Mazda6 – Jaką instalację założyć?
Doczytałem trochę temat, niestety ogólnikowo bo słaby dostęp do netu w tej chwili i widzę że sporo ludzi jeździ na qbox. Sądzę że lepiej założyć to na czym się zna gazownik. O moim narazie nic złego nie znalazłem.
3200 za STAGA? Jeszcze do motoru 2.0. To bardzo dużo. Za tą cenę możesz spokojnie mieć BRC Sequent 24, albo też STAGA tylko montowanego w innym warsztacie. Ja swoją CX-7 gazowałem w Energy Gaz (tylko że oni są w Warszawie i tam za instalację P&D zapłaciłem 4,5, do motorów 4 cylindrowych koszt instalacji nie powinien przekroczyć 3 tyś. i to już i tak jest sporo...
- Od: 15 lip 2014, 18:28
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 2.3, 2006 PB+LPG
Dostałem więcej info. Co sądzicie? red AC 170 HP wtryskiwacze HANA TYP A zielone .stag 4 q-box i filter poliestrowy CZAJA do tego elektrozawór VAL-TEK a zawory TOMASETTO ACHILLE
Powiem tak, jak już kiedyś pisałem w tym czy innym wątku, pół roku temu zamontowałem instalację jak niżej, zanim to się stało długo czytałem, analizowałem, dopytywałem, aż się wyklarował taki konfig.
Qbox / reduktor Zavoli / wtryski Barracudy / Wielozawór TOMASETTO / Węże PARKER.
Zestaw jest bardzo dobry i niezawodny pod warunkiem prawidłowej instalacji i zestrojenia (jak każdy!), mnie kosztował niecałe 3000zł. Montaż dokonany 60km od domu w Lubiczu Górnym, Panowie wszystko pięknie złożyli i objaśnili, co zresztą potwierdził znany wszystkim Bananmin, był jednak powód dla którego dzięki uprzejmości Bananmina, który przyjął mnie na tydzień po naszej rozmowie a przy okazji podróży urlopowej na południu PL – to zawyżone spalanie (różnica nawet 25-35% do PB). Po wcześniejszej rozmowie telefonicznej i późniejszej jeździe na miejscu z podpiętym komputerem, okazało się że częściowym powodem tego stanu jest reduktor Zavoli, który – nie chcę źle tego ująć, więc powiem uproszczenie jak zrozumiałem – przy wyższej temperaturze pracy pobiera nieco większą dawkę paliwa ( ), choć tutaj wpływ reduktora na zużycie może być ok 2-4%, większym problemem na który od razu wpadł Bananmin, było nieprecyzyjne zestrojenie instalacji – parametry krótko i długo terminowej korekty czasu wtrysku paliwa "nie nakładały się na siebie", przez co komputer inaczej w sposób zawyżony interpretował zapotrzebowanie na LPG. Po kilkudziesięciu KM jazdy kalibracyjnej i w tym czasie ciekawych i konstruktywnych rozmowach z przemiłym specjalistą w swoim fachu ( ), owe wskazania powróciły do oczekiwanych a spalanie osiągnęło poziom większy od PB o 15-20% max!! W tym miejscu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Bananmin za tą robotę. Na tym setupie przejechałem już ok 2,5kkm i jest pięknie.
Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości czy jechać do Młynów pod Buskiem-Z. – radzę je szybko skorygować. Zarówno ja, jak i wielu z Was nie zawsze ma możliwość przejechania kilkuset KM (ostatecznie zawsze możecie zadzwonić do Buska i omówić wątpliwości), dlatego jeśli macie gazownika w pobliżu, co do którego jesteście raczej pewni w kwestii montażu, to proponuję zwrócić uwagę na kalibrację ustawień pod kątem tych dwóch parametrów. Chłopaki z Lubicza kalibrowali auto tylko po ok 6-7km jeździe i prawdopodobnie ten pośpiech zaważył na efekcie końcowym. Nie mniej sama instalacja jest perfekcyjna
Mam nadzieję, że rozwiałem niektórym pewne wątpliwości.
Pozdrawiam
Qbox / reduktor Zavoli / wtryski Barracudy / Wielozawór TOMASETTO / Węże PARKER.
Zestaw jest bardzo dobry i niezawodny pod warunkiem prawidłowej instalacji i zestrojenia (jak każdy!), mnie kosztował niecałe 3000zł. Montaż dokonany 60km od domu w Lubiczu Górnym, Panowie wszystko pięknie złożyli i objaśnili, co zresztą potwierdził znany wszystkim Bananmin, był jednak powód dla którego dzięki uprzejmości Bananmina, który przyjął mnie na tydzień po naszej rozmowie a przy okazji podróży urlopowej na południu PL – to zawyżone spalanie (różnica nawet 25-35% do PB). Po wcześniejszej rozmowie telefonicznej i późniejszej jeździe na miejscu z podpiętym komputerem, okazało się że częściowym powodem tego stanu jest reduktor Zavoli, który – nie chcę źle tego ująć, więc powiem uproszczenie jak zrozumiałem – przy wyższej temperaturze pracy pobiera nieco większą dawkę paliwa ( ), choć tutaj wpływ reduktora na zużycie może być ok 2-4%, większym problemem na który od razu wpadł Bananmin, było nieprecyzyjne zestrojenie instalacji – parametry krótko i długo terminowej korekty czasu wtrysku paliwa "nie nakładały się na siebie", przez co komputer inaczej w sposób zawyżony interpretował zapotrzebowanie na LPG. Po kilkudziesięciu KM jazdy kalibracyjnej i w tym czasie ciekawych i konstruktywnych rozmowach z przemiłym specjalistą w swoim fachu ( ), owe wskazania powróciły do oczekiwanych a spalanie osiągnęło poziom większy od PB o 15-20% max!! W tym miejscu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Bananmin za tą robotę. Na tym setupie przejechałem już ok 2,5kkm i jest pięknie.
Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości czy jechać do Młynów pod Buskiem-Z. – radzę je szybko skorygować. Zarówno ja, jak i wielu z Was nie zawsze ma możliwość przejechania kilkuset KM (ostatecznie zawsze możecie zadzwonić do Buska i omówić wątpliwości), dlatego jeśli macie gazownika w pobliżu, co do którego jesteście raczej pewni w kwestii montażu, to proponuję zwrócić uwagę na kalibrację ustawień pod kątem tych dwóch parametrów. Chłopaki z Lubicza kalibrowali auto tylko po ok 6-7km jeździe i prawdopodobnie ten pośpiech zaważył na efekcie końcowym. Nie mniej sama instalacja jest perfekcyjna
Mam nadzieję, że rozwiałem niektórym pewne wątpliwości.
Pozdrawiam
Ok autko zrobione, szkoda tylko że musieli je tak na raty robić...
Już mówię jak – cytuje siebie teraz bo nie chce mi się pisać drugi raz:
"Ale jest drugi problem a mianowicie gdy jadę powiedzmy 30 km/h i wbije trojkę i od razu depnę gaz do dechy to strasznie mocno szarpie , gdy jadę powiedzmy 40 i wbije czwórkę i znów do dechy dzieje się to samo czy zimny czy ciepły jak by miał zaraz silnik wyskoczyć" – Gazownik wsiadł ze mną do auta podpiął Laptopa i podczas jazdy tak fajnie wyregulował że problem zniknął A w między czasie zauważył
spadek ciśnienia gazu przy wyższych obrotach co było powodem drugiego problemu a mianowicie przełączania się na benzynę powyżej 4,5 tyś obr/min.
Bardzo szybko gazownik zdiagnozował źródło problemu – przewód który szedł z butli pod maskę był za mocno zagięty już przy samej butli. Wymienili mi cały ten przewód(na przewód o większej średnicy) od butli po silnik i dali mocniejszy reduktor (szkoda tylko że w późniejszym terminie jak by nie można było tego od razu zrobić, mieli jeszcze 1,5 h do zamknięcia zakładu i 0 klientów) nie wiem co mieli na myśli "mocniejszy" ale najważniejsze że wszystko działa problemy znikły autko śmiga ma moc pracuje równo
Już mówię jak – cytuje siebie teraz bo nie chce mi się pisać drugi raz:
"Ale jest drugi problem a mianowicie gdy jadę powiedzmy 30 km/h i wbije trojkę i od razu depnę gaz do dechy to strasznie mocno szarpie , gdy jadę powiedzmy 40 i wbije czwórkę i znów do dechy dzieje się to samo czy zimny czy ciepły jak by miał zaraz silnik wyskoczyć" – Gazownik wsiadł ze mną do auta podpiął Laptopa i podczas jazdy tak fajnie wyregulował że problem zniknął A w między czasie zauważył
spadek ciśnienia gazu przy wyższych obrotach co było powodem drugiego problemu a mianowicie przełączania się na benzynę powyżej 4,5 tyś obr/min.
Bardzo szybko gazownik zdiagnozował źródło problemu – przewód który szedł z butli pod maskę był za mocno zagięty już przy samej butli. Wymienili mi cały ten przewód(na przewód o większej średnicy) od butli po silnik i dali mocniejszy reduktor (szkoda tylko że w późniejszym terminie jak by nie można było tego od razu zrobić, mieli jeszcze 1,5 h do zamknięcia zakładu i 0 klientów) nie wiem co mieli na myśli "mocniejszy" ale najważniejsze że wszystko działa problemy znikły autko śmiga ma moc pracuje równo
Witam!
Chciałbym zagazować mazdę 6 2.0 147km 2005 (polift).
Znalazłem kilka pozytywnych opinii o warsztacie alltop, przy Matki Teresy (była Budowlana) w Warszawie.
Proponują taki zestaw: wtryski AC W01 BFC, reduktor AC R01 i sterownik dwie opcje: STAG-4 plus, lub STAG-300 premium. Na te graty 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów (można inne podzespoły, ale wtedy gwarancja 1 rok).
Co sądzicie o takim zestawie? Może ktoś ma doświadczenia z tymi gazownikami i mógłby się podzielić?
No i który sterownik polecilibyście? Gość poleca oczywiście premium. Ostrzegał też, że przy STAG-4 może na początku wyskakiwać check engine, ale to rozumiem kwestia początkowej regulacji
Z góry dziękuję z opinie!
pozdrawiam
Chciałbym zagazować mazdę 6 2.0 147km 2005 (polift).
Znalazłem kilka pozytywnych opinii o warsztacie alltop, przy Matki Teresy (była Budowlana) w Warszawie.
Proponują taki zestaw: wtryski AC W01 BFC, reduktor AC R01 i sterownik dwie opcje: STAG-4 plus, lub STAG-300 premium. Na te graty 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów (można inne podzespoły, ale wtedy gwarancja 1 rok).
Co sądzicie o takim zestawie? Może ktoś ma doświadczenia z tymi gazownikami i mógłby się podzielić?
No i który sterownik polecilibyście? Gość poleca oczywiście premium. Ostrzegał też, że przy STAG-4 może na początku wyskakiwać check engine, ale to rozumiem kwestia początkowej regulacji
Z góry dziękuję z opinie!
pozdrawiam
- Od: 19 sie 2014, 22:50
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech
Ja u siebie miesiąc temu montowałem gaz w migaz-s,. Sterownik mam Stag 300 isa2, reduktor Kme silwer, wtryski Hana 2000 zielone. Nie odczuwam spadku mocy i nie zapala się chceck. Do naszych Mazd praktycznie każdy zakłada taki zestaw i jest zadowolony. Tam gdzie zakładałem też montowali takie podzespoły i nie było problemu, a montowali w sporo M6. A jaką Ci cenę podali
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
lambe napisał(a):No i który sterownik polecilibyście? Gość poleca oczywiście premium. Ostrzegał też, że przy STAG-4 może na początku wyskakiwać check engine, ale to rozumiem kwestia początkowej regulacji
Jak stroiciel z niego kiepski, ze na 4 nie ogarnie to i obd w premium mu nie pomoze, poza tym jest zbedne w tym aucie.
lambe napisał(a):wtryski AC W01 BFC,
Tu celowalbym w barracude.
-
Przemek323c
lambe napisał(a):danmazda A ile Tobie krzyknęli?
3100 zł 100 zł opuścił
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Jesli myslisz ze wlaczasz obd i zapominasz bo robi za ciebie to grubo sie mylisz. Niewlasciwie uzyte robi wiecej szkody niz pozytku tak jak isa2.
-
Przemek323c
Może odbiegnę od tematu, ale skąd u Was takie ceny? U nas za Staga do 4-cyl zakładają za 2100zł max, my natomiast nie bawimy się w Staga, który jest najtańszy na rynku. Za 2500zł zrobilibyśmy to na barracudach, zavoli s i elektronice agisa, z tankowaniem w klapce itp. Gwarancja 2lata bez żadnego limitu.
Aha, jeśli gość powiedział, że na inne podzespoły jest rok gwarancji, to robił Cię w balona. Każdy osprzęt LPG obecny na rynku objęty jest conajmniej 2letnią gwarancją.
Aha, jeśli gość powiedział, że na inne podzespoły jest rok gwarancji, to robił Cię w balona. Każdy osprzęt LPG obecny na rynku objęty jest conajmniej 2letnią gwarancją.
-
makmarc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości