Strona 1 z 1

Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 11 cze 2011, 22:03
przez lukasz2387
Witam.
Pytanie za 100 pkt :D
Dlaczego kiedy mam końcówkę gazu, na ok. 20-30 km, jest wyraźna poprawa i silnik łatwiej się kręci na wyższe obroty <co?> Instalacja to: BRC-Sequent-24
Pozdrawiam.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 12 cze 2011, 13:13
przez noxes
Hmm mniejsza masa samochodu hahaha
A tak na serio podejrzewam, że niższe ciśnienie bardziej mu pasuje. Ale to tylko moje gdybanie innego wytłumaczenia nie znajsuję.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 12 cze 2011, 16:21
przez lukasz2387
Ale czy za ciśnienie w instalacji, nie odpowiada reduktor? A może końcówka gazu jest lepszej jakości, trochę mnie to irytuje.
Jeszcze jedno pytanie, czy ten silnik ma "Zubożenie" ?
noxes napisał(a):Hmm mniejsza masa samochodu hahaha

Tej opcji, też nie wykluczam <lol>

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 12 cze 2011, 16:26
przez Siw-y
Jak dla mnie to przy małej ilości gazu sterownik wykrywa zbyt małe ciśnienie i przełącza na benzynę.
Trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić nastawy.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 12 cze 2011, 17:20
przez lukasz2387
Jakiś czas temu, byłem właśnie na sprawdzeniu map. Ale gazownik rozłożył ręce i powiedział że wszystko jest w porządku.
Poszukam jeszcze dobrego fachowca od BRC na terenie Warszawy lub okolic, i jeszcze raz sprawdzę :)

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 14 cze 2011, 12:03
przez m323m
witam, ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być ,a co fachowca w warszawie od brc to daj znać jak coś znajdziesz, bo na ul.maciejki w WA-WIE to raczej szkoda czasu, byłem tam na poprawce , ładnie mówią ale wiedzą tyle co i ja o tej instalacji ,hee , pzdr

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 14 cze 2011, 17:56
przez lukasz2387
m323m napisał(a): ul.maciejki w WA-WIE

Właśnie tam chciałem się wybrać :) ale widzę że niema sensu :|
m323m napisał(a): ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być

Wydaje się że to wina ustawień, ale na pewno tak nie powinno byc
Pozdr.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 11 lip 2011, 10:23
przez AsterixGal
Miałem dwie instalki gazowe ..na mieszalniku w Espero i teraz wtrysk w Madzi. Efekt o którym piszesz występował w obu instalacjach. Do dziś nie znam przyczyny, chociaż bardzo zastanawiam się nad praca parownika. Niezależnie od tego czy jest to nowa instalka, czy już trochę pracująca, pod koniec gazu w butli samochód lepiej chodzi.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 11 lip 2011, 16:36
przez lukasz2387
Miałem wcześniej Astrę I, też na mieszalniku i tam tego nie było. Znajomy ma Cordobę na sekwencji( chyba staga) i jest dobrze.

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 17 lip 2011, 17:42
przez trebuh_b
miałem dokładnie to samo końcówka lpg i lepiej przyspieszał wcześniej kme silver teraz w madzi stag300+ ja bym to zaliczył do pozytywów byle było by tak częściej poza tym zero problemów z lpg <spoko>

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 17 lip 2011, 18:04
przez lukasz2387
trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów

No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł :P Ale nie oto chodzi :)

W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę :| Po prostu "męczarnia" nie jazda

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 17 lip 2011, 18:14
przez trebuh_b
lukasz2387 napisał(a):
trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów

No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł :P Ale nie oto chodzi :)

W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę :| Po prostu "męczarnia" nie jazda


to lipa a jakie jest ciśnienie gazu przy pełnym baku???? jak pamiętam powinno być ok 1bara
u mnie lepiej jeździ gdy mało ale gdy cały bak to nie widzę jakiegoś strasznego pogorszenia osiągów

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 17 lip 2011, 18:21
przez lukasz2387
No właśnie według Pana fachowca u którego był montowany gaz, jest wszystko w porządku :|
lipa straszna...

Re: Kończący się gaz i poprawa osiągów

PostNapisane: 7 paź 2011, 13:39
przez Steve
Dwie rzeczy (na chłopski rozum) :

1. Może jest tak, że przy pustej butli mieszanka jest bardziej zubożona i to bardziej pasuje silnikowi.
Jednak to niebezpieczna teoria bo uboga mieszanka jest niebezpieczna dla silnika ponieważ czas spalania mieszanki gazowej jest odwrotnie proporcjonalny do ilości gazu w mieszance.
Więc zubożanie mieszanki ma przykre konsekwencje dla silnika w postaci strzałów w kolektor dolotowy i upalania zaworów.

2. IHMO bardziej prawdopodobna jest teoria, że w prawie pustym zbiorniku gaz jest bardziej rozprężony lub więcej gazu jest rozprężonego i to ma pozytywne przełożenie na efektywność zasilania silnika.