Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez damianl24 » 12 wrz 2013, 19:40

to najwyzej bede musial z nim toczyc ta batalie :p bo jutro ide po odbiór auta z instalacja lovato graty nie były drogie bo cały koszt to 2500 zl ... mam nadzieje ze bedzie wszystko dobrze mówil ze juz takie montowal do mazd i ludzie nie narzekaja
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2013, 18:27
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Auto: mazda 6 2,0 141 KM 2003 rok

Postprzez scorpyon » 14 wrz 2013, 12:54

Witam serdecznie.

Przegladam forum od dluzszego czasu aby dowiedziec sie jak najwiecej o gazie.
Chcialbym zalozyc instalacje w modelu GH 2008 2.0 Pb 147 KM sedan z Bose.

Jako ze mieszkam na Mazurach i na poludniu jestem raz na 4 lata, nie mam mozliwosci pojechac do polecanego przez wszystkich Bananmina i jestem zmuszony oddac auto do firmy w Olsztynie.

Jednak chcialbym sie najpierw wiecej dowiedziec aby firma ta nie zrobila mnie na szaro.

Pytania:
1. Jak wspolpracuje moj silnik z instalacja, czy pojawiaja sie czesto problemy?
2. Jak wyglada wstepna eksploatacja, czy zanim auto przestawi sie na gaz bede musial jezdzic do tej firmy dostrajac instalacje, czy spalanie na poczatku jest wieksze?
3. Jaka instalacje (czyli spis podzespolow) byscie polecili do t ego silnika? Prosze o opis dla laika, to moja pierwsza instalacja, zawsze byl diesel.
4. Jak sie ma subwoofer Bose do butli? Czy musze go wyjac i umiescic gdzie indziej, jesli tak to gdzie najlepiej?
5. Jaka maksymalnie butla wejdzie w miejsce kola zapasowego po wyjeciu subwoofera (zaznaczam ze sedan jesli to jakas roznica)?
6. Czy jest wogole jakis wskaznik ile jeszcze gazu zostalo? Czy moze musze liczyc kilometry?
7. Lubryfikacja – tak czy nie. Na forum ma tylu zwolennikow co przeciwnikow. Czy gaz nie bedzie za suchy dla silnika?
8. Czy gaz oznacza tylko gaz plus Pb na rozruch czy do silnika dostarczana jest mieszanka gazu z pb?

Jesli do odpowiedzi potrzebne sa jeszcze jakies informacje o aucie to sluze pomoca.

Dziekuje i pozdrawiam serdecznie

P.S. Przepraszam za brak polskich liter, pisze z tabletu i jest to utrudnione.
Pozdrawiam
Scorpyon
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2013, 23:14
Posty: 6
Skąd: Kętrzyn
Auto: GH 2008 2.0 Pb 147KM Exclusive Bose

Postprzez Przemek323c » 14 wrz 2013, 18:51

Na praktycznie wszystkie pytania odpowiedzi zostaly juz udzielone wczesniej.
Przemek323c
 

Postprzez mortens » 17 wrz 2013, 16:20

Witam
Jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 2003r.
Z tego co wyczytałem najlepszym wyjściem jest zainstalowanie do niej gaz : STAG 4 plus, Reduktor ACR01 oraz Wtryski Hana. Czy aby w dobrą opcje celuje??
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez Przemek323c » 17 wrz 2013, 18:10

Zebys nie wszedl na mine to zamiast acr01 kme silver/tur/zavoli zeta.
Przemek323c
 

Postprzez mortens » 18 wrz 2013, 14:46

W poniedziałek będe miał pontowany gaz :
Stag 300 premium, wtryski Hana, oraz AC R01 Reduktor cena za wszystko 2600 ( wlew do butli bedzie tam gdzie jest wlew benzyny więc przejciówka w cene wliczona bedzie). Co sądzicie o tym ??
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez Roman8 » 18 wrz 2013, 15:40

Dobrze i tanio :)

A ja mam pytanie.
Macie nawierty w kolektorze czy w głowicy?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez Przemek323c » 18 wrz 2013, 16:24

Powinny byc w glowicy ale mozna zrobic i w kolektorze zeby dzialalo.
Przemek323c
 

Postprzez mortens » 18 wrz 2013, 17:27

To dobrze, że nie przepłacam :) Kwestia teraz czy wszystko dobrze bedzie zrobione :) w Poniedziałek na 8:00 daje do odbioru we Wtorek będzie. ps. Nazwy sterownika, reduktora i wtryskiwaczy bedzie mozna zobaczyć gdzieś wytłoczone lub cos w tym stylu ;)?
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez Przemek323c » 18 wrz 2013, 18:07

Na spisie homologacji, lub po wygladzie i naklejkach mozna poznac.
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 20 wrz 2013, 09:57

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowaników LPG w M6.
Chodzi mi konkretnie o klapy w kolektorze. Przy działających klapach na LPG podczas dynamicznego przyspieszania w okolicach 3,5k RPM występowało niewielkie szarpnięcie na każdym z biegów. Nie dało się tego obejść strojeniem (dodam że długim). Szrpnięcie minęło dopiero jak mój gazownik odłączył podciśnienie odpowidzialne za sterowanie klapami. Po tym stroił jeszcze raz (w tym AFR). Problem minął.

Czy jest jakieś przeciwskazanie w jeżdżeniu bez podłączonych klap? Nie wystąpił od 3k km żaden błąd, czy check.

Mój zestaw to:

NEVO Pro OBD
KME Tur
Martix HS
Zaroty Tomasetto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 10:06

A gdzie masz wkretki bo to wlasnie glownie przez nie sa problemy ?
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 20 wrz 2013, 10:17

Wkrętki są w kolektorze, przy samym wejściu do głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 10:30

I tam wlasnie z tego co pamietam wychylaja sie klapki wiec moze cos sie blokuje przy otwieraniu klapki przez co szarpie.
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 20 wrz 2013, 10:45

Bardziej chodzi mi o klapki VIS wewnątrz kolektora regulujące długość kanałów dolotowych. Im wkrętki nie przeszkadzają ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 10:54

Malo precyzyjne stwierdzenie bo w tym silniku polozenie wkretek to sprawa kluczowa. Czy na pewno sa za klapkami ? Co mowia korekty obd w momencie szarpniecia ? Bez logow moze byc ciezko podpowiedziec.
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 20 wrz 2013, 11:11

Szczerze, to jestem zielony w tematach LPG, dlatego zdałem się całkowicie na gazownika. Nie mam logów i nie wiem co mówią korekty OBD. To gdzie w takim razie powinny znaleźć się wkrętki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 11:17

Najlepiej w glowicy. Niekoniecznie jednak w nich musi byc problem chociaz bardzo czesto tak jest. Wiecej z fusow raczej nikt nie wyczaruje.
Przemek323c
 

Postprzez Marine_4000 » 20 wrz 2013, 11:59

Jedyne co mogę teraz napisać, to że na benzynie chodził idealnie z podłączonymi klapami przy kolektorze (wkrętki były na swoich miejscach). Bardzij chodzi o kwestie czy szkodzi jeżdżenie bez podłączonych klapek.
W kwestii strojenia odezwę się jak będę na przeglądzie po 10k km :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 12:23

Jesli nie wali checka i nic sie nie dzieje to raczej tak zostanie.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy LPG