Kończący się gaz i poprawa osiągów

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez lukasz2387 » 11 cze 2011, 22:03

Witam.
Pytanie za 100 pkt :D
Dlaczego kiedy mam końcówkę gazu, na ok. 20-30 km, jest wyraźna poprawa i silnik łatwiej się kręci na wyższe obroty <co?> Instalacja to: BRC-Sequent-24
Pozdrawiam.
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 12 cze 2011, 13:13

Hmm mniejsza masa samochodu hahaha
A tak na serio podejrzewam, że niższe ciśnienie bardziej mu pasuje. Ale to tylko moje gdybanie innego wytłumaczenia nie znajsuję.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 12 cze 2011, 16:21

Ale czy za ciśnienie w instalacji, nie odpowiada reduktor? A może końcówka gazu jest lepszej jakości, trochę mnie to irytuje.
Jeszcze jedno pytanie, czy ten silnik ma "Zubożenie" ?
noxes napisał(a):Hmm mniejsza masa samochodu hahaha

Tej opcji, też nie wykluczam <lol>
lukasz2387
 

Postprzez Siw-y » 12 cze 2011, 16:26

Jak dla mnie to przy małej ilości gazu sterownik wykrywa zbyt małe ciśnienie i przełącza na benzynę.
Trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić nastawy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez lukasz2387 » 12 cze 2011, 17:20

Jakiś czas temu, byłem właśnie na sprawdzeniu map. Ale gazownik rozłożył ręce i powiedział że wszystko jest w porządku.
Poszukam jeszcze dobrego fachowca od BRC na terenie Warszawy lub okolic, i jeszcze raz sprawdzę :)
lukasz2387
 

Postprzez m323m » 14 cze 2011, 12:03

witam, ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być ,a co fachowca w warszawie od brc to daj znać jak coś znajdziesz, bo na ul.maciejki w WA-WIE to raczej szkoda czasu, byłem tam na poprawce , ładnie mówią ale wiedzą tyle co i ja o tej instalacji ,hee , pzdr
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez lukasz2387 » 14 cze 2011, 17:56

m323m napisał(a): ul.maciejki w WA-WIE

Właśnie tam chciałem się wybrać :) ale widzę że niema sensu :|
m323m napisał(a): ja mam to samo na tej samej in-stalce, chyba tak ma być

Wydaje się że to wina ustawień, ale na pewno tak nie powinno byc
Pozdr.
lukasz2387
 

Postprzez AsterixGal » 11 lip 2011, 10:23

Miałem dwie instalki gazowe ..na mieszalniku w Espero i teraz wtrysk w Madzi. Efekt o którym piszesz występował w obu instalacjach. Do dziś nie znam przyczyny, chociaż bardzo zastanawiam się nad praca parownika. Niezależnie od tego czy jest to nowa instalka, czy już trochę pracująca, pod koniec gazu w butli samochód lepiej chodzi.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez lukasz2387 » 11 lip 2011, 16:36

Miałem wcześniej Astrę I, też na mieszalniku i tam tego nie było. Znajomy ma Cordobę na sekwencji( chyba staga) i jest dobrze.
lukasz2387
 

Postprzez trebuh_b » 17 lip 2011, 17:42

miałem dokładnie to samo końcówka lpg i lepiej przyspieszał wcześniej kme silver teraz w madzi stag300+ ja bym to zaliczył do pozytywów byle było by tak częściej poza tym zero problemów z lpg <spoko>
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez lukasz2387 » 17 lip 2011, 18:04

trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów

No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł :P Ale nie oto chodzi :)

W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę :| Po prostu "męczarnia" nie jazda
lukasz2387
 

Postprzez trebuh_b » 17 lip 2011, 18:14

lukasz2387 napisał(a):
trebuh_b napisał(a): ja bym to zaliczył do pozytywów

No nie wiem, chyba że bym tankował dwa razy w ciągu dnia za 10zł :P Ale nie oto chodzi :)

W kurza mnie to strasznie, kiedy mam dużo gazu a samochód muli, przy wyprzedzanie bez redukcji nie próbuj, o wyciu silnika już nie wspomnę :| Po prostu "męczarnia" nie jazda


to lipa a jakie jest ciśnienie gazu przy pełnym baku???? jak pamiętam powinno być ok 1bara
u mnie lepiej jeździ gdy mało ale gdy cały bak to nie widzę jakiegoś strasznego pogorszenia osiągów
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez lukasz2387 » 17 lip 2011, 18:21

No właśnie według Pana fachowca u którego był montowany gaz, jest wszystko w porządku :|
lipa straszna...
lukasz2387
 

Postprzez Steve » 7 paź 2011, 13:39

Dwie rzeczy (na chłopski rozum) :

1. Może jest tak, że przy pustej butli mieszanka jest bardziej zubożona i to bardziej pasuje silnikowi.
Jednak to niebezpieczna teoria bo uboga mieszanka jest niebezpieczna dla silnika ponieważ czas spalania mieszanki gazowej jest odwrotnie proporcjonalny do ilości gazu w mieszance.
Więc zubożanie mieszanki ma przykre konsekwencje dla silnika w postaci strzałów w kolektor dolotowy i upalania zaworów.

2. IHMO bardziej prawdopodobna jest teoria, że w prawie pustym zbiorniku gaz jest bardziej rozprężony lub więcej gazu jest rozprężonego i to ma pozytywne przełożenie na efektywność zasilania silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG