Ustawienie Zenita od podstaw.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez rrrobson » 19 maja 2011, 15:05

Witam. Jestem laikiem w sprawach dotyczących regulacji gazu. Nie dawno "bawiąc się" w programie rozregulowałem całą konfigurację. Wcześniej miałem wysokie spalanie i szarpanie podczas rozpędzania się. Mam nadzieję, że pomożecie mi ustawić instalację od podstaw.

Ale do rzeczy. Próbowałem robić wszystko według instrukcji obsługi, lecz nie zgadza mi się czas otwarcia wtrysków i nie wiem co z tym zrobić, no i nie wiem czy reszta parametrów jest w normie :–/

Załączam poniżej zdjęcia z programu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opis:
Mazda Xedos 1,6 16v DOHC 107km
Elektronika: AG Zenit
Wtryskiwacze: Valtek 3om
Reduktor: Tomasetto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez noxes » 19 maja 2011, 17:34

Reduktor tomasetto ale jaki? Valteki ile mają przebiegu? Jaka średnica dysz? Obniżałeś ciśnienie i Robiłeś auto kalibracje? Na mój gust masz za duże cisnienie i strasznie rozsiane punkty na mapie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rrrobson » 19 maja 2011, 18:49

Reduktor tj. Tomasetto Alaska AT-09. Mają zrobione jakieś 3000 km. Rozmiaru dysz niestety nie znam. Ciśnienia nie ruszałem i autokalibrację robiłem. Taka mapka mi wyszła po autokalibracji, tylko teraz pytanie jak dobrze dostroić te punkty gazowe do punktów benzynowych <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez gazparts » 19 maja 2011, 19:51

przydał by się screen z pracy na benzynie
ale wstępnie
dysze trochę za małe, i obecnie za niski mnożnik
jak szarpało to pewnie "waldemar" pada
ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez noxes » 19 maja 2011, 22:16

Podepnę się trochę z pytaniem.
bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)

Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez gazparts » 19 maja 2011, 22:38

noxes napisał(a):Podepnę się trochę z pytaniem.
bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia ;)

Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)

inne parametry wtryskiwacza spowodują nieprawidłowe dawkowanie gazu :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rrrobson » 21 maja 2011, 14:59

Chciałem zapisać na początku wszystkie dane, ale jakoś zapomniałem :P

Teraz poprawiona mapka. Co o niej myślicie ? Dobra jest dawka gazu ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Benzyna:
Obrazek

Jak zlikwidować te niedociągnięcia <co?>
-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
-kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

Ciekawe jak będzie kształtować się spalanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez gazparts » 21 maja 2011, 22:37

rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzyną
rrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów

może trzeba waldki wymienić
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez rrrobson » 22 maja 2011, 12:33

bananmin napisał(a):
rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?

jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzyną
rrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów

może trzeba waldki wymienić


Tą różnice zniwelować tak, aby czas wtrysku na samej benzynie i benzynie na gazie był taki sam ?

Czy taki zestaw naprawczy by pomógł ?
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... 69774.html

P.S.
Jeszcze takie pytanko, czy mogę poprawić (uaktualnić) mapę benzyny czy muszę zrobić ją od nowa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez rrrobson » 9 sie 2011, 16:19

Trochę się u mnie zmieniło. Wrzuciłem niedawno listwę wtryskową hana h2000 (czerwona) i dręczy mnie jedna kwestia.

Jak ustawiałem ciśnienie 1,3 bara na reduktorze to zbiornik był pełny i auto było rozgrzane. Następnego dnia z rana zobaczyłem, że zaraz po przełączeniu na gaz (30C) ciśnienie w reduktorze wynosiło 1,45 bara, lecz jak temperatura reduktora wzrastała to i ciśnienie sukcesywnie spadało, aż do 1,3 bara (gdzieś przy 50C). To jest normalne czy ciśnienie powinno być równe niezależnie od temperatury ?

Wczoraj czyściłem Alaske (była naprawdę bardzo brudna), wszystkie elementy gumowe są całe. Dziś z rana ten sam objaw.

Zmieniłem również miejsce podciśnienia. Nie jest teraz brane z końca kolektora dolotowego, lecz zaraz za przepustnicą.

Najgorsze, że nie zwróciłem uwagi czy było tak samo przy waldkach. Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to przez listwę wtryskową <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG