zadra napisał(a):wstaw, ciekawi mnie jak się zmieniło.
jaki masz reduktor?
Narazie nie ma co pokazywać
Przy poprawnym wykonaniu korekty, mapę gazową można sobie kształtować dość agresywnie. Zobaczymy co teraz wyjdzie
www.mazdaspeed.pl
zadra napisał(a):wstaw, ciekawi mnie jak się zmieniło.
jaki masz reduktor?
Dlatego nagrałem obraz komputera, robiłem przejazd 15min i potem to sobie przeanalizowałem
Przy poprawnym wykonaniu korekty
mapę gazową
Może pójdę w kierunku sprawdzenia/wymiany czujnika temp parownika,
musze powiedzieć, że im się wszystkim po prostu NIE CHCE.
najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przod
zerknijcie może na różnicę temperatury reduktora a temp. cieczy chłodzącej
gt10r5 napisał(a):Nie no panowie.
To nie tak jest od początku do końca![]()
Pojadę od końca:Dlatego nagrałem obraz komputera, robiłem przejazd 15min i potem to sobie przeanalizowałem
Przy tam zwykłych wolnossakach to wporzo. Przy turbionych mógłbyś już szukać nowego silnika...Przy poprawnym wykonaniu korekty
Oboje tego nie rozumiecie. Korekty paliwowe robi się raz przy okreslonych warunkach – temp otoczenia, wilgotności, cisnienie robocze i najważniejsze to temp robocza silnika. Robi się to raz i zostawia. Po to są potem korekty po ciśnieniu reduktora (ono najwięcej w sumie ma wpływ – dlaczego? pomyślcie).mapę gazową
Mapki są dla turystów. Przy założeniu, że auto jest sprawne – stroi się na korekty ecu pb i opcjonalnie afr.Może pójdę w kierunku sprawdzenia/wymiany czujnika temp parownika,
z najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przodumusze powiedzieć, że im się wszystkim po prostu NIE CHCE.
Z tym się nie zgodzę. O ile o poznaniu słyszałem, że nie ma tam dobrych gazowników o tyle samo strojenie przy założonej z głową instalacji w sprawnym aucie – w godzinie się można na luźno zamknąć. Mi się czasem do pół godziny bez problemu udaje z sprawdzaniem w sumie każdych warunków i kalibracją biegu jałowego.
Mam zrzuty ekranu z dawien dawna i mapa pb jest taka sama. Tu niewiele sie zmienilo. Poza tym z miesiac temu zrobilem 300km na pb aby samochod troche na pb tez pojezdzil. Jak juz sie z tym uporam to wrzuce screeny. Jak "fachowcy" wysmieją to MTWD chyba ze merytorycznie w czyms pomogą bo pierdololo zignoruje bo szkoda czasu.zadra napisał(a):najprawdopodobnie dobrego na dobre chcesz wymienić. No dobrze, ktoś tą gospodarkę musi pchać do przodzerknijcie może na różnicę temperatury reduktora a temp. cieczy chłodzącej
daj coś od siebie zamiast się "mądralizować"![]()
nikt nie jest od razu alficą i omegalnicą...
Bigbluee może skasuj wszystko, zdejmij klemę na noc, później przejedź autem że 100km, żeby mapa Pb była prawidłowa, a później autokalibracja wstępna i dalsze poprawki?
teraz,to lpg zaczęło "rządzić" i mapa paliwowa została skorygowania pod działanie lpg ,tym samym nie znasz prawidłowych czasów wtrysku Pb i nie doregulujesz już lpg...
Jakbym czytał lpg-forum. Super ze pomogles.
Po pierwsze nie wiem czy doczytales ale mapa miala mega rozjazd i wszyscy mieli to w pupie.
Odpowiedz mi na pytanie dlaczego po wystrojeniu na mapy a potem na korekty stft i ltft, zakladka O B1 zawiera wartosci od – 15 do +15 skoro niby wszystko jest idealnie.
ale masz jeszcze szanse
Bigbluee napisał(a):Przecież korekt STFT i LTFT podczas wciskania gazu w ciągu 5 sekund jest hmm z 20 różnych.
gt10r5 napisał(a):Bigbluee napisał(a):Przecież korekt STFT i LTFT podczas wciskania gazu w ciągu 5 sekund jest hmm z 20 różnych.
![]()
Dobra, bez złośliwości, jeżeli skaczą Ci tak korekty paliwowe podczas jazdy to bym sprawdził czy samochód jest w pełni sprawny/ instalacja lpg jest sprawna/poprawnie założona.
Ty piszesz o utopijnej sytuacji kiedy wszystko jest kompletnie idealnie niezużyte i do tego działa nawet nie w 99% ale w 100%. Przecież wystarczy że opornośc na zaworach podciśnienia się zmieni, bo elektorzawory już wiekowe i już sterowanie klapami nie jest takie jak w fabryce. Weź sobie 10 silników i pomierz i w każdym będzie inaczej, wtryski też w każdym jedym będą inaczej zużyte. Nie ma dwóch takich samych samochodów.
Po co STAG wstawił do sterownika korekty po obrotach oraz korekty po MAP
resztą gazowanie 10 letnich aut jezdzących poprawnie na PB nie jest niczym niezwykłym skoro średnio ma 10 lat, takie auto z importu, które idzie do gazu i trudno po prostu oczekiwać, że silnik jest w stanie fabrycznym i wtedy tylko na korekty STFT i LTFT będziesz mieć problem aby wysterować bo auto nie zachowuje się identycznie w całym zakresie obrotów i ECU benzynowy sam sobie wylicza LTFT dla różnych zakresów pracy.
Gdyby regulacja instalacji opierała się tylko na autokalibracji i ustawieniu w godzine po korektach LTFT i STFT, to każdy byłby w stanie to zrobić a jednak jest inaczej.
Gdyby regulacja instalacji opierała się tylko na autokalibracji i ustawieniu w godzine po korektach LTFT i STFT, to każdy byłby w stanie to zrobić
zadra napisał(a):nie ufam temu redutkorowi.
pływa ciśnienie i "pompuje" się po zmniejszeniu obciązenia, ale gro samochodów na tym jeździ...
Bigbluee napisał(a):komp pb po prostu dostosował się do tego co działo się na lpg i poustawiał sobie LTFT tak a nie inaczej i teraz po prostu trzeba to poprawić
skasuj wszystko, zdejmij klemę na noc, później przejedź autem że 100km, żeby mapa Pb była prawidłowa, a później autokalibracja wstępna i dalsze poprawki
gt10r5 napisał(a):Bigbluee napisał(a):komp pb po prostu dostosował się do tego co działo się na lpg i poustawiał sobie LTFT tak a nie inaczej i teraz po prostu trzeba to poprawić
No tak, wyjścia nie miał.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości