Mazda Premacy 1.8 – Jaka instalacja LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez floox » 20 lut 2016, 11:05

30kkm rocznie i szukasz partaczy i chcesz posadzić waldemary na pokładzie?

Może wysoka cena nie zawsze idzie w parze z wysoką jakością, ale za to niska cena = niska jakość. Załóż u druciarza i po roku góra do remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez simisimi » 20 lut 2016, 15:15

panowie juz po sprawie zdecydowalem sie
bedzie BRC SEQUENT SQ 24.11 /SQ 32 WTRYSK GAZU IV GENERACJI

troszke bedzie mnie to kosztowalo ale wlew bedzie pod klapka plus pokrowiec na kolo w gratisie
zobaczymy czy warto decyzja zapadla termin umowiony
Początkujący
 
Od: 23 mar 2013, 19:00
Posty: 16
Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA

Postprzez floox » 20 lut 2016, 16:21

No i swój chłop! Będzie Pan zadowolony :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez simisimi » 20 lut 2016, 20:25

Mialem tez propozycje lpg Tech i wtryskiwacze barscudy za 3300 i to juz calkiem wybilo mnie z rytmu a wszyscy do okola bierz brc i biorę. Kolejna dobra decyzja i znów moja Madzia premca będzie zadowolona
Początkujący
 
Od: 23 mar 2013, 19:00
Posty: 16
Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA

Postprzez Sonek » 20 lut 2016, 21:38

W mojej mazdzie już ponad 5 lat brc seq 24 chodzi i nie ma problemów a czy były to nie wiem :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez simisimi » 20 lut 2016, 22:50

BRC ceni się ale jak piszesz tak i wielo osób mi to potwierdzali ze jeździli tylko na wymianę filtrów i nic więcej zapominali ze jeżdżą na gazie
Mam nadzieje ze tak i ja będę miał ale nic na to nie wskazuje ze będzie inaczej
Początkujący
 
Od: 23 mar 2013, 19:00
Posty: 16
Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA

Postprzez Taco » 21 lut 2016, 11:26

Ja mam inną instalację i też tylko filtry wymieniam panowie. mówiąc kolokwialnie: dobry produkt będzie działał dobrze, jak będzie miał dobry montaż. dobry produkt będzie źle działał, jak będzie niepoprawny montaż, np. na złych podzespołach (źle dobrany reduktor, wtryskiwacze).
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 12:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez simisimi » 23 lut 2016, 23:36

Pytanko mam juz zamontowana instalacje ale jest maly problem na wolnych obrotach silnik troche nie równo pracuje macie pomysl co to może być
Ustawione jest wszystko jak trzeba ale mechanik po zamontowaniu indtalacji lpg zauważył ze silnik bardziej wibruje. Z jego oceny to problem uszczelki przy kolektorze ssacym.
Jakies rady?????????
Początkujący
 
Od: 23 mar 2013, 19:00
Posty: 16
Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA

Postprzez floox » 24 lut 2016, 01:38

Jeśli świece wymienione, luz zaworowy w normie, instalka odpowiednio zamontowana i wyregulowana, układ chłodzenia odpowietrzony, a sonda lambda nie świruje, to faktycznie może być coś z uszczelką :–)

Jedno jest pewne – gazmajster jest od tego, żeby wyniuchać co jest nie tak. Jak montowałem w GE (FP) gaz to wyszło, że sonda lambda się od czasu wiesza. Gazimierz sam doszedł, zadzwonił po decyzję, wymienił i z głowy.

Pzdr, flx

Dopisano 24 lut 2016 2:40:

O przepływomierzu zapomniałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez simisimi » 25 lut 2016, 16:35

Ci którzy zakładali instalacje juz przed zalozeniem zadzwonili i dali info ze silnik nie równo pracuje ale podjechalem do swojego mechanika i mniej więcej juz wie co może sie dziać ale we wtorek zaprowadzam isie okaże jak narazie to gdzies na przewodach dostaje lewe powietrze ale musza sie upewnić co jest przyczyną
Jak narazie z samej instalacji jestem zadowolony tylko gdyby na obroty trzymal silnik

Dopisano 25 lut 2016, 17:41:

A instalacja zalozona wna ostrobramskiej ENERGY GAZ POLSKA
Początkujący
 
Od: 23 mar 2013, 19:00
Posty: 16
Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA

Postprzez zabas85 » 11 mar 2016, 13:39

A jakie świece polecacie założyć ?

Instalacja ma dokładnie .... 2 dni :D

do 2.0 FS

NGK ? Beru ? Denso ? jakieś konkretne modele ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2015, 18:31
Posty: 153 (2/3)
Skąd: Brzeszcze
Auto: Mazda Premacy CP 2.0 FS 2001

Postprzez floox » 11 mar 2016, 15:19

Zakładaj takie, jakie były oryginalnie w silniku. Z pamięci nie powiem, za długo jeździłem 626 GE z FP... Coś mi się kołacze, że w silniku FS są NGK BKR5E-11. Jeśli się mylę koledzy mnie zaraz poprawią :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez daniello001 » 19 cze 2016, 11:05

Z kontrolką silnika ngk ZFR5F-11. Bez kontrolki tak jak kolega wyżej napisał.
Ogólnie odradzam ngk bo miałem z nimi problemy. Szarpanie na gazie i benzynie od samego początku. Znieniłem na beru i ustało. Polecam Beru ultra Z158, jest to zamiennik ngk które podałem powyżej.
Podzielę się z wami moją smutną historią.
3 lata temu założyłem instalację:
STAG300 ISA 2
HANA 2000 RED

Przez rok i 25tys km było wszystko ok aż w końcu zaczęło szarpać. Pojechałem do gazownika który zamiast szukać przyczyny w instalacji i podzespołach szukał problemu tylko w regulacji. Po kilku miesiacach zmieniłem gazownika który wyczyścił wtryski gazowe i wyregulował wszystko tak że znowu chodziło ok. Po 10tys km znowu problemy z szarpaniem. Dowiedziałem się że stag 300 i jego cudowne zubożenie nie do końca radzą sobie z silnikiem mazdy, ale mimo wszystko dalej jeździłem po gazownikach i płaciłem pieniądze za regulacje itp. W koncu jak znalazłem informację na forum że LPGTECH jest najlepszym wyborem do tego silnika odczułem już szarpanie nawet na benzynie. Wymieniłem świece i kable jak co roku i nadal brak poprawy. Wymieniłem uszkodzony dolot (gumowa rura między filtrem a przepustnicą), wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy, zrobiłem reset silnika i... NIC. Nadal szarpie na benzynie a z wydechu "pierdzi". Wczoraj podjechałem do mechanika i... kompresja silnika na jednym cylindrze jest o 1/3 mniejsza jak w innych. Zawory do wymiany, planowanie głowicy itd.
Mam już dosyć problemów na gazie.
Po remoncie chciałbym zmienić i gazownika i sterownik.
Powiedzcie czy STAG 300-4-ISA2 można zamienić sterownikiem LPGTECH 304 lub 324 zostawiając resztę instalscji?
Czy będzie to wymiana typu plug&play?
daniello001
 

Postprzez floox » 19 cze 2016, 12:16

Bo niestety coś w tym jest co piszesz. 30 kkm na gazie i podszarpki. Normalnie wymieniam świece co 10 kkm, teraz zostawiłem na 20 kkm. Ostatnio zaczął podszarpywać na 3 biegu. Gazownik (telefonicznie) mówi o świecach, zobaczymy co będzie po wymianie.

Pzdr Flx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 12:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez daniello001 » 19 cze 2016, 12:24

Na nowych świecach zmniejsz dystans elektrod na 0,9. Ponoć pomaga. Ja nie miałem okazji się o tym przekonać. Mam nadzieję, że tobie dłużej silnik pochodzi bez wymiany zaworów. Dodatkowo zauważyłem, że po regulacji u mnie mapy benzyny i gazu się nie pokrywały... i gazownik mówił że tak ma być... jestem ciekaw czy to prawda.
daniello001
 

Postprzez Drei » 4 kwi 2017, 18:28

Odświeżę trochę wątek.
Witam wszystkich. 3 tygodnie temu postanowiłem zagazować swoją madzie. Posiadam ją od lipca zeszłego roku i cały ten czas jeździłem na PB. Stwierdziłem, że 'po co przepłacać' i udałem się do gazownika. Instalacja KME. Mechanik stwierdził, że montowali ją już w tych autach i było wszystko dobrze. Od początku po wymianie szarpało na gazie. Na PB nigdy nie miałem żadnych problemów i w dalszym ciągu nie mam. Ale na gazie to jakaś masakra. Gazownik stwierdził, że muszę wymienić (prócz kabli i świec) również cewki i sondę. Cewki wymieniłem tydzień temu, sonde 20 minut temu i dalej to samo. Ręce mi już opadają;/ Teraz zastanawiam się, czy to przez to całe zubożanie mazdy. Czy ktoś mógłby coś doradzić?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2017, 18:22
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 2003

Postprzez sebekle » 4 kwi 2017, 19:00

zmienić gazownika albo cisnąć żeby przyłożył się do roboty zamiast autokalibracji i za bramę
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tetris » 5 kwi 2017, 19:44

Przypuszczam że gazownik porobił w złym miejscu nawierty w kolektorze dolotowym.

Sporo modeli Mazdy ma w kolektorze zamontowane klapki. Jak w złym miejscu są króćce to takie właśnie mogą być objawy.

Kolejna sprawa to mogą być za mało wydajne wtryskiwacze. mazda wymaga szybkich i wydajnych wtryskiwaczy lpg. KME Nevo obsługuje fanaberie mazdy więc nie ma co zwalać winy na sterownik lpg.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2016, 14:36
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004

Postprzez Drei » 6 kwi 2017, 14:27

Dodam, że szarpanie wzmacnia się w momencie, gdy np włączę klimę, albo 'długie' światła. Wczoraj do nich podjechałem, koleś przejechał się ze mną i laptopem, zrobiliśmy ok 20-30 km w mieście i poza, ale dalej jak szarpało, tak szarpie. Najbardziej widać to pod samochodem, gdzie dosłownie lata cały układ wydechowy. A i jeszcze jedno pytane. Czy coś może stać się silnikiem, gdy jeżdżę na takim szarpiącym sprzęcie?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2017, 18:22
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.8 2003

Postprzez sebekle » 6 kwi 2017, 18:26

wytłuczesz mocowanie silnika, przeniesienie napędu, szarpanie to z reguły nieodpowiednia dawka więc może i zawory dostaną.
w premacy chyba jeszcze nie ma klapek żadnych. u mnie na pewno nie a kolektory z wyglądu identyczne
w jakim zakresie obrotów to szarpanie?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG