Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez cyfron » 9 lut 2012, 22:55

Rabti, zakładasz lubryfikację do swojej?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 22:48
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 2.0 '04 GY LF
STAG4, HANA 2000, AC01
Yamaha FZ6 '08

Postprzez Rabti » 10 lut 2012, 00:19

Bananmin twierdzi, że to kasa wyrzucona w błoto i chyba mu zaufam...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 21:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez agrest_j » 12 lut 2012, 18:54

Jestem posiadaczem od kliku dni M6, i już wcześniej byłem zdecydowany na gaz. Oczywiście tam gdzie robią to najlepiej – dlatego muszę czekać 3 tyg i dojechać kilkaset km, ale mi to nie przeszkadza bo wiem że instalacja będzie wykonana profi, oraz posłuży ładnych kilka lat.

Miałem kiedyś gaz w corolli (prawdziwym japończyku 1,4 VVti) i super wspominam, więc wolałem kupić Mazdę w benzynie.

W związku z powyższym mam pytanie czy istnieje taka butla w koło żeby idealnie pasowała jej wysokość ?(oczywiście mniejszej pojemności – a jeśli tak to jakiej?)
I drugie pytanko do posiadaczy zagazowanych kombiaków.Spotkałem się z opinią że w kombiakach śmierdzi w środku auta gazem <co?>
Czy to prawda?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 08:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez cyfron » 13 lut 2012, 12:31

Agrest,
Ja z kolei słyszałem od 2 pracowników z 2 różńych serwisów Toyoty, ze benzyny w Corolli maja tak słabe gniazda zaworów, że żaden z nich by na gazie nie jeździł...
To tylko pokazje, jak rozbieżne zdania można z różńych źródeł usłyszeć..
Ile km zrobiłeś w Corolli?
U kogo planujesz założyć gaz?
Poszukaj w innych wątkach- było na temat butli która idealnie pasuje do 6 w kombi...
Co do smrodu, nigdy nie obiło mi się o uszy. Nie wiem dlaczego by miało śmierdzieć tylko w kombi?
Pozdrawiam,
Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 22:48
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 2.0 '04 GY LF
STAG4, HANA 2000, AC01
Yamaha FZ6 '08

Postprzez agrest_j » 13 lut 2012, 14:22

cyfron napisał(a):Ja z kolei słyszałem od 2 pracowników z 2 różńych serwisów Toyoty, ze benzyny w Corolli maja tak słabe gniazda zaworów, że żaden z nich by na gazie nie jeździł...
To tylko pokazje, jak rozbieżne zdania można z różńych źródeł usłyszeć..


Gaz zakładał mi kumpel który ma pojęcie o toyotach (pracował w ASO toyota i przeszedł na "swoje") dlatego zdecydowałem się u niego chociaż pamiętam że w tamtych czasach zapłaciłem chyba ze 4klpn. Zrobiłem na gazie około 100000, a przy 90000 wymieniłem listwę wtryskiwaczy (tak to się chyba nazywa), następnie auto sprzedałem i koleś jeździł kolejne 20000 po czy pozbył się toyki i nie wiem co dalej z samochodem :)
Gaz w M6 zakładam tu:
http://www.autogaz-busko.pl
Odnośnie smrodu też mi się to wydawało mało prawdopodobne ale cholera wie..może specyfika auta czy co?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 08:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez siemek55 » 13 lut 2012, 15:47

agrest_j napisał(a):I drugie pytanko do posiadaczy zagazowanych kombiaków.Spotkałem się z opinią że w kombiakach śmierdzi w środku auta gazem <co?>
Czy to prawda?

hahaha , ani ja, ani nikt z pasażerów czegoś takiego nigdy nie stwierdziliśmy. Myślę że takie opinie pojawiają się przy okazji nieszczelnego układu wydechowego, ale nie ma to nic wspólnego z wersją GY.
Co do butli to mam wersję Stako 53l. Niestety trzeba było się pozbyć bardzo funkcjonalnej półki pod podłogą bagażnika. Poza tym pasuje idealnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez agrest_j » 13 lut 2012, 19:43

siemek55 napisał(a):Niestety trzeba było się pozbyć bardzo funkcjonalnej półki pod podłogą bagażnika. Poza tym pasuje idealnie.

No właśnie tego chcę zachować bo to [tiiit] praktyczne rozwiązanie jak dla mnie, więc butla mniejsza...tylko jaka?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 08:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez siemek55 » 14 lut 2012, 10:33

25 l. Stako. Taką alternatywę przedstawił mi instalator. Przy założeniu że wchodzi 80% pojemności to musiałbym się tankować co 200km (jak dobrze by poszło <lol> ). Ta półka nie jest aż tego warata. W bagażniku masz przecież dwa inne fajne schowki. Ja zmieściłem tam wszystko co niezbędne do pierwszej"pomocy" przy aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez maarec » 16 lut 2012, 22:01

ja przy butli 43 / 34 litry nie mam też tej półki, w przyszłym tygodniu wymieniam butle na 630/270 ok 64/53 litry lub 630/250 – gazownik ma mieć obie – zobaczymy jak wejdą i wybiorę co będzie lepsze.

odnośnie gazu w aucie – nic nie czuć, chyba, że przede mną jedzie polonez na gaz :]
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez maarec » 24 lut 2012, 14:47

Witam ponownie

muszę się pochwalić – dzisiaj założyłem butlę – nową u gazownika :

630/270 – w koło – butla ma 67litrów – powinno więc wejść max 54 litry – a ja tymczasem zatankowałem 60litrow na stacji BP – więc pewnie stacja kantuje albo mocno butlę przetankowali.

ogółem – polecam, – ale zaznaczam, że butla jest tylko 1cm poniżej normalnego poziomu podłogi – i jakbym chciał przykryć ją podłogą – to musiałbym od spodu wyszlifować podłogę – która ma grubość ok 3cm – a zostałby 1cm w tym miejscu gdzie jest butla.

w związku z tym zakupiłem już kawałek sklejki 9mm – wodoodpornej, oraz wykładziny samoprzylepnej akustycznej – jutro to postaram się poskładać – i zapodam fotki.

P.S
sprzedam zbiornik z homologacją do 2019 roku – 600/200m – 42/34 litry. – z dokumentami, wygląda jak nowy, oferty – na PW
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Rabti » 28 lut 2012, 00:15

No i stało się...
Dnia 23.02.2012 roku moja madzia wyjechała od bananmina...
Pod maską "gra" STAG 300isa z wtryskami hana 2000 i reduktorem arc01.
Tak się złożyło, że miałem wyjazd do Wwy i zrobiłem już ponad 1000km. Autko chodzi super!!!
Nie ma żadnej różnicy gaz czy benzyna, a przynajmniej ja nie czuję... Spalanie 10l LPG na 100km.
Wydaje mi się, że na gazie silnik chodzi nawet troszkę ciszej. (może hanki pracują ciszej od wtryskiwaczy benzyny). Dynamika w pełni zachowana.
Wlew ma pod klapką, obok wlewu benzyny bez redukcji, "wszedł cały", pełen komfort tankowania!!!
Zbiornik w kole 51l, wchodzi 40l, starcza na 400km. U mnie wanna na koło głęboka, zbiornik nie wystaje, a nawet jest miejsce na jakieś duperele.
Nasz fachura z forum ogrania wszytko!!! Autko wyregulowane perfekcyjnie. Gość zna się na rzeczy. Warto było jechać 190km w jedną stronę. Do domu wracałem zastępczakiem, seicento, oczywiście na gazie...
Jeżeli macie jakieś pytanie chętnie odpowiem.
Będę starał się wrzucać info po większych przebiegach.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 21:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez piotrekkk1985 » 28 lut 2012, 01:53

Gratulacje <spoko> a nie da sie jakos wyregulowac jeszcze butli zeby weszlo troche wiecej gazu? Wydaje mi sie za mam taka sama butle (pojemnosc) i wchodzi 46 litrow. Czyli dodatkowe 60 km :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez WisniaUs » 28 lut 2012, 19:59

Rabti- gratulacje w wyborze warsztatu ja tez mam gaz od Bananmina i wszystko poezja ,musze tylko wymienic ten reduktor (arc01) bo piszczy tochu skubaniec jak sie rozgrzeje ale generalnie SPOKO. Trasa 10/100 ,miasto 12-13/100km.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez agrest_j » 7 mar 2012, 08:03

Miło się czyta :)
Zwłaszcza że na piątek jestem umówiony na instalację u bananmina <faja>
Ja mam 250 km dojechać ale wiem że warto.
W sobotę opiszę wrażenia
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 08:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez Rabti » 7 mar 2012, 09:29

Nie będziesz żałował, czasu i przejechanych km jak odbierzesz autko...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 21:47
Posty: 30
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5 2011r. 2.0

Postprzez Arton » 22 mar 2012, 21:20

A czy nowe mazdy nie mają bezpośredn iego wtrysku benzyny poza silnikiem 2.5 170KM? 2.3 silnik to nie jest ten sam silnik co 2.3 T montowany np w cx7? a tam jest bezpośredni wtrysk benzyny.

Jak to w końcu jest z tymi nowymi silnikami, mógłby ktoś podać w których silnikach jest b wtrysk PB i w związku z tym montaż instalacji gazowej wiąże się z jednoczesnym spalaniem benzyny. Interesuje mnie to bardzo ponieważ pod kontem założenia LPG będe szukał odpowiedniej wersji Mazdy
A prawie zapomniałem: informacja o hydraulicznej regulacji luzu zaworowego ;)
Pozdrawiam
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez Waneta_PL » 23 mar 2012, 12:23

Witam
Posiadam taką samą instalacje w swojej Madzi zamontowana kilka dni temu 20.03.12

STAG 300ISA II
Hana 2000 czerwone
reduktor ACR01
zbiornik 42 wchodzi 37
Na razie chodzi znakomicie żadnej różnicy benzyna/LPG jest tylko różnica na stacji przy tankowaniu :D
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 22:31
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000

Postprzez gazparts » 23 mar 2012, 19:56

Arton napisał(a):Jak to w końcu jest z tymi nowymi silnikami, mógłby ktoś podać w których silnikach jest b wtrysk PB i w związku z tym montaż instalacji gazowej wiąże się z jednoczesnym spalaniem benzyny. Interesuje mnie to bardzo ponieważ pod kontem założenia LPG będe szukał odpowiedniej wersji Mazdy

jeśli chodzi o staga silnik 2,3 nie opracowany
natomiast 2.0 można zagazować
viewtopic.php?f=107&t=129860&p=2184425#p2184425
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Arton » 26 mar 2012, 21:04

Banamin czy mógłbyś opisać które silniki mazdy po 2008 roku nadają się do bezproblemowego zasilania instalacją gazową? (tzn silnik nie jest z bezpośrednim wtryskiem paliwa a wiec nie musi zużywać także PB podczas pracy na LPG, luz zaworowy jest chydrauliczny i nie trzeba go regulować ) Mysle ze mozna byloby nowy temat stworzyc i tam umiescic wykaz takich silnikow dedykowane komponenty instalacji gazowej pod dany silnik wielkosc butli oraz srednie spalanie. PS: cena i telefon do twojego warsztatu ;) hehehe
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez mscorp » 30 mar 2012, 19:48

Niech się wypowiedzą Ci, którzy przejechali na lpg z lubrą i bez niej minimum 50tyś km, a najlepiej 100tyś km. wtedy będzie wiadomo czy coś to daje czy nie. Choć tak jak pisałem wyżej w polsce lpg jest kombinowany, brudny i czesto ma złe proporcje propanu do butanu. Mi po regularnym tankowaniu na tej samej stacji BP prawie zjadło filtr fazy lotnej, podobno przez zawartość (taniego) ksylenu w mieszance gazowej, czego byc nie powinno wcale.
mscorp
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG