Jak podpiąć ogrzewanie reduktora ?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez LAJCIK29 » 5 mar 2011, 01:31

Witam mam ogrzewanie reduktora wpięte równolegle i pytanie mam takie: Czy mogę wpiąć szeregowo? Wydaje Mi się że tak byłoby lepiej. Ale nie mam pojęcią jakie skutki tego będą.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Siw-y » 5 mar 2011, 10:09

Możesz, ale przez to ogrzewanie może być mniej skuteczne.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez cichy_86 » 6 mar 2011, 21:40

Siw-y napisał(a):Możesz, ale przez to ogrzewanie może być mniej skuteczne.

Chyba że go połączysz za na nagrzewnicą to zimą Ci nie ogrzeje reduktora i może gaz zamarzać,bo nagrzewnica odbierze ciepło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez lukasz2387 » 6 mar 2011, 22:09

Widziałem reduktor wpięty w zasilanie nagrzewnicy, ale nie wiem jak było z ogrzewaniem. Podejrzewam że powinno się poprawic, z prostego powodu brak "bramki na kolanku" i też mniejszej przepustowości płynu w dołożonym układzie :)
lukasz2387
 

Postprzez LAJCIK29 » 7 mar 2011, 23:21

A czy reduktor dużo ciepła zabierze? Bo jak bym podpiął najpierw reduktor a potem nagrzewnicę :D . Myślę ,że przepływ by się poprawił i może na ogrzewaniu bym dużo nie stracił. Bo reduktor jak się nagrzeje to potem jest cały czas gorący więc na nagrzewnicę płynęła by też gorąca ciecz. Ciekły gaz chyba aż tak nie wystudzi cieczy? <co?>
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Siw-y » 7 mar 2011, 23:24

LAJCIK29 napisał(a):Ciekły gaz chyba aż tak nie wystudzi cieczy?

Zależy od wydajności reduktora, jak jest słaby to przy max bucie można go zamrozić.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez LAJCIK29 » 7 mar 2011, 23:36

to jest fakt . Ja swojego ne zamroziłem ale jak były te większe mrozy to w czasie jazdy jak motor miał około50 stopni i przeciągłem madzie na 2 to na 3 przy 6tyś Madzia nie chciała jechać. Jak jest motor ciepły 90 stopni to nie ma problemu, więc myślę że przyczyną takiego zachowania Madzi mogło być nie dogrzanie gazu . Spróbuję podpiąć szeregowo najpierw reduktor i zobaczymy co się będzie działo
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez dgolf » 9 mar 2011, 09:13

Jeśli słabo grzeje, to zasyfiona nagrzewnica. Zasyfiona nagrzewnica = słaby przepływ płynu, co przy szeregowym spowoduje wolniejsze rozgrzewanie się reduktora, zamarzanie i szlag trafi membrany. Ma być równolegle. Jak Ci nie grzeje, to wymień nagrzewnicę. Masz prawidłowo zamontowane ogrzewanie reduktora.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Lowiec » 26 mar 2011, 01:51

Zrób tak jak kolega dgolf radzi.
Sam przerabiałem słabe grzanie aż wymieniłem nagrzewnice. I niestety w porównaniu z takim innym autem którym miałem przyjemność jeździć zimą to mimo nowej nagrzewnicy, pompy wody i odpowietrzenia układu Mazda nie grzała tak jak tamto. TTTM.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Neron-ek » 7 kwi 2011, 11:23

A co się dzieje, że chcesz przepinać dobrze podłączony reduktor?
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez LAJCIK29 » 13 kwi 2011, 00:18

w sumie to nic się nie dzieje ale trochę miej plątaniny by było z przewodami od płynu. Spiąłem tak jak było i jest wszystko ok :D
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez mark.87 » 15 lip 2013, 11:00

koledzy mam takie pytanko. mam tak podlaczony parownik pod weze(obraz znalazlem w sieci)
Obrazek
a czy jesli podlacze tak
Obrazek
to czy poprawi mi sie ogrzewanie w kabinie,wymienialem nagrzewnice ale ogrzewanie jest srednie wiec pytam czy to cos zmieni???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez gik » 15 lip 2013, 16:15

Nie wiem, czy zmieni w ogrzewaniu kabiny, ale napewno w ogrzewaniu reduktora na wielki minus i w duże mrozy on zamarznie.

A co z ogrzewaniem? średnie to znaczy wolno się nagrzewa czy cały czas słabo nawet po 20 km ?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Lowiec » 15 lip 2013, 21:16

Teoretycznie powinno to zmienić sporo w kwestii ogrzewania jednak doświadczalnie to szkoda czasu – nie zmieni to nic poza późniejszym czasem przełączania na lpg. Zreszta odpowiedz była nieco wyżej na Twój problem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez mark.87 » 16 lip 2013, 00:36

gik napisał(a):A co z ogrzewaniem? średnie to znaczy wolno się nagrzewa czy cały czas słabo nawet po 20 km ?

Z ogrzewaniem jest taki problem ze grzeje slabo mimo przejechania 5 czy 100km,a w temp. minus 10-15"C
nie czuc ciepla, wymienialem termostat i nagrzewnice ale niewiele to dalo,
nie grzeje tak jak powinno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez gik » 16 lip 2013, 13:50

Szkoda, że nie zrobiłeś testu jazdy na benzynie, wtedy eliminujesz z układu reduktor gazu, bo go wtedy nic nie wychładza i miałbyś odpowiedź czy jest sens winić gaz, ja twierdze że nie ma mowy aby reduktor tak mocno ochładzał płyn.
Winiłbym termostat, ale go wymieniłeś, nagrzewnice też hmmm a czy linka (bo chyba jest linka kurcze nie wiem) albo coś co steruje zaworem do nagrzewnicy otwiera się całkowicie ?? Bo może tylko się lekko uchyla i efekt masz słabgo grzania.

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mark.87 » 17 lip 2013, 00:18

nie jestem pewny o co konkretnie ci chodzi ale z tego co zaobserwowalem przy demontazu nagrzewnicy wszystko dziala jak powinno,
u mnie dajac ogrzewanie na maxa z kratek czuc cieplo i nagrzewa sie kabina szybko,w zime w kabinie jest za zimno
u brata w oplu vectra A z kratek leci pazace powietrze a zima w koszulce mozna jezdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Lowiec » 17 lip 2013, 08:37

Mam dokładnie to samo i też do porównania niemieckie auto. Wmontowalem dodatkowy termometr na wężu do nagrzewnicy i mimo niedokladnosci pomiaru temp nie przekracza 70°.wnioskuję ze to"wina"termostatu-dobranego wg katalogu, temp otwarcia 82°, dwa stopnie przepływu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez gik » 17 lip 2013, 08:49

Ja nigdy nie dałem więcej niż 3/4 bo umarłbym z gorąca.
Reduktor gazu grzeje mi się do 90 st w korkach jak stoje.
Coś macie nie tak, tylko co...

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mark.87 » 17 lip 2013, 11:07

Termostat kupiłem dobrej firmy,pisało na nim 82'C jeśli dobrze pamiętam.
Potwierdza się fakt że Niemcy to Niemcy,coraz bardziej przekonany jestem co do powrotu spowrotem do niemieckich aut.
Tylko jak poprawić ogrzewanie bo nie mam juz pomysłów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG