Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Akindu » 7 lut 2014, 16:20

Witam,

A czy ktoś korzystał z usług tego warsztatu w Jastrzębiu:
http://www.eko-car.com
Mają dobre opinie, na miejscu hamownia. Kumpela u nich zakładała gaz do Hondy Civic i jest zadowolona.
Ja aktualnie mam od nich wstępną ofertę i jestem po rozmowie, chcę założyć gaz do Mazdy 6 GH z silnikiem 2.0.
Zaproponowali Staga 4+, wtryski hany i reduktor KME Gold, całość za 3100 zł.
Szczere mówiąc boje się trochę gazowania, zwłaszcza takiej pięknej Mazdy jaką teraz jeżdżę ale codzienna podróż do pracy, która wynosi ok. 100 km tam i z powrotem zmusza mnie do tego kroku. Może jednak moje obawy są nieuzasadnione bo ludzie jeżdżą na gazie tysiącek km. i nic się nie dzieje...
Może ktoś miał z nimi do czynienia, proszę o informacje.

Pozdrawiam
Arek
Akindu
 

Postprzez Przemek323c » 7 lut 2014, 16:32

To chyba croma1 z lpgforum, z tego co wiem to dobrze robia. A co do twoich obaw. Jesli dobrze zrobia to bedziesz zadowolony :)
Przemek323c
 

Postprzez DeviS » 8 lut 2014, 11:44

Witam.
Zdecydowałem się na założenie gazu do mojej Mazdy.
Byłem w Autoryzowanym Serwisie STAG i zaproponowali mi taki zestaw:

STAG 300 Premium
Wtryski: Pan polecał AC mówiąc że dają radę i nie miał jak do tej pory żadnych zwrotów.
Ja chciałem HANA i powiedział że jest to również bardzo dobry wybór jak ma się kase.
Założyć AC czy HANA i mieć spokój ?
Reduktor: ZAVOLI (mówił że AC na własną odpowiedzialność)

Co sądzicie o takim zestawie ??

Jestem umówiony na piątek 14.02 więc jeszcze mam trochę czasu na zastanowienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez siemek55 » 8 lut 2014, 12:00

Raczej Zavoli z H2000. Mam taki zestaw już od 60kkm i mam spokój. Gdzieś czytałem że reduktor AC został niedopracowany (odszedł w międzyczasie jego konstruktor) i nie trzyma parametrów. Co do wtryskiwaczy to raczej H2000 i masz pewność że będzie działać. Jeżeli się mylę niech poprawi mnie "Przemek" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Przemek323c » 8 lut 2014, 13:17

Zavoli i hana to dobry setup. Ja jednak wzialbym cos na techu.
Przemek323c
 

Postprzez siemek55 » 8 lut 2014, 15:02

lepiej "trafia" z czasami wtrysków ??. Gdzieś na forum naszym i LPG czytałem ten wątek. Ciekaw jestem gdzie leży prawda ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez DeviS » 8 lut 2014, 15:30

Ok, w takim razie tryski HANA. No i raczej zostanę już przy STAGu.
A jeszcze jedno pytanie odnośnie luzów zaworowych.
Obecnie auto ma 107kkm. Kiedy mniej wiecej powinienem zajrzeć to tych zaworów pierwszy raz i przy gazie co ile je kontrolować ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Przemek323c » 8 lut 2014, 15:56

siemek55 napisał(a):lepiej "trafia" z czasami wtrysków ??. Gdzieś na forum naszym i LPG czytałem ten wątek. Ciekaw jestem gdzie leży prawda ??
Inna filozofia strojenia. Obd to tak naprawde dodatek nie koniecznosc.
Przemek323c
 

Postprzez Przemek323c » 8 lut 2014, 15:57

DeviS napisał(a):Ok, w takim razie tryski HANA. No i raczej zostanę już przy STAGu.
A jeszcze jedno pytanie odnośnie luzów zaworowych.
Obecnie auto ma 107kkm. Kiedy mniej wiecej powinienem zajrzeć to tych zaworów pierwszy raz i przy gazie co ile je kontrolować ??
Przed montazem sprawdz. Potem co okolo 30k kontrola
Przemek323c
 

Postprzez kris_zabrze » 9 lut 2014, 13:14

No i gaz w końcu zamontowany :) zdecydowalem sie na taki zestaw:
– Sterownik STAG 4
– Wtryski Hana
– Reduktor Zavoli

Koszt: 2500 zl

Instalator zasugerowal aby wymienic tez swiece i przewody zaplonowe, bo znalazl tam jakies przebicie, wiec na taile z NGK poszly kolejne 3 stowki.
Czy przy montazu instalacji gazowej rzeczywiscie zaplon odgrywa tak wazna role ze gazownik zanim zabral sie do pracy to zapytal najpierw wlasnie o swiece i przewody?
Zobaczymy jak sie to wszystko bedzie sprawowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez Przemek323c » 9 lut 2014, 13:20

Jesli byla niesprawnosc zaplonu to przez nia mogly byc problemy z gazownia.
Przemek323c
 

Postprzez aruś » 12 lut 2014, 19:23

<jupi> ja tam decyduje się na brc 24.11plus lubrifikator mysle że to dobry wybór koszt nie cale 3000 zobaczymy może ktoś już jeżdzi na takiej instalacji prosze o podpowiedź :) :) :)
aruś
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 12 lut 2014, 20:50

Lublifikator? po co ci ten szajs? Będziesz później zdejmowal kolektory i czyscił je z tego syfu? Daj sobie spokój z tym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez DeviS » 14 lut 2014, 15:46

Mam pytanie odnośnie montażu LPG w Maździe ;)
Chodzi mi dokładnie o to że nie którzy gazownicy wiercą w kolektorze pod wtryski a inni zdejmują kolektor i wiercą w głowicy.
Jak to z tym jest dokładnie ? Co jest zaletą a co wadą takiego montażu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Przemek323c » 14 lut 2014, 15:50

Bylo to juz poruszane. Teoretycznie nawierty pownny byc w glowicy, w praktyce da sie zrobic tak ze nawierty sa w kolektorze i jest ok. Tak czy tak kolektor trzeba zdejmowac/odsuwac. Kto tego nie robi ten partacz.
Przemek323c
 

Postprzez DeviS » 15 lut 2014, 19:50

Dzięki za odpowiedź.
Przemek323c napisał(a):Bylo to juz poruszane.

A mógłbyś mi wysłać jakiś link gdzie dokładniej było to juz poruszane ? Bo szukam i nie widze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez 19Maaarcin89 » 15 lut 2014, 20:08

Kolektor musisz ściągnąć tak czy inaczej.

Niektórzy wkrętki robią w głowicy a niektórzy w kolektorze i oby dwie metody sprawdzają się dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez koza19866 » 17 lut 2014, 11:04

Witam po przestudiowaniu <nauka> całego wątku o lpg wybrałem taka instalacje:
Stag Premium
wtryskiwacze Hana pojedynczo
KME Silver
w piątek jestem umówiony na montaż cena 2600zl

Namawial mnie na STAG Qbox (5-cio letnia gwarancja na elektronike)

co sadzicie o tym zestawie? <czytaj>
koza19866
 

Postprzez Przemek323c » 17 lut 2014, 11:19

Qbox jest nowszy, a premium tak naprawde zbedne o ile ma sie pojecie o strojeniu.
Przemek323c
 

Postprzez rafik256 » 17 lut 2014, 21:09

koza19866 napisał(a):Witam po przestudiowaniu <nauka> całego wątku o lpg wybrałem taka instalacje:
Stag Premium
wtryskiwacze Hana pojedynczo
KME Silver
w piątek jestem umówiony na montaż cena 2600zl

Namawial mnie na STAG Qbox (5-cio letnia gwarancja na elektronike)

co sadzicie o tym zestawie? <czytaj>

ja do LF17 w piątek zakładam identyczny zestaw tylko właśnie z Qbox-em. W Mławie wycenił mi to na 2800. A T gdzie zakładasz?? Gdzie będą nawierty?? Głowica czy kolektor?? Przy ujściu kolektora też masz klapki?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG