Mazda Premacy 2l problem z instalacją KME

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez herman30 » 3 lip 2011, 21:52

Witam ponownie

nowy uzytkownik, mnostwo pytan.:)))

Koledzy , jutro madzia idzie na gaz i gaziarz mowil ze pod klapka paliwa malo miejsca zeby wrzucic wlew gazu,,,ma racje czy nie chce mu sie robic?..Szkoda mi tych sportive dokladek, mimo ze deklaracje sa ze da mi srebrny wlew(tz jego obudowe)..popatrzylem na fotki i raczej premacy maja na zderzakach ale czort wie,moze ktos zmiescil:)


pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 lip 2011, 22:54 przez herman30, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez Gorge » 4 lip 2011, 21:17

witam u mnie tez mówili ze ciasno ale zmiiescili i jest git nie ma problemu tankowac gaz lub Pb :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2011, 22:06
Posty: 4
Skąd: kępno
Auto: Mazda Premacy 03r 1.8 101KM +lpg(stag 300+,listwa omvl,red.tomasetto alaska.)

Postprzez gazparts » 4 lip 2011, 21:21

da się zrobić
o proszę kilka przykładów :)
http://www.autogaz-busko.pl/galeria/#/c ... 20GAZU.jpg
a jakie pozostałe podzespoły zakładasz ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez junior_jr » 4 lip 2011, 21:43

Ja mam Sportiv i też mam wlew pod klapką :)
Przyznam że trochę mnie to denerwuje wkrecanie tej przejsciowki zwlaszcza ze po zatankowaniu smierdzi gazem i jest bardzo zimna ale co sie nie robi dla wygladu :D
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2011, 18:21
Posty: 20
Skąd: Środa Śląska
Auto: Premacy 2.0 B+LPG Sportive

Postprzez herman30 » 5 lip 2011, 13:42

No niestety ja juz po montazu i w klapce nie ma..

Jakby widzial ta fote wczesniej to bym sie upieral..Montazysta twierdzil ze sie nie da bo tam pod spodem jest druga blacha czy cos takiego..Zalozyl mi najgorzej jak sie dalo a wiec z tylu pod zderzakim co jest dla mnie nie z bardzo..Przy 1szym przegladzie bedzie poprawka..Juz bym wolal z boku w zderzaku i srebrny korek..

Co do podzespolow to nie czytalem dokladnie ale sterownik to na pewno KME Diego a wtryski czerowne Valteki, nie wiem czy dobre ale gosc twierdzil ze do tego auta to wystarczy i jest dosyc budzetowe rozwiazanie..butla jedynie 27 litrow ma wchodzi w miejscu kola a i tak musze cos wymyslic zeby podloga byla rowna bow tej chwili wystaje..

Jedynie co bardzo mnie wkurzylo to to ze zablokowali mi radio a ja nie mam kodu:(

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez say » 5 lip 2011, 14:07

Taaaaaaa, jak zwykle wykonane po Polsku (mówię o warsztacie), ręce opadają.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez koss » 5 lip 2011, 14:20

herman30 napisał(a):Co do podzespolow to nie czytalem dokladnie ale sterownik to na pewno KME Diego a wtryski czerowne Valteki, nie wiem czy dobre ale gosc twierdzil ze do tego auta to wystarczy i jest dosyc budzetowe rozwiazanie..


O jezu, czerwone Valteki. 3ohmowe dziadostwo do samochodu ze zubozaniem. czy dobrze on teraz jezdzi? nie szarpie w granicach 3tys obrotow? nie 'plywaja' obroty na luzie? moge sie zalozyc, ze te valteki dodatkowo jeszcze 'leza'. listwa Matrix HD 344 kosztuje z wymiana i pierdolami ok. 400zl a problemy z gazem sie przy niej koncza. ja mialem valteki zolte i szlag mnie na nich trafial. gdybys zdecydowal sie na zmiane to mozesz to zrobic samodzielnie, trzeba tylko znac pare 'tips and tricks' jakby co pisz to ci pomoge

ps. jesli chodzi o butle to ja zrobilem druga podloge z plyt OSB na dystansach i jest ok. byly tez fajne poleczki ze schowkami, orginalne mazdy do wersji z pelnowymiarowym kolem, ale to ciezko zdobyc
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Postprzez herman30 » 5 lip 2011, 15:44

Witam

A zebys widzial ze tak sie dzieje, obrotami na luzie nie rzuca jak na razie ale sa dosc niskie..

Co do pzryspieszenia to faktycznie ma jakies podduszenie miedyz 2,5 a 3 tys rpm, gaziarz stwierdzil ze musial powyzej 3tys zwiekszyc mu mieszanke i ze to raczej wina swiec zaplonowych..

Tylko dziwne ze Ty w ciemno stwierdziles to przez internet nawet nie widzac auta..

mozesz mi rozjasnic bardziej temacik bo chcialbym zeby ten gaz jednak chodzil mi jak nalezy

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez gazparts » 5 lip 2011, 21:04

masz zubożenie niestety i szarpki w granicach 2-3 tys obrotów
to wina źle dostrojonej instalacji i niewłaściwych podzespołów
np valteki nie radzą sobie ze zubożeniem
co do wlewu jak nie ma dziury w zderzaku to jeszcze można wrzucić w klapkę :D
i nie wiem czy kme poradzi sobie ze zubożeniem niestety :|
say napisał(a):Taaaaaaa, jak zwykle wykonane po Polsku (mówię o warsztacie), ręce opadają.

no i do LPG z tym tematem ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez herman30 » 5 lip 2011, 23:02

Sluchajcie dla mnie temat wyglada tak..

Zlecam komus zalozenie gazu i nie musze sie znac.On ma mi zalozyc cos co dziala w 100% ok, jesli tak nie jest to reklamacja..Dlatego fajnie ze sie wypowiadacie i mnie uswiadamiacie co i jak..

napiszcie coz tym zubozaniem, nie wiem o co chodzi..czy to kwestia tego konkretnego typu silnika?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez wegus_1 » 5 lip 2011, 23:32

hm.... powiem tak ... Mazda dobrze jeździ na instalce STAG 300 PLUS i wtryskach Hana 2000
STAG ma taką funkcję/ zakładkę w oprogramowaniu jak ZUBOŻENIE MAZDA ....

mam od 4 lat 626 GF 2.0 na Zenicie i Valtekach i nigdy to auto nie jeździło dobrze ....
ma dziurę i szarpanie przy 3000 .... oraz problemy z wolnymi obrotami ...

w piątek założyłem STAGA do Premacy 1.9 ..... nie da się opisać radości z jazdy na LPG ...:–)

krótko mówiąc..... instalator nie trafił z instalacją ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez wegus_1 » 5 lip 2011, 23:34

viewtopic.php?p=636943

mój post z przed 4 lat ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez herman30 » 5 lip 2011, 23:51

Skoro nie trafil to ma problem a to chyba nie loteria lecz ponoc wiedza i doswiadczenie i za to sie placi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez wegus_1 » 6 lip 2011, 08:25

herman30 napisał(a):Skoro nie trafil to ma problem a to chyba nie loteria lecz ponoc wiedza i doswiadczenie i za to sie placi


Masz rację, jak zamontował to ma być sprawne.
Technika poszła zapewne naprzód i może inne sterowniki też poradzą sobie ze zubożeniem.
Ważne żeby wiedział z czym ma problem a nie zaczynał od wymiany świec, przewodów, cewek bo 500 zł pójdzie na marne.

Lepiej zacząć od wymiany wtryskiwaczy gazowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 lip 2011, 09:02

herman30 popatrz w dziale LPG i słuchaj rady kolegi bananmin to skarbnica wiedzy jeśli chodzi o gazik
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez gazparts » 6 lip 2011, 09:54

herman30 napisał(a):napiszcie coz tym zubozaniem, nie wiem o co chodzi..czy to kwestia tego konkretnego typu silnika?

zubożenie to taki system przesterowywania przejścia wtrysku pełnej sekwencji na półsekwencjię
co za tym idzie skracanie czasów wtrysków gwałtowne z np 8ms na 2,8 ms
i tu potrzebny dobry wtryskiwacz i szybka elektronika żeby to ogarnąć
i tak jak poprzednicy piszą
stag 4+
wtryski hana, matrix a nawet omvl reg fast poradzą sobie

jest to zagadkowy temat dla niejednego montażysty NIESTETY :(
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez herman30 » 6 lip 2011, 10:35

Siemka

Gosc wlasnie zaklada tez tego STAGA wiec niem wiem czemu zalozyl mi KME..ja sie zdalem na niego a ze na gazie sie nie znam wiec mu sie nie wtracalem..Powiedzialem tylko ze ma byc dobrze..

Pojade do niego i zazadam zmiany sterownika i wtryskow? da rade to zrobic jak juz wszystko jest zamontowane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez gazparts » 6 lip 2011, 10:50

wymiana elektroniki wiąże się z wywaleniem całej wiązki kme i włożeniem wiązki staga czyli oprócz butli ,reduktora i wkrętek w kolektorze wszystko trzeba wywalić bo i wlew Ci pewnie w klapkę walnie jak mu pokażesz fotę że się da :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez herman30 » 6 lip 2011, 10:57

Czesc

Ciekawe czy sie bedzie bronil przed tym rozwiazaniem, bo ja nie mam zamiaru jezdzic na lipne regulacje skoro piszesz ze to nic nie da..Podjade z nim pogadac zeby zmienil jak piszecie czyli na:

Stag 4
Matrix HD 344
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 13:18
Posty: 49
Skąd: Łęczyca
Auto: Mazda Premacy Sportive

Postprzez koss » 6 lip 2011, 21:19

to co piszesz, bedzie ok. stag jest dobrym sterownikiem, łatwym do regulacji (nawet samodzielnej, po prostu graficznie masz przedstawione mapy wtrysków gazu i benzyny, i kombunujesz mnożnikiem aby te mapy się pokryły). matrix HD 344 mam aktualnie i jestem mega zadowolony,

twój gaziarz musi zrozumieć, dlaczego samochody jeżdzą. to mu bardzo ułatwi sprawę – będzie mógł zrozumieć, że do krótkich czasów wtrysku są potrzebne dobre wtryskiwacze, a nie najtańsze badziewie – elektrozawory Valtek. to się do Opli nadaje (bez obrazy, miałem Astrę :)

moich instalacji żaden gaziarz nie dotyka po montażu. potrzebni mi są do wbicia pieczątek, potem poprawiam po nich i sam reguluję jeśli potrzeba/wymieniam filtry. na analizatorze spalin zawsze się dziwią, że na LPG mam takie dobre odczyty.
 
Od: 29 gru 2010, 15:14
Posty: 66

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG