Jaka instalacja LPG (Mazda 6/5/3 2.3)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez DarDer » 28 lip 2007, 20:01

siemanko ;) już jestem w domu i dopiero odczytałem powiadomienie :) jutro postaram się wszystko opisać bo zonka już <klotnia> pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez DarDer » 29 lip 2007, 12:36

witaj Michale! więc zajrzałem pod maskę jest to instalacja włoska są na niej symbole BRC i napis GENIUS też butla w kole zapasowym miałem dwie do wyboru wzielem mniejszą by podłoga była równa i wchodzi mi 45litrów w tym przyznam się że powiedziałem gazownikowi- słyszałem że można coś zrobić by wchodziło ciut więcej ;) pokazał mi jakiś pływak i powiedział że chodzi o podgięcie drutu na którym wisi i wówczas później zamyka zawór. Myślę że pomimo stwierdzenia że tak nie wolno jednak go trochę podgiął ;)
Jeśli chodzi o moją M6 to trafiłem jak w TOTO :] od 9 lat tydzień w tydzień jeżdżę po części do niemieckich serwisów. Patrzę stoi w TOP modelu manual z BOSE śliczne chromowane rurki wydechowe, czujnik deszczu, ksenon, parktronik po gościu z 1938r przejechane 68tyś <jupi> uderzona w przód tak że klima trzymała ciśnienie a z poduszek wystrzeliła tylko kierowcy :) Szef serwisu pokazuje mi komplet ślicznych ale naprawdę ślicznych 17tek z mięsnymi oponami pytam czy pasują do M6 a on że to komplet z niej i to gratis!!! kupno transport naprawa rejestracja 24.860zł!!! sam jestem w szoku! kupiłem szefowi serwisu litrową Dębową Mocną na kołysce GRATIS!!!!
Pozdrawiam!
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez alf28 » 29 lip 2007, 13:17

DarDer napisał(a):kupno transport naprawa rejestracja 24.860zł

<boje się>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez jerry_skarbek » 8 sie 2007, 04:10

Witam wszystkich,

a ja mam pytanie, czy ktoś ma (lub widział) M6 3.0V6 (manual) na gazie. sprowadzam taka ze stanow i tak sie zastanawiam, czy moze by LPG wstawic.

bede wdzieczny za porady

Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Karwoś » 8 sie 2007, 08:24

W serwisie mi powiedziano że nie ma z tym problemów ale nie widziałem jeszcze V6 z LPG.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez jerry_skarbek » 8 sie 2007, 15:59

pewnie gdzieś w Białymstoku? a znają się tam? – bez urazy!
bo jak wykręciłem do paru gazowników (na chybił trafił) to paru powiedziało, że ten silnik (to samo (?) co w ford mondeo st220 = Duratec 30) nie ma "hydraulicznego kasowania luzu zaworów" więc może wypalic gniazda....

... ok, właśnie pogrzebałem w sieci aby się troche do-edukować – znalazłem ciekawe info:
"Additionally, four camshafts are hollowed to reduce engine weight and hydraulic valve lash adjusters are used to eliminate the need for periodical valve clearance adjustment"
tekst wzięty z www Mazdy USA więc chyba wiedzą co piszą –The 3.0-Liter DOHC V6 Engine

Skoro tak to wszystko wygląda, to na moje oko dobra instalka nie powinna byc zła <co?>
Co polecacie i ile ta impreza będzie kosztować?
<prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Karwoś » 8 sie 2007, 16:17

Generalnie do V6 będzie trzeba wydać jakieś 3500zł i najlepiej jakby to robiłktoś kto już to wcześniej robił i wie co może go w trakcie spotkać. Ja założyłem do 2,3l i działa jak trzeba. Oczywiście nie licz się z tym że nawet na gazie będzie to ekonomiczne auto – u mnie spalanie do 18 w mieście potrafiło dojść. W V6 może być podobnie a może i więcej skoro w mieście benzyny takie palą pod 15/100.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez jerry_skarbek » 8 sie 2007, 16:32

sam jestem ciekaw ile bedzie palic po polskich miastach, bo tu poki co nawet gdy ostro przyciskam, w rejonach miejskich, więc co rusz trzeba stanąć i ruszyć (a ruszam szybko) nie miałem jeszcze więcej niż 10.7 l/100 a w trasie bylo nawet 8.8...

:) aha, zapomniałem dodać... żeby "utrudnić" instalacje LPG zainstalowałem sobie ostatnio układ "zimnego" dolotu powietrza (filtr stożkowy i gruba rura + układ przed ECU skalujący czujnik przepływu powietrza – bo w koncu silnik wiecej teraz oddycha) – MAFci System
jestem ciekaw co gazownik na to powie? <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Michał Mazda6 » 13 sie 2007, 11:20

Witam – Moja Mazda już ma podobne zasilanie jak kuchenka gazowa :D – co mnie cieszy szczególnie przy tankowaniu – tak więc założyłem instalację OMVL wtrysk gazu -mocniejszy reduktor i samochód i tak dysponuje sporą mocą -nawet próbowałem pomierzyć czasy przyspieszeń na PB i LPG – nieprofesjonalne pomiary stoperem wychodzą podobnie na PB o 0,1 sekundy lepiej, jednak dżwięk silnika na PB zdecydowanie ładniejszy (nie wiem od czego to zależy – tak jak by się lepiej wkręcał) spalanie po przejechaniu 1 zbiornika 12,3l/LPG /100km cykl mieszany – moje subiektywne odczucie , że trochę to dużo -bo przy cyklu tylko miejskim auto mi paliło 10,5l PB, a na trasie kolo 8l. Przy 5 tys obr/min sama instalacja przełącza się na PB – pojadę po homologację to niech się tym zajmą – może poregulują żeby i spalanie spadło – miałem w Xedosie instalację II generacji i wyniki były podobne a na SGI spalanie miało być podobne do PB- aha i jeszcze zauważyłem , że przy nagłym odejmowaniu i dodaniu gazu pojawiają się delikatne szarpania
Mazda 6 -wcześniej Xedos 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 15:36
Posty: 7
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2,3B 2002r manual

Postprzez Karwoś » 13 sie 2007, 19:05

Tylko jak będziesz regulował OMVL to niech nie próbują zubażac mieszanki bo spali jeszcze więcej. Mam OMVL w Lancerze 2,0 Automat i spalał nawet 16-17 w mieście. Jak zxacząłem regulować sam mapę – oczywiśćie podnosiłęm parametry na mapie to spalanie spadło do 14 w mieście – tyle że ten samochód przy 120KM ma lepszy start niż 160 mazda 6 – powyżej 80 niestety jużn ie ma co się wysilać ale ciągłe ruszanie i stawanie na światłach nawet przy 2,0l silniku trche gazu pali.


Michał Mazda6 napisał(a):spalanie po przejechaniu 1 zbiornika 12,3l/LPG /100km cykl mieszany – moje subiektywne odczucie , że trochę to dużo -bo przy cyklu tylko miejskim auto mi paliło 10,5l PB, a na trasie kolo 8l. Przy 5 tys obr/min sama instalacja przełącza się na PB


Jak dla mnie to całkiem ładne spalanie – ale u ciebie siedzi manual (u mnie 4AT i jest o ok 0,5-1l więcej)– ale zawsze weź tę poprawkę że Przy SGI samochód spala o ok 20%więcej LPG – jak ktoś mówił że bęzie spalał tyle samo co Pb to albo się nie zna na rzeczy albo tak tylko sobie gadał żeby się wygadać.

A dlaczego powyżej 5000na Pb przeskakuje – znaczy dlaczego tak ustawili?? Jak masz reduktor wzmocniony to nie powinien mieć problemów z osiągnięciem i 6500obr. u mnie początkowo nie mogli dojść czemu nie idzie powyżej 5500 ale mając doświadczenie z 2,0 lancerem (gdzie musiałem założyć wzmocniony reduktor do V6 obsługujący do 220KM) podpowiedziałem żeby założyli wzmocniony reduktor i go jeszcze podciągnęli i ciśnienie zwiększyli do ok 2,0 – -efekt – ciągnie jak trzeba do ilu się chce – ale tutaj nie siedzi OMVL, a SEC.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez yaaro » 24 sie 2007, 20:07

Witam wszystkich

Planuję kiedyś (jak się dorobię :| ) kupić M6 2,3 i uwzgledniam LPG dlatego zacząłem się tym interesować i niestety wyczytałem na forach gazowych, że instalacji LPG nie zaleca się do aut z ceramicznymi gniazdami zaworowymi. Mazda 6 2,3 ma ceramiczne gniazda zaworowe, o czym nikt tu nie napisał, a ma to znaczenie, ponieważ jak wyczytałem LPG poprzez zwiększoną temp. spalania i brak smarowania (bo brak benzyny) niszczy ceramiczne gniazda. Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Karwoś » 24 sie 2007, 23:31

20 000km na LPG i działa.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez GILB » 25 sie 2007, 07:38

Wczoraj zamontowałem STAGA z lubryfikatorem do mojej M6V6. Pierwsze wrażenia są ok, mam zrobić 1k km i zgłosić się na przegląd i dokładne ustawianie. Mazdzia ładnie się zbiera, nie czuję różnicy na jakim paliwie jadę. Słychać cichutko jak pracują wtryski gazu to jest minus. W palnik jeszcze jej nie dawałem, musi się membrana ''ułożyć'' – słowa szefa serwisu. Jedna rzecz mnie zirytowała, na niskich obrotach i wysokim biegu np 1600 obr/min i 80 km/h na szóstym biegu dostaje leciutkiej czkawki. wystarczy dodać leciutko gazu i problem znika. Dzwoniłem do serwisu, jest to do zrobienia jednak wg zaleceń serwisu mam przejechać jeszcze 200 km. Jak na mój gust wina wtrysków.
Jakie jest spalanie tego jeszcze nie wiem, będę musiał przeliczać bo nie mam przycisku INFO na konsoli. Benzynki średnio wychodziło 12 l / 100 km
Stag kosztował 3600, do wyboru miałem jeszcze BRC za 5 tys albo Landi za 5300 PLN. Wybrałem tańszą opcję, Magdalenę zamierzam sprzedać na jakieś 3 miesiące.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Blase » 12 gru 2007, 00:09

Ciekaw jestem jak tam Wasze dalsze wrażenia z użytkowania LPG przy silniku 2,3 litra :) Nie ukrywam, że moje maleństwo już jest w drodze i teraz czeka mnie wybór instalki... Wcale nie łatwy :]

Jeszcze jedna rzecz – auto z przebiegiem ok 40 000km, co wartałoby zrobić przed założeniem instalki? Świece, przewody WN, kasowanie luzu zaworów? Olej przed czy po założeniu instalki? Jakieś inne uwagi? :D

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Maciej Loret » 12 gru 2007, 19:14

Blase napisał(a):Jeszcze jedna rzecz – auto z przebiegiem ok 40 000km, co wartałoby zrobić przed założeniem instalki? Świece, przewody WN


Raczej ani, ani...
Chyba, że "1" z przodu zgubiłeś...

Blase napisał(a): kasowanie luzu zaworów?


Też się chętnie dowiem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez jelonpan » 12 gru 2007, 19:28

http://rapidshare.com/files/76097841/uk ... n.pdf.html moze ktos bedzie chcial przeczytac mi duzo nie dalo chociaz duzo pisze
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 14:31
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Cx-9 14 z USA 3,7 4x4 niedługo z gazem

Postprzez Karwoś » 13 gru 2007, 01:05

No ja mam 2.3 + LPG Lecho gaz i ... jezdzę i nic sie nie dzieje – spala tyle ile wleje :D od 9.5 na trasie do 16.5 w mieście – a że jeżdze ciągle w mieście na krótkich trasach to 16 jest standardem – teraz zmianiłem cały dolot na Short Air intake BOMZ to jeszcze bede zmienał mapy – ale zobaczymy co to będzie. Jak na razie jestem zadowolony – 2 samochody z Gazem LECHO i w sumie 50 000km i wszystko działa. A że wolno to ja nie jeżdze i 6000obr widnieje codzienne to spalanie jest takie jakie powinno być :D
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Blase » 13 gru 2007, 19:25

Karwoś napisał(a):2.3 + LPG Lecho gaz

Pamiętam że pisałeś, że komputer jest od nich, reduktor do V6 (jakiej firmy?), a jakie wtryski do tego?

Karwoś napisał(a):jeszcze bede zmienał mapy

Sam, czy w serwisie? Jak wygląda program do tego Lecho, przejrzysty i można nim sporo "podziałać"? Czy tylko fachura? ;)

Spalanie jak dla mnie OK, na mniej nie liczę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Karwoś » 14 gru 2007, 01:37

Program jest dotępny na ich stronie – do śc[iągnięcia – a zmianiać mapy to całkiem prosta sprawa – wystarczy jak ktos raz pokaże i można się samemu bawić – o czywiście bez przesadyzmów :D. A zmienić w nim można generalnie wszystko – reduktor to nawet nie wiem jaki mam – bo jest tak schowany że nie ma szans coś na nim przeczytać :D. A wtryski to chyba Voltec – ale ręki sobie nie dam uciąć.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez gregor1 » 23 mar 2008, 18:50

Karwoś napisał(a):No ja mam 2.3 + LPG Lecho gaz i ... jezdzę i nic sie nie dzieje – spala tyle ile wleje :D od 9.5 na trasie do 16.5 w mieście – a że jeżdze ciągle w mieście na krótkich trasach to 16 jest standardem – teraz zmianiłem cały dolot na Short Air intake BOMZ to jeszcze bede zmienał mapy – ale zobaczymy co to będzie. Jak na razie jestem zadowolony – 2 samochody z Gazem LECHO i w sumie 50 000km i wszystko działa. A że wolno to ja nie jeżdze i 6000obr widnieje codzienne to spalanie jest takie jakie powinno być :D


Witam,a czy masz takie urządzenie które dodatkowo smaruje gniazda i chroni przed wypalaniem?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG