Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez martin_302 » 16 mar 2011, 22:47

Witam

Mam pytanie do właścicieli instalacji gazowych w swoich trójkach.Napiszcie prosze wasze opinie i odczucia czy jestescie zadowoleni czy moze nie!.Powiem szczerze ze moja Mazdunia ma przejechane 25 tys. i rozmyslam o instalacji gazowej. Mam dylemat poniewaz spotkałem sie z wieloma opiniami jedni twierdza ze gaz zabija samochod, drudzy ze jest ok.Rozmawiałem dzisiaj z goscie który zajmuje się instalacjami i pokazał mi goscia który zamontował sobie instalacje w Porsche Cayenn-dla mnie to głupota bo jesli kogos stac na autko za 300 tys to chyba na wache tez, ja chciałbym zredukować koszty tylko czy nie zwiekszy to ryzyka ze zniszczeniem silnika.
Moze jeszcze ktos poradzi gdzie najlepiej zamontowac butle – korek od gazu chce umiescic obok wlewu paliwa.???

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Ostatnio edytowano 11 lut 2017, 08:04 przez Anonymous, łącznie edytowano 4 razy
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 14:46
Posty: 14
Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L

Postprzez radzi89 » 16 mar 2011, 23:40

Kazdy bedzie chwalil swoje – tak to zazwyczaj bywa. Ja mam w Jeepie zalaozna instalacje ale z nia go kupilem, sam nigdy bym jej nie zalozyl. Jedni twierdza, ze gaz jest super ale jednak wiekszosc mechanikow uwaza , ze zabija on silnik w aucie. Tym bardziej, ze nie zawsze jest on w pelni poprawnie zamontowany. Do Mazdy nigdy bym gazu nie zalozyl ale sa na forum ludzie , ktorzy go maja i chwala to sobie. Moj kuzyn ma warsztat zajmujacy si emontazem instalazji gazowych i on sam uwaza, ze nie jest to najlepszy sposob na uzytkowanie samochodu ale niektorzy to lubia.

Co do montazu najlepsza opcja jest chyba butla w kole zapasowym, a wlew pod klapka wlewu paliwa...


PS: jesli nie musisz to nie zakladaj gazu :) Madzia to zbyt fajne autko ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Blumek » 17 mar 2011, 03:11

Jakby moja żona kazała mi założyć gazz, to od razu bym ją wyrzucił z domu :). Gaz nie ma żadnych właściwości smarujących i ja jestem ANTY. Owszem mnóstwo osób jest zadowolonych z gazu, ale myślę, ze większość z nich zmienia auta co 2-3 lata.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Seraf » 17 mar 2011, 07:22

Przejechałem na instalacji niespełna 10 tys kilometrów, jak było jeszcze około 10 stopni na plusie i nawet w te 20 stopniowe mrozy cały czas jeździłem (samochód stoi pod chmurką). Fajnie bo szybko się to wszystko nagrzewa i bardzo płynnie sobie śmiga.
Instalacja jest założona bardzo schludnie, nawet zmieściło się to wszystko pod oryginalnym plastikiem pokrywy silnika, nie ma żadnych "drutów" na wierzchu -wygląda jak standard.
Instalacja jest w gruncie rzeczy bezobsługowa sama przełącza na gaz gdy nagrzeje się silnik i sama przełącza na benzynę gdy ciśnienie gazu w zbiorniku będzie za niskie. Oparta jest na sterowniku STAG 300premium, reduktorze Zavoli i listwie Dream. W środku w aucie znajduje się mały przełącznik do wyłączenia instalacji i zespolony z nim również malutki diodowy wyświetlacz poziomu gazu.

Swoją drogą gdzieś mi się obiło o uszy że LPG ma nawet lepsze właściwości smarujące jak Pb ( to że wysusza silnik uległo zmianie w cyklu produkcyjnym LPG) i to że nie zaleca się montażu LPG w autach już z dużym przebiegiem bodajże powyżej 200k km bo LPG ma też właściwości czyszczące i może się zdarzyć że wyczyści nagromadzoną sadzę i nagar z pierścieni tłokowych co tym samym doprowadzi do rozszczelnienia komór spalania a może to wynik wyższej temperatury spalania <co?>

Nie udało mi się jednak tego nigdzie w googlach potwierdzić
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez rinho » 17 mar 2011, 11:14

U mnie Peugeot 206 na gazie (BRC) IVgen) prześmigał już 110kkm – i śmiga dalej. Regularne serwisowanie, dobry olej (nie z LIDL'a) a pewnie pojeździ jeszcze sporo.
Miałem również golfa II siln 1.3 na pełnym wtrysku, sprzedałem go bratu, a on założył gaz przy 273 tys. km – zrobił na tym jeszcze chyba z 50 tys. zanim mu jakiś pacan do drzwi nie wjechał. Z tego, co wiem, po kolizji autko zrobione i jakiś smyk z okolic Wodzisławia jeszcze jakiś czas temu nim pomykał.
Nie przebieg więc, a stan silnika ważny jest.
Możesz mieć 200kkm – i silnik w dobrym stanie, a możesz 50kkm i silnik "zajechany".

Za instalację zapłacisz pewno niecałe 3000 pln. Zakładając, ża utko pali obecnie 10l-Pb, będzie paliło 12l-LPG, to uwzględniając tylko różnicę w km oraz ceny (5,09, 2.68), instalacja "zwróci się po cca. 16. tys km. Jak doliczysz koszty przeglądów, wymiany filtrów, tłumików, oraz tego, że troszkę na paliwie też pojeździsz. to po 18-19 tys.

Zastanów się więc ile km robisz rocznie? I wybierz opcję, która najbardziej będzie się opłacała
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez marcin255 » 19 mar 2011, 08:30

Sam zastanawiam sie na gazem ale widzę temat umarł.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Fox1984 » 19 mar 2011, 09:03

Założyłem gaz w pazdzierniku i teraz wiem ze to był najlepszy interes jaki mogłem zrobic. Do mazdy trzeba znaleźć najlepszy warsztat i najlepsze czesci zamontowac. Polecam lpg forum.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 14:59
Posty: 54

Postprzez martin_302 » 19 mar 2011, 22:22

Witam

Dzieki za odpowiedzi zarowno te pozytywne jak i negatywne.Powiem szczerze ze kompletna instalacja bedzie mnie kosztowala 1800 zl-zaraz pewno napiszecie ze jakas lipna ale powiem tylko ze po znajomosci i praktycznie po kosztach.Gdybym mial zaplacic 3000 tys to niezdecydowałbym sie na montaz gdyz jezdze zbyt malo zeby sie to zwrocilo.

Czekam na opinie posiadacy modeli z rocznika 2004-2009 moze oni sie wypowiedza na temat swoich instalacji w madzi.
PS. Kocham ten samochod uwielbiam jego przyspieszenie i jestem zadowolony ale autko ma tylko 25tys przebiegu i jeszcze ma przed soba daleka droge czy bedzie wyboista po montazu gazu???

Pozdrawiam
martin_302
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 14:46
Posty: 14
Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L

Postprzez Blumek » 19 mar 2011, 22:34

martin_302 napisał(a):gdyz jezdze zbyt malo zeby sie to zwrocilo.

To po co Ci ten gaz?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 20 mar 2011, 15:42

Jesli za ten 1500 zl wiecej instalacjaby Ci sie nie zwrocila to moim zdaniem bez sensu jest niszczenie w ten sposob autka.. Jezdzisz niewiele , masz malutki przebieg... Mazda malo pali , po co takie zabawy?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 20 mar 2011, 16:23

ok 6 tys.km rocznie ? To nie ma sensu ja robię 12 tys i się waham.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 mar 2011, 16:35

ja w 2 lata zrobilem 30 tys i nigdy nawet mi przez mysl nie przeszlo gazowanie Mazdy :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 20 mar 2011, 17:34

Tak ale tankowanie 2.50 zł zamiast 5 zł jest kuszące , u mnie w kalkulatorze lpg wyszło zwrot instalacji po 16 mies z przeglądami filtrami ,rozruchem na Pb itd.Pozostaje kwestia ile auto jeszcze będzie w naszych rekach ,przy moich obliczeniach jeśli Madzia by została 5 lat to przez ten okres "zostaje " w kieszeni 17.5 tys. zł.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 mar 2011, 19:02

Biorac pod uwage, ze nie wprowadza nowych cen gazu, a tak planuja z tego co wiem;p
wtedy w zaden sposob to nie bedzie sie oplacalo;p
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 20 mar 2011, 19:35

z tego co wiem LPG kosztuje tyle co w UE
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kartofel » 20 mar 2011, 19:58

gaz? – nigdy
po co kupowac auto 2.0 benzyna ktory pali 10l i wkladac gaz?
jezeli kupuje 2.0 to uwazam ze stac mnie na jego utrzymanie, jezeli by tak nie bylo kupil bym polo 1.0 LPG lub lupo3L i jezdzil pol darmo.
LPG- koszty instalacji, przeglad kosztuje wiecej, dodatkowe filtry itp, psucie auta, spadek wartosci auta, benyzne czasem trzeba i tak zalac, zaplajace sie "check engine", dasz mu ostrzej gazu i tak przerzuci Ci na benzyne... itd
Kazdy patrzy bo pali mniej ale obsluga dodatkowa gazu i tak wyjdzie podobnie.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez marcin255 » 22 mar 2011, 16:46

w odpowiedzi dostałem info
" W odpowiedzi na Pana zapytanie, uprzejmie informuję, że cena instalacji gazowej do Pańskiego samochodu wynosi 2600-3000zł. za włoską instalację sekwencyjną IV generacji Stella Nord, Pover lub Exclusive firmy Elpigaz, lub 2300zł. za instalację polską Stag 4, Dodatkowo do silników Mazdy zalecany jest montaż zestawu do smarowania głowicy FlaschLub, jest to dodatkowy koszt 300zł. Na obie instalacje udzielamy 2 lata gwarancji, podane ceny są cenami brutto i wliczony jest zbiornik w miejsce koła zapasowego."
' i co Wy na to ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rinho » 22 mar 2011, 17:16

marcin255: mnie również polecano STAG IV – zwłaszcza, że obsługuje tzw zubażanie mazda. Czy ta lubryfikacja (smarowanie gniazd zaworów ssących) ma sens? Nie jestem przekonany.
Temat był wielokrotnie wałkowany tutaj oraz na forach o lpg.
Nikt na razie nie udowodnił, że jest potrzebne. Nie udowodniono również, że jest niepotrzebne. Po co więc kasę wyrzucać?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez marcin255 » 22 mar 2011, 17:21

dlatego pytam ,czyli 2300 zł cena atrakcyjna ,podobno ten stag 4 jest ok ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez artureck » 22 mar 2011, 19:56

Moja instalacja kosztowała 3000 zł. Oparta jest na sterowniku Stag 300-4 Premium i ma to smarowanie z powyższego postu. Taką samą cenę podano mi w kilku innych warsztatach.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG