Strona 1 z 1

Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 15:05
przez rrrobson
Witam. Jestem laikiem w sprawach dotyczących regulacji gazu. Nie dawno "bawiąc się" w programie rozregulowałem całą konfigurację. Wcześniej miałem wysokie spalanie i szarpanie podczas rozpędzania się. Mam nadzieję, że pomożecie mi ustawić instalację od podstaw.

Ale do rzeczy. Próbowałem robić wszystko według instrukcji obsługi, lecz nie zgadza mi się czas otwarcia wtrysków i nie wiem co z tym zrobić, no i nie wiem czy reszta parametrów jest w normie :–/

Załączam poniżej zdjęcia z programu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opis:
Mazda Xedos 1,6 16v DOHC 107km
Elektronika: AG Zenit
Wtryskiwacze: Valtek 3om
Reduktor: Tomasetto

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 17:34
przez noxes
Reduktor tomasetto ale jaki? Valteki ile mają przebiegu? Jaka średnica dysz? Obniżałeś ciśnienie i Robiłeś auto kalibracje? Na mój gust masz za duże cisnienie i strasznie rozsiane punkty na mapie.

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 18:49
przez rrrobson
Reduktor tj. Tomasetto Alaska AT-09. Mają zrobione jakieś 3000 km. Rozmiaru dysz niestety nie znam. Ciśnienia nie ruszałem i autokalibrację robiłem. Taka mapka mi wyszła po autokalibracji, tylko teraz pytanie jak dobrze dostroić te punkty gazowe do punktów benzynowych <co?>

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 19:51
przez gazparts
przydał by się screen z pracy na benzynie
ale wstępnie
dysze trochę za małe, i obecnie za niski mnożnik
jak szarpało to pewnie "waldemar" pada
ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 22:16
przez noxes
Podepnę się trochę z pytaniem.
bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)

Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 19 maja 2011, 22:38
przez gazparts
noxes napisał(a):Podepnę się trochę z pytaniem.
bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)

Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)

inne parametry wtryskiwacza spowodują nieprawidłowe dawkowanie gazu :|

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 21 maja 2011, 14:59
przez rrrobson
Chciałem zapisać na początku wszystkie dane, ale jakoś zapomniałem :P

Teraz poprawiona mapka. Co o niej myślicie ? Dobra jest dawka gazu ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Benzyna:
Obrazek

Jak zlikwidować te niedociągnięcia <co?>
-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
-kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

Ciekawe jak będzie kształtować się spalanie...

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 21 maja 2011, 22:37
przez gazparts
rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzyną
rrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów

może trzeba waldki wymienić

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 22 maja 2011, 12:33
przez rrrobson
bananmin napisał(a):
rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzyną
rrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów

może trzeba waldki wymienić


Tą różnice zniwelować tak, aby czas wtrysku na samej benzynie i benzynie na gazie był taki sam ?

Czy taki zestaw naprawczy by pomógł ?
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... 69774.html

P.S.
Jeszcze takie pytanko, czy mogę poprawić (uaktualnić) mapę benzyny czy muszę zrobić ją od nowa ?

Re: Ustawienie Zenita od podstaw.

PostNapisane: 9 sie 2011, 16:19
przez rrrobson
Trochę się u mnie zmieniło. Wrzuciłem niedawno listwę wtryskową hana h2000 (czerwona) i dręczy mnie jedna kwestia.

Jak ustawiałem ciśnienie 1,3 bara na reduktorze to zbiornik był pełny i auto było rozgrzane. Następnego dnia z rana zobaczyłem, że zaraz po przełączeniu na gaz (30C) ciśnienie w reduktorze wynosiło 1,45 bara, lecz jak temperatura reduktora wzrastała to i ciśnienie sukcesywnie spadało, aż do 1,3 bara (gdzieś przy 50C). To jest normalne czy ciśnienie powinno być równe niezależnie od temperatury ?

Wczoraj czyściłem Alaske (była naprawdę bardzo brudna), wszystkie elementy gumowe są całe. Dziś z rana ten sam objaw.

Zmieniłem również miejsce podciśnienia. Nie jest teraz brane z końca kolektora dolotowego, lecz zaraz za przepustnicą.

Najgorsze, że nie zwróciłem uwagi czy było tak samo przy waldkach. Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to przez listwę wtryskową <co?>