Jak podpiąć ogrzewanie reduktora ?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Lowiec » 17 lip 2013, 11:54

Czyszczenie układu chłodzenia, nowa nagrzewnica, nowy później otwierający się termostat,dobre odpowietrzenie układu, więcej pomysłów nie mam.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez gik » 17 lip 2013, 14:34

Ja obstawiam jednak ten zawór, nie ma co pakować się w koszty jeśli nie sprawdziło się najprostrzych rozwiązań.

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez zadra » 21 lip 2013, 12:57

obstawiam jednak ten zawór

jaki zawór?
Pytam, bo nie wiem nic o istnieniu zaworka na dopływie do nagrzewnicy, a jeśli taki istnieje, to montowanie parownika szeregowo z nagrzewnicą jest kardynalnym błędem – co się będzie dzieło latem, przy "wyłączonym" ogrzewaniu... zupełny brak przepływu przez parownik...
Jeśli macie jakieś zdjęcie nagrzewnicy, to proszę wstawcie i wskażcie ten zaworek.
Czy w wersjach GE zaworek również istniał, czy tylko jest zastosowana zmiana kierunku przepływu powietrza omijająca nagrzewnicę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Lowiec » 21 lip 2013, 13:16

Poszukajcie fotorelacji z wymiany nagrzewnicy nawet mojego autorstwa i przestańcie zaworkowac:) a jak nie fotorelacja to jakiś manual-nie ma zaworka.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez gik » 21 lip 2013, 15:34

To wytłumacz na jakiej zasadzie to działa, mądrzyć się każdy potrafi, super skoro nie ma zaworka to sterowanie klapami powietrza, czyli trzeba to sprawdzić czy klapy chodzą tak jak powinny, bo skoro kolega wymienił już wszystko a dalej nie ma grzania to trzeba sprawdzić wszystkie możliwości.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Lowiec » 21 lip 2013, 16:26

Regulacja temperatury powietrza jest tylko na kierownicach poprzez mieszanie powietrza zimnego i ciepłego.
Nie madruje się, jestem zmarzlak i przerabiałem już chyba wszystko.poczytaj posty moje i kolegi Hazu.
Nie grzeje bo albo nie oddaje nagrzewnica temperatury:
-zapchana nagrzewnica,
-zepsuty termostat,
-słaby obieg czynnika chłodzącego, rdza w układzie,
-zapowietrzony układ chłodzenia.
Nie działa układ nawiewu:
-spadło ciegno regulacji temperatury,
-nie działa silnik regulacji,
-nie działa rezystor regulacji (pokrętło),
-syf w układzie przed nagrzewnica.

Podsumowując, ma grzania bo tttm.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez mark.87 » 22 lip 2013, 17:54

Lowiec napisał(a):Regulacja temperatury powietrza jest tylko na kierownicach poprzez mieszanie powietrza zimnego i ciepłego
Nie grzeje bo albo nie oddaje nagrzewnica temperatury:
-zapchana nagrzewnica,
-zepsuty termostat,
-słaby obieg czynnika chłodzącego, rdza w układzie,
-zapowietrzony układ chłodzenia.
Nie działa układ nawiewu:
-spadło ciegno regulacji temperatury,
-nie działa silnik regulacji,
-nie działa rezystor regulacji (pokrętło),
-syf w układzie przed nagrzewnic

to powiem tak.
-nowa nagrzewnica
-nowy termostat
-uklad czyszczony i nowy plyn
-wszystko odpowietrzone ok
-ciegna na miejscach
-silnik regulacji dziala prawidlowo
-jesli chodzi o pokretło zamkniecie /otwarcie zimnego to dziala
-tak jak ww czyszczony uklad,
A jesli podlacze reduktor tak,poprawi to ogrzewanie??
bez trojnikow prosto do nag a potem do reduktora i dalej w uklad, bez trojnikow. foto
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Lowiec » 23 lip 2013, 00:15

A jesli podlacze reduktor tak,poprawi to ogrzewanie??

Nie, nie poprawi. Tak jak wyżej pisałem, chyba chodzi o temperaturę otwarcia termostatu. Kombinwałem jak Ty i nie miałem widocznych efektów.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Przemek323c » 23 lip 2013, 08:13

Zacisnij weze od reduktora i zobacz czy sytuacja sie poprawi. W polaczeniu szeregowym (tylko jesli faktycznie nie ma zadnego zaworu !) sa 2 szkoly. Najpierw reduktor albo najpierw nagrzewnica. Lepiej grzeje jesli najpierw jest nagrzewnica, a przy malej mocy silnika nie stwarza to problemow z grzaniem reduktora. Wbrew pozorom reduktor ciezko zamrozic bo przeciez temperatura powrotu cieczy nie wynosi 20st. Wentylator chlodnicy sie zalacza ? jak wtedy wyglada temp nawiewu ?
Przemek323c
 

Postprzez mark.87 » 23 lip 2013, 17:10

Przemek323c napisał(a): Wentylator chlodnicy sie zalacza ? jak wtedy wyglada temp nawiewu ?

wentylator chlodnicy zalacza sie normalnie bo slychac go a jak wyglada temperatura nawiewu to nie jestem w stanie tego powiedziec gdyz sa upaly i nie wlaczam nawiewu cieplego,a zima ciezko zalaczyc wentylator w mroz,
Zmienie termostat na mocniejszy i wtedy sie zobaczy bo innych pomysłow nie mam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez abudabdi » 5 gru 2014, 01:05

Witam po założeniu gazu u mnie ogrzewanie osłabiło się więc próbowałem to naprawić wręcz polepszyć szybsze nagrzewanie się, zacząłem od kupna małego dogrzewacza elektrycznego na 3 świece żarowe polepszyło to lecz nie było to tak dobrze jak pierwotnie, zauważyłem ze wpięty szeregowo reduktor przydławiał obieg więc dokupiłem pompkę elektryczną od tego czasu w mroźne dni szybko mi się nagrzewa i mam (saunę) w aucie. <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez thing » 5 gru 2014, 10:12

abudabdi napisał(a):Witam po założeniu gazu u mnie ogrzewanie osłabiło się więc próbowałem to naprawić wręcz polepszyć szybsze nagrzewanie się, zacząłem od kupna małego dogrzewacza elektrycznego na 3 świece żarowe polepszyło to lecz nie było to tak dobrze jak pierwotnie, zauważyłem ze wpięty szeregowo reduktor przydławiał obieg więc dokupiłem pompkę elektryczną od tego czasu w mroźne dni szybko mi się nagrzewa i mam (saunę) w aucie. <czarodziej>


zrób jakąś fote jak i gdzie to podpiąłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez abudabdi » 5 gru 2014, 10:41

układ po odpaleniu i włączeniu nagrzewa wodę do 50 stopni (zależy od termostatu można dać inny) po czym się wyłącza pompka jest obok lecz zdjęcie było robione przed kupnem pompki
Załączniki
IMG_20141128_113805 (Kopiowanie).jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez thing » 5 gru 2014, 12:04

dzięki za info :) też pomyślę nad takim podgrzewaczem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez gik » 5 gru 2014, 12:23

Ale dlaczego ten reduktor wpięty jest szeregowo?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez abudabdi » 5 gru 2014, 13:12

gik napisał(a):Ale dlaczego ten reduktor wpięty jest szeregowo?

trudno mi powiedzieć tak zostało zamontowane może tak było wygodnie ?

W niczym to nie przeszkadza przy -2 stopniach jak odpalę auto i włączę podgrzewacz to po upływie 3min. (na postoju) przełącza mi na gaz <jupi> (w ustawieniach mam 30 stopni) <spoko> <ok> <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez gik » 5 gru 2014, 13:21

Ja nie widzialem jeszcze szeregowo, dlatego zimno, ale jak Ci dziala z patentami to oki :smile:

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez abudabdi » 5 gru 2014, 13:25

gik napisał(a):dlatego zimno

nie wydaje mi się bo ciepło idzie z silnika do kabiny później przez reduktor
Obecnie ciepło idzie z silnika do kabiny –>podgrzewacz->pompka elektryczna->reduktor.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez gik » 5 gru 2014, 14:01

Aha w taki sposob, w sumie nie wiem jak szybko nagrzewala sie mazda bez lpg, ale w poprzednim aucie po montażu lpg nie zauważyłem różnicy, połączenie równoległe.

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez thing » 5 gru 2014, 15:23

czyli jakbym chciał podłączyć taki podgrzewacz to potrzebuje:

podgrzewacz
termostat bimetaliczny
przekaźnik
kable

montuje termostat bimetaliczny np. 50C na obudowie podgrzewacza, lub na wężu. Po osiągnięciu 50C termostat daje sygnał do przekaźnika który wyłącza grzanie. Jakiś dodatkowy przełącznik w kabinie.

tak? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG