Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Diabeł » 19 kwi 2016, 13:53

Gdzieś trzeba zrobić "wejście" gazu z wtryskiwaczy czyli albo kolektor albo głowica

Dopisano 19 kwi 2016, 13:59:

Fred.X napisał(a):Lubryfikację odpuść , a BRC omijaj , lepiej jakiś Tech lub Zenit , wtryski Herkules lub Barakudy ,

a co takiego złego w BRC?? Ja przejechałem już 60000 na BRC i tylko wymiany filtra gazu jeśli chodzi o serwisowanie tej instalacji.
Co do lubryfikacji to za jakiś czas się wypowiem (moja kobieta ma Mazde 3 z 2.0 też BRC i będę kontrolował luzy zaworowe wiec porównam z moją Mazdą). Ogólnie zwolennikiem tego ustrojstwa nie jestem
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez Fred.X » 19 kwi 2016, 14:18

Mało zakładów robiących to profesjonalnie i problem z serwisem , ja nigdzie nie napisałem , ze BRC jest złe
Po drugie kontrola luzu zaworowego nic nie da, musiałbyś 2 identyczne auta testować od nowości na LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez gazparts » 19 kwi 2016, 15:53

Diabeł napisał(a):na bank można wiercić w kolektorze i klapką się nie zaszkodzi
a tu link:
https://www.youtube.com/watch?v=6hLlSEhsGXU

sam mam założone BRC i gaz idzie w kolektor
bynajmniej nie w Mazdzie 6

zasady montażu są jasne – dysza w kolektorze jak najbliżej wtryskiwacza PB i z kątem wtryskiwacza w kierunku dolgni zaworowych , wiercić można wszędzie , lecz nie zawsze będzie to zgodne z zasadami
montażu .
Każdą mazdę 3, 5, 6, 1,8 2 2,3l 2,5l nawiercamy w głowicy obok wtrysku benzyny i według mnie to jest bardzo dobre miejsce :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez vrrs » 19 kwi 2016, 16:33

Witam!

Planuję regulację zaworów w mojej maździe, ale oczywiście najpierw chcę doprowadzić do dobrego stanu instalację gazową. W tym momencie podzespoły są takie sobie, niestety z taką instalacją już ten samochód kupiłem. Ostatnio po przełączeniu na gaz przez chwilę samochód strasznie szarpie, więc pewnie wtryskiwacze już padają (myślę że jak na MagicJety 90000km to i tak spoko)

Teraz jest:
Sterownik ESGI2
Reduktor Tomasetto Alaska
Listwa wtryskowa MagicJet

Chciałbym wymienić reduktor(jeśli jest za słaby, technicznie jest ok) oraz wtryskiwacze. Byłym u gazownika w okolicy, który zajmuje się tymi instalacjami (swoją drogą strasznie mało popularne to ESGI) i wycenił mi wymianę reduktora wraz ze wszystkimi wężami plus elektrozawór plus robocizna na 450zł, oraz wymianę listwy wtryskowej razem z kalibracją na 350zł, czyli w sumie za to by wychodziło 800zł. Podzespoły, które mi zaproponował to reduktor AC R01 150KM, oraz listwa wtryskowa AC W01(podejrzewam że wersja BFC, bo ta zwykła by była za słaba).

Co myślicie o tym zestawie i wycenie? Warto?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:33
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141km 2004r.

Postprzez Fred.X » 19 kwi 2016, 16:56

hmm za podobną kasę masz KME Silver i Herkulesy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Diabeł » 19 kwi 2016, 16:57

gazparts napisał(a):
Diabeł napisał(a):na bank można wiercić w kolektorze i klapką się nie zaszkodzi
a tu link:
https://www.youtube.com/watch?v=6hLlSEhsGXU

sam mam założone BRC i gaz idzie w kolektor
bynajmniej nie w Mazdzie 6

zasady montażu są jasne – dysza w kolektorze jak najbliżej wtryskiwacza PB i z kątem wtryskiwacza w kierunku dolgni zaworowych , wiercić można wszędzie , lecz nie zawsze będzie to zgodne z zasadami
montażu .
Każdą mazdę 3, 5, 6, 1,8 2 2,3l 2,5l nawiercamy w głowicy obok wtrysku benzyny i według mnie to jest bardzo dobre miejsce :)

nie każdą i to też jest zgodne z sztuką, osobiście mam nawiercone w kolektorze i zero problemu :D
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez Fred.X » 19 kwi 2016, 16:58

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez vrrs » 19 kwi 2016, 18:28

Te herculesy to jednak trochę drożej wychodzą niż to co mi proponował, bo w tej cenie jest montaż i kalibracja, a herculesy za same wtryski by wyszło 320zł. Na pewno chcę to zrobić porządnie, dlatego jestem ciekaw czy warto dopłacać do tych herculesów? W podobnej cenie by wyszły barracudy, które są tu tak polecane.

A co do reduktora to lepszy jest KME silver od AC R01? Bo cenowo to podobnie chyba wychodzi.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:33
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141km 2004r.

Postprzez Taco » 19 kwi 2016, 19:28

Fred.X napisał(a):hmm za podobną kasę masz KME Silver i Herkulesy


Dokładnie tak. dobre linki dałeś też. A do pytającego – poszukaj gdzie indziej, jak tu cena nie odpowiada. Albo najzwyczajniej – zagadaj w zakresie ceny. Ale herculesy się przyjęły w warsztatach bardzo dobrze. szczerze, to wydawało mi się, że są trochę tańsze niż barakudy, ale to się może zmieniać w czasie.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Fred.X » 19 kwi 2016, 21:19

vrrs napisał(a):
A co do reduktora to lepszy jest KME silver od AC R01? Bo cenowo to podobnie chyba wychodzi.

KME Silver jest na 200KM :D
masz spory zapas na reduktorze

Dopisano 19 kwi 2016, 21:21:

vrrs napisał(a): Na pewno chcę to zrobić porządnie, dlatego jestem ciekaw czy warto dopłacać do tych herculesów? W podobnej cenie by wyszły barracudy, które są tu tak polecane.

Hercules jest nowością-no powiedzmy , mam je u siebie w Saab-ie i nawet przy pełnym bucie nie ma mowy o "podlewaniu" benzyną , hula na LPG aż miło w pełnym zakresie obrotów :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez vrrs » 20 kwi 2016, 11:38

Czyli w moim wypadku polecacie zestaw reduktor KME silver S6 217KM i wtryskiwacze Hercules GISM-I1000 40-60KM? A wtryskiwacze najlepiej pojedyńczo czy na listwie? W tym momencie są na listwie, ale słyszałem że lepiej pojedyńczo żeby były jak najkrótsze przewody do kolektora tak?

Co do zmiany gazownika to nie mam niestety wyboru, bo tylko ten stroi w okolicy instalacje ESGI więc nawet jakbym pozmieniał podzespoły u innego to i tak ten by musiał mi je stroić.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2016, 14:57 przez vrrs, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:33
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141km 2004r.

Postprzez Fred.X » 20 kwi 2016, 11:42

najlepiej pojedynczo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Taco » 20 kwi 2016, 19:29

Tak, nie na listwie. Dla montażysty też to ma znaczenie. Tak, to będzie 'sehr gut'.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Diabeł » 24 kwi 2016, 20:01

Fred.X napisał(a):Mało zakładów robiących to profesjonalnie i problem z serwisem , ja nigdzie nie napisałem , ze BRC jest złe
Po drugie kontrola luzu zaworowego nic nie da, musiałbyś 2 identyczne auta testować od nowości na LPG

oczywiście dwa identyczne i w tych samych warunkach drogowych, pogodowych,paliwowych, te same obciążenie i kupę innych pierdół takich samych i wtedy jasno można było by stwierdzić czy coś daje czy nie, jednak mimo tych "wad" będzie to skala porównawcza.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez Diabeł » 27 kwi 2016, 19:58

Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak można założyć instalacje LPG (bo już widziałem wyciętą dziurą na wtryski gazowe)
Załączniki
lpg.1.jpg
lpg.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez Taco » 27 kwi 2016, 20:06

A ja widziałem auto, które miało wlew gazu w karoserii – nie w zderzaku! po prostu wlew jakieś 20 cm od klapki wlewu benzyny.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Fred.X » 27 kwi 2016, 23:03

Diabeł napisał(a):Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak można założyć instalacje LPG (bo już widziałem wyciętą dziurą na wtryski gazowe)
hmm tylko wtryski mają pod górę :D

Dopisano 27 kwi 2016, 23:03:

Taco napisał(a):A ja widziałem auto, które miało wlew gazu w karoserii – nie w zderzaku! po prostu wlew jakieś 20 cm od klapki wlewu benzyny.
standard w Holandii , nic dziwnego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez piwko121 » 28 kwi 2016, 00:47

Witam,
Zastanawiam się nad wyborem instalacji do mazdy 6 07' 2.0 150KM
Możecie mi pomóc w dobraniu konkretnego zestawu, podać swoje propozycje?
Zastanawiam się nad takim zestawem, tylko mam problem z doborem sterownika i reduktora:

sterownik Stag Qbox Basic/ Qbox Plus
wtryski Barracuda
reduktor KME TUR / KME Silver
przewody gumowe Parker
linia gazowa Faro

Co o tym myślicie o tych sterownikach i reduktorach, który lepiej się sprawdzi?? Podajcie też swoje propozycje.

Z góry dzięki za odpowiedź :P
Początkujący
 
Od: 26 maja 2011, 20:51
Posty: 16
Skąd: Koło
Auto: 323f BA 1.5 '98

Postprzez Biniu » 28 kwi 2016, 04:51

Przede wszystkim gazownik fachowiec. Ja bym brał qbox plusa (mam zreszta :D) bo jak pisał Krzysiek z gazparts więcej opcji strojeniu a to wazna sprawa :)
Reduktory chyba oba się nadają, moc jaką obsługiwać mają jest wystarczająca na LFa. Niby czytałem gdzies ze Tur lepszy od Silvera ale silver tez da rade.
Według mnie zestaw ok ale musi być dobra osoba która to odpowiednio założy no i wystroi.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Diabeł » 28 kwi 2016, 09:35

[quote="Fred.X"]
tak to wygląda na zdjęciu a w rzeczywistości wcale pod górę nie mają :D
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG