Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Shaarky » 27 sie 2014, 10:04

Doczytałem trochę temat, niestety ogólnikowo bo słaby dostęp do netu w tej chwili i widzę że sporo ludzi jeździ na qbox. Sądzę że lepiej założyć to na czym się zna gazownik. O moim narazie nic złego nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Shaarky » 1 wrz 2014, 09:03

Finalnie proponowany zestaw to: zestaw red.AC wtryskiwacze HANA komputer STAG4 Q-BOX. Całość za 3200 to dosyć sporo chyba. O co jeszcze dopytać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez papapower7 » 1 wrz 2014, 11:00

3200 za STAGA? Jeszcze do motoru 2.0. To bardzo dużo. Za tą cenę możesz spokojnie mieć BRC Sequent 24, albo też STAGA tylko montowanego w innym warsztacie. Ja swoją CX-7 gazowałem w Energy Gaz (tylko że oni są w Warszawie i tam za instalację P&D zapłaciłem 4,5, do motorów 4 cylindrowych koszt instalacji nie powinien przekroczyć 3 tyś. i to już i tak jest sporo...
Początkujący
 
Od: 15 lip 2014, 18:28
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.3, 2006 PB+LPG

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2014, 11:28

To nie sa jeszcze wielkie kwoty, jesli jakosc montazu i strojenia jest wysoka.
Przemek323c
 

Postprzez Shaarky » 1 wrz 2014, 11:29

Strojenie na hamowni. Żadnych negatywnych opinii puki co nie znalazłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Shaarky » 2 wrz 2014, 08:46

Dostałem więcej info. Co sądzicie? red AC 170 HP wtryskiwacze HANA TYP A zielone .stag 4 q-box i filter poliestrowy CZAJA do tego elektrozawór VAL-TEK a zawory TOMASETTO ACHILLE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Przemek323c » 2 wrz 2014, 08:51

Kiedy pojmiesz ze graty to nie wsystko ?
Przemek323c
 

Postprzez Shaarky » 2 wrz 2014, 08:54

Rozumie to ale pytam o sam zestaw gratów. Decyzję o gazowniku pozostawiam sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Przemek323c » 2 wrz 2014, 09:07

Jesli zamontuja i zestroja z glowa to bedzie zyc.
Przemek323c
 

Postprzez krystian_w » 2 wrz 2014, 12:31

Powiem tak, jak już kiedyś pisałem w tym czy innym wątku, pół roku temu zamontowałem instalację jak niżej, zanim to się stało długo czytałem, analizowałem, dopytywałem, aż się wyklarował taki konfig.
Qbox / reduktor Zavoli / wtryski Barracudy / Wielozawór TOMASETTO / Węże PARKER.

Zestaw jest bardzo dobry i niezawodny pod warunkiem prawidłowej instalacji i zestrojenia (jak każdy!), mnie kosztował niecałe 3000zł. Montaż dokonany 60km od domu w Lubiczu Górnym, Panowie wszystko pięknie złożyli i objaśnili, co zresztą potwierdził znany wszystkim Bananmin, był jednak powód dla którego dzięki uprzejmości Bananmina, który przyjął mnie na tydzień po naszej rozmowie a przy okazji podróży urlopowej na południu PL – to zawyżone spalanie (różnica nawet 25-35% do PB). Po wcześniejszej rozmowie telefonicznej i późniejszej jeździe na miejscu z podpiętym komputerem, okazało się że częściowym powodem tego stanu jest reduktor Zavoli, który – nie chcę źle tego ująć, więc powiem uproszczenie jak zrozumiałem – przy wyższej temperaturze pracy pobiera nieco większą dawkę paliwa ( <co?> ), choć tutaj wpływ reduktora na zużycie może być ok 2-4%, większym problemem na który od razu wpadł Bananmin, było nieprecyzyjne zestrojenie instalacji – parametry krótko i długo terminowej korekty czasu wtrysku paliwa "nie nakładały się na siebie", przez co komputer inaczej w sposób zawyżony interpretował zapotrzebowanie na LPG. Po kilkudziesięciu KM jazdy kalibracyjnej i w tym czasie ciekawych i konstruktywnych rozmowach z przemiłym specjalistą w swoim fachu ( <spoko> ), owe wskazania powróciły do oczekiwanych a spalanie osiągnęło poziom większy od PB o 15-20% max!! W tym miejscu jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Bananmin za tą robotę. Na tym setupie przejechałem już ok 2,5kkm i jest pięknie. :)

Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości czy jechać do Młynów pod Buskiem-Z. – radzę je szybko skorygować. Zarówno ja, jak i wielu z Was nie zawsze ma możliwość przejechania kilkuset KM (ostatecznie zawsze możecie zadzwonić do Buska i omówić wątpliwości), dlatego jeśli macie gazownika w pobliżu, co do którego jesteście raczej pewni w kwestii montażu, to proponuję zwrócić uwagę na kalibrację ustawień pod kątem tych dwóch parametrów. Chłopaki z Lubicza kalibrowali auto tylko po ok 6-7km jeździe i prawdopodobnie ten pośpiech zaważył na efekcie końcowym. Nie mniej sama instalacja jest perfekcyjna :)

Mam nadzieję, że rozwiałem niektórym pewne wątpliwości.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez MAYKI » 2 wrz 2014, 22:15

Ok autko zrobione, szkoda tylko że musieli je tak na raty robić...
Już mówię jak – cytuje siebie teraz bo nie chce mi się pisać drugi raz:

"Ale jest drugi problem a mianowicie gdy jadę powiedzmy 30 km/h i wbije trojkę i od razu depnę gaz do dechy to strasznie mocno szarpie , gdy jadę powiedzmy 40 i wbije czwórkę i znów do dechy dzieje się to samo czy zimny czy ciepły jak by miał zaraz silnik wyskoczyć" – Gazownik wsiadł ze mną do auta podpiął Laptopa i podczas jazdy tak fajnie wyregulował że problem zniknął :D A w między czasie zauważył
spadek ciśnienia gazu przy wyższych obrotach co było powodem drugiego problemu a mianowicie przełączania się na benzynę powyżej 4,5 tyś obr/min.
Bardzo szybko gazownik zdiagnozował źródło problemu – przewód który szedł z butli pod maskę był za mocno zagięty już przy samej butli. Wymienili mi cały ten przewód(na przewód o większej średnicy) od butli po silnik i dali mocniejszy reduktor (szkoda tylko że w późniejszym terminie jak by nie można było tego od razu zrobić, mieli jeszcze 1,5 h do zamknięcia zakładu i 0 klientów) nie wiem co mieli na myśli "mocniejszy" ale najważniejsze że wszystko działa problemy znikły autko śmiga ma moc pracuje równo <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez lambe » 9 wrz 2014, 23:48

Witam!

Chciałbym zagazować mazdę 6 2.0 147km 2005 (polift).
Znalazłem kilka pozytywnych opinii o warsztacie alltop, przy Matki Teresy (była Budowlana) w Warszawie.

Proponują taki zestaw: wtryski AC W01 BFC, reduktor AC R01 i sterownik dwie opcje: STAG-4 plus, lub STAG-300 premium. Na te graty 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów (można inne podzespoły, ale wtedy gwarancja 1 rok).

Co sądzicie o takim zestawie? Może ktoś ma doświadczenia z tymi gazownikami i mógłby się podzielić?

No i który sterownik polecilibyście? Gość poleca oczywiście premium. Ostrzegał też, że przy STAG-4 może na początku wyskakiwać check engine, ale to rozumiem kwestia początkowej regulacji <co?>

Z góry dziękuję z opinie!

pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 19 sie 2014, 22:50
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech

Postprzez Danmazda » 10 wrz 2014, 00:55

Ja u siebie miesiąc temu montowałem gaz w migaz-s,. Sterownik mam Stag 300 isa2, reduktor Kme silwer, wtryski Hana 2000 zielone. Nie odczuwam spadku mocy i nie zapala się chceck. Do naszych Mazd praktycznie każdy zakłada taki zestaw i jest zadowolony. Tam gdzie zakładałem też montowali takie podzespoły i nie było problemu, a montowali w sporo M6. A jaką Ci cenę podali <co?>
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2014, 10:16

lambe napisał(a):No i który sterownik polecilibyście? Gość poleca oczywiście premium. Ostrzegał też, że przy STAG-4 może na początku wyskakiwać check engine, ale to rozumiem kwestia początkowej regulacji


Jak stroiciel z niego kiepski, ze na 4 nie ogarnie to i obd w premium mu nie pomoze, poza tym jest zbedne w tym aucie.

lambe napisał(a):wtryski AC W01 BFC,


Tu celowalbym w barracude.
Przemek323c
 

Postprzez lambe » 10 wrz 2014, 16:13

Cenę za staga-300 podali 3100 pln za staga-4 – 2600 pln.

@danmazda A ile Tobie krzyknęli?

@Przemek323c dlaczego Premium zbędne? W sumie auto-adaptacja brzmi zachęcająco :)
Początkujący
 
Od: 19 sie 2014, 22:50
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech

Postprzez Danmazda » 10 wrz 2014, 16:38

lambe napisał(a):danmazda A ile Tobie krzyknęli?

3100 zł 100 zł opuścił :D
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2014, 18:42

Jesli myslisz ze wlaczasz obd i zapominasz bo robi za ciebie to grubo sie mylisz. Niewlasciwie uzyte robi wiecej szkody niz pozytku tak jak isa2.
Przemek323c
 

Postprzez lambe » 10 wrz 2014, 23:29

Tak nie myślę. Ale czy mógłbyś to rozwinąć? Co to znaczy niewłaściwe użyte? Dlaczego obd w M6 nic nie pomaga?
Początkujący
 
Od: 19 sie 2014, 22:50
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech

Postprzez makmarc » 14 wrz 2014, 00:27

Może odbiegnę od tematu, ale skąd u Was takie ceny? U nas za Staga do 4-cyl zakładają za 2100zł max, my natomiast nie bawimy się w Staga, który jest najtańszy na rynku. Za 2500zł zrobilibyśmy to na barracudach, zavoli s i elektronice agisa, z tankowaniem w klapce itp. Gwarancja 2lata bez żadnego limitu.

Aha, jeśli gość powiedział, że na inne podzespoły jest rok gwarancji, to robił Cię w balona. Każdy osprzęt LPG obecny na rynku objęty jest conajmniej 2letnią gwarancją.
makmarc
 

Postprzez Shaarky » 16 wrz 2014, 21:13

Mam już termin w Busku i po temacie :))) pochwałę się efektami i mam nadzieje kolejna pozytywna opinia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG