Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Domin » 18 wrz 2015, 19:22

Nie sądziłem że napiszę post w tym dziale, ale się stało. Ostatnie wydatki na paliwo mnie pogrążyły i doprowadziły do czarnej rozpaczy (trzeba było brać diesla). Ale do rzeczy. W związku z kosztami i potrzebą zaciśnięcia pasa postanowiłem sprofanować mazdę instalacją LPG. Tak wiem, „po co kupowałeś 2.0 i teraz gazujesz?”. No cóż, rachunek jest prosty. Przeczytałem ten wątek, zapoznałem się również z informacjami na forum lpg. Znalazłem gazownika, (mam nadzieję że dobry) i dostałem taką propozycję:
Stag qnext plus,
wtryskiwacze barracuda,
reduktor acr 01,
butla w koło,
wlew w klapkę,
kolektor demontowany do wiercenia.
Jak to się wg Was prezentuje? Wiem że bebechy to nie wszystko i liczy się fachowość gazownika, ale chciałbym się dowiedzieć czy to dobra kombinacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 19:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez Biniu » 18 wrz 2015, 19:25

Graty OK. Aby gaziarz byl porządny. Tylko dlaczego instalacja lpg to profanacja? I czemu by 2.0 nie gazować?
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Domin » 18 wrz 2015, 19:39

Biniu777 odnosiłem się do niektórych wypowiedzi z tego wątku. Osobiście uważam że jeśli wszystko będzie dobrze zrobione i autko będzie śmigało bez zarzutu, to czemu nie zaoszczędzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 19:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez dzux » 18 wrz 2015, 20:05

Dobry wybór, tylko gaziarz musi dobrze wszystko wystroić i będzie hulać aż miło :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez t34567 » 19 wrz 2015, 16:37

"profanacja" :D

Po "sprofanowaniu" samochodu będziesz jeździł taniej niż dieslem. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez AdAmO_13 » 29 wrz 2015, 09:18

Domin napisał(a):Nie sądziłem że napiszę post w tym dziale, ale się stało. Ostatnie wydatki na paliwo mnie pogrążyły i doprowadziły do czarnej rozpaczy (trzeba było brać diesla). Ale do rzeczy. W związku z kosztami i potrzebą zaciśnięcia pasa postanowiłem sprofanować mazdę instalacją LPG. Tak wiem, „po co kupowałeś 2.0 i teraz gazujesz?”. No cóż, rachunek jest prosty. Przeczytałem ten wątek, zapoznałem się również z informacjami na forum lpg. Znalazłem gazownika, (mam nadzieję że dobry) i dostałem taką propozycję:
Stag qnext plus,
wtryskiwacze barracuda,
reduktor acr 01,
butla w koło,
wlew w klapkę,
kolektor demontowany do wiercenia.
Jak to się wg Was prezentuje? Wiem że bebechy to nie wszystko i liczy się fachowość gazownika, ale chciałbym się dowiedzieć czy to dobra kombinacja.




Witam,
jestem nowy na forum i niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem M3. Dwa miesiące temu założyłem instalację na podzespołach jak kolega Domin i mam 2 pytanka:
– czy można zestroić komputer gazowy z pokładowym tak aby pokazywał rzeczywiste spalanie gazu,
– jeżeli chciałbym podnieść moc swojego auta np. do 180KM czy obecny reduktor wytrzyma czy trzeba wymienić na mocniejszy (ten jest do 150KM ale gazownik zapewniał że do 170KM "da radę") i czy podmienia się tylko reduktor czy też trzeba go programować.

Z góry dzięki za odpowiedź :P
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2015, 08:53
Posty: 6
Auto: Mazda 3 BK 2007r.
2.0 150KM sedan

Postprzez piotrekkk1985 » 29 wrz 2015, 09:50

Spalania raczej sie nie da ale moze sie myle. Na drugie pytanie sam sobie odpowiedziales. Skoro gazownik twierdzi ze do 170 to lepiej sie tego trzymac. Jesli podniosl bus moc to na pewno trzeba bedzie stroic jeszcze raz. Pkus do wymiany reduktor i moze nawet wtryski na wydajniejsze.
Ps. Jak chcesz wyciagnac 180KM z tego silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Biniu » 29 wrz 2015, 14:31

Co do wskazań spalania to możesz wejść w tryb "serwisowy" (nazwa moja) i zrobić korektę tego co pokazuje komputer. Jak będziesz miał średnie spalanie z dystrybutora najlepiej z jakiejś większej ilości km to możesz spróbować sobie przestawić spalanie wyświetlane na kompie na rzeczywiste. Tylko zasięg na zbiorniku bedzie zawsze pokazywal względem ilości benzyny.
No i chyba po każdym odpieciu aku trzeba by procedurę powtórzyć. :)
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Sizuk » 3 lis 2015, 21:38

Jak w temacie zastanawiam się nad wyborem instalacji do mojej furki

Mozecie mi zaproponować jakieś zestawy ? oraz uargumentować dlaczego akurat takie podzespoły ?

interesuje mnie najlepszy z możliwych zestawów dla ww silnika biorąc za najważniejsze kryteria niezawodność i trwałość samego zestawu jak i silnika.

Zaznaczam ze nie zamierzam oszczędzać wiec jak macie 2 warianty lepszy i gorszy do zaproponowania to piszcie ten lepszy ! :]



co myślicie o :

sterownik Lpgtech 224
wtryski Barracuda
reduktor KME TUR ( 6 ? ) czy moze lepiej KME Silver FZ6 ??
przewody gumowe Parker
linia gazowa Faro
filtr poliester/włókno/odstojnikowy /inny ?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2015, 17:58
Posty: 10

Postprzez JAZZ » 5 gru 2015, 19:40

Pytanie do użytkowników mazdy 3 BL z LPG. Jaka pojemność butli w koło zapasowe wchodzi maksymalnie bez podnoszenia podłogi?

Widzę, ze nie ma chętnych do odpowiedzi. Z tego co poszukałem powinien wejść zbiornik 45l więc trochę mało przy spalaniu 2.0 (myślałem nawet 2.5 z USA)... A propos spalania 2.0 w M3 BL i 2.0 w M6 GH rozumiem, ze to te same silniki i spalanie podobne, wydawałoby się że bedzie mniejsze w M3 ale raporty z tej stronki mówią co innego:

M6

http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... 2007-2010/

i M3

http://www.autocentrum.pl/spalanie/mazd ... m-od-2009/

Większe spalanie w M3 <glupek2> jak to możliwe i czy to w ogóle realne? Z tego co wyczytałem na tym forum i innych to mniej więcej się potwierdza. Pozostaje zakup M6 i nie będzie problemów z pojemnością zbiornika LPG (wchodzi bez podnoszenia podłogi Bromech 680/270/82 litry z dystrybutora 65l co mnie zadowala).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 14:04
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BJ 1.6 '02 + BRC seq

Postprzez mauszl » 26 cze 2016, 11:06

Trochę odkopię temat bo ostatecznie nie znalazłem odpowiedzi jak to jest z tą butlą w miejscu koła zapasowego w Mazdzie 3 BK. Jaka butla wchodzi bez konieczności podnoszenia podłogi? Jak to wygląda w sedanie a jak w hatchbacku?
Planuję zakup mazdy 3 BK i zamontowanie instalacji LPG i chciałbym mieć równą i nie podniesioną podłogę. Jest to wykonalne? Z góry dzięki za odpowiedź.
mauszl
 

Postprzez piotrekkk1985 » 26 cze 2016, 12:59

Wszystko jest do zrobienia. U mnie w HB realnie wchodzi jakies 47l
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez mauszl » 26 cze 2016, 15:11

piotrekkk1985 napisał(a):Wszystko jest do zrobienia. U mnie w HB realnie wchodzi jakies 47l


Tzn, co trzeba było zrobić żeby taka duża butla weszła?
mauszl
 

Postprzez piotrekkk1985 » 26 cze 2016, 15:41

Zapytaj gazownika on Ci dobierze odpowiednia butle. Ja tylko sam wyciolem otwor w tym plastikowym przyborniku ktory jest pod podloga bagaznika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez frost160 » 29 cze 2016, 13:52

Witam,

Panowie niedawno zakupiłem mazdę 2.0 PB od razu z myślą by zamontować do niej lpg(auto na min 4-5lat) teraz główne pytanie jak u Was się sprawują samochody bez lubryfikatora ? Przejechał ktoś może na takiej instalacji z 30-50tysięcy km i może coś powiedzieć warto do tego dopłacać?

Co do instalacji to mam opcję tańszą:
-STAG-4 Q-BOX BASIC
-reduktorem AC do 150 km(AC R01 150KM)
-listwą AC (AC W01)

Oraz droższą o 500zł :
PG-TECH 324 OBD
Wtryski Dragon
Reduktorem MagicJet

Warto dopłacać do tego OBD ?

Dzięki z góry za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2016, 13:47
Posty: 7
Auto: Mazda 3 2.0 PB 2004

Postprzez piotrekkk1985 » 29 cze 2016, 14:06

Bez lubry juz 60tys. Wszystko smiga. Ja bym wziol ta pierwsza opcje chociaz nie napisales jakie wtryski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez frost160 » 29 cze 2016, 14:11

AC W01 takie dosc podstawowe, choć nie wymagam by zrobiły nie wiem ile km najwyżej sobie je wymienie.

No to ładnie, w takim razie tez bez tego zamontuję.60tys to dla mnie około 5 lat jazdy.

Możesz napisać jaką Ty masz instalację ?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2016, 13:47
Posty: 7
Auto: Mazda 3 2.0 PB 2004

Postprzez piotrekkk1985 » 29 cze 2016, 14:18

Zavoli S
Stag ISA
Wtryski Hana
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez malachari » 19 lip 2016, 17:49

Planuję założyć instalację gazową do mojej mazdy. Po przeczytaniu całego wątku (i tego o polecanych gazownikach) zakład już wybrałem, natomiast jeśli chodzi o konkretne komponenty nie jestem na tyle biegły żeby móc je dobrze ocenić. Dostałem propozycję:

– sterownik Stag 4 Qbox basic, ewentualnie Staga 4 Qbox plus
– wtryskiwacze ACW02,Barracuda
– reduktor ACR01

Trochę poczytałem o poszczególnych komponentach i pewne zdanie już mam ale jestem ciekawy waszych opinii. Co myślicie o tym zestawie? Warto dołożyć do Qbox plus? Może coś jednak zmienić?
malachari
 

Postprzez makmarc » 19 lip 2016, 19:05

Na temat elektroniki się nie wypowiadam, co do reduktor zmień go na zavoli, a wtryski barracudy
makmarc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG