Strona 2 z 2

PostNapisane: 24 paź 2004, 18:25
przez olek
tankuje na roznych stacjach, wyszukuje te, ktore maja dobry gaz, obecnie tankuje na maxonie :) (wyjazd na olkusz) śmieszne , ale mają lepszy gaz niz statiol czy PB, kiepski gaz szybko poznac przy SGI po tzw dziurach , w ,oi, przypadku pojawiają sie przy 3.800/3.900 tys rpm no "bucie" hehe:)

MAZDA 323F 1,9 16V DOHC – prośba o pomoc w doborze właściwej

PostNapisane: 11 wrz 2005, 23:34
przez xsiondz
Witam szanownych klubowiczow pedzacych swe maszynki na podtlenku LPG:)

Pytanie- gazuje wszystki swoje samochody (brzydki dowcip- to taka zemsta za Oswiecim). Mam pytanie co zalozyc do mojej Mazdy 323F silnik 1,9 16V DOHC (1840cm3) z 95 r. Wiem, ze dobrze byloby zalozyc wtrysk gazu (zreszta jak do kazdego samochodziku z komputerkiem) ale jak to jest w przypadku tego silnika?

Ostatnio zakladalem II gen. do Forda Sierry (2.0i, 125 KM EFI DOHC) – samochodzik zrobil juz kilka tys. i jak narazie- lodzio-miodzio! Ten akurat silnik uwazany jest za "stworzony pod gaz"

Jakie sugestie, przeciwwskazania do tego modelu Mazdy? Posty sa. Wiem. Ale nidzie nie ma wprost dlatego serdecznie prosze o pomoc. Zanim pojade do "zaufanego zakladu" chcialbym wiedziec na czym stoje i jak mam znimi rozmawiac.

Mini PS: (kable WN, swiece i filtry juz powynieniane- odpowiednio komplet NGK i Filtron), czekam na oryg. kopolke zaplonowa i jade do gazownikow.

Pozdr.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 10:52
przez olek
witaj xsiondz
sprawa NIE jest chyba prosta i sam musisz zdecydowac jaką instalke zalozyc , jedyny "ból" z silnikami FP to dosc droga i trudno dostępna przepływka. jakie jest prawdopodobienstwo uwalenia przeplywki przy II gen ? – właściwie niewielkie ALE jest, a wtedy zamiast oszczednosci masz wydatki i prawdopodobienstwo (niewielkie) ponownego strzału.

prawdopodobienstwo strzalu przy SGI / GSI również istnieje ale chyba sie jeszce nikomu nie zdarzyło

PostNapisane: 12 wrz 2005, 12:47
przez xsiondz
Witam

Prawdopodobienstwo, ze instalacja II gen strzeli jest tak samo prawdopodobna chyba w kazdym samochodzie- chyba, ze akurat w Mazdach – parwdopodobienstwo jest wyzsze? I o to mi wlasnie chodzi. Bo co do zasady kolektor dolotowy "platikowy" nie jest wiec co do zasady – nie trzeba IV gen. Czyzby te silniki byly jakos szczegolnie uczulone na ten typ instalacji. W Toruniu jezdza 2 mazdy takie jak moja (codzi mi o bude) A tylko moja ma 1,9 (1840cm3) 16V DOHC (druga mazda ma V6 i LPG chyba nigdy nie dostanie)– wiem wiec, ze gazownicy w Toruniu (NIKT) nigdy nie robili instalacji w tym sioniku- Wiec nie maja doswiadczenia coby nie gadali.


Pzodr.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 12:55
przez sołtys
xsiondz napisał(a):Czyzby te silniki byly jakos szczegolnie uczulone na ten typ instalacji


no w sumie tak mają tak umieszczoną przepływkę że nawet mały strzał potrafi ją rozwalić. Jak brat naprawiałlanosa padła elektronika od LPG to gaziarz sie go pytał czy mu nie strzela i byłzdziwionyże nie bo ogólnie lanosy ponoć strzelają ale w nich wystarcza bezpiecznik i żeby rozwalić przepływkę to trzeba sie postarać w madzi już nie koniecznie taki układ auta a konkretnie dolotu stąd tyle problemów kupiłem madzie FS no i mam na II generacji zrobiłęm 3000km i narazie nie strzela ale niestety strach o przepływkę cały czas jest przy czwartej generacji tego nie ma.

prawdopodobieńswo strzału jest takie same jak w innych autach tyle że konsekwencjie już nie i tutaj jest pies pogrzebany.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 20:30
przez olek
sołtys napisał(a):prawdopodobieńswo strzału jest takie same jak w innych autach tyle że konsekwencjie już nie i tutaj jest pies pogrzebany.


w polowie sie z tym zgadzam, ale tylko w polowie. konsekwencje są wieksze niz w innych autach, ale czy prawdopodobienstwo strzalu jest takie samo –? nie sądze, silniki roznią sie długościa, pojemnością i ksztaltem dolotu a To jak i kilka innych rzaczy decyduje o 'checi' do strzalu

nie jeden z gazownikow patrzac na silnik FP stwierdzal ' te silniki lubią strzelic"
ale są klubowicze ktorzy jezdza z instalką II gen na silnikach FP i jest OK, ale są tez tacy ktorzy stracili swoją przeplywke, a to juz ból.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 21:14
przez sołtys
olek

a nie zastanowiło cie że niektórym te silniki strzelają a innym nie?? Moim zdaniem jest to kwestia regulaji ale nie bede drążył tematu bo zrobiłem madzią na gazie ledwie 3 tyśkm bez strzałów ale to mały przebieg też sie boje o przepływkę ale tłumaczenie gaziarza że te silniki tak mają jakoś do mnie nie trafia (obym nie musiał odkrakać)
pozdrawiam.

ps najwiecej na gazie ma nastukane ojciec w kia pride 80 tyś w życiu nie strzeliłą lanos brata to 1.6 16V 70 tyś na gazie i też nie strzelił (a podobno strzelają jak cholera) swoją drogą tam to dopiero jest długiiiii dolot do tego regulowany hehe.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 22:57
przez olek
sołtys napisał(a):oleka nie zastanowiło cie że niektórym te silniki strzelają a innym nie??


no masz racje, cos w tym jesst , moze rodzaj (firma ) instalki – oczywiscie chodzi o II gen, sam nie wiem, w kazdym razie sprawa jesst dosc kosztowna aby sprawdzac na wlasnym portfelu ( w przypadku mazdy na silniku FP)

PostNapisane: 20 lis 2006, 19:33
przez szuszen
Witam!Ja też zakładałem gaz tam gdzie Miko!Tylko ja mam poprzednią generację – D.T Gas system i dałem 3 klocki z kawałkiem <killer> to dla mnie i tak duzo. Instalka dziala super ale na pocztku tez musialem kilka razy podjechac do nich na regulacje z Gliwic.Teraz jest ok! Za 1300 jade na przeglad po 10000! pozdro

PostNapisane: 21 lis 2006, 00:22
przez olek
czesc szuszen
witamy w kręgu gaziarzy :) aktualnie mam przejechane na LPG ok. 60tys i jest ok, wprawdzie na starych swiecach i troche zabrudzonym filtrze motor jest wyraźnie slabszy na LPG niz na Pb no ale cos za cos. pozdrawiam wszystkim zwolennikow i przeciwnikow LPG :)

PostNapisane: 21 lis 2006, 19:17
przez szuszen
Wymień koniecznie świece bo bedziesz miał strzały!!!!Ja miałem wczesniej mazdę 323F ale typ BG(do 94) i gdy nie wymieniłem świec po równych 10 klockach to strzelała mi!!!Po dwóch takich przypadkach bylem już bardzo precyzyjny w zakresie okresu wymiany świec. <killer> Teraz na sekwencji nie wiem-podobno mozna wymieniac rzadziej- co o tym myślicie? <jupi> pozdawiam

PostNapisane: 21 lis 2006, 23:27
przez alf28
sołtys napisał(a):lanosy ponoć strzelają ale w nich wystarcza bezpiecznik i żeby rozwalić przepływkę to trzeba sie postarać
hahaha trzeba sie starać i to bardzo,bardzo, zeby rozwalić coś czego NIEMA <lol>

PostNapisane: 21 lis 2006, 23:48
przez Karwoś
W sekwencyjnym wtrysku gazu żeby coś strzeliło Kable WN i świece muszą być w bardzo złym stanie a wtryskiwacze zamontowane w nieodpowiednim miejscu – np za daleko cylindrów :) W innym wypadku strzałów nie powinno być. Ja w lancerze jeżdze już 20 000km i jeszcze z 5000 przejadę – cały samochód ma 37000km. Jako ze producent zaleca wymianę co 90 000, Serwis zalecił mi wymianę po 45000 – i to też tylko dla lepszego samopoczucia. Ale jak się ma IIgen to co 10000 – 15000 powinno się wymieniać – też z własnego doświadczenia.

PostNapisane: 22 lis 2006, 08:43
przez olek
no wlasnie, tak sprawa wyglada :) dlatego moge wyluzowac i poczekać na doplyw gotowki, aczkolwiek swiece do tej pory wymieniałem co ok 20tys (przed kazdym przegladem) oraz filtr, bo przy kazdym przegladzie chlopaki bardzo prezycyjnie regulowali instalke