Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez deadzik » 15 cze 2017, 01:20

lukib84 napisał(a):Taką dostałem wycenę z VANOSA

Sterownik: STAG 4 QNEXT Plus
Reduktor: KME Tur
Wtryskiwacze: Barraccuda
Wlew: pod klapką wlewu paliwa
Zbiornik: w kole 59l
Przełącznik: AC stag
Cena: 3000 zł

Jak oceniacie?

Zestaw wydaje się bardzo w porządku, choć tak za 2700-2800 zł bym go cenił, przynajmniej na standardy Podkarpacia. Osobiście mam STAG QBOX, reduktor ACR01, wtryski Barracuda 130, pełnowymiarowy wlew pod klapką (wielu gadało, że się nie da pełnego zmieścić – owszem, da się bez problemu), butla 55L z podgiętym pływakiem że wchodzi 50.5, reszta pewnie zbliżona – cena za to 2600 zł rok temu, śmiga super.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 22:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez lukasrap » 8 lip 2017, 18:07

Heja :) Jako że w najbliższych miesiącach planuje wrocic po 10 latach do Polski, zastanawiam sie nad montażem gazu. Auta w gazie nie miałem nigdy, nie mialem też nigdy z nim stycznosci, nie mam w ogóle pojecia jakie są instalacje, jaki koszt, jak o to dbać itp. Staram sie interesować, czytać i szybko uczyć.
Ale jako że są tu znawcy tematu i nie tylko, to pozwole sobie na trzy szybkie pytania do Was.

1. Czy warto zakładać instalacje do 2.0, 141 KM z przebiegiem 250 tyś.km. (przebieg autentyczny)? Silnik chyba dobrze znosi instalacje, tylko czy taki przebieg nie dyskwalifikuje go do takich przeróbek?
2. Jaka instalacja najbardziej polecacie i mniej wiecej jakie koszta mnie czekają?
3. Czy ktoś może polecic sprawdzony warsztat Bydgoszcz/Gniezno?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Taco » 9 lip 2017, 06:58

Myślę, że te stare konstrukcje silnikowe mimo dystansu więcej wytrzymają, niż jedna nowa. Jeśli planujesz jeździć tym autem, to rozsądna opcja. Ceny instalacji różną się od regionu, od marży warsztatu, od cen podzespołów, ja bym uderzał w zenita i w Bydgoszczy w warsztat Instal Gaz u Jakubka.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez sebekle » 9 lip 2017, 08:58

gaz jak najbardziej tylko przed tym albo równo z tym sprawdzenie i ewentualnie regulacja luzu na zaworach żeby nie mówić potem że gaz zniszczył silnik :D
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Taco » 9 lip 2017, 09:11

Dokładnie tak. Bo często oddawane są auta o średnim stanie technicznym. Niestety tajemnicą poliszynela jest to, że wszelkie bolączki samochodu, nie dające się we znaki na Pb, stają się widoczne po montażu LPG. Jakby nie było, jest to nieco bardziej wymagające paliwo. Najlepiej więc, gdyby auto było igła.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez lukasrap » 9 lip 2017, 15:42

Taco napisał(a):Najlepiej więc, gdyby auto było igła


Cięzko chyba o kilkunastoletnią igłę, nie mówie że ich nie ma, ale generalnie cięzko. Auto ma smigac i tak wlasnie jest. Mam je od ponad 4 lat i odpukać wszystko smiga aż miło. Jestem drugim włascicielem, kupione w holenderskim salonie itp. Co do samego silnika, to na pewno na plus jest to ze przebieg jest oryginalny, a nie jak wiekszość sprowadzonych cofniete ma o 100 czy 200 tyś, a po drugie jakoś lanego paliwa. W Polsce byłem autem kilka razy, a tak to tylko holenderskie i niemieckie paliwo.
Auto zabieram ze sobą na przesiedlenie mienia, wiec chciałbym z 2,3 lata może jeszcze nim posmigać. W planie też jest zakup II generacji, ale jakoś cieżko mi sie z obecną rozstać. Dlatego dwa wyjscia, albo zakladać gaz do obecnej i smigać jeszcze kilka latek, albo II generacja i wtedy gazować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Taco » 9 lip 2017, 17:36

To było idealnie. Wiadomo – ważne, żeby miła dobry stan technicznych, aby nic Cię nie zaskoczyło. Finalna decyzja po Twojej stronie – zostać z tym czy zmieniać :)
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Bigbluee » 13 sie 2017, 18:16

O butli do GH już było.
A co z butlą do GG/GY?

Jakie rozmiary tam wchodzą?
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Gacek89 » 17 sie 2017, 15:10

Witam

Potrzebuje opinii na temat tej instalacji:

Zbiornik: Bormech te-225 55l
Wielozawór: Tomasetto achille ar.02
Gazoszczelna obidowa: Bormech dt- 01.09
Filtr gazu: Certools f-781
Reduktor: Ac s.a r 01
Zawór odcinający : Valtek 01
Przewody: parker itr typ autogas ece67
Wlew: tomasetto achille mód ta 08
Urządzenie wtrysku : ac.sa w03
Czujnik ciśnienia ac s.a pa-02 klasy 2
Elektroniczna jednostka : ac s.a stag – 4 q-box
Gacek89
 

Postprzez Taco » 17 sie 2017, 18:51

Popularny. Podzespoły są ok. Alternatywnie oczywiście możesz mieć zenita, nevo, techa. ale najważniejsze, czy kumaty montażysta.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Xionc » 18 wrz 2017, 07:20

barteksokol napisał(a):Dodatkowo zlanazłem na stronie, że terowniki serii TECH-320 OBD nie obsługują protokołów J1850 PWM i J1850 VPW. Z tego co wiem to mazda korzysta właśnie z protokołu J1850PWM. Czy w tym przypadku ten sterownik faktycznie jest OK ??


Trochę odkopię ten post. Też mnie to zaintrygowało, więc zadzwoniłem do LPG TECH'u gdzie powiedzieli, że ten protokół używały starsze Fordy i Mazdy ok 2000r, teraz komunikacja odbywa się po CAN i można spokojnie do GH montować.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 19 wrz 2017, 19:36

W piatek oddaje fure. Ustalilem z warsztatem Eco tech na Regulskiej
Mazda 6 GH 08 2.0 AT
LPGTECH z serii 300 z obd
Wtryski barracuda
Kme silver fi 8
Miedz 8mm
Zbiornik... jaki wejdzie :)

Ale zaintrygowal mnie montazysta mowiac, ze on zawsze wkretki robi w kolektorze przed klapkami. Teraz spac nie moge bo nie wiem czy sie upierac na montaz w glowicy czy moze mozliwy jest montaz w kolektorze za klapkami? Macie jakises zdjecia jak to powinno wygladac prawidlowo?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez lukasrap » 19 paź 2017, 12:08

To teraz na mnie nadszedł czas. Dlugo szukalem odpowiedniego warsztatu, nie byla dla mnie wazna cena a jakos wykonanej pracy. Polecony przez Taco warsztat w Bydgoszczy Instal Gaz u Jakubka zawolal mi za instalacje z butlą w kole, wlewem przy wlewie i lubryfikacją 2800-3200 zł. Niestety poczytalem rozne opinie i odpuscilem sobie ten warsztat. Zaczałem szukac autoryzawanych serwisow STAGa i okazalo sie ze u mnie w miescie jest taki warszat. Po rozmowie telefonicznej wyszlo 2400-2600 zł. Szwagier u niego zakładał, zona zakładała, ale myslalem ze to taki Pan Mieciu, a okazalo sie ze ma autoryzacje :) Wiec chyba warto. 2 letnia gwarancja z mozliwoscią przedluzenia, a co najbardzie mnie cieszy na miejscu.
Umowiony jestem na pierwszy tydzien listopada, tak wiec dam znac cóż on tam mi włoży :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Fred.X » 19 paź 2017, 21:22

Z.H.U. Tadeusz Jakubek
ul. Siedlecka 51/1, 85-412 Bydgoszcz
tutaj trzeba było uderzyć , mi zakładali do Mazdy , 2400 zł
a po jaką cholerę Ci lubryfikacja potrzebna <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez lukasrap » 19 paź 2017, 22:14

Lubryfikacji nie potrzebuje, wrecz jej nawet nie chcialem, ale dostalem taką wycene na maila i tyle, wiec tak opisalem.
Na 6 listopada jestem juz umowiony w Żninie (autoryzacja STAG), wiekszosc z wyzszej pólki 1650 zł.
Co to bedzie itp. bede wiedzial jak dojade na miejsce. Szukalem w Bydzi, na tego Jakubka rózne opinie są, wiec odpusciłem. A szukając autoryzowanych serwisow STAGa natrafiłem na podobno dobrego w swoim miescie <jupi> Dam znac po zalozeniu, bo chwile potem smigam 2 tyś km, wiec zobaczymy jak sie sprawdzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Bigbluee » 24 paź 2017, 20:41

lukasrap napisał(a):To teraz na mnie nadszedł czas. Dlugo szukalem odpowiedniego warsztatu, nie byla dla mnie wazna cena a jakos wykonanej pracy. Polecony przez Taco warsztat w Bydgoszczy Instal Gaz u Jakubka zawolal mi za instalacje z butlą w kole, wlewem przy wlewie i lubryfikacją 2800-3200 zł. Niestety poczytalem rozne opinie i odpuscilem sobie ten warsztat. Zaczałem szukac autoryzawanych serwisow STAGa i okazalo sie ze u mnie w miescie jest taki warszat. Po rozmowie telefonicznej wyszlo 2400-2600 zł. Szwagier u niego zakładał, zona zakładała, ale myslalem ze to taki Pan Mieciu, a okazalo sie ze ma autoryzacje :) Wiec chyba warto. 2 letnia gwarancja z mozliwoscią przedluzenia, a co najbardzie mnie cieszy na miejscu.
Umowiony jestem na pierwszy tydzien listopada, tak wiec dam znac cóż on tam mi włoży :)

W Twojej okolicy polecanym warsztatem jest:
Auto-Flesz. FHU. Puszakowski J.
Orszta 11, 87-162 Lubicz Górny, Polska
+48 56 678 20 21
http://www.auto-flesz.pl

Ewentualnie:
Auto Gaz Serwis Fabian Wyżykowski
Nakło nad Notecią ul: Mickiewicza 16
tel. 790 891 521 http://www.autogazwyzykowski.za.pl

Jeśli ktokolwiek zaleca lubryfikacje to generalnie powinna się zapalać lampka ostrzegawcza.

Jak jeszcze masz czas i mozliwośc to odmów wizyte gdziekolwiek sie umówiłes i rozeznaj te 2 zakłady ze wskazaniem na ten pierwszy.

W ogóle jeśli chodzi o LPG to czasem warto przejechać pół Polski aby miec zrobione dobrze jeśli mieszka się w nieciekawej "gazowo" okolicy na przukład takiej jak Lubuskie.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Fred.X » 24 paź 2017, 21:00

lukasrap napisał(a): na tego Jakubka rózne opinie są,
hmm ,no u mnie 6 aut zagazował i złego słowa nie powiem ( na Valtekach czerwonych to chyba rekord zrobiłem 89 tys , kalibracja i jeździły dalej w mondeo) więc jak uważasz , a opiniami na forum lpg to się nie sugeruj, dużoludzi już udowodniło, że jest tam klika co napędza sobie klientów i jak coś jest nie zrobione przez nich tojest "drut" , np. Jakubek gazował mi Saab-a 9-5 Aero 260 KM 400 Nm , żadnych dotrysków benzyny , auto pracowało na LPG w pełnym zakresie obrotów , poczytaj sobie jak niektórzy z "kliki" potrafią zagazować Saab-a , że muszą się podpierać Pb ;)

Dopisano 24 paź 2017, 22:02:

aaa i jeszcze jedno ,ile ludzi tyle opinii, ja się przekonałem do jednego warsztatu , a do Auto-Flesz mam bliżej ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez lukasrap » 25 paź 2017, 10:13

Bigbluee napisał(a):Jak jeszcze masz czas i mozliwośc to odmów wizyte gdziekolwiek sie umówiłes i rozeznaj te 2 zakłady ze wskazaniem na ten pierwszy.

Dzięki ale chyba troche za pózno. Z gosciem jestem juz umowiony, telefonicznie wszystko zalatwione, spisal co i jak i mowi ze juz zamawia klamoty wiec troche nie na miejscu odmawianie na tym etapie wizyty.
Do tego Lubicza chcialem jechac, nawet dzwonilem ale zbyli mnie telefonicznie, odeslali na strone ktora tego dnia nie dzialala, do tego 100 km potem jezdzic z kazdą pierdołą to jakos mi sie odechciało, tym bardziej ze jade do PL na kilka dni i nie bede mial czasu (do tego przerejestrowanie auta) wiec wole zostawic auto u siebie w miescie. Co innego jakby nie bylo, ale jest warsztat pod ktorym STAG sie podpisuje, wiec czemu nie. Opinie tez ma niezle (tym bardziej ze sie okazalo ze pol rodziny u niego zakladalo). Zobaczymy.

Bigbluee napisał(a):Jeśli ktokolwiek zaleca lubryfikacje to generalnie powinna się zapalać lampka ostrzegawcza.

Co do lubryfikacji to opinie tez są podzielone ale wlasnie Jakubek z Bydgoszczy pierwszy mi to zaproponował. Z kolei ten ze Żnina kategorycznie odmówił, odciągnął mnie od tego pomyslu itd. Wiec to dobry znak :)

Fred.X napisał(a):aaa i jeszcze jedno ,ile ludzi tyle opinii, ja się przekonałem do jednego warsztatu , a do Auto-Flesz mam bliżej ,

Dikladnie tak, ale w koncu po cos te opinie ludzi są i jakby nie bylo opieramy sie na nich czy to szukając salonu samochodowego, sali weselnej, dobrego urologa hahaha czy gazownika.

Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Bigbluee » 25 paź 2017, 12:02

Koło mnie jest popularny gazownik wraz ze stacja kontroli pojazdów. Co nie co juz wiedzy mam na temat LPG i ostatnio by łem tam na przelądzie okresowym mojego diesla. Osoba obsługująca klientów, obsługuje zarówno zlecenia na LPG jak i na przegląd.
Przede mną był jeden gosc i pytał o LPG to dostał wg mnie takie informacje że włos się jeży. Nie jestem w stanie przystoczyc wszystkich szczegolow. Najpierw zaoferowano mu Lovato bo tania. Taka była argumentacja. Ptem w sumie lepiej jakby BRC wzial obowiązkowo z lubryfikacją i ogólnie to oni wolą zakładąc BRC bo lepsza. Pan potem zaczał jednak dociekać "bo cos słyszał" i dopytywał jak to jest u nich z tymi instalacjami bo inne osoby co tu gazowały miały duże problemy z wystrojeniem instalacji. Podał przykład jednego volvo z małym beznynowym silnikiem który stał u nich przez miesiac zanim sobie poradzili. Pan sprzedawaca oczywiscie zrzucił problemy na "inna charakterystyke kazdego silnika".

Postanowiłem sprawdzić na LPG-forum i są zdjęcia instalacji z tego zakładu poddane pod ocene i opis problemów w kilku watkach. WYtkniete błędy montażu z którymi niesposób się nie zgodzić. DObór komponentów również mocno watpliwy w przypadku innej instalacji niż BRC bo ta, wiadomo ma swoje graty.

Także może i na lpg-forum faworyzuja pewne zakłady a inne oceniają przez pryzmat siebie, to jednak jest tam bardzo dużo przykładów jak instalacja powinna wyglądać, jak powinna zostac zestrojona itp.
Dla mnie osobiście nie ma tu lepszej weryfikacij jak pokazanie instalacji , poddanie pod ocene i potem podanie zakładu i zazwyczaj okazuje się, że jednak opinie polecanych zakładów nie sa wyssane z palca. Z resztą bardzo wielu gazowników biorących czynny udział w życiu lpg-forum wrzuca dobrowolnie swoje instalacje, opisuje co montowali, na jakich parametrach, czym zestrajali itd.

Nie twierdze że to forum to wyrocznia ale wystarczy poświęcić troche czasu i samemu wyciągnąć wnioski z informacji jakie sa tam podawane.
Przykładowo, w Poznaniu mocno polecany jest zakład PITEC w Suchym Lesie. Na przełomie lat jak się okazało, 2 najlepszych gości odeszło i mają swoją gazownie w Gnieźnie. Ludzie to polecali a po czasie wyszło że to są właśnie byli pracownicy PITECa. Nie ma tego na mapie polecanych ale można wyczytac kopiąc forum i tym samym samemu dodac do wyboru ten zakład co jednoczesnie świadczy o tym ze opinie o Pitcu były zasadne a obecna robota jest tak samo dobra jak ta poprzednia co jednoczesnie poddaje w watpliwośc czy ppo ich odejsciu, Pitec nadal ma dobrą załoge. Na to pytanie nich ktoś inny odpowiada. Tych informacji nie da się uzyskać od tak na twarz. trzeba bylo przekowac połowe forum dosłownie. DLatego "mapa polecanych" to jedno a własne wnioski to drugie.

Jeśli sa kontrowersje co do zakładu i tak jak piszecie, wcale ten polecany nie jest taki fajny to WEDŁUG MNIE nie warto testowac na własnym samochodzie pracy zasłyszanych gazwoników i naprawde lepiej wybrac się dużo dalej ale w naprawde pewne miejsce. Raz źle zamontowana instalacja przyspoży ogrom problemów, wydatków a w najgorszym przypadku doprowadzi do remontu silnika.

Ostatnio słyszałem, że jak jest LPG to check musi sie swiecic bo jest inne paliwo podawane. Tacy druciarze gazownicy niestety jeszcze istnieją i wciskaja klientom kit.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Fred.X » 25 paź 2017, 20:09

Bigbluee napisał(a):Ostatnio słyszałem, że jak jest LPG to check musi sie swiecic bo jest inne paliwo podawane. Tacy druciarze gazownicy niestety jeszcze istnieją i wciskaja klientom kit.
I TAKICH TRZEBA OMIJAĆ :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG