Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez WisniaUs » 16 lut 2013, 21:36

KAJGUS to teraz naprawde nie mam pojecia o co chodzi skoro ty masz piecyk 2.0 jak moj qzyn i mowisz ze nie ma hydrauliki a servis mazdy w Rzeszowie powiedzial ze ma hydraulike ???
WisniaUs
 

Postprzez klajgus » 16 lut 2013, 22:14

ja już zawory regulowałem i robiłem to sam , dlatego jestem tego pewien w moim silniku , poczytaj tu
viewtopic.php?f=107&t=133909&p=2254814&hilit=regulacja+zaworow#p2254814

masz fotki jak to wygląda
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez WisniaUs » 16 lut 2013, 22:41

OKI dzieki za info ale czy myslisz ze 2.3 ma to samo?
WisniaUs
 

Postprzez klajgus » 16 lut 2013, 22:50

tak jak już pisałem, spojrzyj sobie na głowicę z allegrodo do 2.3 i na fotki z tamtego wątku, poza walkiem ssacym wszystko takie same, ja bym obstawiał ze nie masz hydrauliki, takie jest moje zdanie,ale oczywiście mogę się mylić :)

tu masz potwierdzenie, ze nie masz hydrauliki
viewtopic.php?f=60&t=133491

kolega miał problemy ze szklankami w 2.3
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez szczuko » 26 lut 2013, 18:45

Cześć, witam wszystkich!

Chciałbym się przywitać i dołączyć Waszej 'Wspólnoty' :)

Od kilku miesięcy szukałem samochodu, który spełni moje oczekiwania i dosyć szczegółowe kryteria. Dzięki forum mazdaspeed wybór padł na Mazdę 6. Od samego początku chciałem benzyniaka z przeznaczeniem do zagazowania. Chciałem dwulitrówę, złożyło się tak, że trafiła się zadbana z silnikiem 1,8 i ją kupiłem. Samochód w dobrym stanie, z Niemiec.

Od momentu zakupu do zagazowania minęły ok 3-4 tygodnie. Spalanie Pb w cyklu mieszanym 60%miasto/40%trasa wyszło 8 litrów w rzeczywistości, a wg wskazań komputera 9,1 ltr/100km spalania średniego.
Po przeczytaniu całego forum i kilku PW do użytkowników mazdaspeed z regionu gdańska wybór padł na instalację BRC. Początkowo jarałem się stagiem i innymi polecanymi na forum, lecz z różnych przyczyn zmieniłem zdanie. Między innymi tym, że tutaj mało znanych/polecanych firm zakłada instalacje tej firmy.
Usługę wykonał pan S. Buczak z Wrzeszcza, Do Studzienki 28. Cena zbliżona do konkurencji przy tej samej konfiguracji tj
-Instalacja BRC Sequent z całymi dobrodziejstwami z kompletu od producenta (reduktory,wstryskiwacze itp)
-Butla w koło Stanko 53 litry brutto
-wlew pod klapką

Podłogę bagażnika mam w miarę równą. Przestrzeń wokół butli uzupełniłem orginalną plastikową półką z gadżetami, która przykrywa koło zapasowe. Konkretnie szlifierką został wycięty środek, został tak jakby pierścień o szerokości ok 20 cm, który położyłem tak samo jak leżała ta półka orginalnie, w środku widać butlę, która jest ok 3-5 mm wyżej od tej ex półki. Po położeniu dywanika nic nie przeszkadza/ nie widać tej nierówności.

Od założenia przejechałem 1200 km w ciegu 3 tygodni. 3 razy tankowałem.
Butla pomimo swej pojemności 53 ltr brutto mieściła 39, 38, 39.5 litra do pełna. Trochę mało. Kontaktowałem się z serwisem i zostanie to jakoś poprawione, nie wiem jeszcze jak, bo po 2kkm mam przegląd i wtedy to poprawią.
Na pełnym zbiorniku przejeżdzam ok 410 km więc spalanie wychodzi ok 9,5 ltr/100 km przy jeździe mieszanej miasto/trasa 50/50. Komputer pokazuje ok 9 – 9.5 (oczywiście, nie wie że ma gaz). Wynik wydaje mi się dobry, lepszy niż się spodziewałem. Oczekiwałem ok 10 trasa / 12 miasto.
Dodam, iż jeżdzę normalnie tzn w mieście na światłach ruszam dynamicznie, w trasie ok 140km/h. Raczej mało przepisowo, niestety. Ale bez przesady. Gdzie można, to można.

Temperaturę przełączenia się na gaz mam ustawioną na 45 st C – potrzebuję na to ok 1-1.5 km.

Zaobserwowałem jeszcze jedną usterkę. Otóż podczas wciśnięcia pedału w podłogę, lub jazda ok 2min przy ok 160 km/h lub prędkość ok 180 km/h – generalnie obroty ok 5500-6000 układ przełącza się sam na benzynę i sygnalizuje to piszczeniem. Podobno jest to spowodowane jakimś ciśnieniem, do końca nie wiem o co chodzi. Serwis ma to też naprawić na przeglądzie. Przeszkadza przy trójce i buta – przyzwyczajenia z wcześniejszego Civica :)

Przy zakładaniu instalacji wymieniłem świece na NGK platynowe i przewody NGK (bo jeden miałem przebity).

Za wszystko tj instalacja z ww konfiguracji, przewody, świece, pokrowiec na dojazdówkę i tankowanie gazu za 50 pln zapłaciłem 3400 pln. Instalacja trwała 1 dzień + kilka godzin nast dnia na testy i konfigurację.

To tyle co miałem do powiedzenia w tym temacie. Po przeglądzie skrobnę coś więcej z przebiegu przeglądu i naprawy usterek.
Mam kilka pytań, ale to już inny wątek.
Pozdrawiam
Grzesiek
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez Przemek323c » 26 lut 2013, 18:48

Pewnie za slaby reduktor. Bardzo duza temp przelaczania i jak za takie cos to strasznie drogo :)
Przemek323c
 

Postprzez Rumcajs » 27 lut 2013, 00:21

szczuko napisał(a): przy ok 160 km/h lub prędkość ok 180 km/h – generalnie obroty ok 5500-6000 układ przełącza się sam na benzynę i sygnalizuje to piszczeniem.

Weź niech Ci to usuną.. prorokuję, że po 50kkm wypalisz zawory na 3cim cylindrze. <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez szczuko » 27 lut 2013, 08:37

Hej,
będzie to usunięte za ok 700km, na przeglądzie poinstalacyjnym, u niego po 2 tyś km na gazie.
A dlaczego akurat 3 cylinder? Bo właśnie na trzecim miałem przebity przewód i świece (już w momencie zakupu samochodu).
A czy drogo czy tanio? Niech to każdy sam oceni. Tutaj takie ceny proponowały mi 4 warsztaty z pozytywnymi opiniami w necie i u znajomych. (Różnica 100 zł albo i nie). Oczywiście byli tańsi, bez żadnych opinii, nawet złych. Nie chciałem być pierwszym, który opinię wystawi.
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez zagiell » 27 lut 2013, 09:16

U mnie powyżej 6 tys obrotów automatycznie przełącza się na benzynę. Mój gazownik wytłumaczył mi, że wtedy jest już bardzo wysoka temperatura spalania i ma to na celu ochronę zaworów, ale może mi to usunąć jeżeli będę chciał. I tak bardzo rzadko dochodzę do tego miejsca na obrotomierzu, więc mi to nie przeszkadza, ale wpis Rumcajsa mnie zaciekawił :) Jest to zabezpieczenie czy wręcz przeciwnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Przemek323c » 28 lut 2013, 12:32

Cuda na kiju a nie zabezpieczenie. Po to sie stroi prawidlowo zeby nie trzeba bylo stosowac takich "zabezpieczen". W sumie standard u instalatorow BRC :D
Przemek323c
 

Postprzez zagiell » 28 lut 2013, 14:23

Czyli mogę mu spokojnie powiedzieć, żeby wyłączył mi to ustrojstwo? Bo wspominał coś, że fabrycznie coś takiego jest ustawione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Przemek323c » 28 lut 2013, 22:25

Da sie zrobic gaz w calym zakresie obrotow bez szkody dla silnika. Tego sie trzymajmy.
Przemek323c
 

Postprzez WisniaUs » 28 lut 2013, 23:27

Dokładnie,mi na LPG kręci do 7000 rpm i odcina tak samo jak na PB,ale zgadzam sie ze fabrycznie instalacja LPG ustawiona byla ze przy 5500rpm przerzucało na benzyne.Więc zaraz zostalo to zmienione aby w pełnym zakresie obrotów szła na GAZIE.
WisniaUs
 

Postprzez brencik » 1 mar 2013, 23:56

To wszystko kwestia ustawień,można zorbić ze na benzynie odetnie ci przy 2tys obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez WisniaUs » 2 mar 2013, 00:26

Tak skoro wszystko kwestia ustawien to dlaczego nikt nie potrafi zmienic tak ustawien zeby mi przy 200 km/h nie blokowalo auta????? Wersja usa blokada przy 120 mph/h.Nam chodzilo o to ze mozna ciskać na LPG w pełnym zakresie obrotów az do odciecia bez automatycznego przejscia na bezyne ponizej tych max obrotów np.7000 rpm.A czy da sie zmienic fabryczne ustawienia kompa MAZDY na mniej czy wiecej to akurat nas tu nie interesuje.I nikt w to nie ingeruje bo i po co , chyba ze ktos ma zajawki tuningowca.Mi gaziaż ustawil tak samo jak na benzynie czyli na lpg śmiga do konca obrotów bez wrzucania na Pb.Pozdrawiam <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Przemek323c » 2 mar 2013, 07:55

Jesli odlacza bo tak jest ustawione to ok, wystarczy zmienic ustawienia. Czesto jednak jest tak ze graty sa zle dobrane i wyrzuca z powodu za np zbyt slabego reduktora.
Przemek323c
 

Postprzez jachu36 » 10 mar 2013, 20:57

Witam serdecznie.Na czwartek jestem umówiony na montaz gazu.Instalacja to:
STAG 4+
HANA 2000
KME SILVER 200KM
Butla w koło
Wlew w klapką
Za 50zł zatankowane
Pokrowiec na koło
Cena 2500.
Co na taki zestaw powiecie???/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez zagiell » 11 mar 2013, 00:23

Cena dobra, zestaw w porządku. Jeżeli tylko kumaty gazownik to spokojnie można montować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez szczuko » 14 mar 2013, 19:56

Hej,
jestem po przeglądzie poinstalacyjnym (przejechałem 2300km po instalacji).

Problem (póki co) z samoistnym przełączaniem na benzynę znikł (miałem podczas przyspieszania itp). Działa elegancko w pełnym zakresie obrotów (do czerwonego pola, bo jak wejdzie na czerwone to się przełączy, ale to nie jest problem tylko prawidłowość moim zdaniem).

Zbiornik 53 ltr brutto zostaje jak był – wchodzi mi 39 litrów gazu – początkowo chciałem żeby grzebał przy zaworze i to przestawił. Z tego co czytałem powinno wejść kolo 43 litrów. Gazownik uświadomił mi że są 2 sposoby. Po pierwsze teraz butla nie jest zamontowana idealnie w poziomie, tylko pod lekkim kątem i może albo ją wypoziomować, co spowoduje bardziej wystającą podłogę w bagażniku, albo lekko zgiąć pływak w zaworze (czy czymś tam), co z kolei spowoduje utratę gwarancji na tą część. Zostawiłem jak jest. Niby 4 litry ale przy mojej jeździe to ok 40 km zasięgu. Machnąłem na to ręką.

Temperaturę przęłączenia obniżyłem do 40 stopni na zimnym silniku i 60 stopni po ponownym uruchomieniu silnika (po krótkim postoju itp., tak było poprzednio). Nie chciałem mniej, w moim przypadku to bez sensu. Głównie jeżdzę do pracy itp Z Pruszcza Gdańskiego do pracy w Gdańsku 2x15km. Co innego gdybym po 2 km jeździł.

Jak narazie jestem zadowolony z Madzi i z gazu :)
Tylko zawsze coś.... Zaczęło mi ze wspomagania cieć, pewnie rurka, idę grzebać.

Pozdrawiam
i polecam warsztat W gdańsku, Do studzienki 28, Stanisław Buczak http://www.warsztatlpg.pl/
Może nie było najtaniej, ale jestem zadowolony. O to chyba chodzi no nie? papa
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez mscorp » 15 mar 2013, 16:07

Tez mam BRC i nie narzekam już od ok 50tyś km. Butla nie ma pomiescic 100% gazu tylko ok 80%, więc masz ok. Do mnie włazi ok 40l, a domniemywam, że masz tą samą co ja.
Roznica zapewne jest w reduktorze i moze wtryskiwaczach.

p.s. zapraszam do regionu na spoty powymieniac doswiadczenia :)
mscorp
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG