
Jaka instalacja LPG (Mazda 6/5/3 2.3)
witaj Michale! więc zajrzałem pod maskę jest to instalacja włoska są na niej symbole BRC i napis GENIUS też butla w kole zapasowym miałem dwie do wyboru wzielem mniejszą by podłoga była równa i wchodzi mi 45litrów w tym przyznam się że powiedziałem gazownikowi- słyszałem że można coś zrobić by wchodziło ciut więcej
pokazał mi jakiś pływak i powiedział że chodzi o podgięcie drutu na którym wisi i wówczas później zamyka zawór. Myślę że pomimo stwierdzenia że tak nie wolno jednak go trochę podgiął
Jeśli chodzi o moją M6 to trafiłem jak w TOTO
od 9 lat tydzień w tydzień jeżdżę po części do niemieckich serwisów. Patrzę stoi w TOP modelu manual z BOSE śliczne chromowane rurki wydechowe, czujnik deszczu, ksenon, parktronik po gościu z 1938r przejechane 68tyś
uderzona w przód tak że klima trzymała ciśnienie a z poduszek wystrzeliła tylko kierowcy
Szef serwisu pokazuje mi komplet ślicznych ale naprawdę ślicznych 17tek z mięsnymi oponami pytam czy pasują do M6 a on że to komplet z niej i to gratis!!! kupno transport naprawa rejestracja 24.860zł!!! sam jestem w szoku! kupiłem szefowi serwisu litrową Dębową Mocną na kołysce GRATIS!!!!
Pozdrawiam!
Jeśli chodzi o moją M6 to trafiłem jak w TOTO
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Pozdrawiam!
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Witam wszystkich,
a ja mam pytanie, czy ktoś ma (lub widział) M6 3.0V6 (manual) na gazie. sprowadzam taka ze stanow i tak sie zastanawiam, czy moze by LPG wstawic.
bede wdzieczny za porady
Jarek
a ja mam pytanie, czy ktoś ma (lub widział) M6 3.0V6 (manual) na gazie. sprowadzam taka ze stanow i tak sie zastanawiam, czy moze by LPG wstawic.
bede wdzieczny za porady
Jarek
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
W serwisie mi powiedziano że nie ma z tym problemów ale nie widziałem jeszcze V6 z LPG.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
pewnie gdzieś w Białymstoku? a znają się tam? – bez urazy!
bo jak wykręciłem do paru gazowników (na chybił trafił) to paru powiedziało, że ten silnik (to samo (?) co w ford mondeo st220 = Duratec 30) nie ma "hydraulicznego kasowania luzu zaworów" więc może wypalic gniazda....
... ok, właśnie pogrzebałem w sieci aby się troche do-edukować – znalazłem ciekawe info:
"Additionally, four camshafts are hollowed to reduce engine weight and hydraulic valve lash adjusters are used to eliminate the need for periodical valve clearance adjustment"
tekst wzięty z www Mazdy USA więc chyba wiedzą co piszą –The 3.0-Liter DOHC V6 Engine
Skoro tak to wszystko wygląda, to na moje oko dobra instalka nie powinna byc zła
Co polecacie i ile ta impreza będzie kosztować?

bo jak wykręciłem do paru gazowników (na chybił trafił) to paru powiedziało, że ten silnik (to samo (?) co w ford mondeo st220 = Duratec 30) nie ma "hydraulicznego kasowania luzu zaworów" więc może wypalic gniazda....
... ok, właśnie pogrzebałem w sieci aby się troche do-edukować – znalazłem ciekawe info:
"Additionally, four camshafts are hollowed to reduce engine weight and hydraulic valve lash adjusters are used to eliminate the need for periodical valve clearance adjustment"
tekst wzięty z www Mazdy USA więc chyba wiedzą co piszą –The 3.0-Liter DOHC V6 Engine
Skoro tak to wszystko wygląda, to na moje oko dobra instalka nie powinna byc zła

Co polecacie i ile ta impreza będzie kosztować?

- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Generalnie do V6 będzie trzeba wydać jakieś 3500zł i najlepiej jakby to robiłktoś kto już to wcześniej robił i wie co może go w trakcie spotkać. Ja założyłem do 2,3l i działa jak trzeba. Oczywiście nie licz się z tym że nawet na gazie będzie to ekonomiczne auto – u mnie spalanie do 18 w mieście potrafiło dojść. W V6 może być podobnie a może i więcej skoro w mieście benzyny takie palą pod 15/100.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
sam jestem ciekaw ile bedzie palic po polskich miastach, bo tu poki co nawet gdy ostro przyciskam, w rejonach miejskich, więc co rusz trzeba stanąć i ruszyć (a ruszam szybko) nie miałem jeszcze więcej niż 10.7 l/100 a w trasie bylo nawet 8.8...
aha, zapomniałem dodać... żeby "utrudnić" instalacje LPG zainstalowałem sobie ostatnio układ "zimnego" dolotu powietrza (filtr stożkowy i gruba rura + układ przed ECU skalujący czujnik przepływu powietrza – bo w koncu silnik wiecej teraz oddycha) – MAFci System
jestem ciekaw co gazownik na to powie?
jestem ciekaw co gazownik na to powie?

- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
Witam – Moja Mazda już ma podobne zasilanie jak kuchenka gazowa
– co mnie cieszy szczególnie przy tankowaniu – tak więc założyłem instalację OMVL wtrysk gazu -mocniejszy reduktor i samochód i tak dysponuje sporą mocą -nawet próbowałem pomierzyć czasy przyspieszeń na PB i LPG – nieprofesjonalne pomiary stoperem wychodzą podobnie na PB o 0,1 sekundy lepiej, jednak dżwięk silnika na PB zdecydowanie ładniejszy (nie wiem od czego to zależy – tak jak by się lepiej wkręcał) spalanie po przejechaniu 1 zbiornika 12,3l/LPG /100km cykl mieszany – moje subiektywne odczucie , że trochę to dużo -bo przy cyklu tylko miejskim auto mi paliło 10,5l PB, a na trasie kolo 8l. Przy 5 tys obr/min sama instalacja przełącza się na PB – pojadę po homologację to niech się tym zajmą – może poregulują żeby i spalanie spadło – miałem w Xedosie instalację II generacji i wyniki były podobne a na SGI spalanie miało być podobne do PB- aha i jeszcze zauważyłem , że przy nagłym odejmowaniu i dodaniu gazu pojawiają się delikatne szarpania
Mazda 6 -wcześniej Xedos 6
- Od: 19 lip 2007, 15:36
- Posty: 7
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 2,3B 2002r manual
Tylko jak będziesz regulował OMVL to niech nie próbują zubażac mieszanki bo spali jeszcze więcej. Mam OMVL w Lancerze 2,0 Automat i spalał nawet 16-17 w mieście. Jak zxacząłem regulować sam mapę – oczywiśćie podnosiłęm parametry na mapie to spalanie spadło do 14 w mieście – tyle że ten samochód przy 120KM ma lepszy start niż 160 mazda 6 – powyżej 80 niestety jużn ie ma co się wysilać ale ciągłe ruszanie i stawanie na światłach nawet przy 2,0l silniku trche gazu pali.
Jak dla mnie to całkiem ładne spalanie – ale u ciebie siedzi manual (u mnie 4AT i jest o ok 0,5-1l więcej)– ale zawsze weź tę poprawkę że Przy SGI samochód spala o ok 20%więcej LPG – jak ktoś mówił że bęzie spalał tyle samo co Pb to albo się nie zna na rzeczy albo tak tylko sobie gadał żeby się wygadać.
A dlaczego powyżej 5000na Pb przeskakuje – znaczy dlaczego tak ustawili?? Jak masz reduktor wzmocniony to nie powinien mieć problemów z osiągnięciem i 6500obr. u mnie początkowo nie mogli dojść czemu nie idzie powyżej 5500 ale mając doświadczenie z 2,0 lancerem (gdzie musiałem założyć wzmocniony reduktor do V6 obsługujący do 220KM) podpowiedziałem żeby założyli wzmocniony reduktor i go jeszcze podciągnęli i ciśnienie zwiększyli do ok 2,0 – -efekt – ciągnie jak trzeba do ilu się chce – ale tutaj nie siedzi OMVL, a SEC.
Michał Mazda6 napisał(a):spalanie po przejechaniu 1 zbiornika 12,3l/LPG /100km cykl mieszany – moje subiektywne odczucie , że trochę to dużo -bo przy cyklu tylko miejskim auto mi paliło 10,5l PB, a na trasie kolo 8l. Przy 5 tys obr/min sama instalacja przełącza się na PB
Jak dla mnie to całkiem ładne spalanie – ale u ciebie siedzi manual (u mnie 4AT i jest o ok 0,5-1l więcej)– ale zawsze weź tę poprawkę że Przy SGI samochód spala o ok 20%więcej LPG – jak ktoś mówił że bęzie spalał tyle samo co Pb to albo się nie zna na rzeczy albo tak tylko sobie gadał żeby się wygadać.
A dlaczego powyżej 5000na Pb przeskakuje – znaczy dlaczego tak ustawili?? Jak masz reduktor wzmocniony to nie powinien mieć problemów z osiągnięciem i 6500obr. u mnie początkowo nie mogli dojść czemu nie idzie powyżej 5500 ale mając doświadczenie z 2,0 lancerem (gdzie musiałem założyć wzmocniony reduktor do V6 obsługujący do 220KM) podpowiedziałem żeby założyli wzmocniony reduktor i go jeszcze podciągnęli i ciśnienie zwiększyli do ok 2,0 – -efekt – ciągnie jak trzeba do ilu się chce – ale tutaj nie siedzi OMVL, a SEC.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam wszystkich
Planuję kiedyś (jak się dorobię
) kupić M6 2,3 i uwzgledniam LPG dlatego zacząłem się tym interesować i niestety wyczytałem na forach gazowych, że instalacji LPG nie zaleca się do aut z ceramicznymi gniazdami zaworowymi. Mazda 6 2,3 ma ceramiczne gniazda zaworowe, o czym nikt tu nie napisał, a ma to znaczenie, ponieważ jak wyczytałem LPG poprzez zwiększoną temp. spalania i brak smarowania (bo brak benzyny) niszczy ceramiczne gniazda. Co o tym sądzicie?
Planuję kiedyś (jak się dorobię
- Od: 7 wrz 2005, 14:13
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL
20 000km na LPG i działa.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Wczoraj zamontowałem STAGA z lubryfikatorem do mojej M6V6. Pierwsze wrażenia są ok, mam zrobić 1k km i zgłosić się na przegląd i dokładne ustawianie. Mazdzia ładnie się zbiera, nie czuję różnicy na jakim paliwie jadę. Słychać cichutko jak pracują wtryski gazu to jest minus. W palnik jeszcze jej nie dawałem, musi się membrana ''ułożyć'' – słowa szefa serwisu. Jedna rzecz mnie zirytowała, na niskich obrotach i wysokim biegu np 1600 obr/min i 80 km/h na szóstym biegu dostaje leciutkiej czkawki. wystarczy dodać leciutko gazu i problem znika. Dzwoniłem do serwisu, jest to do zrobienia jednak wg zaleceń serwisu mam przejechać jeszcze 200 km. Jak na mój gust wina wtrysków.
Jakie jest spalanie tego jeszcze nie wiem, będę musiał przeliczać bo nie mam przycisku INFO na konsoli. Benzynki średnio wychodziło 12 l / 100 km
Stag kosztował 3600, do wyboru miałem jeszcze BRC za 5 tys albo Landi za 5300 PLN. Wybrałem tańszą opcję, Magdalenę zamierzam sprzedać na jakieś 3 miesiące.
Jakie jest spalanie tego jeszcze nie wiem, będę musiał przeliczać bo nie mam przycisku INFO na konsoli. Benzynki średnio wychodziło 12 l / 100 km
Stag kosztował 3600, do wyboru miałem jeszcze BRC za 5 tys albo Landi za 5300 PLN. Wybrałem tańszą opcję, Magdalenę zamierzam sprzedać na jakieś 3 miesiące.
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
Ciekaw jestem jak tam Wasze dalsze wrażenia z użytkowania LPG przy silniku 2,3 litra
Nie ukrywam, że moje maleństwo już jest w drodze i teraz czeka mnie wybór instalki... Wcale nie łatwy
Jeszcze jedna rzecz – auto z przebiegiem ok 40 000km, co wartałoby zrobić przed założeniem instalki? Świece, przewody WN, kasowanie luzu zaworów? Olej przed czy po założeniu instalki? Jakieś inne uwagi?
Pozdrawiam
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeszcze jedna rzecz – auto z przebiegiem ok 40 000km, co wartałoby zrobić przed założeniem instalki? Świece, przewody WN, kasowanie luzu zaworów? Olej przed czy po założeniu instalki? Jakieś inne uwagi?
Pozdrawiam

Blase napisał(a):Jeszcze jedna rzecz – auto z przebiegiem ok 40 000km, co wartałoby zrobić przed założeniem instalki? Świece, przewody WN
Raczej ani, ani...
Chyba, że "1" z przodu zgubiłeś...
Blase napisał(a): kasowanie luzu zaworów?
Też się chętnie dowiem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
http://rapidshare.com/files/76097841/uk ... n.pdf.html moze ktos bedzie chcial przeczytac mi duzo nie dalo chociaz duzo pisze
- Od: 11 gru 2007, 14:31
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Cx-9 14 z USA 3,7 4x4 niedługo z gazem
No ja mam 2.3 + LPG Lecho gaz i ... jezdzę i nic sie nie dzieje – spala tyle ile wleje
od 9.5 na trasie do 16.5 w mieście – a że jeżdze ciągle w mieście na krótkich trasach to 16 jest standardem – teraz zmianiłem cały dolot na Short Air intake BOMZ to jeszcze bede zmienał mapy – ale zobaczymy co to będzie. Jak na razie jestem zadowolony – 2 samochody z Gazem LECHO i w sumie 50 000km i wszystko działa. A że wolno to ja nie jeżdze i 6000obr widnieje codzienne to spalanie jest takie jakie powinno być 
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):2.3 + LPG Lecho gaz
Pamiętam że pisałeś, że komputer jest od nich, reduktor do V6 (jakiej firmy?), a jakie wtryski do tego?
Karwoś napisał(a):jeszcze bede zmienał mapy
Sam, czy w serwisie? Jak wygląda program do tego Lecho, przejrzysty i można nim sporo "podziałać"? Czy tylko fachura?
Spalanie jak dla mnie OK, na mniej nie liczę

Program jest dotępny na ich stronie – do śc[iągnięcia – a zmianiać mapy to całkiem prosta sprawa – wystarczy jak ktos raz pokaże i można się samemu bawić – o czywiście bez przesadyzmów
. A zmienić w nim można generalnie wszystko – reduktor to nawet nie wiem jaki mam – bo jest tak schowany że nie ma szans coś na nim przeczytać
. A wtryski to chyba Voltec – ale ręki sobie nie dam uciąć.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):No ja mam 2.3 + LPG Lecho gaz i ... jezdzę i nic sie nie dzieje – spala tyle ile wlejeod 9.5 na trasie do 16.5 w mieście – a że jeżdze ciągle w mieście na krótkich trasach to 16 jest standardem – teraz zmianiłem cały dolot na Short Air intake BOMZ to jeszcze bede zmienał mapy – ale zobaczymy co to będzie. Jak na razie jestem zadowolony – 2 samochody z Gazem LECHO i w sumie 50 000km i wszystko działa. A że wolno to ja nie jeżdze i 6000obr widnieje codzienne to spalanie jest takie jakie powinno być
Witam,a czy masz takie urządzenie które dodatkowo smaruje gniazda i chroni przed wypalaniem?
- Od: 1 lip 2007, 21:39
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6 1.8 2008r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości