Mazda6 – Jaką instalację założyć?
A ty Binui gdzie zakładałeś instalację, bo w sumie do Łodzi daleko nie mam?? Ja planuje juto jechać do www.ekogas.pl w Koninie dogadać się i zaklepać termin, bo tylko oni w moim regionie chcą ściągnąć kolektor do wiercenia. Ewentualnie pozostanie mi jeszcze dar-gaz.net
- Od: 26 maja 2011, 20:51
- Posty: 16
- Skąd: Koło
- Auto: 323f BA 1.5 '98
Piwko, nie polecam Ekogas. Olali mnie kiedy miałem instalację Prinsa i z nią problemy.
Szczerze i sumiennie polecam Dariusza Krzywdę, właśnie dar-gaz, gdzie chcesz się udać. Na życzenie ściągnie kolektor. Ja w swojej GH mam nawiercone w kolektorze za klapkami, Krzysiek (Gazparts z naszego forum) oglądał i sprawdzał jak to jest porobione, a jego odpowiedź brzmiała "bardzo z głową". Dobrze również wystrojone, nie było zbyt ubogo. Ja zrobiłem już ponad 7k km na lpg i nigdy nie zrzucił mi na Pb (chyba, że się skończył gaz
).
Terminy u niego są dość długie, także uderzaj do niego wczas.
Szczerze i sumiennie polecam Dariusza Krzywdę, właśnie dar-gaz, gdzie chcesz się udać. Na życzenie ściągnie kolektor. Ja w swojej GH mam nawiercone w kolektorze za klapkami, Krzysiek (Gazparts z naszego forum) oglądał i sprawdzał jak to jest porobione, a jego odpowiedź brzmiała "bardzo z głową". Dobrze również wystrojone, nie było zbyt ubogo. Ja zrobiłem już ponad 7k km na lpg i nigdy nie zrzucił mi na Pb (chyba, że się skończył gaz
Terminy u niego są dość długie, także uderzaj do niego wczas.
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
W Koninie jest za Statoilem Ślepko. Trochę może niewyględny z zewnątrz, ale facet dobrze montuje. reduktory oba będą ok do tej mocy. pytałeś o propozycję instalacji. alternatywą do q boxa jest blue box. do tego wtryskiwacze hercules. a w wersji bardziej budżetowej to hercules blue. no ale nie skupiałbym się w 100% na budżecie, tylko głównie na gazowniku.
Dzięki Taco za namiary, co do instalacji to właśnie nie mam zamiaru oszczędzać, bo później można żałować. Trzeba tylko udac się do ogarnietego gazownik, a u mnie w okolicy niestety praktycznie ich nie ma, wszyscy jadą na ilość i nikt nie ściga kolektora do nawierzchni bo mają swoje magiczne odkurzacze i ostre wiertla 
- Od: 26 maja 2011, 20:51
- Posty: 16
- Skąd: Koło
- Auto: 323f BA 1.5 '98
Takich na pęczki się porobiło. Myślą, że ustawią autokalibrację i voila, wszystko samo się ustawi.
Myślę, że dobór komponentów ustalisz spokojnie z majstrem, tylko warunek, że musisz trochę to ogarniać
On jedynie co może zaproponować swoją wersję, a jeśli będzie się upierał przy swoim to znaczy, że nie wszystko ogarnia.
Oczywiście tutaj na forum polecą Ci na pewno dobrze dobraną instalację
Ja u siebie mam Qbox plus, AC R01(czerwony, do 250), barracuda 130, butla 75L (praktycznie na równi z podłogą w GH, ale i tak wleci w przyszłości zabudowa, więc sobie wyrównam po swojemu).

Myślę, że dobór komponentów ustalisz spokojnie z majstrem, tylko warunek, że musisz trochę to ogarniać
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Fred.X napisał(a):Ja sie dziwie czemu dajecie sobie wciskac na siłę Stag-a
Wciskać? Ja sam chciałem
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Też nie ogarniam tego Fred-X. Moze to zasługa inwestowania w montażystów? Produkty, jak inne. Technologicznie. Za ta od wuja kasy w marketing inwestowali i ludzie jak muchy... I lontazysci jak muchy tez do niego. Kiedys musi nastąpi odwrót. Montazysta przestanie sie oplacac bazowanie na nim, bo się na marżę zabijają.
Witam,
Jestem umówiony na zakładanie instalacji gazowej do Mazdy 6 '06 2.0 147KM w Interauto Katowice i zaproponowano mi taki oto zestaw:
Sterownik STAG Qbox Basic
Wtryski Hana zielone
Reduktor ACR1
Cena 2850zł
Według mechanika sterownik basic wystarczy, a wersje plus są tylko droższe i nie konieczne w moim przypadku. Pytałem o inne wtryski typu Barracuda czy Herkules, ale tych pierwszych nie mogą założyć ponieważ są autoryzowanym serwisem STAG, i ponoć Hany nie odstępują od nich jakością. Poinformowano mnie również o spadku mocy silnika o 6-7% i spalanie względem benzyny o 20% większe. Jak sądzicie, czy wszystko jest w porządku w tej konfiguracji?
Jestem umówiony na zakładanie instalacji gazowej do Mazdy 6 '06 2.0 147KM w Interauto Katowice i zaproponowano mi taki oto zestaw:
Sterownik STAG Qbox Basic
Wtryski Hana zielone
Reduktor ACR1
Cena 2850zł
Według mechanika sterownik basic wystarczy, a wersje plus są tylko droższe i nie konieczne w moim przypadku. Pytałem o inne wtryski typu Barracuda czy Herkules, ale tych pierwszych nie mogą założyć ponieważ są autoryzowanym serwisem STAG, i ponoć Hany nie odstępują od nich jakością. Poinformowano mnie również o spadku mocy silnika o 6-7% i spalanie względem benzyny o 20% większe. Jak sądzicie, czy wszystko jest w porządku w tej konfiguracji?
- Od: 21 kwi 2016, 10:54
- Posty: 6
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GG '06 2.0 147KM
pc93 napisał(a):nie mogą założyć ponieważ są autoryzowanym serwisem STAG, i ponoć Hany nie odstępują od nich jakością.
Że jak?! Śmiech na sali.
Jesteś umówiony, ale wali mi tutaj trochę niekompetencją tego zakładu.
pc93 napisał(a):sterownik basic wystarczy
Jak nie potrzebujesz pod OBD oraz nie potrzeba w GG emulatora wskaźnika paliwa (u mnie niezbędny – zjawisko występowania spadania wskazówki paliwa na desce rozdzielczej pomimo jeździe na LPG) to spokojnie wystarczy.
W tej cenie powinni Ci założyć większą butlę aniżeli standardowa (nie wiem jaka wg. nich jest, pewnie 45/50L).
pc93 napisał(a):Poinformowano mnie również o spadku mocy silnika o 6-7% i spalanie względem benzyny o 20% większe. Jak sądzicie, czy wszystko jest w porządku w tej konfiguracji?
Jak to Krzysiek (aka. gazparts) powiedział mnie osobiście na zlocie, spadki na LPG oscylują w granicach do 5-6KM oraz 10Nm przy dobrze wystrojonej instalacji. 20% to górna granica, a wszystko uzależnione jest oczywiście od stylu jazdy. Przykład na mojej własnej skórze – w zimę mniejsze opony, piec L5-VE spalił mi w trasie do 100km/h 8.2l gazu. Zmiana kół na letnie, ta sama trasa, prędkości przelotowe podobne i 9.5.
Jak coś pytaj śmiało, postaram się pomóc, ale zastanów się co do tych Panów instalatorów, żeby czasami Ci nie stroili na autokalibracji...
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Taco napisał(a):7 km straty? No way
Pytanie tylko jak sprawdzisz, bo to jedynie kwestionuje hamownia. Przykład mam na własnej skórze ze zlotu kiedy hamownia wywaliła u mnie na Pb95 178KM (226Nm, czyli serie trzyma), a na LPG 167KM (216Nm). Oczywiście może występować błąd pomiarowy, standardowo. Przydałoby się pojechać na stacjonarną hamownie dość dobrą (nie kwestionuję usług firmy, które mi hamowało auto
Krzysiek z Gazparts, jak wyżej wspomniałem, nie miał żadnych zastrzeżeń, wszystko było bardzo dobrze założone i ustawione.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Tak, mówię o hamowni i stacjonarnej. Wydaje mi się sporo to 7 km, ale z drugiej strony, bardziej miarodajne byłoby wyrażenie nie w KM a % od podstawowej mocy. Ja u siebie miałem po montażu około 5 Km mniej (jeśli dobrze pamiętam). Szukałem tego świstka, ale chyba gdzieś wyrzuciłem. miałem na stacjonarnej 2 pomiary. mam instalację zenit direct. Nie odczuwam realnie spadku. Też nie mam podstaw, by sądzić, że pomiar był niemiarodajny. No ale – lepiej mówi o % niż o Kucykach.
5-6 koni to jest spory spadek ? Dokładnie nie wiem jak to jest, ale mój gazownik, w sumie od dwóch słyszałem, że lpg nie ustawia się tak aby uzyskać tyle samo koni co na benzynie. Tak sam odcięcia nie ustawia się tak samo jak na benzynie. U mnie dokładnie jest 6 koni mniej, wcale nie odczuwam tak małej różnicy. Takie ustawienie ma dobry wpływ na silnik.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
To w moim przypadku, wzorując się na pomiarach z hamowni, wychodzi, że powinienem odczuć różnicę diametralnie skoro między Pb95, a LPG wyszło, aż 11KM. Istota jest taka, że w ogóle tego nie odczuwam... Czy to w mieście, czy w trasie auto zbiera się jak na Pb. Dlatego też właśnie piszę o błędzie pomiarowym.
Daniel, auto przede wszystkim stroisz pod AFR, aby był zbliżony do wartości poprawnej. Poza tym Panowi piszemy tu o KM, które uzyskujemy je praktycznie przy odcięciu.
Ważniejszy jest moment obrotowy moim zdaniem, ponieważ to on nam jest potrzebny do rozbujania autka.
Daniel, auto przede wszystkim stroisz pod AFR, aby był zbliżony do wartości poprawnej. Poza tym Panowi piszemy tu o KM, które uzyskujemy je praktycznie przy odcięciu.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości