Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez piwko121 » 28 kwi 2016, 11:08

A ty Binui gdzie zakładałeś instalację, bo w sumie do Łodzi daleko nie mam?? Ja planuje juto jechać do www.ekogas.pl w Koninie dogadać się i zaklepać termin, bo tylko oni w moim regionie chcą ściągnąć kolektor do wiercenia. Ewentualnie pozostanie mi jeszcze dar-gaz.net
Początkujący
 
Od: 26 maja 2011, 20:51
Posty: 16
Skąd: Koło
Auto: 323f BA 1.5 '98

Postprzez zelka » 28 kwi 2016, 12:22

Piwko, nie polecam Ekogas. Olali mnie kiedy miałem instalację Prinsa i z nią problemy.
Szczerze i sumiennie polecam Dariusza Krzywdę, właśnie dar-gaz, gdzie chcesz się udać. Na życzenie ściągnie kolektor. Ja w swojej GH mam nawiercone w kolektorze za klapkami, Krzysiek (Gazparts z naszego forum) oglądał i sprawdzał jak to jest porobione, a jego odpowiedź brzmiała "bardzo z głową". Dobrze również wystrojone, nie było zbyt ubogo. Ja zrobiłem już ponad 7k km na lpg i nigdy nie zrzucił mi na Pb (chyba, że się skończył gaz :P ).
Terminy u niego są dość długie, także uderzaj do niego wczas. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez piwko121 » 28 kwi 2016, 17:56

Dzięki za info, w takim razie chyba tak zrobie :)
Początkujący
 
Od: 26 maja 2011, 20:51
Posty: 16
Skąd: Koło
Auto: 323f BA 1.5 '98

Postprzez Taco » 28 kwi 2016, 18:32

W Koninie jest za Statoilem Ślepko. Trochę może niewyględny z zewnątrz, ale facet dobrze montuje. reduktory oba będą ok do tej mocy. pytałeś o propozycję instalacji. alternatywą do q boxa jest blue box. do tego wtryskiwacze hercules. a w wersji bardziej budżetowej to hercules blue. no ale nie skupiałbym się w 100% na budżecie, tylko głównie na gazowniku.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez R0OK » 28 kwi 2016, 19:08

Cześć wszystkim

Prośba do posiadaczy Mazdy 6 2.0 155 DISI silnik KF3F z instalacją gazową
o opinię spalania
dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2016, 18:30
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 DISI 155KM

Postprzez piwko121 » 28 kwi 2016, 21:09

Dzięki Taco za namiary, co do instalacji to właśnie nie mam zamiaru oszczędzać, bo później można żałować. Trzeba tylko udac się do ogarnietego gazownik, a u mnie w okolicy niestety praktycznie ich nie ma, wszyscy jadą na ilość i nikt nie ściga kolektora do nawierzchni bo mają swoje magiczne odkurzacze i ostre wiertla <rotfl>
Początkujący
 
Od: 26 maja 2011, 20:51
Posty: 16
Skąd: Koło
Auto: 323f BA 1.5 '98

Postprzez zelka » 28 kwi 2016, 22:11

Takich na pęczki się porobiło. Myślą, że ustawią autokalibrację i voila, wszystko samo się ustawi. <lol>
Myślę, że dobór komponentów ustalisz spokojnie z majstrem, tylko warunek, że musisz trochę to ogarniać :) On jedynie co może zaproponować swoją wersję, a jeśli będzie się upierał przy swoim to znaczy, że nie wszystko ogarnia. :P Oczywiście tutaj na forum polecą Ci na pewno dobrze dobraną instalację :) Ja u siebie mam Qbox plus, AC R01(czerwony, do 250), barracuda 130, butla 75L (praktycznie na równi z podłogą w GH, ale i tak wleci w przyszłości zabudowa, więc sobie wyrównam po swojemu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Fred.X » 28 kwi 2016, 22:12

Ja sie dziwie czemu dajecie sobie wciskac na siłę Stag-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez popek24 » 28 kwi 2016, 23:54

Też mogę polecić
BOX-SERWIS Janusz Ślepko na poznańskiej. A dobry gazownik w tych czasach to rzadkość.

W zasadzie byłem tam u was w Koninie dwa dni temu bo autko nowe kupowałem z tych okolic.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2016, 23:56
Posty: 6
Auto: Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 2000

Postprzez Biniu » 29 kwi 2016, 04:49

Fred.X napisał(a):Ja sie dziwie czemu dajecie sobie wciskac na siłę Stag-a


Co złego jest w Stag?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez zelka » 29 kwi 2016, 09:40

Fred.X napisał(a):Ja sie dziwie czemu dajecie sobie wciskac na siłę Stag-a


Wciskać? Ja sam chciałem :) Miałem w poprzedniej 323f BG KME Nevo (nie narzekałem), w poprzedniczce miałem kompletną instalację VSI Prins i również nie narzekałem. Problemem jedynie okazało się, że mało kto potrafi to ogarnąć i mieć interfejs do niego. Nawet Pan Włazałek z Uniejowa nic nie poradził, a skasował jak za zboże. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Taco » 29 kwi 2016, 16:51

Też nie ogarniam tego Fred-X. Moze to zasługa inwestowania w montażystów? Produkty, jak inne. Technologicznie. Za ta od wuja kasy w marketing inwestowali i ludzie jak muchy... I lontazysci jak muchy tez do niego. Kiedys musi nastąpi odwrót. Montazysta przestanie sie oplacac bazowanie na nim, bo się na marżę zabijają.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez pc93 » 11 maja 2016, 21:45

Witam,
Jestem umówiony na zakładanie instalacji gazowej do Mazdy 6 '06 2.0 147KM w Interauto Katowice i zaproponowano mi taki oto zestaw:

Sterownik STAG Qbox Basic
Wtryski Hana zielone
Reduktor ACR1
Cena 2850zł

Według mechanika sterownik basic wystarczy, a wersje plus są tylko droższe i nie konieczne w moim przypadku. Pytałem o inne wtryski typu Barracuda czy Herkules, ale tych pierwszych nie mogą założyć ponieważ są autoryzowanym serwisem STAG, i ponoć Hany nie odstępują od nich jakością. Poinformowano mnie również o spadku mocy silnika o 6-7% i spalanie względem benzyny o 20% większe. Jak sądzicie, czy wszystko jest w porządku w tej konfiguracji? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2016, 10:54
Posty: 6
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 GG '06 2.0 147KM

Postprzez zelka » 13 maja 2016, 17:50

pc93 napisał(a):nie mogą założyć ponieważ są autoryzowanym serwisem STAG, i ponoć Hany nie odstępują od nich jakością.

Że jak?! Śmiech na sali. :) Zakładałem u Pana Darka, który również jest autoryzowanym serwisem i współpracuje z grupą AC i nie robił mi problemów z założeniem.
Jesteś umówiony, ale wali mi tutaj trochę niekompetencją tego zakładu.
pc93 napisał(a):sterownik basic wystarczy

Jak nie potrzebujesz pod OBD oraz nie potrzeba w GG emulatora wskaźnika paliwa (u mnie niezbędny – zjawisko występowania spadania wskazówki paliwa na desce rozdzielczej pomimo jeździe na LPG) to spokojnie wystarczy.
W tej cenie powinni Ci założyć większą butlę aniżeli standardowa (nie wiem jaka wg. nich jest, pewnie 45/50L).
pc93 napisał(a):Poinformowano mnie również o spadku mocy silnika o 6-7% i spalanie względem benzyny o 20% większe. Jak sądzicie, czy wszystko jest w porządku w tej konfiguracji?

Jak to Krzysiek (aka. gazparts) powiedział mnie osobiście na zlocie, spadki na LPG oscylują w granicach do 5-6KM oraz 10Nm przy dobrze wystrojonej instalacji. 20% to górna granica, a wszystko uzależnione jest oczywiście od stylu jazdy. Przykład na mojej własnej skórze – w zimę mniejsze opony, piec L5-VE spalił mi w trasie do 100km/h 8.2l gazu. Zmiana kół na letnie, ta sama trasa, prędkości przelotowe podobne i 9.5. :D
Jak coś pytaj śmiało, postaram się pomóc, ale zastanów się co do tych Panów instalatorów, żeby czasami Ci nie stroili na autokalibracji...
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez pc93 » 15 maja 2016, 22:09

Dzięki za odpowiedź :). Jeszcze jutro przedzwonię do tego serwisu i zapytam się o kwestie, które tutaj opisałeś ;).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2016, 10:54
Posty: 6
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 GG '06 2.0 147KM

Postprzez Taco » 15 maja 2016, 22:15

Tez bym miał się na baczności z tymi panami ze staga :/ jak się okaże,,ze na autokalibracji to zenia :/ 7 km straty? No way
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez zelka » 16 maja 2016, 11:19

Taco napisał(a):7 km straty? No way

Pytanie tylko jak sprawdzisz, bo to jedynie kwestionuje hamownia. Przykład mam na własnej skórze ze zlotu kiedy hamownia wywaliła u mnie na Pb95 178KM (226Nm, czyli serie trzyma), a na LPG 167KM (216Nm). Oczywiście może występować błąd pomiarowy, standardowo. Przydałoby się pojechać na stacjonarną hamownie dość dobrą (nie kwestionuję usług firmy, które mi hamowało auto :) )
Krzysiek z Gazparts, jak wyżej wspomniałem, nie miał żadnych zastrzeżeń, wszystko było bardzo dobrze założone i ustawione.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Taco » 16 maja 2016, 19:02

Tak, mówię o hamowni i stacjonarnej. Wydaje mi się sporo to 7 km, ale z drugiej strony, bardziej miarodajne byłoby wyrażenie nie w KM a % od podstawowej mocy. Ja u siebie miałem po montażu około 5 Km mniej (jeśli dobrze pamiętam). Szukałem tego świstka, ale chyba gdzieś wyrzuciłem. miałem na stacjonarnej 2 pomiary. mam instalację zenit direct. Nie odczuwam realnie spadku. Też nie mam podstaw, by sądzić, że pomiar był niemiarodajny. No ale – lepiej mówi o % niż o Kucykach.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Danmazda » 16 maja 2016, 20:39

5-6 koni to jest spory spadek ? Dokładnie nie wiem jak to jest, ale mój gazownik, w sumie od dwóch słyszałem, że lpg nie ustawia się tak aby uzyskać tyle samo koni co na benzynie. Tak sam odcięcia nie ustawia się tak samo jak na benzynie. U mnie dokładnie jest 6 koni mniej, wcale nie odczuwam tak małej różnicy. Takie ustawienie ma dobry wpływ na silnik.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez zelka » 16 maja 2016, 20:52

To w moim przypadku, wzorując się na pomiarach z hamowni, wychodzi, że powinienem odczuć różnicę diametralnie skoro między Pb95, a LPG wyszło, aż 11KM. Istota jest taka, że w ogóle tego nie odczuwam... Czy to w mieście, czy w trasie auto zbiera się jak na Pb. Dlatego też właśnie piszę o błędzie pomiarowym.
Daniel, auto przede wszystkim stroisz pod AFR, aby był zbliżony do wartości poprawnej. Poza tym Panowi piszemy tu o KM, które uzyskujemy je praktycznie przy odcięciu. :) Ważniejszy jest moment obrotowy moim zdaniem, ponieważ to on nam jest potrzebny do rozbujania autka.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG