Nie masz czasu na szukanie? – Szybkie pytanie / szybka odpowiedź
Zakręć zbiornik, wypal resztki gazu z rurek i węży , jak ciśnienie zejdzie przełączy się na pb , pojeździj ze trzy dni na samej benzynce i zaobserwuj czy są różnice w odpalaniu , jeśli będzie lepiej palił , to wskazane by było przedstawić problem gazmenowi
Witam. Jestem totalnym laikiem pod kątem lpg w aucie. Niedawno kupiłem Mazde i czeka mnie wizyta u gaziarza. Chciałbym poznac opinie innych. Jeżeli chodzi o filtry (fazy lotnej czy fazy ciekłej) to albo ktos był idiota i nigdy nie wymieniał (na instalacji zrobiono 80tys km) albo po prostu nie było to wpisywane w ksiązkę serwisową instalacji. Spalanie lpg mam przyzwoite- 85%trasa, 15%miasto 10,35lpg/100km.
Posiadam sekwencyjna instalację gazową firmy KME w Mazdzie 626 Wagon 1998 silnik 2.0benzyna 16v 116HP. Problem polega na tym, że:
1.auto szarpie na każdym biegu nawet przy lekkim dodawaniu gazu przy obrotach 1500-1800/2000. Na benzynie ten problem nie występuje. Od 1800/2000 obrotów szarpanie znika aczkolwiek wydaje mi się trochę mułowaty na gazie-spora różnica jest na benzynie a na gazie.
2. Obroty minimalne ma ciut niskie- 750. Uważam że ciut niskie ponieważ silnik czasem spada na chwilkę poniżej 700 i tyrpie silnikiem. Na benzynie obroty ładnie stoją na 800.
Reduktor KME RED.1 E8 67R- 013949
Wielozawór TOMASETTO E8 67R- 013018
Obudowa wielozaworu BORMECH E20 67r- 010479
Sterownik KME DIEGO E8 67R- 013787
Wtryskiwacz gazu typ VALTEK (czerwone) E8 67R- 010104
Obdzwoniłem kilku gaziarzy z mojej okolicy polecanych przez znajomych i żaden nie chce sie podjąc diagnozy, regulacji instalacji. Twierdzą że nie obsługują KME albo że Vallteków się nie tykaja bo to najwieksze ścierwo i nie idzie tego wyregulowac.
Z gory przepraszam jesli dubluję temat itp.
Posiadam sekwencyjna instalację gazową firmy KME w Mazdzie 626 Wagon 1998 silnik 2.0benzyna 16v 116HP. Problem polega na tym, że:
1.auto szarpie na każdym biegu nawet przy lekkim dodawaniu gazu przy obrotach 1500-1800/2000. Na benzynie ten problem nie występuje. Od 1800/2000 obrotów szarpanie znika aczkolwiek wydaje mi się trochę mułowaty na gazie-spora różnica jest na benzynie a na gazie.
2. Obroty minimalne ma ciut niskie- 750. Uważam że ciut niskie ponieważ silnik czasem spada na chwilkę poniżej 700 i tyrpie silnikiem. Na benzynie obroty ładnie stoją na 800.
Reduktor KME RED.1 E8 67R- 013949
Wielozawór TOMASETTO E8 67R- 013018
Obudowa wielozaworu BORMECH E20 67r- 010479
Sterownik KME DIEGO E8 67R- 013787
Wtryskiwacz gazu typ VALTEK (czerwone) E8 67R- 010104
Obdzwoniłem kilku gaziarzy z mojej okolicy polecanych przez znajomych i żaden nie chce sie podjąc diagnozy, regulacji instalacji. Twierdzą że nie obsługują KME albo że Vallteków się nie tykaja bo to najwieksze ścierwo i nie idzie tego wyregulowac.
Z gory przepraszam jesli dubluję temat itp.
- Od: 6 sty 2015, 15:51
- Posty: 6
- Skąd: Milicz
- Auto: Mazda 626 (GW) 2.0 16V 115HP 1998
1 pasowało by przenieść post do
pytanie szybka odpowiedz
2 wymienił bym świece na ngk 33 i z przerwą 0,7 mm – zniknie szarpanie jeśli nie kabelki WN
3 wywalił bym waldemara na coś lepszego
4 porządnie bym to wszystko wystroił
pytanie szybka odpowiedz
2 wymienił bym świece na ngk 33 i z przerwą 0,7 mm – zniknie szarpanie jeśli nie kabelki WN
3 wywalił bym waldemara na coś lepszego
4 porządnie bym to wszystko wystroił
Świece nie dawno były wymieniane... na denso dokładnie jakie nie pamietam ale około 80zł za 4 dałem
Jaki koszt ngk33? Kable WN jakie radzisz i jaki ich koszt?
Dopisano 6 mar 2015, o 20:59:
Wolałem nie no ale ok...
Jaki koszt ngk33? Kable WN jakie radzisz i jaki ich koszt?
Dopisano 6 mar 2015, o 20:59:
bananmin napisał(a):1 pasowało by przenieść post do
pytanie szybka odpowiedz
Wolałem nie no ale ok...
- Od: 6 sty 2015, 15:51
- Posty: 6
- Skąd: Milicz
- Auto: Mazda 626 (GW) 2.0 16V 115HP 1998
Panowie co może być ze dzieje sie tak. Jeżdżąc na lpg mam problem z rozruchem ,rano pali od strzała przejazdem 7 km na lpg i po 8 godzinach nie mogę odpalić fury tak samo po 2,3 h ,po 15min pali od strzała i tak sie dzieje tylko na lpg ,jeżdzę tylko na PB i pali po tych 8 godzinach od strzała po 2,3h postoju teraz od strzała ,a na nieszczęsnej mieszance lpg nie chce muszę kręcić ,choć auto i tak odpala na PB
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
czasem się zdarza, że wtryski lpg puszczają gaz podczas postoju , lub reduktor podciśnieniem zaleje auto(kolektor dolotowy ) i jedynie to może mieć związek z trudnym rozruchem , bo palisz z dwóch paliw
z rana ma być ciśnienie na wężu do wtryskiwaczy , sprawdzasz odkręcając filtr
czy jest tam nadal
ma dobrze "fuchnąć" jak nie ma ciśnienia jest prawdopodobieństwo że wtryskiwacz puszcza , potem gazownik musi się tym zająć
jeśli gaz idzie podciśnieniem to czuć w wężyku zapach gazu , wystarczy niuchnąć
czy jest tam nadal
ma dobrze "fuchnąć" jak nie ma ciśnienia jest prawdopodobieństwo że wtryskiwacz puszcza , potem gazownik musi się tym zająć
jeśli gaz idzie podciśnieniem to czuć w wężyku zapach gazu , wystarczy niuchnąć
Witam, wszystkich, mam pytanie odnosnie instalacji na STAG 300, problem mam taki ze mimo pełnej butli z gazem czesto wybija mi gaz (pipka) jakby sie skonczył... odziwo czesto sie tak dzieje gdy schodze z obrotów. Gdy np wbijam z 3 na 4 i dodam gazu, gdzie silnik nie potrzebuje duzej dawki.... z góry dziękuje za pomoc
Witam. Od trzech tygodni jeżdżę mazdą 6gh 2,0 147km automat no i wszystko cacy.
We wtorek założyłem gaz i od razu problemiki.
Dosłownie po przejechaniu 10-15km czek i błąd 2177 i 2187 gazownik wykasował błąd. Ponownie po 10-15km to samo. Gazownik wykasował błąd , przeprowadził diagnostykę korekt (chyba tak to się nazywa , mogę się mylić) dla gazu coś około +3do+5 dla benzyny -16.
Gazownik twierdzi , że ustawienia gazu są idealne , że z paliwem jest coś nie halo ( a było dobrze) kazał
obserwować . Ponownie po 20km czek.
Podpowiedzcie czy gazownik powinien do końca zdiagnozować przyczynę pojawiania się błędu czy może odesłać mnie do innego mechanika
Podaje szczegóły instalacji:
STAG QBOX
wtryski HERKULES GISM -I1000
reduktor TOMASETTO ALASKA
Co o tym sądzicie ?
We wtorek założyłem gaz i od razu problemiki.
Dosłownie po przejechaniu 10-15km czek i błąd 2177 i 2187 gazownik wykasował błąd. Ponownie po 10-15km to samo. Gazownik wykasował błąd , przeprowadził diagnostykę korekt (chyba tak to się nazywa , mogę się mylić) dla gazu coś około +3do+5 dla benzyny -16.
Gazownik twierdzi , że ustawienia gazu są idealne , że z paliwem jest coś nie halo ( a było dobrze) kazał
obserwować . Ponownie po 20km czek.
Podpowiedzcie czy gazownik powinien do końca zdiagnozować przyczynę pojawiania się błędu czy może odesłać mnie do innego mechanika
Podaje szczegóły instalacji:
STAG QBOX
wtryski HERKULES GISM -I1000
reduktor TOMASETTO ALASKA
Co o tym sądzicie ?
- Od: 5 mar 2015, 12:16
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat
Błędy o których piszesz to skład mieszanki, za ubogo bądź za bogato. Kwestia ustawień, ma moc? Nie szarpie?
-
makmarc
ej hej a mnie ktos pomoże?:D
Wiem że chodzi o skład mieszanki. Dlaczego tylko przed założeniem gazu wszystko było ok. a teraz jakieś
błędy ? Auto mimo czeka chodzi jak dla mnie idealnie na PB i LPG nie szarpie nie dusi się .
Dzisiaj gazownik robił diagnozę podczas jazdy. Kazał jeszcze trochę tak pojeździć.
Co ciekawe po wykasowaniu błędu i podczas ciągłej jazdy błąd nie wyskakuje , tylko po wygaszeniu silnika
i ponownym jego uruchomieniu jakąś chwile po tym jak auto przejdzie na gaz .
Jakieś sugestie ? Jak na razie gazownik nic nie sugeruje.
Dopisano 10 kwi 2015, 20:02:
Dodam jeszcze , że gazownik sugeruje zły skład mieszanki na paliwie , ale tak jak wyżej pisałem przed założeniem gazu OK. Auto przed założeniem gazu badałem na skład spalin i idealny , czyli raczej sonda lambda OK .
Czekam na podpowiedzi .
błędy ? Auto mimo czeka chodzi jak dla mnie idealnie na PB i LPG nie szarpie nie dusi się .
Dzisiaj gazownik robił diagnozę podczas jazdy. Kazał jeszcze trochę tak pojeździć.
Co ciekawe po wykasowaniu błędu i podczas ciągłej jazdy błąd nie wyskakuje , tylko po wygaszeniu silnika
i ponownym jego uruchomieniu jakąś chwile po tym jak auto przejdzie na gaz .
Jakieś sugestie ? Jak na razie gazownik nic nie sugeruje.
Dopisano 10 kwi 2015, 20:02:
Dodam jeszcze , że gazownik sugeruje zły skład mieszanki na paliwie , ale tak jak wyżej pisałem przed założeniem gazu OK. Auto przed założeniem gazu badałem na skład spalin i idealny , czyli raczej sonda lambda OK .
Czekam na podpowiedzi .
- Od: 5 mar 2015, 12:16
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat
Wystarczy podpiąć tester obd i wejść w parametry, zobaczysz czy sonda pracuje. Ale inaczej wywaliloby błąd sondy. Możesz zrobić dla pewności nastawy benzynowe, zrobić reset, pojeździć z 200-300km na benzynie, żeby mapa wróciła do normy, a dopiero potem stroić. Co innego, że instalacja LPG jest nowa i wszystko również musi się poukładać, daje się taki czas do 1000km i potem koretka ustawień. Skoro piszesz, że wywala po przejściu na LPG to zapewne to wina ustawień, a może źle dobrane są krućce do wtrysków?
-
makmarc
makmarc bardzo dziękuję za szybką podpowiedź.
Dzisiaj jak wyżej pisałem gazownik podczas diagnozowania wczasie jazdy z pewnością sprawdzał sonde .
Nic jednak nie znalazł ,kazał przyjechać we wtorek na dalszą diagnostykę. przekaże mu twoje sugestie aby na jakiśczas przejść na pb.
Dam znać co i jak.
Pozdrawiam
Dzisiaj jak wyżej pisałem gazownik podczas diagnozowania wczasie jazdy z pewnością sprawdzał sonde .
Nic jednak nie znalazł ,kazał przyjechać we wtorek na dalszą diagnostykę. przekaże mu twoje sugestie aby na jakiśczas przejść na pb.
Dam znać co i jak.
Pozdrawiam
- Od: 5 mar 2015, 12:16
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat
jacmar06 napisał(a):reduktor TOMASETTO ALASKA
AC-STAG dopuszcza , homologuje alaskę do 90KM
więc masz spore braki , automat lubi pociągnąć , a skoro taki reduktor to pewnie i inne kwiatki ciekawie dobrane i zestrojone
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości