Witam. Jestem laikiem w sprawach dotyczących regulacji gazu. Nie dawno "bawiąc się" w programie rozregulowałem całą konfigurację. Wcześniej miałem wysokie spalanie i szarpanie podczas rozpędzania się. Mam nadzieję, że pomożecie mi ustawić instalację od podstaw.
Ale do rzeczy. Próbowałem robić wszystko według instrukcji obsługi, lecz nie zgadza mi się czas otwarcia wtrysków i nie wiem co z tym zrobić, no i nie wiem czy reszta parametrów jest w normie :–/
Załączam poniżej zdjęcia z programu:
Opis:
Mazda Xedos 1,6 16v DOHC 107km
Elektronika: AG Zenit
Wtryskiwacze: Valtek 3om
Reduktor: Tomasetto
Ustawienie Zenita od podstaw.
Strona 1 z 1
Reduktor tomasetto ale jaki? Valteki ile mają przebiegu? Jaka średnica dysz? Obniżałeś ciśnienie i Robiłeś auto kalibracje? Na mój gust masz za duże cisnienie i strasznie rozsiane punkty na mapie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Reduktor tj. Tomasetto Alaska AT-09. Mają zrobione jakieś 3000 km. Rozmiaru dysz niestety nie znam. Ciśnienia nie ruszałem i autokalibrację robiłem. Taka mapka mi wyszła po autokalibracji, tylko teraz pytanie jak dobrze dostroić te punkty gazowe do punktów benzynowych
przydał by się screen z pracy na benzynie
ale wstępnie
dysze trochę za małe, i obecnie za niski mnożnik
jak szarpało to pewnie "waldemar" pada
ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia
ale wstępnie
dysze trochę za małe, i obecnie za niski mnożnik
jak szarpało to pewnie "waldemar" pada
ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia
Podepnę się trochę z pytaniem.
Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)
bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia
Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Podepnę się trochę z pytaniem.bananmin napisał(a):ps jak sie nie wie co się robi to przynajmniej zapisuje się poprzednie ustawienia
Hmm dobra rada, a co jeśli bym wgrał ustawienia z czasu wtedy kiedy moja mazda była na valtekach i paliła 10?(teraz jest na magic jet)
inne parametry wtryskiwacza spowodują nieprawidłowe dawkowanie gazu
Chciałem zapisać na początku wszystkie dane, ale jakoś zapomniałem
Teraz poprawiona mapka. Co o niej myślicie ? Dobra jest dawka gazu ?
Benzyna:
Jak zlikwidować te niedociągnięcia
-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
-kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?
Ciekawe jak będzie kształtować się spalanie...
Teraz poprawiona mapka. Co o niej myślicie ? Dobra jest dawka gazu ?
Benzyna:
Jak zlikwidować te niedociągnięcia
-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
-kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?
Ciekawe jak będzie kształtować się spalanie...
rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?
jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzyną
rrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
może trzeba waldki wymienić
bananmin napisał(a):rrrobson napisał(a):kiedy przełącza się na gaz spadają lekko obroty do 600 i zaraz wracają na normalne, czyli 800 ?
jeszcze masz ok 8% różnicy masz miedzy gazem a benzynąrrrobson napisał(a):-lekkie szarpnięcie podczas przyśpieszania przy ok. 2000 obrotów
może trzeba waldki wymienić
Tą różnice zniwelować tak, aby czas wtrysku na samej benzynie i benzynie na gazie był taki sam ?
Czy taki zestaw naprawczy by pomógł ?
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... 69774.html
P.S.
Jeszcze takie pytanko, czy mogę poprawić (uaktualnić) mapę benzyny czy muszę zrobić ją od nowa ?
Trochę się u mnie zmieniło. Wrzuciłem niedawno listwę wtryskową hana h2000 (czerwona) i dręczy mnie jedna kwestia.
Jak ustawiałem ciśnienie 1,3 bara na reduktorze to zbiornik był pełny i auto było rozgrzane. Następnego dnia z rana zobaczyłem, że zaraz po przełączeniu na gaz (30C) ciśnienie w reduktorze wynosiło 1,45 bara, lecz jak temperatura reduktora wzrastała to i ciśnienie sukcesywnie spadało, aż do 1,3 bara (gdzieś przy 50C). To jest normalne czy ciśnienie powinno być równe niezależnie od temperatury ?
Wczoraj czyściłem Alaske (była naprawdę bardzo brudna), wszystkie elementy gumowe są całe. Dziś z rana ten sam objaw.
Zmieniłem również miejsce podciśnienia. Nie jest teraz brane z końca kolektora dolotowego, lecz zaraz za przepustnicą.
Najgorsze, że nie zwróciłem uwagi czy było tak samo przy waldkach. Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to przez listwę wtryskową
Jak ustawiałem ciśnienie 1,3 bara na reduktorze to zbiornik był pełny i auto było rozgrzane. Następnego dnia z rana zobaczyłem, że zaraz po przełączeniu na gaz (30C) ciśnienie w reduktorze wynosiło 1,45 bara, lecz jak temperatura reduktora wzrastała to i ciśnienie sukcesywnie spadało, aż do 1,3 bara (gdzieś przy 50C). To jest normalne czy ciśnienie powinno być równe niezależnie od temperatury ?
Wczoraj czyściłem Alaske (była naprawdę bardzo brudna), wszystkie elementy gumowe są całe. Dziś z rana ten sam objaw.
Zmieniłem również miejsce podciśnienia. Nie jest teraz brane z końca kolektora dolotowego, lecz zaraz za przepustnicą.
Najgorsze, że nie zwróciłem uwagi czy było tak samo przy waldkach. Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to przez listwę wtryskową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości