Strona 1 z 1
Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
11 cze 2011, 22:03
przez lukasz2387
Witam.
Pytanie za 100 pkt
Dlaczego kiedy mam końcówkę gazu, na ok. 20-30 km, jest wyraźna poprawa i silnik łatwiej się kręci na wyższe obroty

Instalacja to: BRC-Sequent-24
Pozdrawiam.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
12 cze 2011, 13:13
przez noxes
Hmm mniejsza masa samochodu
A tak na serio podejrzewam, że niższe ciśnienie bardziej mu pasuje. Ale to tylko moje gdybanie innego wytłumaczenia nie znajsuję.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
12 cze 2011, 16:21
przez lukasz2387
Ale czy za ciśnienie w instalacji, nie odpowiada reduktor? A może końcówka gazu jest lepszej jakości, trochę mnie to irytuje.
Jeszcze jedno pytanie, czy ten silnik ma "Zubożenie" ?
noxes napisał(a):Hmm mniejsza masa samochodu
Tej opcji, też nie wykluczam

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
12 cze 2011, 16:26
przez Siw-y
Jak dla mnie to przy małej ilości gazu sterownik wykrywa zbyt małe ciśnienie i przełącza na benzynę.
Trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić nastawy.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
12 cze 2011, 17:20
przez lukasz2387
Jakiś czas temu, byłem właśnie na sprawdzeniu map. Ale gazownik rozłożył ręce i powiedział że wszystko jest w porządku.
Poszukam jeszcze dobrego fachowca od BRC na terenie Warszawy lub okolic, i jeszcze raz sprawdzę

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
14 cze 2011, 12:03
przez m323m
witam, ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być ,a co fachowca w warszawie od brc to daj znać jak coś znajdziesz, bo na ul.maciejki w WA-WIE to raczej szkoda czasu, byłem tam na poprawce , ładnie mówią ale wiedzą tyle co i ja o tej instalacji ,hee , pzdr
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
14 cze 2011, 17:56
przez lukasz2387
m323m napisał(a): ul.maciejki w WA-WIE
Właśnie tam chciałem się wybrać

ale widzę że niema sensu
m323m napisał(a): ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być
Wydaje się że to wina ustawień, ale na pewno tak nie powinno byc
Pozdr.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
11 lip 2011, 10:23
przez AsterixGal
Miałem dwie instalki gazowe ..na mieszalniku w Espero i teraz wtrysk w Madzi. Efekt o którym piszesz występował w obu instalacjach. Do dziś nie znam przyczyny, chociaż bardzo zastanawiam się nad praca parownika. Niezależnie od tego czy jest to nowa instalka, czy już trochę pracująca, pod koniec gazu w butli samochód lepiej chodzi.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
11 lip 2011, 16:36
przez lukasz2387
Miałem wcześniej Astrę I, też na mieszalniku i tam tego nie było. Znajomy ma Cordobę na sekwencji( chyba staga) i jest dobrze.
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
17 lip 2011, 17:42
przez trebuh_b
miałem dokładnie to samo końcówka lpg i lepiej przyspieszał wcześniej kme silver teraz w madzi stag300+ ja bym to zaliczył do pozytywów byle było by tak częściej poza tym zero problemów z lpg

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
17 lip 2011, 18:04
przez lukasz2387
trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów
No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł

Ale nie oto chodzi
W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę

Po prostu "męczarnia" nie jazda
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
17 lip 2011, 18:14
przez trebuh_b
lukasz2387 napisał(a):trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów
No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł

Ale nie oto chodzi
W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę

Po prostu "męczarnia" nie jazda
to lipa a jakie jest ciśnienie gazu przy pełnym baku???? jak pamiętam powinno być ok 1bara
u mnie lepiej jeździ gdy mało ale gdy cały bak to nie widzę jakiegoś strasznego pogorszenia osiągów
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
17 lip 2011, 18:21
przez lukasz2387
No właśnie według Pana fachowca u którego był montowany gaz, jest wszystko w porządku
lipa straszna...
Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

Napisane:
7 paź 2011, 13:39
przez Steve
Dwie rzeczy (na chłopski rozum) :
1. Może jest tak, że przy pustej butli mieszanka jest bardziej zubożona i to bardziej pasuje silnikowi.
Jednak to niebezpieczna teoria bo uboga mieszanka jest niebezpieczna dla silnika ponieważ czas spalania mieszanki gazowej jest odwrotnie proporcjonalny do ilości gazu w mieszance.
Więc zubożanie mieszanki ma przykre konsekwencje dla silnika w postaci strzałów w kolektor dolotowy i upalania zaworów.
2. IHMO bardziej prawdopodobna jest teoria, że w prawie pustym zbiorniku gaz jest bardziej rozprężony lub więcej gazu jest rozprężonego i to ma pozytywne przełożenie na efektywność zasilania silnika.