Stag 300 informacje techniczne

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez soul » 20 kwi 2008, 13:43

to moze napisz jaki masz reduktor, wtryski, srednice dysz, bo raczej jasnowidzów to tu nie ma :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Hazu » 20 kwi 2008, 16:36

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to zapętlanie czasów wtryków.

O ile wydajnośc elementów instalacji jest wystarczająca to sprawa jest do rozwiązania.
Napisz przynajmniej jakie masz wtryskiwacze.

Jeśli czerwone Valteki to nie ma się czemu dziwić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ŁACHU » 20 kwi 2008, 20:49

mam żółte 1 nie czerwone 3. dysze już wiercili na większe i dawaki mniejsze i tak w kółko zmieniali szyne a na tych czerwonycz 3 to nawet startu nie było mapa ustawiana była i wszystko jest idealnie- tylko że na wykresach reduktor podobno jest taki jaki ma być na benzynie nic takiego sie nie dzieje w dodatku wychodzi błąd czwartego wtrysku gazu ale to podobno nie to
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2008, 11:44
Posty: 5
Skąd: SOSNOWIEC
Auto: MAZDA 323F BA; 1.5 16V DOHC

Postprzez Hazu » 21 kwi 2008, 18:34

trochę trudno mi zrozumieć to co napisałeś a le z tego co rozumiem to jakiś niezły talent z tego gazownika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ŁACHU » 22 kwi 2008, 11:44

na to wygląda. dlatego pytam bo może ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie to bym im podsuną żeby madzia sie nie męczyła z braku mocy
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2008, 11:44
Posty: 5
Skąd: SOSNOWIEC
Auto: MAZDA 323F BA; 1.5 16V DOHC

Postprzez soul » 23 kwi 2008, 13:21

masz dostep do map ? zeby pokazac jak to wygalda, z5 ma długie czasy wtrysków , do 18-19ms, ja mam 3ohmowe niebirskie valteki bfc o zwiekszonym skoku i chodzi super.
trzeba interfejs do staga i laptopa i musisz pokaza wykresy map inaczej nie da rady cos pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Hazu » 2 maja 2008, 17:49

pawelc
Więc zmieniłem reduktor i wtryskiwacze oraz zmieniłem nawiercenie dysz.

Zmiany :
na +
reduktor bardzo dobrze trzyma ciśnienie są minimalne wahania
zero szarpnięć przy gwałtownym w depnięciu pedału gazu
zero gubienia wtrysku na biegu jałowym
może samochód trochę bardziej żeźki na lpg niż wcześniej.
na –
wtryskiwacze bardzo głośno pracuja w porównaniu do valteków
na szczęscie po zamknięciu maski tego nie słychać.
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, 11:37 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 2 maja 2008, 20:05

Mógłbyś zrobić fotki jak rozmieściłeś wtryski -jaki reduktor zastosowałeś ?,ja będę montował w następnym tygodniu to bardzo by mi się przydałyby te fotki ,jaką średnicę dysz masz w tej chwili?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 2 maja 2008, 21:23

Wtryski dało się zamontować tak że wężyki miały ok 5cm ale jak przyszło mi rozwiercić dysze to dałem sobie spokój i zamontowłem tak aby było mi wygodnie dysze wykręcać:

Obrazek

dysze 1,5 były za małe a 1,8 za duże (musiałem je zalutować)

ostatecznie maja otwory 1,6 ale przy ciśnieniu 1,4

mnożnik po ustawienu mapy na drodze miećści się w zakresie 1,2 do 1,6

może je jeszcze powiększę na 1,7 i zmniejszę odrobine cisnienie to trochę mnożnik spadnie

reduktor zastosowałem zavoli zeta wzmocniony chyba do 200KM :

Obrazek
Obrazek

A tak nawierciłem dysze w kolektorze:
najpierw go zjiołem kolektor i nawierciłem i nagwintowałem od wewnątrz (M6) pod kątem
w jednej połowie w jedna strone a w drugiej w przeciwną.

Dysze wkręciłem po wcześniejszym posmarowaniu ich poxipolem
a aby mieć pewność że się nie wyłamią kiedyś (poniewaz ścianka kolektora jest dosyć cienka) zrobiłem im podpórki z poxiliny.

Obrazek
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, 11:29 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 3 maja 2008, 06:57

Wielkie dzięki ,w następnym tygodniu jak będę montował to też porobię fotki ,u mnie też będzie reduktor zavoli zeta N niby do 150 KM ale z tego co wyczytałem zeta S różni się długością tylko sprężynki a mam on już wydajność do 250 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 10 maja 2008, 00:10

Ten twój parownik moze byc trochę za słaby

Ja zakończyłem regulacje.

Dysze ostatecznie mają po 1,8 mm przy ciśnieniu 1,3 bar.

Oto mapa mnoznika i parametry instalacji:


Obrazek
Obrazek

Teraz samochód na gazie jeszcze powyżej 6000obr/min do 7000 obr/min ciągnie ostro podczas gdy na benzynie juz go przymula (moze czas w końcu filtr paliwa wymienić <glupek2> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 23 maja 2008, 18:35

No i sekwencja doczekała się montażu tak to wygląda -praktycznie zdublowana jak Twoja

Obrazek
Obrazek

reduktor zavoli zeta N ,wtryskiwacze planijet (najtańsze czyli -czyli A),sterownik stag300 ,dysze rozwiercone do 1,8mm ,ciśnienie 0,93 bar-a przy butowaniu spada do 0,78bara (nie wiem czy tutaj wąskim gardłem nie jest czasami elektrozawór).mnożnik po autokalibracji ustawił się na 1,39 ,mapy zebrane na drodze pokrywają się praktycznie idealnie ,dlatego mnożnika nie korygowałem -autko idzie bardzo dobrze bez różnic benzyna -gaz ,przy przeciągnięciu na obrotach pojawia się komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte (ale naprawdę trzeba się o ten komunikat postarać ;) )-w instrukcji staga wyczytałem jak w tym czasie nie jest ubogo to można zostawić -czy jest sens rozwiercać dalej dysze? -nadmienię ze sonda bardzo ładnie pracuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 24 maja 2008, 09:14

Jeśli masz zamiar dynamicznie go eksploatowac to moąze warto było by trochę mnożnik obniżyć poprzez zwiększenie ciśnienia (ampulem na reduktorze ) ale max 1,2 bara bo zdaje sie że twe wtryskiwacze nie powinny pracować na wyższym ciśnieniu

Przy niezbyt dogżanym silniku gdy mieszanka jest wzbogacona moze wcześniej pojawiac się komunikat o otwartych ciągle wtryskiwaczach.

Valteki przy pracy na pełnym otwarciu potrafiły przestać działać lub gubic wtryski


Aco to masz za silnik?
to jest oryginalny silnik od xedosa 6?
jakoś inaczej ma oznaczenia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 24 maja 2008, 21:18

silnik z xedosa z 97r ,na razie zostawię tak jak jest zobaczę jak będzie się sprawować ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez karbo » 2 lip 2008, 00:17

witam,

tak jak jeden z poprzedników zmieniłem instalacje gazową w xedosie na sekwencyjną i w sumie wszystko jest OK, ładnie chodzi itd itd, ale ...

troszkę za dużo pali ... w mieście 14 to jest norma przy normalnej (nie rajdowej) jeździe, Założony mam parownik zavoli. wg instrukcji STAGA do parownika należy podłączyc wężyk z podcisnieniem. Problem polega na tym, że w parowniku są dwa krućce i nie jestem pewien czy do dobrego mam podłączone owe podciśnienie. opiszcie proszę jeżeli ktoś wie do czego służy jeden i drugi kruciec w parowniku

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2006, 11:01
Posty: 25
Skąd: Opole
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez Hazu » 2 lip 2008, 18:36

Ten w kolorze parownika służy do podłączenia podciśnienia z kolektora.


Ten żółty (króćiec zaworu bezpieczeństwa) moze zostać wolny lub też mozna podłączyć go pod kolektor lepiej wyprowadzić wężykiemgo gdzieś poza samochód

Przy podłaczeniu pod kolektor może się zdażyć że po ostrym butowaniu samochód będzie gasł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez karbo » 2 lip 2008, 21:00

witam,

dzięki, tak właśnie mam podłączone,

a teraz jeśli można prosić

jakie powinno być cisnienie jeśli parownik jest zavoli i wtryskiwacze Valtek 1Ohm?

i czym różni się cisnienie parownika od ciśnienia roboczego które ustawia sie niezależnie od niego??

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2006, 11:01
Posty: 25
Skąd: Opole
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez Hazu » 5 lip 2008, 09:08

Ciśnienie parownika to Ciśnienie mierzone na bieżąco.

Ciśnienie robocze to Ciśnienie to ciśnienie zapamiętane podczas kalibracji.

cieśnienia roboczego się nie ustawia (zmiana nic nie daje to jest razczej tylko informacja o ewentualnych problemach z parownikiem)

Ciśnienie reguluje się wkrętem w reduktorze (nie mozna jednak przesadzać z tą regulacją bo mogą wystąpić problemy z parownikiem)
po zmianie ciśnienia należy przeprowadzić autokalibrację, ostatecznie można tylko zmodyfikować mapę mnożnika w trakcie jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez arekxxl » 11 sie 2008, 22:09

dggzg
Ostatnio edytowano 11 sie 2008, 22:12 przez arekxxl, łącznie edytowano 1 raz
arekxxl
 

Postprzez arekxxl » 11 sie 2008, 22:11

gggg
arekxxl
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG