebie, żeby nie było potem :| <glupek2>

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 28 wrz 2011, 20:45
przez Kanibala
185k przebiegu i.... 1k na gazie <glupek2>

Myślę, że będę odpowiedzią na pytanie w poście ale za rok :)

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 29 wrz 2011, 07:08
przez micagh
U mnie 85 tysi na blacie z czego 25 tys. na lpg i problemów brak.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 21 lis 2011, 21:33
przez sebek73sk
Ja mam BRC sequent 24 + lubryfikacja i jest "bez zastrzeżeń". Poprzednio miałem w Fordzie Mondeo mk3 2.0 dokładnie to samo, po 60 tys km silnik pracował idealnie i bez żadnych zastrzeżeń, mam nadzieję że tu będzie podobnie ;)

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 21 lis 2011, 22:32
przez trebuh_b
co do gazowania silników forda to focusem 1,8 na lpg przelatałem ok 120 tys i ok łącznie ma 230tys bez problemów

PostNapisane: 14 sty 2012, 17:10
przez Lowiec
W Sunny na Elpigaz I gen 150tkm – sprzedaż przy 280tkm na liczniku – silnik chodził jak nowy – olej czysty, brak wycieków i pochłaniania. Mazda BRC Sequent24 przejechane pond 83tkm, 1500 temu wymiana pierścieni tłokowych, regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu, śmiga jak nowa. Na blacie 311tkm:)
Gaz to zło!
<rotfl>

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 17 sty 2012, 12:39
przez mariusz323wgr
176k km z czego 36k km na LPG = do tej pory wszystko super, obecnie zawory [mam nadzieję, że nie wszystkie] do regulacji, chociaż może to być jeszcze coś innego powodem problemów, które także są odczuwalne na PB [lecące obroty na biegu jałowym]. U Jaksy będziemy dochodzili co i jak...
Ale ogólnie jakościowo i kosztowo na plus. Jak pisał @bananmin wszystko zależy czy ktoś zadba o instalację, wcześniej montując ją u ogarniętej osoby.

Pozdrawiam :]

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 21 lut 2012, 23:33
przez long11
Koledzy wtrącę się w ten wątek bo jestem na etapie poszukiwań autka rodzinnego i tak się składa że padło ma mazdę 5 z rocznika 2006/7,zastanawiam sie tylko który silnik polecilibyście do założenia lpg, 1.8 czy 2.0? Przewidywany roczny przebieg to 50000km. Do tej pory latałem corollą 1.4 z instalką KME i nakręciłęm 350000 z czego 300000na lpg i na KME nie mogę narzekać. Do drugiego autka 323C 1.5 16V nie zakładam lpg bo to autko trzymam dla przyjemności jazdy i do małych przebiegów. Wiem że w silnikach 1.8 i 2.0 ford maczał paluchy dlatego proszę o opinie na temat trwałości tych silników oraz jak one się sprawują na lpg.

Re: Mazda 6 2.0 (147KM)+LPG. Jakie przebiegi?

PostNapisane: 11 maja 2012, 22:46
przez korab
Dokładnie. Jak się załozy I lun II generację do Forda to długo nie pociągnie.

Pozwolę sobie nie zgodzić się, miałem fiestę 1.3 zagazowaną już kupiłem (2generacja), sam zrobiłem 70tyś bez żadnego problemu a nie wiem ile wcześniej przejechała na gazie.

Odnośnie mazdy to moją 6 zrobiłem jak narazie 40tyś na gazie.
Jak znajdę papiery to napiszę co mam za osprzęt do gazu jednak pamiętam że jednostka sterująca jest oskar.
Niestety muszę przyznać że czuję różnicę na gazie – w mojej opinii auto jest słabsze.
Pomyślałem czy by nie podjechać do kolegi bananmin tylko nie wiem czy bawi się w poprawianie innych...