Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez wumar » 26 cze 2013, 17:38

Hej
Dzisiaj umówiłem się na montaż instalacji LPG do mojej M6.
Gazownik zaproponował:

– STAG 4 PLUS
– Reduktor AC R01 ( do 150 KM)
-wtyryskiwacze HANA
– wtryskiwacze nie na listwie tylko pojedynczo montowane
– wlew – przy wlewie PB
– pokrowiec na koło

Wiem, że można taniej, ale we Wrocławiu TA firma wydała mi się najbardziej sensowna: normalna rozmowa, normalny obiekt, porządne narzędzia i osprzęt, a nie jakiś pan Mietek w szopie.....:):) <jupi>
Tyle tu się pisze, że bardziej ważny jest gazownik, jego umiejętnośći i warunki pracy niż sama instalacja, że postanowiłem jak na wstępie.
Gazownik mówił coś o kolorze czarnym lub zielonym, ale o tym zdecyduje przy samym montażu....OK to jest?
I jeszcze jedno: Te wtryskiwacze to lepiej na listwie (razem) czy osobno? Gazownik mówił, że jeśli będa na listwie to będą one (wtryskiwacze) bardziej oddalone od miejsca, gdzie mają podawać gaz i stąd mozę być delikatne (niepożądane) opóźnienie. Miał rację???
Ależ ja się na tym nie znam...teraz to widze....:):):):)

W przyszłym tygodniu napiszę Wam co i jak...
Koszt 2800
Ostatnio edytowano 26 cze 2013, 21:13 przez wumar, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 19:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez Ryhu » 26 cze 2013, 18:46

wumar napisał(a):Gazownik mówił coś o kolorze czarnym lub zielonym, ale o tym zdecyduje przy samym montażu....OK to jest?

Koszt 2800


Trochę dziwne, bo mój wiedział na wstępie jakie przewody, i jak próbowałem proponować coś innego był raczej zdecydowany. To poprostu zależy od mocy i ilości cylindrów bodajże, więc to nie jest "Rocket science" zwłaszcza dla kogoś z branży, ale może koleś chce się upewnić.

Koszt normalny. Też tyle płaciłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 19:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez Przemek323c » 26 cze 2013, 21:44

A o czerwonych nie mowl ? Bo z czarnych han na zielone to 2 levele wyzej.
Przemek323c
 

Postprzez Ryhu » 27 cze 2013, 19:51

O czerwonych tym bardziej nie. Ja mówiłem że może niebieskie, a on że to na mocniejsze silniki, które mają conajmniej 6 cylindrów i ponad 150 KM. Z tymi cylindrami głowy nie dam sobie uciąć, ale z mocą na pewno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 19:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez wumar » 27 cze 2013, 20:34

Generalnie ludzie piszą, że mają zielone....Zobaczę, jeśli wszystko będzie GIT i lpg będzie hulał dobrze, to Hana może być nawet w paski albo w kropki. Bez znaczenia. Ale oczywiście przedstawię moje pierwsze ( poo kilkuset kilometrach) wrażenia i spostrzeżenia. <nauka>
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 19:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez Przemek323c » 28 cze 2013, 06:57

Zielona idzie glownie do 2.0 147, zielona raczej na niskim cisnieniu zeby mnoznik nie byl maly.
Przemek323c
 

Postprzez skovi » 30 cze 2013, 09:46

Rychu jaką konfigurację Ci założyli i za ile?
skovi
 

Postprzez Ryhu » 30 cze 2013, 11:33

Hej,

Płaciłem 2800 PLN za poniższą konfigurację:

Sterownik: STAG 300 ISA
Listwa wtryskowa: HANA
Reduktor: AC R01
Wielozawór: Tomasetto Achkle
Filtr gazu: Certools
Zawór odcinający: Kaltek
Przewody: Fagumit
Czujnik ciśnienia: AC PS02
Wlew we wlewie na benzynę
Pokrowiec

Jedyna rzecz, którą zmaściłem to zapomniałem powiedzieć im, że chcę większy zbiornik. Zamontowali mi 52-litrowy, do którego wchodziło 37 litrów gazu. Póżniej odkrzywili mi trochę pręcik na pływaku zbiornika i wchodzi mi 40-42 litry. Jak na moje przebiegi nadal mało, no ale trudno, już nie będę płacił 500 PLN za zmianę zbiornika. Jedyny plus to to że po odcięciu plastikowych nóżek mieści mi się na butli wkładka z pułkami na klucz do kół itd.

Trochę na początku się dusił, ale po przejażdżce z laptopem wyregulowali i jest o wiele lepiej. Próbowałem też polecanego na forum zabiegu ze zmniejszeniem przerwy na świecach. W moim przypadku efekt był negatywny. Zmniejszyłem na próbę przerwę na starych świecach do 0,8 mm. Efekt:
– Spalanie podskoczyło o 2l/100km
– auto było słabsze
– na biegach wyższych niż 2-gi po przekroczeniu 4 tysięcy obrotów jakby mi odcinało zapłon i auto skacze jak żaba.

Po założeniu spowrotem świec z oryginalną przerwą (1,1 mm) auto jeździ normalnie. Ma bardzo delikatne zawahanie w przedziale 2800-2900 obr, ale to jest prawie nieodczuwalne.

Nie sądzę że to że świece były stare miało na to aż taki wpływ bo przedtem jeździłem na tych świecach z normalną przerwą i nie było takiej tragedii.

Auto nie jeździ tak samo jak na benzynie, no ale to chyba urok gazu. W mieście różnicy mocy między gazem a benzyną nie czuję, ale na trasie chyba tak. Trochę jestem zawiedziony że na gazie nie udało mi się osiągnąć prędkości większej niż 190 km/h. Może to przez to że ruch na odcinku Katowice-Kraków jest na to zbyt duży, ale zobaczę. Za miesiąc jadę na urlop nad morze przez Niemcy to będzie test.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 19:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez Przemek323c » 30 cze 2013, 11:52

Jak chcesz osiagac predkosci na lpg to ratuje cie strojenie afr albo testy. Zauwazylem przewody fagumit. Sa one bardzo kiepskie i za rok max 2 zaczna sie kruszyc.
Przemek323c
 

Postprzez antichoice » 30 cze 2013, 14:21

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem posiadaczem Madzy 6 2.0 147km z instalacją na STAG4. Auto ładnie chodzi na tym ale zastanawiam się czy zmienić na STAG 300 Premium z ISA.
Co o tym myślicie? Czytałem trochę ale niewiele jest informacji o tym sterowniku.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 05:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez Przemek323c » 30 cze 2013, 14:44

Nie ma sensu.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 30 cze 2013, 15:37

A jaki jest koszt takiego strojenia AFR???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 30 cze 2013, 20:04

Przewaznie okolice 100zl.
Przemek323c
 

Postprzez Ryhu » 30 cze 2013, 20:48

Przemek323c napisał(a):Zauwazylem przewody fagumit. Sa one bardzo kiepskie i za rok max 2 zaczna sie kruszyc.


A jakie są dobre? Będę wiedział na co wymieniać za rok/ dwa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 19:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Postprzez Przemek323c » 30 cze 2013, 22:49

Parker.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 1 lip 2013, 21:17

OK, jutro bede w firmie Czakram to zapytam sie jak to wygląda itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 2 lip 2013, 06:38

Pewnie naopowiadaja nowych teorii jak to w czakramie.
Przemek323c
 

Postprzez wumar » 3 lip 2013, 21:39

Szanowni Forumowicze
po zakupie Mazdy 6 zdecydowałem się na montaż LPG. Na początku nie było łatwo wybrać miejsce montażu, choć ostatecznie bardzo łatwo. Ostatecznie mój wybór padł na ALMA AUTO GAZ LESISZ (Grabiszyńska 231 e,f). Dlaczego? 1. Na tzw. rozmowie wstępnej, właściciel firmy wyjaśnił mi szczegółowo co i jak. Od razu było wiadomo, że zna się człowiek na rzeczy i wypowiada się jak fachowiec rozpatrując wszelkie techniczne aspekty. 2. WYgląd siedziby firmy – OK. Wszystko nowoczesne, widać, że firma nieustannie podąża za nowymi technologiami. 3. Biuro obsługi klienta, a w szczególności dwie Panie – super uprzejme i oczywiście zorientowane merytorycznie. No i nastał czas na sam montaż. Moje pierwsze wrażenia z dniu montażu; 1. otrzymałem świetnie przygotowany komplet wymaganych dokumentów do Wydziału Komunikacji. Dodatkowo wszystko rzetelnie wyjaśnione. 2.Pan Monter wyjaśnił mi wszystko co powinienem wiedzieć. Zamontował mi zbiornik 65 litrów. Super się zmieścił w miejscu koła...aż niewiarygodne :):):) 3. W dniu montażu, tj, 3 lipca 2013 roku wracając do domu przejechałem ok. 50 km. Auto jedzie świetnie. Żadnego szarpania, dławienia. Nie zauważam też spadku mocy. Jak na swoje 1,8 pojemności – Mazda nadal ma "kopa'. Reasumując: Polecam firmę. Rzeczowo, profesjonalnie i milo – na każdy kroku.

Myślę, żę po pierwszym przeglądzie przedstawię kolejne swoje spostrzeżenia. Zapomniałem dodać, ze zamontowano mi:

Stag4 plus, wtryski HANA, zbiornik 65 litrów (super się zmieścił w miejscu koła), reduktor ACR01,
Całośc za 2800.

PS. Na stacji paliw , za dolane 49 litrów zapłaciłem 112 złotych.....REWELACJA
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 19:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez klajgus » 4 lip 2013, 20:55

wumar napisał(a):zbiornik 65 litrów (super się zmieścił w miejscu koła)


a czy mógłbyś zerknąć w papiery jakiej firmy masz ten zbiornik? u mnie mimo usilnych prób nie chciał się zmieścić,zbiornik 65cio litrowy podnosił podłogę bagażnika o parę cm, co w kombi dla mnie było nie do zaakceptowania i dla tego mam tylko 53l
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez wumar » 4 lip 2013, 21:06

Klajgus....prosze bardzo:
otóż zbiornik jest firmy GZWM – Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych. Jego wysokość to 250mm, średnica -650mm. Pojemność 65 l, stopień napełniania – 80% (tj. 52 litry). Napisałem, żę zbiornik idealnie pasuje....Otóż delikatnie z lewej strony ta półka odstaje od reszty o jakieś 1 cm. Ale ta nierówniość zanika po położeniu (już) np puszki piwa....czyli coś jakoś sprężynuje... Facet (monter) zdecydował za mnie o większym zbiorniku. Ja nie mam nic przeciwko....Jakiś tam gaz dostałem w zakłądzie i dodatkowo weszło 50 litrów LPG, więc się zgadza. A bynajmniej będę miał ciut lekki zasięg w kilometrach....

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 19:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG