Lubryfikacja – potrzebna bądź nie?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez deinonychus » 4 lip 2009, 10:59

w instrukcj fash lube jest wyraźnie napisane że jest to przeznaczone do silnków gaźnikowych a stosować to w 'normalnych' to jeden wielki pic... uszczelka i zawory potrafią się wypalić nawet na benzynie, a z zufanego źródła wiem że lubrykacja nie jest potrzebna a jak ktoś chce się lepiej czuć to niech zakłada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Lukano » 4 lip 2009, 14:49

deinonychus napisał(a):chce się lepiej czuć to

I tylko wtedy. Bo tak normalnie to wiele to nie daje.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez justus83 » 15 sie 2009, 23:29

Wiec ogólnie nie można powiedzieć ze nic nie daje bo przecież wszyscy piszecie ze właścicielowi lżej na sercu a to zawsze coś dobrego :) Ktoś tam pytał ile kosztuje płyn i jak go dawkować, więc 1litr lubryfikacji to koszt w granicach 65zl a dawkowanie to 1mml na 1l LPG czyli butelka starcza na 1000l paliwa i teraz zależy ile komu pali. Ja to mam ale 3.0 v6 wiec trochę co innego. Nie wiem czy działa ale jak już napisałem samopoczucie mam lepsze :) Inna sprawa że jak kogoś stać na instalacje za 4000-5000PLN to 150zl na lbryfikacje nie robi różnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez Albert6 » 19 sie 2009, 16:23

Witam,
kilka dni temu zamontowałem instalacje BRC sq24 do mojej Mazdzi 6 1,8 i równiez mam zamontowany lubryfikator! Mój gazownik(jak i wielu innych do których dzwonilem zeby potwierdzić) powiedział że warto założyć lubryfikację. Na pewno nie zaszkodzi a może pomóc więc chyba jednak warto.
Albert6
 

Postprzez Arek_78 » 22 sie 2009, 13:09

Założyłem do mojej M6 3.0 V6 instalke z lubryfikatorem. Zbiorniczek wystarcza na jakieś 10k km. Jak pytałem się o montaż to stwierdzili, że w wykazie dla silnika 3.0 V6 zalecane jest zamontowanie lubryfikacji. Zalecane ale nie wymagane. Więc dla swojego psychicznego spokoju załozyłem. Koszt 250 zł – więc nie są to kolosalne pieniądze, ale spokój psychiczny ważniejszy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez deinonychus » 20 gru 2009, 22:50

jak już się w to bawimy to jeszcze istnieje TUNAP
https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=13&t=2401 <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Arek_78 » 21 gru 2009, 09:22

Coś ta dyskusja nie wnosi żadnych konkretów – jak zawsze jedni chwalą inni mówią, że to nic nie wnosi.

Poczekamy na rozwój tematu. Jeżeli się tunap dolewa do zbiornika lubryfikatora zamiast flashlube to można spróbować. Ja bym pomieszał te dwa płyny.
Ale zakładanie tunap-u do samej benzyny to chyba bez sensu skoro auto od początku dostosowane jest własnie do tego paliwa. Wystarczy kupować "dobre" paliwo na markowych stacjach i ewentualnie dolewać do baku uzdatniacz. Po co robić dodatkowe koszty?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez deinonychus » 21 gru 2009, 20:16

Coś ta dyskusja nie wnosi żadnych konkretów

nie wnosi bo żaden obiektywny specjalista się tutaj nie wypowiada, a poza tym niech mi ktoś pokaże wypalone gniazda zaworowe na dobrze ustawionej instalacji, nikt tego nie zrobi bo do póki skład mieszanki jest odpowiedni to się nic złego nie stanie, a wszyscy którym się upaliła głowica mieli na pewno za ubogo (mój kumpel miał civica qoupe na mieszalnikowej, paliła mu bardzo mało lpg bo to końcu honda ;) , dodatkowo 6krpm to był chleb powszedni, oczywiście uszczelkę wypaliło)
dla mnie na przykład instalacja mieszalnikowa nie ma żadnego sensu i boję się jej jak ognia a inni jeżdżą z tym i nic się nie dzieje, podobnie jest z tą niby ceramiką, ktoś nam każe myśleć że jak mamy temp spalin wyższą o 50stopni to od razu się pozbędziemy gniazd,
sam do końca nie jestem przekonany czy nie ma żadnych negatywnych skutków stosowania lpg w tych silnikach, ale logiczne rozumowanie mówi samo za siebie, może ktoś mnie skarci ale sądzę że wtryskiwacze Valtek powinny być wycofane ze sprzedaży bo chyba przez nie nieświadomy użytkownik gazu zaczyna myśleć że gaz w aucie to wielka kupa a tak nie jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Lukano » 22 gru 2009, 01:47

deinonychus napisał(a):niech mi ktoś pokaże wypalone gniazda zaworowe na dobrze ustawionej instalacji, nikt tego nie zrobi bo do póki skład mieszanki jest odpowiedni to się nic złego nie stanie, a wszyscy którym się upaliła głowica mieli na pewno za ubogo

I w tym cała tajemnica. Tak powiedział mój gazownik. Jak jest dobrze ustawiona mieszanka, nie ma za ubogo to nic się nie stanie z zaworami. Obojętnie czy lubryfikacja jest czy nie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gazparts » 22 gru 2009, 10:51

Mam 626 FS 2,0 przejechałem na gazie 120tys km w trzy lata, teraz robiłem remont silniczka ze względu na poranne kopcenie i ubytki oliwy (uroki FSa) , zdejmowałem oczywiście do tego zabiegu głowicę i zawory miałem w idealnym stanie a lubrifikacji na oczy mazda nie widziała.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez deinonychus » 22 gru 2009, 15:41

a lubrifikacji na oczy mazda nie widziała

to oczywiste w FS'ie czy też w FP, szkoda że się nie wypowiedział jakiś właściciel mazdy 6 z silnikeim 2.0 (z dużym przebiegem na gazie oczywiście)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Romlat » 27 maja 2010, 15:48

Witam, w mojej Mazdzie 323F BJ 1500 mam instalacje gazową Stag4 i lubryfikator – i tu mam pytanie. Zużywa mi tego płynu prawie 0,5l na 1000km, według mnie stanowczo za dużo. Spalanie Gazu w mieście wynosi trochę ponad 12l, na trasie trochę ponad 10l (zazwyczaj jeżdżę z klimą). Jak powinno się regulować ten lubryfikator – z tego co mi mówili to litr tego płynu powinien wystarczać na 10000km a u mnie wystarcza na 2000km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez Arek_78 » 27 maja 2010, 18:53

przy zbiorniczku masz takie pokrętło – niech jedna osoba wejdzie do auta i przyciśnie pedał gazu tak do 2k obrotów a ty ustaw tak 1 krople na 7 sek przykręcając lub odkręcając zaworek
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Romlat » 27 maja 2010, 23:17

spróbuje ustawić tak jak mówisz, teraz mam ustawione 3 krople na minute na obrotach biegu jałowego, ale widocznie podczas jazdy wytwarza się takie podciśnienie że lubryfikator leje jak z cebra. Mam jeszcze takie pytanie czy jak zabraknie mi tego płynu podczas jazdy i będę jechał bez niego to może się coś stać??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez Arek_78 » 28 maja 2010, 08:00

zależy jak długo będziesz jeździł bez płynu. Myślę, że na pewno jak Ci go braknie to do domu dojedziesz i nic się nie stanie. Jednak zalecam wożenie w bagażniku chociaż z 0,5l płynu. W M6 zapali się check z błędem mieszanki bo instalacja gazowa (np. Stag) kalibruje się z lubryfikatorem, brak jego powoduje że Stag troche głupieje i źle mieszanke dawkuje – przynajmniej wiem że płynu brakuje :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Vandit » 20 cze 2010, 17:56

lubryfikator flesz lube 5 litrow kosztuje 200 zl a to starczy na dlugi czas.
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez maselkovic » 11 lut 2012, 00:05

szopen6 napisał(a):Panowie to jak w koncu jest z tym LUBRYFIKATOREM warto go zakładać , czy to tylko pic


mechanik który zakłada mi gaz tez poleca lubryfikacje, mówił ze jest to niezbędne w celu przedłużenia życia silnika
lubra – 200zł
gaz brc – 3000zł
maselkovic
 

Postprzez deinonychus » 12 lut 2012, 18:38

a które zawory wg Was ma smarować ten Wasz flash lube?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez RadX » 12 lip 2012, 20:37

Witam,

ma też coś takiego w swojej Mazdzie, natomiast u mnie odkąd kupiłem auto (~8kkm temu) chyba nic nie ubyło. Czy dział nie wiem.

Z kolei jakiś czas temu natknąłem się na coś zbliżonego z tym, że (jak wynika z opisu) substancja nie jest pobierana dzięki podciśnieniu tylko posiada urządzenie dawkujące preparat w zależności obciążenia silnika. Poniżej linki:
1. do strony preparatu
http://www.erc-online.de/en/erc-emissio ... e-premium/
2. do artykułu z testami (pl)
http://www.lpg-additive.com/fileadmin/downloads/erc.doc

może ktoś się już z tym spotkał i może się podzielić opinią.

Pozdrawiam
Radek
RadX
 

Postprzez Vandit » 13 lip 2012, 20:12

polski odpowiednik to tunap.pl
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG