Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez marcin255 » 13 sty 2012, 13:28

piotrekkk1985 napisał(a): Slyszalem o przebiegach na gazie grubo ponad 100tys.


I to taka rewelacja . potem remont za 5 tys. i znowu oszczędzamy na remont
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 13:35

Jeep`y tez przejezdzaja na instlacjach do 100 tys km, srednio okolo 60-70. Nie wiem czy to taki szal biorac pod uwage, ze instalcja do tego auta kosztuje ( pozadna i dobrze zamontowana ) ponad 6 tys zl.
Koszt remontu silnika w tym aucie ( wlasnie go tozpoczalem ) zamknie sie pewnie w okolicach 7 tys. z poslizgiem do max 10 tys. Razem daje to max 16 tys plus dodatkowa obsluga instlacji w trakcie uzytkowania, wymiany filtrow, przeglady itd. Reasumujac interes sredni..
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez piotrekkk1985 » 13 sty 2012, 13:52

marcin255 napisał(a):
piotrekkk1985 napisał(a): Slyszalem o przebiegach na gazie grubo ponad 100tys.


I to taka rewelacja . potem remont za 5 tys. i znowu oszczędzamy na remont

Ponad 100k na samym gazie !! Czy to malo ??
I jezdza dalej !! Prosze czytac ze zrozumieniem. :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez marcin255 » 13 sty 2012, 13:58

piotrekkk1985 napisał(a):I jezdza dalej


Fakt to sukces <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Demetrios » 13 sty 2012, 16:10

Częśc negatywnych opinii dot. LPG jest trochę z pupy brana i nie porównywał bym współczesnych instalacji LPG z tymi starszymi. Ludzie na LPG bez problemu wykręcają przebiegi powyżej 200tyś. Często większym problemem ich aut nie jest LPG ani silnik lecz korozja lub zawieszenie. Ewntualne problemy z LPG wynikają najczęściej ze źle dobranej instalacji, przestarzałej instalacji kupionej po okazyjnej cenie, źle skalibrowanej lub też tankowaniem złej jakości gazu. Dobrze dobrana współczesna instalcja zasilana dobrej jakości gazem, nie będzie gorsza od PB. Przy obecnych cenach paliwa, LPG jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Jak ktoś mało jeździ to może się bawic w tankowanie PB. Ja robiąc dziennie po 300-400km byłbym frajerem tankujac do auta benzyne. Benzyna jest dla tych co robią dziennie po 15km lub używaja auta tylko na dojazd do kościoła w niedziele.
Moja 626 ma 255tyś. przebiegu. Zasilana jest LPG i ja nie mam z nią żadnych problemów a ganiam nią po całej Polsce (typowe auto robocze). Natomiast M3 jeździ na PB i raczej tak pozostanie, bo to auto typowo świąteczne.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez aRcek » 13 sty 2012, 21:48

Chciałem Wam tylko powiedzieć, że poprzednim lanosem wspólnie z ojcem(on na taksówce) na gazie od nowości zrobiliśmy łącznie trochę ponad 450 tyś km, bez remontu silnika (chyba że wymianę uszczelki pod głowicą i planowanie nazwiecie remontem). Gaz w lanosie był starszej generacji (nie sekwencja). Owszem od 300 tyś lepiej mu się jeździło na gazie niż na benzynie ale samochód nadal jeździ po ulicach.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez rinho » 13 sty 2012, 21:58

Z tym brakiem smarowania gniazd to jakaś mania. Co to niby miałoby dać? Jak paliwo nie odparuje – to nagar zostanie i zawór nie będzie się domykał. Poza tym nagar spalając się powoduje lokalne przegrzania. Jeżeli paliwo odparuje z gniazda – to go schłodzi. Trzeba się zastanowić co lepsze dla zaworu, huśtawka temperatury, czy praca w miarę stałej acz podwyższonej temperaturze. IMHO to drugie.
90% przypadków zarżnięcia silnika wynika z jego przegrzania co jest efektem stosowania zwykle zbyt ubogiej mieszanki, co z kolei wynika z nadmiernej oszczędności posiadaczy.
Byłem kiedyś świadkiem zdejmowania głowicy w P206 do wymiany uszczelki – przebieg auta na gazie w tym momencie – 155tys. (Silnik 1,4, auto z 99r, gaz zamontowany przy 50tys.) silniczek w środku czyściuteńki, zawory i gniazda w świetnym stanie (jak na ten przebieg oczywiście) w każdym razie szczelne – sprawdziliśmy to przy okazji.
Więc nie całkiem ten gaz niszczy silnik.
Faktem jest wyższa temperatura spalania LPG – co wymusza na użytkowniku nieco więcej dbałości o układ chłodzenia. Jeżeli ktoś jeździ przez 3 lata na tym samym chłodziwie, to nie dziwię się, że silnik pada.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez dzux » 13 sty 2012, 22:40

Zgodzę się z rinho chodź gazu w autach nigdy nie miałem ,a z drugiej strony koszt remontu przykładowego silnika na gaz i tak sie w zruci także moim zdaniem 1-0 dla gazu , dla tańszych modeli samochodów to jazdą na gazie zaoszczędzimy na następny samochód :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez adrian_rusinowicz » 14 sty 2012, 03:12

Sam montażu gazu nie planuję (do póki cena benzyny nie przekroczy 6,5zł) to dla przykładu wam powiem, że mój kuzyn na instalacje gazową w aucie na nauce jazdy, przejechał ponad 500 tys km i nic sie nie dzieje, żadnego remontu silnika nie było, więc chyba jakieś bajki opowiadacie z tym 60k km na gazie.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 16:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez piotrekkk1985 » 14 sty 2012, 05:35

500k :D niezle !! Jaki to samochod ?? Niektore na benzynie tyle nie wytrzymuja <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez radzi89 » 14 sty 2012, 09:44

piotrekkk1985 napisał(a):Niektore na benzynie tyle nie wytrzymuja <rotfl>


Chyba nawet spora czesc :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 14 sty 2012, 13:40

Chyba koniec końców najważniejsze są dwie zmienne.
1) Jak dany użytkownik podchodzi do kwestii dbałości o częstotliwość wymian części eksploatacyjnych i serwisu
2) Ile jest w stanie zapłacić za wykonanie usługi montażu na dobrych sprawdzonych częściach, u nierzadko kosztownego specjalisty.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez albert2610 » 26 sie 2012, 22:06

Ja mogę się wypowiedzieć na temat jazdy na gazie na przykładzie swoim i swojej rodziny, moje 1 auto peugot 306 1,4 zakupiony z przebiegiem 120 tys potem gaz i około 80 tys km na gazie bez zadnych problemów niestety później skasowała mi go sarna, w tym czasie w rodzinie pojawiła się vectra 1 2,0 GT gaz założony przy 140 tys 8 lat jazdy na gazie spalanie około 10l na 100 km ze względu na korozję zezłomowana 2,5 roku temu z przebiegiem 325 tys w tym czasie żadnego remontu oprócz wymiany silniczka krokowego i 2 razy rozrządu silnik nie miał teraz jej właściciel ma vectrę B kupiona z przebiegiem 109 tys założony gaz 2, 5 roku temu przejechane około 95 tys i jak dotąd tylko był parownik czyszczony, ja z kolei z peugota przesiadłem się 8 lat temu do mazdy 323F BA 1,5 16V kupiona z przebiegiem 88 tys km gaz założony przy 90 tys jeździła do ubiegłego roku sprzedana z przebiegiem 312 tys km czyli przebieg na gazie ponad 220 tys km w tym czasie wymieniłem 2 razy parownik raz cewki elektrozawrów raz wymieniona była na nową listwa wtryskowa i węże doprowadzające gaz do listwy i usczelka pod pokrywą zaworów 3 razy rozrząd i pompa wody spalanie w trasie około 7-7,5 l na 100 km w mieście około 9-9,5 l. Nadal to auto jeździ u chłopaka na wsi skąd pochodzę niestety za kilka miesięcy trzeba będzie wymienić zbiornik bo ważność się kończy. Teraz jeżdże od prawie roku mazdą 6 2,0 rok 2007. Kupiona od rodziny z przebiegiem 64 tys km gaz założony przy 65 tys teraz ma 104 tys jak na razie bez problemów choć na początku ciężko było ją wyregulować. Generalna moja zasada tankowanie tylko na BP ewentualnie Shell regularna wymiana świec przewodów wysokiego napięcia oleju i filtrów. Gazownik od lat ten sam sprawdzony i konkretny. Niestety znam też przypadek inny. Gazownik ten sam instalacja taka jak w mojej poprzedniej madzi auto renault Thalia gaz założony zaraz po gwarancji 1,5 roku jeżdżenia i remont silnika. Skąd aż taka rozbieżność w wytrzymałości to nie wiem. Choć jakość gazu ma napewno znaczenie. Wracając pod koniec lipca z wakacji zatankowałem na orlenie i niestety na zbiorniku zrobiłem prawie 100 km mniej niż średnio zazwyczaj robię. Podsumowując ja mam dobre zdanie na temat LPG. Do pracy dojeżdżam co tydzień 400 km w jedną stronę nie licząc innych wyjazdów więc benzyna by mnie zjadła. Z drugiej strony jednak znaczną cząść tego co zaoszczędziłem na cenie gazu to wydałem na części do zawieszenia bo wiadomo jakie wdrogi mamy a przy moich przebiegach to szybko coś się zawsze zużyje. Pozdrawiam forumowiczów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 19:21
Posty: 8 (0/1)
Skąd:
Auto: Mazda 6 2.0 Pb rok 2008
Poprzednio
Mazda 6 2,0 Pb rok 2007 wcześniej Mazda 323F 1,5 16V Pb rok 1998

Postprzez fexxer » 27 sie 2012, 15:10

Zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy. Ja w 2005 kiedy to tata zakładał gaz do Vectry A 1,6 z 1989r bylem raczej sceptyczny, ale teraz ten samochód ma przejechane ponad 150,000 km na gazie i nadal jeździ, mimo, aż 3 wypadków, wszystkie to uderzenia w tył :) wiadomo butle Vectra miała w bagażniku, dzięki niej podczas jednego z wypadków podłoga się zwinęła o butlę, co umożliwiło naprawę. Także instalacja bezpieczna, a w tym momencie oszczędności były naprawdę pokaźne.

Wy tutaj mówicie o LPG do Jeepow z silnikami 5,7l, dla mnie to raczej nieporozumienie :) Nie kązdy silnik jest dobry do gazu, szczególnie najmocniejsze i największe jednostki. Dla zwykłego Kowalskiego gaz w silniku 1,6 czy 2,0 ewentualnie 3,0 to spore oszczędności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez danios18 » 6 wrz 2012, 21:17

kartofel napisał(a):gaz? – nigdy
LPG- koszty instalacji, przeglad kosztuje wiecej, dodatkowe filtry itp, psucie auta, spadek wartosci auta, benyzne czasem trzeba i tak zalac, zaplajace sie "check engine", dasz mu ostrzej gazu i tak przerzuci Ci na benzyne... itd
Kazdy patrzy bo pali mniej ale obsluga dodatkowa gazu i tak wyjdzie podobnie.
pzdr


Witam,koszty powiedzmy że obligują za dobra instalacje ok.3 000 zł,przegląd kosztuje ok.50-60 zł więcej niż za przegląd auta na PB,filtr kosztuje ok. 10 zł :D psucie auta? Hmm nic mi nie wiadomo o tym,więc i tak jest oszczędniej.
Ja zakupiłem swoją mazdę 323f BA 95 r. jak miała przebieg 170 tyś. obecnie ma 230 tyś. i do tej pory nic się nie dzieje z instalacją,oprócz jakiejś cewki przy parowniku która kosztowała nie całe 40 zł a mam najzwyklejsza instalacje gazowa,którą poprzedni właściciele założyli za ok. 2 000 zł żeby zaoszczędzić.
Także nawet przy zwykłej instalacji auto dobrze się sprawuje :)
Wiem ze są przeciwnicy gazu ale są też zwolennicy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez fexxer » 6 wrz 2012, 22:07

Problem jest taki, że na fora bardzo często zaglądają ludzie, którzy mają problem i szukają pomocy. Czasem wydaje się więc, że więcej jest usterek :P Wszystkie osoby z rodziny, które mają gaz (Fiat Punto II, Seat Leon, WV Polo IV, Vectra A) nie narzekają i mają się dobrze od kilku dobrych lat :P od 15 czerwca (założenie LPG) przejechałem 3571km, PB spalał 8,3l, LPG obecnie stałe 10l. Różnica w kosztach to ponad 800zł :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez pudzian881 » 13 lis 2012, 16:25

witam
co sadzicie o tej instalacji ac stag 300 plus isa2 prosze o porady z gory dziekuje
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 18:18
Posty: 13
Skąd: sandomierz, starachowice
Auto: mazda3 2.0 Active

Postprzez matlej » 14 lis 2012, 10:45

ac stag 300 plus isa2
to tak naprawde mało informacji. Sterownik to tylko sterownik. Będzie dobrze działał z Mazdą. Miałem taki w swoim bolidzie. Teraz jeżdżę na LPG Tech 316 i bardziej mi się podoba, bo się wygodniej stroi, ale skoro nie zamierzasz się podłączać do niego i stroić samodzielnie, to nie ma to znaczenia. Tak czy owak Stag 300 ISA 2 i Tech 214/316 to dobry wybór do Mazdy.

Niemniej jednak równie ważne jeśli nie ważniejsze są pozostałe elementy takie jak wtryskiwacze i tu polecam: Hana H2000 lub Barracuda. Istotny jest reduktor, dobrym wyborem będzie KME Silver z wejściem na 8mm.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 23:22
Posty: 7

Postprzez lukasDD » 14 sty 2013, 21:03

Witam
Może doradzicie jaką instalacje zamontować do Mazdy 3 2.0(150KM) 2004r,
Jeździłem trochę po gazownikach wszyscy proponują instalacje na listwie Hana
Jeśli chodzi o lublifikator jedni mówią żeby zamontować drudzy mówią ze to ściema (moim zdaniem również to ściema).
Wcześniej miałem mazde 323 f BA 1.5 Gazik chodził bardzo dobrze a zamontowałem najtańszy za 1200 zł:)

Z Góry dziękuję za pomoc
lukasDD
 

Postprzez radzi89 » 14 sty 2013, 21:36

Przenoszę do działu LPG.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG