Strona 2 z 5

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 30 wrz 2010, 16:13
przez radoo
marmarek napisał(a):mapy zle ustawione to mi przychodzi na pierwszy pomysl z toich opisow.
no już się nie mogę doczekać aż to ustawi :) niby te mapy coś tam ustawiał na pierwszym przeglądzie po 1000km.

Już też niby nauczyłem się jeździć tak żeby nie szarpał, ale przecież nie o to chodzi :)
Jutro wstawiam i niech naprawią... zastanawiam się tylko jeszcze nad wpływem kabli WN na to szarpanie..
Sprawdzałem dziś ceny i Sentech ok. 120 PLN a dobre NGK około 190 PLN bez rabatów. Kolega Kornacki pisał wyżej, że u niego to pomogło, ale w sumie nie wiem czy to był w sumie dokładnie ten sam problem..

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 30 wrz 2010, 21:59
przez gazparts
na niskich tyrpie to raczej zapłon, zaczął bym od świec, choć może być coś z mapą skoro na benzynie jest ideał
w twojej nie ma zubożenia więc nie powinno tyrpać.

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 1 paź 2010, 17:25
przez radoo
jak już pisałem, świece wymieniłem i dalej szarpało.

Już po wizycie u gazownika. Okazało się, że wymienił dysze na mniejsze (czy jakoś tak) i szarpie sporadycznie :/

Pozdrawiam

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 3 paź 2010, 10:28
przez Kornacki
U mnie też przestawiał mapy i nic. Dodatkowy objaw jaki miałem to ,gdy chodziła na wolnych obrotach,po ustabilizowaniu obrotów przy bardzo gwałtownym wciśnięciu gazu czuć było takie jakby przerwanie a nawet uderzenie.Stare przewody w nocy nie iskrzyły i nie miały przebicia przy trzymaniu ręką.Ja kupiłem zwykłe świece NGK.Przewody WN kosztowały ok.100zł.Po wymianie przewodów WN odrazu zaczęła chodzić elegancko.

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 9 paź 2010, 10:25
przez radoo
No i stało się:) Po wymianie świec i zmianie dysz na mniejsze dalej szarpało przy przyspieszaniu z wolnych obrotów. Wymieniłem przewody WN na NGK – model mogę podać później bo nie pamiętam – i jak ręką odjął, równiutko przyspiesza, zero szarpnięć, nawet jak ją przyduszam i depnę na dalszych biegach przy minimalnej prędkości to przyspiesza powoli bo powoli ale bez żadnych szarpnięć i zawahań – o to chodziło.

Szkoda, tylko że na świece drugie tyle wydałem prawie – ale cóż chyba się przydadzą, co?

Koszt świec NGK – platynowe – ok 42 zł za sztukę.
Koszt przewodów NGK – po rabatach – 185 PLN

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 31 paź 2010, 10:48
przez Radex
tez niedawno miałem dół i szarpanie podczas depnięcie na gaz.
Kable przedtem delikatnie w nocy spryskałem wodą i widać było przebicia dlatego wymieniłem kable WN no i świece

Kable Sentech nr 8488 105zł
Świece ngk BRK6E 35zł komplet, przerwa zmniejszona do 0,7mm!

drobne strojenie i calkiem inne auto :)

Wczesniej jezdzilem na platynowych ngk i kablach ngk, Wszystko razem prawie 500zł ale padly dosc szybko i uznalem ze to nieoplacalny interes... dlatego testuje teraz najtansze zamienniki ale dobrych firm.
zobaczymy ile wytrzymaja...

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 31 paź 2010, 18:58
przez TRIBUTE
Zmniejszyć przerwę na świecach na 0.8 mm i przyspieszyć zapłon .Pozdrawiam

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 26 lis 2010, 15:11
przez uplander
Witam
U mnie byl problem ze miałem za długie węzyki od listwy do kolektorów, i przy hamowaniu silnikiem nie bylo w nich gazu, wiec po depnieciu zanim gaz dotard do kolektorow w tlokach nie mialo sie co spalac. Skrocenie wezykow rozwiązało problem. pozdrawiam

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 26 lis 2010, 19:18
przez Lord
Jak wpadłeś na to, że są za długie wężyki? Metoda prób i błędów, czy mechanik gazownik powiedział Ci? Bo jakoś nie widzę tego, żeby każdy, któremu szarpie przycinał wężyki.

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 29 lis 2010, 18:54
przez noxes
A nie słyszałeś o tym aby węzyki były możliwe jak najkrótsze?

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 29 lis 2010, 22:42
przez rumunn95
do kolegi TRIBUTE w fs-ie nie ma przyspiesznia zaplonu wszystkim steruje komp

Dokladnie wezyki od wtrysku do kolektora powinny byc jak najkrotsze i rownej dlugosci mialem u siebie magiki na listwie wezyki ok 18 cm nie dalo juz sie skrucic niby nic sie nie dzialo ale to nie bylo to jak na PB wiec wywalilem listwe i zamontowalem je osobno teraz wezyki maja ok 4cm tak ze krociec z kolektora styka sie z kroccem od wtryskiwacza madzia smiga jak zla :) oprucz tego nieszczesnego ladowania ale to w innym temacie

wczesniej
Obrazek

jutro wrzuce jak teraz wyglada

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 29 lis 2010, 23:25
przez noxes
U mnie tez wcale nie są krótsze, ale narazie tak musi być, jak będe wymieniał listwe to zrobię porządek i z tym.
P.S zapytam w tym temacie bo w sumie też mam podobny problem. jak hamuje silnikiem to tak w granicach 2tyś rpm następuje takie szarpnięcie, czasem kilka. O co może chodzić?

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 1 gru 2010, 23:52
przez Lowiec
Mazda to moje drugie auto z gazem, jak szarpało to winne zawsze były kable. Tu wymieniłem oryginały na NGK a teraz na SENTECH...i po 3-4 tyskm znowu zaczęła szarpać. Stawiam na te przerwę. Jak przyśpieszam normalnie jak na benzynie to jest moment głośnego łupnięcia w podłogę albo w pedał gazu.

Pozdrawiam
Sławek

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 8 sty 2011, 13:10
przez TRIBUTE
Do kolegi rumunn95 to nie ma aparatu zapłonowego

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 8 sty 2011, 13:27
przez TRIBUTE
Jak zmniejszy się przerwę na świecach kable są mniej obciążone a gaz potrzebuje wcześniejszego zapłonu od benzyny .Zresztą ja tak zrobiłem i moje problemy się za kończyły reszta jak uważa .Pozdrawiam

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 8 sty 2011, 15:35
przez rumunn95
tribute tak jak napisalem wyzej :

"do kolegi TRIBUTE w fs-ie nie ma przyspiesznia zaplonu wszystkim steruje komp"


wlasnie to napisalem Wyzej :P :

"Do kolegi rumunn95 to nie ma aparatu zapłonowego"

tez zmniejszalem przerwe ale zadnej roznicy nie zauwarzylem takze moim zdaniem zabawa zbedna

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 9 sty 2011, 00:00
przez noxes
A mimo to jak jest przerwa mniejsza to iskra jest mocniejsza co za tym idzie łatwiejszy zapłon mieszanki od lepszej iskry i do gazu powinna być zmniejszana przerwa bo mieszanka gazu ma większą oporność od mieszanki Pb

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 30 sty 2011, 19:35
przez Bruce
Stawiam na świece albo kable. Miałem coś takiego u siebie. Przy depnięciu przy wolnych obrotach strasznie szarpał. Gazownik powiedział że to typowe objawy układu zapłonowego. Wymiana świec i kabli wyeliminowała problem. Proponuję sprawdzić czy końcówki kabli nie są zaśniedziałe. U mnie na starych kablach były. Wyczyściłem i założyłem na spróbowanie razem ze starymi świecami, szarpania nie było ale i tak założyłem wszystko nowe.

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 30 sty 2011, 20:43
przez Lowiec
No więc u mnie chwilowo poprawiło się po zmniejszeniu przerwy na świecach. Potem wróciło wszystko do normy więc to nie ma znaczenia. Kolejnym elementem jest cewka lub rozdzielacz zapłonu. Obecnie auto w warsztacie po wymianie uszczelniaczy.

Pozdrawiam
Sławek

Re: LPG + szarpanie po depnięciu z niskich obrotów

PostNapisane: 17 lut 2011, 13:59
przez Crashu
Witam, miałem identyczny problem na stagu 300, mega szarpanie przy niskich obrotach, aż potrafił silnik gasnąć. Przy okazji było słychać cykanie pod machą przy jeździe na gazie. Pierwsza diagnoza, problem z listwą sterującą, tłoki były wybite co było powodem głośnego cykania + rozregulowane.
Po wymianie tłoczków i regulacji i przejażdżce problem lekko zmalał, ale szarpanie nadal było, padło podejrzenie na świece.

Sprawdziłem w katalogu na stronie NGK dokładnie czego mi potrzeba i przy wymianie wyszło szydło z worka;) Oprócz tego że świece były ostro przetyrane to miałem model BKR5E z odstępem od elektrody 1.2mm, a powinienem mieć BKR6E z odstępem 0,7mm tak jak pisał wcześniej kolega Radex;)

Radex napisał(a):Świece ngk BRK6E 35zł komplet, przerwa zmniejszona do 0,7mm!


Żadnych irydowych ani innych wynalazków po 60pln za sztuke nie trzeba wkładać;)
Pozdrawiam!